۸۲۵۴۸۶
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

سدهای خوزستان آسیبی ندیده‌اند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: در حال حاضر سدهای کرخه و دز به لحاظ پایداری و ایستایی شرایط نرمالی دارند و وقوع سیل هیچ آسیبی به تأسیسات وزارت نیرو وارد نکرده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: در حال حاضر سدهای کرخه و دز به لحاظ پایداری و ایستایی شرایط نرمالی دارند و وقوع سیل هیچ آسیبی به تأسیسات وزارت نیرو وارد نکرده است.

میثم جعفرزاده در گفت‌وگویی با بیان اینکه تجربه سال گذشته در سد دز موجب شد تا از ماه پیش مدیریت مناسبی در سدهای کشور به ویژه در استان خوزستان داشته باشیم، اظهار کرد: به دلیل برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سدهای خوزستان، حجم وسیع سیلاب‌ها توسط دو سد دز و کرخه ذخیره شد که این مساله اقدامی بسیار مفید بوده است.

وی با تاکید بر اینکه که با بارش‌ها و سیلاب امروز هیچ‌کدام از سدها آسیبی ندیده‌اند، گفت: با توجه به شرایط جوی که وجود داشت، وزارت نیرو رهاسازی از سد کرخه و دز را در فرجه‌های زمانی مختلف آغاز کرد که همین مساله موجب شد که دبی سد دز و کرخه نرمال باشد.

به گفته وی، آبی که از سدها رهاسازی می‌شود بسیار کم است، اما زمانی که همین میزان آب با بارش‌ها تداخل پیدا می‌کند، میزان آب افزایش می‌یابد اما در مجموع باید گفت که به علت تدابیر در نظر گرفته شده، تخلیه سد به خوبی صورت گرفته و اکنون شرایط این دو سد نرمال است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: در ماه گذشته هر هفته مدیریت مخازن سدها را دنبال کردیم که همین مساله موجب آمادگی کامل و ایجاد شرایط پایدار برای سدهای استان خوزستان شد. علاوه بر این نیز طی این مدت جلسات متعددی را با فرمانداری و استانداری داشته‌ایم که بتوانیم شرایط امروز را مدیریت کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ابی که نیاز کشوره رو تبدیل به سیل مخرب می کنند ( فرسایش میلیون ها تن خاک ، اب گرفتگی شهر و روستا ،...) و از مدیریت خود ، تعریف و تمجید میکنند ، شانس اوردیم که زلزله دست اینها نیست و الا......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج