۸۲۴۳۳۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آنری و موناکو؛ زمان نادرست، انتخاب نادرست

آنری برای مدتی نامشخص از هدایت موناکو کنار گذاشته شد.

وبسایت نود: بعد از گذشت تنها حدود سه ماه (۱۰۴ روز) از حضور آنری در موناکو، طی تصمیمی جالب سران این باشگاه فرانسوی، فعالیت او به عنوان سرمربی موناکو را به حالت تعلیق در آوردند. جالب تر اینکه او جانشین ژاردیم شد تا اوضاع تیم را بهبود ببخشد ولی شرایط تغییر نکرد و حالا دوباره ژاردیم هدایت موناکو را برعهده گرفت.

از زمان حضور آنری در موناکو، شرایط در این تیم بحران زده تغییری نکرده و آنها اکنون در رده نوزدهم لیگ قرار دارند. آنری طی این مدت فقط دو برد را با موناکو کسب کرد و البته شکست های سنگینی را هم تجربه کرد. به همین بهانه، نگاهی داریم به تجربه کوتاه آنری در موناکو. تجربه ای که اولین حضور رسمی آنری به عنوان سرمربی بود؛

از دست دادن ستارگان

آنری و موناکو؛ زمان نادرست، انتخاب نادرست

بخشی از دلیل افت موناکو در فصل جاری، که در زمان ژاردیم نیز دیده می شد، جدایی ستارگان بزرگ تیم بود. در تابستان 2017 موناکو ستارگان مهمی همچون امباپه، مندی، سیلوا و باکایوکو را از دست داد و سپس در تابستان قبل نیز با جدایی فابینیو، لمار و موتینیو، تیم خالی از ستاره و تجربه شد.

این بازیکنان همان هایی بودند که توانستند تحت نظر ژاردیم به قهرمانی در لیگ فرانسه برسند و حتی تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پیش بروند. اما بازیکنانی که برای جانشینی این ستارگان جذب شدند، یا بی تجربه بودند یا نتوانستند عملکردی قابل انتظار به نمایش بگذارند.

از جمله بازیکنان باتجربه تر و ستاره، می توان به حضور تیلمانز، چادلی و گولووین اشاره کرد. تیلمانز در این مدت نتوانسته در موناکو عملکرد خوبی از خود نشان دهد. چادلی هم بعد از شروع ضعیفش در ابتدای فصل، هفته هاست که با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند و گولووین ستاره میزبان جام جهانی 2018، نیز شروع خوبی در تیم جدیدش نداشته است. در واقع اوضاع مصدومیت در دوران حضور تیری آنری در موناکو، اصلاً خوب نبوده است و همین حالا این تیم 12 غایب دارد.

مشکلات در رأس باشگاه

آنری و موناکو؛ زمان نادرست، انتخاب نادرست

به جز مصدومیتها، ژاردیم و همینطور آنری در طی ماه های اخیر مجبور بودند با مسائل و حاشیه های مربوط به مدیریت باشگاه کنار آیند. چندی قبل بود که فوتبال لیکز مدعی شده بود مالک موناکو از انتقال امباپه به پاریسن ژرمن منفعت شخصی برده است و این گونه مالک باشگاه با اتهام فساد مالی روبرو شد.

در عین حال بحث هایی در مورد فروش باشگاه نیز شنیده می شد که البته مالک کنونی این تیم فرانسوی آن را تکذیب کرد و حتی اذعان داشت که می خواهد با بودجه ای ۵۰ میلیون پوندی مجموعه تمرینی جدیدی را تاسیس کند.

پیچیدگی در درون زمین

آنری و موناکو؛ زمان نادرست، انتخاب نادرست

اما شرایط در داخل زمین هم تعریفی ندارد. اگر به آمار موناکو در فصل جاری نگاهی بیندازیم می بینیم که در تمامی موارد در بخش هجومی آنها افت کرده اند. دو فصل قبل موناکو به طور متوسط در هر بازی 14.6 شوت داشت، فصل قبل این آمار به 12.9 رسید و این فصل به 10.5 رسیده است. شوت های درون چارچوب نیز از 6.5 به 4.8 در فصل قبل و 3.3 در فصل جاری کاهش یافته است.

به جز اینها، به نظر می رسد تیری آنری خود نیز دچار سردرگمی است. او در طی دوران کوتاه حضورش در موناکو از هشت ترکیب مختلف برای تیمش استفاده کرد. دفاع سه، چهار و پنج نفره همگی استفاده شدند. ولی هیچ یک به ثمر ننشست و در عین حال تیم همچنان با فقدان خلاقیت در بخش هجومی روبرو بود.

در مقایسه آنری و ژاردیم در این فصل، تیم موناکو تحت نظر آنری از نظر پاسکاری قدری بهتر شده است ولی در مورد شوت به سمت دروازه و از دست دادن توپ در جریان بازی، افت کرده است.

تجربه ناکافی آنری؟

آنری و موناکو؛ زمان نادرست، انتخاب نادرست

آنری خود پیش تر گفته بود هیچگاه تجربه تلاش برای بقا را نداشته است و حضور در موناکو تجربه ای جدید برایش می آورد. او به طور کلی نیز در عرصه مربیگری تجربه زیادی ندارد. آنری مدت کوتاهی مربی جوانان آرسنال بود و سپس به عنوان کمک مربی در کادر فنی بلژیک حضور داشت.

در نتیجه بحث فقط مربوط به تجربه شرایط یک تیم در منطقه سقوط نیست. بلکه آنری شاید از فقدان عنصر تجربه در عرصه مربیگری رنج می برد. البته می توان مثال متفاوتی هم اشاره کرد. هم تیمی او در تیم ملی فرانسه که با هم به قهرمانی جهان و اروپا رسیدند. با شرایطی مشابه در رئال مادرید خوش درخشید و سه قهرمانی پیاپی در اروپا را به دست آورد. پس آنری هم با تجربه مشابه دوران بازیگری زیدان، شاید می توانست عملکردی بهتر ارائه کند، اما انتخابی نادرست در زمانی نادرست داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج