جاباما
۸۲۶۰۹۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ترزا می، ملزم به تغییر توافق بریگزیت شد

قانون‌گذاران انگلیسی ترزا می، نخست وزیر این کشور را ملزم کردند تا مذاکرات مربوط به یک بخش از توافق بریگزیت با اتحادیه اروپا را که مربوط به مرز با ایرلند است اصلاح و جایگزین کند؛ امری که بی درنگ با پاسخ منفی بروکسل مواجه شد.

خبرگزاری ایسنا: قانون‌گذاران انگلیسی ترزا می، نخست وزیر این کشور را ملزم کردند تا مذاکرات مربوط به یک بخش از توافق بریگزیت با اتحادیه اروپا را که مربوط به مرز با ایرلند است اصلاح و جایگزین کند؛ امری که بی درنگ با پاسخ منفی بروکسل مواجه شد.

مجلس عوام انگلیس دو هفته بعد از رد پیش‌نویس توافقی که ترزا می، نخست وزیر انگلیس با اتحادیه اروپا بر سر بریگزیت حاصل کرد، اکنون از پیشنهادی با هدف اعزام مجدد ترزا می به بروکسل همراه با یک دستور کار قوی‌تر به منظور اعمال تغییراتی در این توافق حمایت کرده است.

این قانون‌گذاران همزمان پیشنهادی را به منظور تعیین راهی برای پارلمان با هدف جلوگیری از یک خروج بدون توافق و پرآشوب مخالفت کردند؛ پیشنهادی که شامل وادار کردن ترزا می به درخواست تأخیر از بروکسل در زمان ناتوانی وی در تصویب توافق در پارلمان می‌شود.

در حالی که تنها دو ماه تا زمانی که بریتانیا طبق قانون می‌بایست اتحادیه اروپا را ترک کند باقی مانده، سرمایه‌گذاران و هم‌پیمان‌ها از دولت انگلیس خواسته‌اند تا با انعقاد توافقی اجازه به یک خروج منظم را از اتحادیه‌ای که در سال ۱۹۷۳ به آن پیوست، بدهد.

ترزا می اخیراً دو هفته بعد از آنکه توافق بریگزیت‌اش شکست سختی در پارلمان خورد، گفت: امشب اکثریت نمایندگان شریف گفته‌اند که از یک توافق دارای تغییراتی جدید حمایت می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: اکنون روشن است که راهی وجود دارد که می‌توان از طریق آن اکثریت قابل توجه و چشم‌گیر پارلمان را برای حمایت از ترک اتحادیه اروپا با یک توافق به دست آورد.

او گفت که به دنبال تغییرات الزام‌آور به لحاظ قانونی خواهد بود. مناقشه بر سر مرز ایرلند مربوط به سیاستی است که هدف‌اش جلوگیری از اجرای دوباره سیاست مرز سخت میان ایرلند و همچنین ایرلند شمالی است که بخشی از توافق صلح سال ۱۹۹۸ در خشونت‌های ایرلند بود.

این موجب تداوم تجارت بدون مشکل در این مرز خواهد شد. با این حال منتقدان می‌گویند که این کار مجدداً بریتانیا را ملزم به قوانین اتحادیه اروپا خواهد کرد.

طرح پیشنهادی اخیر در پارلمان بریتانیا از سوی گراهام بریدی، قانون‌گذار محافظه‌کار با نفوذ ارائه شده و موفق به کسب ۳۱۷ رأی مثبت در مقابل ۳۰۱ رأی مخالف شد.

این طرح خواهان آن شده که سازوکارهایی جایگزین در مرز با ایرلند به اجرا در بیاید و گفته که پارلمان تنها در صورت مشاهده این تغییرات از توافق برگزیت ترزا می حمایت خواهد کرد.

این در حالی است که بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) که تاکنون مکرراً با از سرگیری دوباره مذاکرات بر سر توافق امضا شده مخالفت کرده، دوباره بر این مخالفت خود تاکید کرد.

سخنگوی دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا در صحبت‌هایی بلافاصله بعد از این رأی‌گیری پارلمان انگلیس گفت: مساله مرز ایرلند بخشی از توافق خروج بوده و مشمول مذاکره دوباره نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج