CRM چیست و چه کمکی به افزایش فروش شما می‌کند؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
زمردی_داخلی1
سفیر بار ساقدوش_1
کلاسینو_1
دکتر نداف کرمانی 1
اپیلاسیون نانا 1
ریزخور_1
لاله زار مال_1
سفیر بار ساقدوش_3
لاله زار مال_3
دکتر نداف کرمانی 3
زمردی_داخلی3
کلاسینو_3
ریزخور_3
اپیلاسیون نانا 3
ریزخور_4
زمردی_داخلی4
دکتر نداف کرمانی 4
لاله زار مال_4
سفیر بار ساقدوش_4
اپیلاسیون نانا 4
کلاسینو_4
سفیر بار ساقدوش_2
زمردی_داخلی2
کلاسینو_2
لاله زار مال_2
اپیلاسیون نانا 2
ریزخور_2
دکتر نداف کرمانی 2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۸۲۶۱۵۵
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
۱۳۶۷۷
نرم‌افزار‌های CRM، مدیریت ارتباط و مخاطب را در مقیاس بالا از طریق جمع‌آوری داده، بخش‌بندی، خودکارسازی، و تحلیل میسر می‌کنند. Infusionso خیلی مفید و مختصر می‌گوید که «کارکرد اصلی CRM، مدیریت مخاطب است و به شما قدرت ردگیری و بخش‌بندی حجم خیلی زیادی از متغیر‌های مخاطبان را می‌دهد.»

وب‌سایت دیجیاتو: عصر، عصر ارتباط با مشتری هاست و دوام برند شما به مشتری‌های شما بستگی دارد. مشتری‌هایی که حاضرند در قبال ارزشی که برای آن‌ها ایجاد می‌کنید به شما پول بدهند. اما آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که تا کجا می‌توانید آنها را راضی نگه دارید و محصولاتتان را بفروشید؟ نبض برند شما تا کِی برای مشتری‌ها خواهد زد؟ این مساله آنقدر اهمیت دارد که نرم‌افزارهایی با نام CRM برای مدیریت ارتباط با مشتری ساخته شده‌اند و کمک می‌کنند تا بتوانید روابط خود را با مشتری های خود مدیریت کنید. برای آشنایی با این نرم‌افزارها و شناخت هرچه بیشتر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ، در این مقاله همراه ما باشید.

CRM چیست و چه کمکی به افزایش فروش شما می‌کند؟

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری کاری است که شما انجام می‌دهید؛ چگونه با مشتریان خود کار می‌کنید، به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنید، و آن‌ها را پشتیبانی می‌کنید. در حقیقت، یک استراتژی برای ایجاد ارتباط با خریداران فعلی و بالقوه‌ی شما و درک نیازهای آن‌ها است تا بتوانید به آن‌ها کمک کنید که با استفاده از محصول شما موفق شوند.

به نظر وقت‌گیر است؟ اگر اینطور فکر می‌کنید بهتر است هر چه زودتر نظرتان را عوض کنید.

در واقع تجربه‌ی مشتری اساسی‌ترین عنصر در استراتژی رشد شما و راه درست اداره‌ی یک کسب‌وکار است. هیچ شرکتی، چه بزرگ و چه کوچک، دیگر نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. همچنان که Forrester در مطلب خود درباره‌ی روند حرکت CRM گزارش کرده است: «شاهد این هستیم که شرکت‌ها از سال ۲۰۱۷ به بعد، بیشتر و بیشتر از ارزش اقتصادی مدیریت ارتباط با مشتریان آگاه می‌شوند.»

CRM چیست؟

CRM مخفف کلمه Customer Relationship Management است و معنی نرم‌افزار CRM می‌شود نرم‌افزار (یا سیستم) مدیریت ارتباط با مشتری.

نرم‌افزارهای CRM، مدیریت ارتباط و مخاطب را در مقیاس بالا از طریق جمع‌آوری داده، بخش‌بندی، خودکارسازی، و تحلیل میسر می‌کنند. Infusionsoخیلی مفید و مختصر می‌گوید که «کارکرد اصلیCRM، مدیریت مخاطب است و به شما قدرت ردگیری و بخش‌بندی حجم خیلی زیادی از متغیرهای مخاطبان را می‌دهد.»

طبق گفته Harvard Business Review، «نرم‌افزار CRM اگر به درستی استفاده شود، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا در جمع‌آوری داده‌های مشتریان چابک باشند، ارزشمندترین مشتریان را به مرور زمان شناسایی کنند و وفاداری مشتری را با ارائه‌ی خدمات و محصولات سفارشی افزایش دهند.»

عبارت «اگر به درستی استفاده شود» در اینجا خیلی مهم است. اینجا است که کش‌مکش اصلی آغاز می­شود.

مشکلی که با استراتژی و نرم‌افزار CRM وجود دارد، دو بخش است. اول اینکه صنعت نرم‌افزار به کسب‌وکارها فشار می‌آورد تا ابزارهایی را برای حل مشکلات ساختگی بپذیرند؛ مشکلاتی که می‌خواهند صاحبان کسب‌وکار آن‌ها را باور کنند. دوم این­که در نتیجه‌ی مشکل اول، خیلی از کسب‌وکارها استراتژی ارتباط با مشتری خود را با نرم‌افزارها شروع می‌کنند، نه با مشتریانشان، پس استراتژی آن‌ها حول یک سری شیء درون نرم‌افزار شکل می‌گیرد، نه حول آن انسان‌هایی که سعی در خدمت‌رسانی به آن‌ها را دارند.

چرا سیستم ارتباط با مشتری تا این حد اهمیت دارد؟

فرض کنیم که شما کسب‌وکاری راه انداخته‌اید، محصول خود را به بازار رسانده‌اید و رویای خود را محقق کرده‌اید. حالا همه چیز به مشتریان شما برمی‌گردد. چطور می‌خواهید سؤالات آن‌ها را مدیریت کنید؟ حواستان باشد که هیچ سؤالی از قلم نیفتد، سؤالات و مشکلات متداول را مد نظر داشته باشید تا بتوانید تصمیمات پیشگیرانه بگیرید، کیفیت بالای خدمات خود را حفظ کنید و از سردرگمی در میان تیم خود (اگر دارید) جلوگیری کنید.

برنت لیری (Brent Leary) می‌گوید: «در دنیای امروز، باید از همان ابتدا فرآیندی برای درگیر کردن مشتری داشته باشید. اگر شروع کردید به وبلاگ‌نویسی و کسی از نوشته‌های شما خوشش آمد و دوست داشت که ارتباط بیشتری داشته باشد، لازم است که شما فکر آن را کرده باشید و فرآیندی برای درگیر کردن او داشته باشید. این سیستم به شما کمک میکند که به سرعت و به طور مؤثری پاسخ او را بدهید. به این ترتیب شتاب حرکت شما کم نخواهد شد.»

اگر زمانی رسید که دیدید مرتباً از مشتریان خود این سؤال‌ها را می‌پرسید، متوجه می‌شوید که می‌توانید به فکر یک نرم‌افزار CRM کاملتر باشید:

آخرین سفارش شما چه بوده است؟

آیا با فرد دیگری از این شرکت صحبت کرده‌اید؟

شماره تلفن شما چیست؟

چندبار از ما خرید کرده‌اید؟

چه مدت است که مشتری ما هستید؟

وقتی که این سؤالات خودشان را نشان دهند، به مرحله‌ای رسیده‌اید که نیازهای مشتریان خود را پیش‌بینی می‌کنید و می‌توانید اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. آن وقت است که می‌فهمید برای توسعه‌ی نحوه‌ی مدیریت مشتریانتان آماده‌اید و نرم‌افزار CRM به یک فکر ارزشمند تبدیل می‌شود.

CRM چیست و چه کمکی به افزایش فروش شما می‌کند؟

حالا یک سی ار ام دارید؛ باید چه کار کنید؟

اولین قدم بعد از خرید یک CRM این است که اهداف خود را مشخص کنید. اهداف شما می‌تواند افزایش فروش، جذب مشتری یا حتی حفظ مشتری‌های فعلی‌تان باشد.

پیشنهاد ما این است که ابتدا با سوالات کلی‌تری مانند زیر هدافتان را تعیین کنید و بعد وارد جزئیات بعدی شوید.

امسال می‌خواهید چقدر پول در بیاورید؟ (اهداف درآمدی)

الآن چند نفر مشتری دارید؟ (سرمایه)

چه منابعی دارید؟ (بودجه و کارمند)

توجه: قبل از وارد شدن به اعداد و ارقام، کمی بیشتر فکر کنید و موارد زیر را هم در نظر بگیرید:

هزینه‌ی پشتیبانی از هر کاربر جدید

هزینه‌ی ورود هر کاربر جدید

ارزش طول عمر (LTV) هر کاربر جدید

انتظار چه مقدار رویگردانی را می‌توان داشت

استفاده از این محاسبات می‌تواند به شما کمک کند تا اهداف فروش خود را با توجه به انسان‌ها تعیین کنید، نه اعداد و ارقام و این کار روش‌های مشتری-مداری را ترویج می‌دهد که مطابق با تعریف شما از موفقیت مشتری هستند.

این قواعد، در نهایت کمکتان می‌کند تا مشوق‌هایی را برای جذب مشتری ایجاد کنید. این مشوق‌ها بهبوددهندۀ ارتباط شما با مشتریان و جذب هرچه بهتر آنها به برندتان هستند.

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
عارفی_1
سوییچ ایران_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
خرید باکس 1
دکتر نائبی_1
شیرآلات زمانی_1
شیرآلات زمانی_3
خرید باکس 3
سوییچ ایران_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
عارفی_3
دکتر نائبی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
شیرآلات زمانی_4
عارفی_4
سوییچ ایران_4
دکتر نائبی_4
خرید باکس 4
دکتر نائبی_2
خرید باکس 2
عارفی_2
شیرآلات زمانی_2
سوییچ ایران_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
زمردی_فوتر موبایل اصلی
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی بانو_فوترموبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
کلینیک النا_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
رستوران باغ بهشت _فوتر
زمردی_فوتر اصلی
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
شفا_فوتر
آیلین_تزریق چربی
آیلین_فوتر بلفارو
تدبیرکالا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
فنی آتل_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
قالیشویی نوین_فوتر
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر