جاباما
۸۲۶۲۶۲
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

دولت ژاپن برای هک کاربران مجوز صادر کرد!

به نظر می‌رسد که دولت ژاپن قانون جدیدی را مطرح و تصویب کرده که به واسطه آن می‌تواند به دستگاه‌های نا امن مبتنی بر اینترنت اشیا که توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، نفوذ و دسترسی پیدا کند.

خبرگزاری ایسنا: این روزها که ممکن است نام اینترنت اشیا زیاد به گوشتان خورده باشد، لازم است بدانید که دولت ژاپن به تازگی قانون جدیدی را طرح کرده و به تصویب رسانده است که به واسطه آن اجازه هک کردن دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر اینترنت اشیای کاربران را هک کند و به اطلاعات و داده‌های رد و بدل شده آنها دسترسی و نفوذ پیدا کنند.

در تشریح علت این قانون، منابع آگاه به نقل از دولت ژاپن خاطرنشان کرده‌اند که این قانون تنها به منظور انجام تحقیق و پژوهش بر روی دستگاه‌های نا امن متصل به اینترنت اشیاست و اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران هدف و انگیزه آنها نخواهد بود و به آنها کاری نخواهند داشت.

با همه این اوصاف، انتشار چنین خبری سر و صدا و جنجال‌های فراوانی را در ژاپن و بسیاری از کشورهای دیگر به راه انداخته است و بسیاری از منتقدان و کارشناسان بر این باورند که دسترسی و نفوذ به دستگاه‌های شخصی کاربران حتی در صورتی که هدف اصلی دسترسی به اطلاعات و داده‌های رد و بدل شده آنها نباشد، نیز از لحاظ اخلاقی، اجتماعی و امنیتی نادرست و غیرقابل توجیه است و هیچ دولت و نهادی در جهان حق ندارد که به دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده کاربران و شهروندانش دسترسی پیدا کند حتی اگر به منظور تحقیق و پژوهش و افزایش امنیت سایبری این دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند باشد.

بر اساس گزارش وب سایت زد دی نت، گفته می‌شود این تحقیقات توسط کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امینت سایبری مؤسسه فناوری و ارتباطات ملی ژاپن صورت خواهد گرفت و وزارت داخلی و ارتباطات این کشور نیز بر روی نحوه انجام آن و دسترسی آنها به اطلاعات کاربران نظارت خواهند داشت.

در این پژوهش، فهرستی از دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند ناامن با گذرواژه‌های ضعیف، قابل حدس و پیش فرض تهیه شده است تا متخصصان مربوطه بتوانند با دسترسی به آنها، به کاربرانشان اخطار داده و یا تنظیمات مربوط به امنیت سایبری آن را فعال سازی کرده و بهبود ببخشند تا بدین ترتیب امنیت این دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا را تأمین کنند. قرار است این تحقیقات از ماه آینده میلادی آغاز شود.

مقامات و مدیران فعال در وزارت داخلی و فناوری ارتباطات ژاپن در تشریح علت و لزوم انجام این تحقیقات خاطرنشان کرده‌اند که دو سوم از کل تهدیدات امنیتی و حملات سایبری و بدافزاری در سال ۲۰۱۶ میلادی به دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا مربوط می‌شود.

در اینجا باید گفت که بیشتر این اقدامات در راستای آماده سازی دولت این کشور برای میزبانی مناسب و ایمن از بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ میلادی انجام می‌شود چراکه دولت ژاپن نگران سو استفاده احتمالی هکرها از دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا برای حمله به زیرساخت‌های بازی‌های این رویداد بزرگ ورزشی است.

اینترنت اشیا و شهر هوشمند عباراتی هستند که این روزها در فضای مجازی زیاد به گوش کاربران می‌خورد. باید گفت که اینترنت اشیا به کاربران ساکن در شهرهای هوشمند این امکان را می‌دهد تا با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند خود به کارها و فعالیت‌های روزمره خود بپردازند و این امر در زمینه‌هایی همچون انرژی، حمل و نقل، صنعت، بهداشت و درمان، ساخت و ساز، خانه و شهر هوشمند نقش پررنگ و بسزایی ایفا خواهد کرد.

اینترنت اشیا (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیا مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یکدیگر در ارتباطند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو ایران که مجوزم نمیخوان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج