جاباما
۸۲۵۳۴۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

احتمال شکایت از فیس‌بوک به علت انحصارطلبی

تلاش فیس بوک برای ادغام پیام رسان های فیس بوک مسنجر، واتس اپ و بخش تبادل پیام اینستاگرام واکنش های فراوانی را به دنبال داشته و احتمال شکایت از این شرکت به علت انحصارطلبی تجاری نیز مطرح است.

خبرگزاری مهر: تلاش فیس بوک برای ادغام پیام رسان های فیس بوک مسنجر، واتس اپ و بخش تبادل پیام اینستاگرام واکنش های فراوانی را به دنبال داشته و احتمال شکایت از این شرکت به علت انحصارطلبی تجاری نیز مطرح است.

این احتمال وجود دارد که مقامات رگولاتوری در آمریکا فیس بوک را به علت انحصارطلبی تجاری و تلاش برای از میدان به درکردن رقبای خود مورد پیگرد قضایی قرار دهند.

برخی وکلا بر این باور هستند که اقدام فیس بوک برای ادغام سه پیام رسان به طور قطع واکنش منفی شرکت های فناوری و برخی مقامات دولتی را به همراه می آورد که از کنترل انحصاری بازار پیام رسان های اینترنتی و تلفن همراه توسط فیس بوک و تبعات آن نگران هستند.

مارک روتنبرگ رئیس مرکز اطلاعات حریم شخصی الکترونیک در این مورد گفته است: برنامه های فیس بوک در این زمینه پیامدهای بدی برای کاربران اینترنت خواهد داشت. برخی نمایندگان کنگره آمریکا نیز به صراحت در این زمینه اظهار نگرانی کرده اند که از جمله آنها می توان به رو خانا نماینده دموکرات کالیفرنیا اشاره کرد.

خدمات پیام رسان واتس اپ، اینستاگرام و پیام رسان فیس بوک در مجموع در هر ماه دارای ۲.۵ میلیارد نفر کاربر در سراسر جهان هستند و عدم رمزگذاری داده های کاربران در خارج از واتس اپ ممکن است به افشای هویت آنها منجر شود. فیس بوک در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ با پرداخت یک و ۱۹ میلیارد دلار به ترتیب اینستاگرام و واتس اپ را خریداری کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج