CRM چیست و چه کمکی به افزایش فروش شما می‌کند؟
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
لاله زار مال_1
ادیب_1
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_3
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_3
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 4
ادیب_4
ادیب_2
لاله زار مال_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۸۲۶۱۵۵
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
۱۳۷۱۱
نرم‌افزار‌های CRM، مدیریت ارتباط و مخاطب را در مقیاس بالا از طریق جمع‌آوری داده، بخش‌بندی، خودکارسازی، و تحلیل میسر می‌کنند. Infusionso خیلی مفید و مختصر می‌گوید که «کارکرد اصلی CRM، مدیریت مخاطب است و به شما قدرت ردگیری و بخش‌بندی حجم خیلی زیادی از متغیر‌های مخاطبان را می‌دهد.»

وب‌سایت دیجیاتو: عصر، عصر ارتباط با مشتری هاست و دوام برند شما به مشتری‌های شما بستگی دارد. مشتری‌هایی که حاضرند در قبال ارزشی که برای آن‌ها ایجاد می‌کنید به شما پول بدهند. اما آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که تا کجا می‌توانید آنها را راضی نگه دارید و محصولاتتان را بفروشید؟ نبض برند شما تا کِی برای مشتری‌ها خواهد زد؟ این مساله آنقدر اهمیت دارد که نرم‌افزارهایی با نام CRM برای مدیریت ارتباط با مشتری ساخته شده‌اند و کمک می‌کنند تا بتوانید روابط خود را با مشتری های خود مدیریت کنید. برای آشنایی با این نرم‌افزارها و شناخت هرچه بیشتر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ، در این مقاله همراه ما باشید.

CRM چیست و چه کمکی به افزایش فروش شما می‌کند؟

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری کاری است که شما انجام می‌دهید؛ چگونه با مشتریان خود کار می‌کنید، به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنید، و آن‌ها را پشتیبانی می‌کنید. در حقیقت، یک استراتژی برای ایجاد ارتباط با خریداران فعلی و بالقوه‌ی شما و درک نیازهای آن‌ها است تا بتوانید به آن‌ها کمک کنید که با استفاده از محصول شما موفق شوند.

به نظر وقت‌گیر است؟ اگر اینطور فکر می‌کنید بهتر است هر چه زودتر نظرتان را عوض کنید.

در واقع تجربه‌ی مشتری اساسی‌ترین عنصر در استراتژی رشد شما و راه درست اداره‌ی یک کسب‌وکار است. هیچ شرکتی، چه بزرگ و چه کوچک، دیگر نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. همچنان که Forrester در مطلب خود درباره‌ی روند حرکت CRM گزارش کرده است: «شاهد این هستیم که شرکت‌ها از سال ۲۰۱۷ به بعد، بیشتر و بیشتر از ارزش اقتصادی مدیریت ارتباط با مشتریان آگاه می‌شوند.»

CRM چیست؟

CRM مخفف کلمه Customer Relationship Management است و معنی نرم‌افزار CRM می‌شود نرم‌افزار (یا سیستم) مدیریت ارتباط با مشتری.

نرم‌افزارهای CRM، مدیریت ارتباط و مخاطب را در مقیاس بالا از طریق جمع‌آوری داده، بخش‌بندی، خودکارسازی، و تحلیل میسر می‌کنند. Infusionsoخیلی مفید و مختصر می‌گوید که «کارکرد اصلیCRM، مدیریت مخاطب است و به شما قدرت ردگیری و بخش‌بندی حجم خیلی زیادی از متغیرهای مخاطبان را می‌دهد.»

طبق گفته Harvard Business Review، «نرم‌افزار CRM اگر به درستی استفاده شود، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا در جمع‌آوری داده‌های مشتریان چابک باشند، ارزشمندترین مشتریان را به مرور زمان شناسایی کنند و وفاداری مشتری را با ارائه‌ی خدمات و محصولات سفارشی افزایش دهند.»

عبارت «اگر به درستی استفاده شود» در اینجا خیلی مهم است. اینجا است که کش‌مکش اصلی آغاز می­شود.

مشکلی که با استراتژی و نرم‌افزار CRM وجود دارد، دو بخش است. اول اینکه صنعت نرم‌افزار به کسب‌وکارها فشار می‌آورد تا ابزارهایی را برای حل مشکلات ساختگی بپذیرند؛ مشکلاتی که می‌خواهند صاحبان کسب‌وکار آن‌ها را باور کنند. دوم این­که در نتیجه‌ی مشکل اول، خیلی از کسب‌وکارها استراتژی ارتباط با مشتری خود را با نرم‌افزارها شروع می‌کنند، نه با مشتریانشان، پس استراتژی آن‌ها حول یک سری شیء درون نرم‌افزار شکل می‌گیرد، نه حول آن انسان‌هایی که سعی در خدمت‌رسانی به آن‌ها را دارند.

چرا سیستم ارتباط با مشتری تا این حد اهمیت دارد؟

فرض کنیم که شما کسب‌وکاری راه انداخته‌اید، محصول خود را به بازار رسانده‌اید و رویای خود را محقق کرده‌اید. حالا همه چیز به مشتریان شما برمی‌گردد. چطور می‌خواهید سؤالات آن‌ها را مدیریت کنید؟ حواستان باشد که هیچ سؤالی از قلم نیفتد، سؤالات و مشکلات متداول را مد نظر داشته باشید تا بتوانید تصمیمات پیشگیرانه بگیرید، کیفیت بالای خدمات خود را حفظ کنید و از سردرگمی در میان تیم خود (اگر دارید) جلوگیری کنید.

برنت لیری (Brent Leary) می‌گوید: «در دنیای امروز، باید از همان ابتدا فرآیندی برای درگیر کردن مشتری داشته باشید. اگر شروع کردید به وبلاگ‌نویسی و کسی از نوشته‌های شما خوشش آمد و دوست داشت که ارتباط بیشتری داشته باشد، لازم است که شما فکر آن را کرده باشید و فرآیندی برای درگیر کردن او داشته باشید. این سیستم به شما کمک میکند که به سرعت و به طور مؤثری پاسخ او را بدهید. به این ترتیب شتاب حرکت شما کم نخواهد شد.»

اگر زمانی رسید که دیدید مرتباً از مشتریان خود این سؤال‌ها را می‌پرسید، متوجه می‌شوید که می‌توانید به فکر یک نرم‌افزار CRM کاملتر باشید:

آخرین سفارش شما چه بوده است؟

آیا با فرد دیگری از این شرکت صحبت کرده‌اید؟

شماره تلفن شما چیست؟

چندبار از ما خرید کرده‌اید؟

چه مدت است که مشتری ما هستید؟

وقتی که این سؤالات خودشان را نشان دهند، به مرحله‌ای رسیده‌اید که نیازهای مشتریان خود را پیش‌بینی می‌کنید و می‌توانید اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. آن وقت است که می‌فهمید برای توسعه‌ی نحوه‌ی مدیریت مشتریانتان آماده‌اید و نرم‌افزار CRM به یک فکر ارزشمند تبدیل می‌شود.

CRM چیست و چه کمکی به افزایش فروش شما می‌کند؟

حالا یک سی ار ام دارید؛ باید چه کار کنید؟

اولین قدم بعد از خرید یک CRM این است که اهداف خود را مشخص کنید. اهداف شما می‌تواند افزایش فروش، جذب مشتری یا حتی حفظ مشتری‌های فعلی‌تان باشد.

پیشنهاد ما این است که ابتدا با سوالات کلی‌تری مانند زیر هدافتان را تعیین کنید و بعد وارد جزئیات بعدی شوید.

امسال می‌خواهید چقدر پول در بیاورید؟ (اهداف درآمدی)

الآن چند نفر مشتری دارید؟ (سرمایه)

چه منابعی دارید؟ (بودجه و کارمند)

توجه: قبل از وارد شدن به اعداد و ارقام، کمی بیشتر فکر کنید و موارد زیر را هم در نظر بگیرید:

هزینه‌ی پشتیبانی از هر کاربر جدید

هزینه‌ی ورود هر کاربر جدید

ارزش طول عمر (LTV) هر کاربر جدید

انتظار چه مقدار رویگردانی را می‌توان داشت

استفاده از این محاسبات می‌تواند به شما کمک کند تا اهداف فروش خود را با توجه به انسان‌ها تعیین کنید، نه اعداد و ارقام و این کار روش‌های مشتری-مداری را ترویج می‌دهد که مطابق با تعریف شما از موفقیت مشتری هستند.

این قواعد، در نهایت کمکتان می‌کند تا مشوق‌هایی را برای جذب مشتری ایجاد کنید. این مشوق‌ها بهبوددهندۀ ارتباط شما با مشتریان و جذب هرچه بهتر آنها به برندتان هستند.

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
سفیر بار ساقدوش_1
دکتر نائبی_3
سفیر بار ساقدوش_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
دکتر نائبی_4
سفیر بار ساقدوش_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
گروه تولیدی نیلوفر_2
دکتر نائبی_2
سفیر بار ساقدوش_2
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
روشا فارمسی_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
تنورستان_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
دکتر صالحی_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر
اورانوس_فوتر2
تنورستان_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
آیلین_فوتر کاشت ابرو
روانشناسی مرهم_ فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
پارسیان طب - فوتر
فنی آتل_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی بانو_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
شفا_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
ترجمه زندگی_فوتر