۸۲۶۷۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
پ

عمره بعد از حج ۹۸ آغاز می‌شود

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: در حال حاضر ۶ میلیون ایرانی در نوبت اعزام به عمره مفرده هستند و نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم. در جلسه اخیر شورای عالی حج برنامه ریزی کردیم بعد از حج سال ۹۸ اعزام به عمره مجددا آغاز شود.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر پنجشنبه شب در حاشیه برنامه سخرانی در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امسال تلاش کردیم تا عمره مفرده را دوباره راه اندازی کنیم و مذاکراتی نیز با طرف سعوی انجام شد اما به دلیل تغییر نرخ ارز موفق به این مهم نشدیم.

وی افزود: در حال حاضر ۶ میلیون ایرانی در نوبت اعزام به عمره مفرده هستند و نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم . در جلسه اخیر شورای عالی حج برنامه ریزی کردیم بعد از حج سال ۹۸ اعزام به عمره مجددا آغاز شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص اعزام زائران به سوریه نیز گفت: قبلا در این کشور ناامنی بود و امکان اعزام زائر وجود نداشت و حالا که امنیت برقرار شده توافق نامه ای را با دولت سوریه در این زمینه امضاء کرده ایم.

قاضی عسکر گفت: ۲ هیئت را به سوریه برای بررسی امکانات این کشور برای پذیرایی از زائران ایرانی اعزام کردیم زیرا بیشتر هتل های این کشور به محل اسکان جنگ زده ها تبدیل شده اند و باید برای این افراد جای مناسبی تهیه شود تا امکان استفاده از هتل ها فراهم گردد.

وی تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده بستر لازم برای اعزام زائران به سوریه در حال مهیا شدن است و امیدواریم بتوانیم کاروان های زیارتی را به این کشور اعزام کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص اعزام زائران به عراق نیز گفت: در این حوزه سفرهای جدید را تعریف کردیم تا افرادی بتوانند در زمان کمتر و هزینه مناسب تری به این سفر معنوی بروند.

قاضی عسکر با اشاره به برنامه ریزی ها برای حج تمتع ۹۸ تاکید کرد: مردم برای اعزام به حج سال ۸۵ ثبت نام و یک میلیون تومان نیز پرداخت کرده اند و نمی توانیم بگوییم حالا که ارز تغییر کرده بروید و از بازار آزاد ارز لازم برای سفر خود را تهیه کنید.

وی بیان کرد: در این راستا با دولت مذاکره کردیم و قرار است در این حوزه کمک کنند. همچنین صرفه جویی ها در هزینه های حج از جمله اعزام نیرو و دیگر بخش ها انجام خواهد شد تا قیمت اعزام به حج تمتع ۹۸ با افزایش قیمت زیادی مواجه نشود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: اگر بخواهیم حتی با ارز سامانه نیما نیز زائران را به حج اعزام کنیم باید قیمت ها نسبت به امسال بیش از ۲ برابر افزایش یابد که اجازه این افزایش را نخواهیم داد و تا هفته آینده به نرخ واقعی خواهیم رسید.

افزایش قیمت اعزام به حج به اندازه ای نخواهد بود که مردم را نگران کند و با برخی بانک ها نیز هماهنگی شده تسهلات لازم را به افراد واجد شرایط پرداخت کنند. هدف ما این نیست که مردم را با وام به حج اعزام کنیم و این کار برای افرادی است که مستتیع هستند اما پول نقد ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتما باید یک عده ای دیگر بمیرند تا شما بیخیال رفتن به خانه خدا شوید بابا عربستان به هر طریقی زهر خود را میرساند

      پاسخ ها

      • ‌‌‌‌ ( شب دراز است قلندر بیدار )

        جان مردم برای مسعولان مهم نیست آن سهمی که از دلارهای حج میبرند مهم است.خخخخخخ

    • سلام

      واقعا دولت بی کفایت ومردمی نادان داریم که دوباره بخوان جیب عربستان روپرکنن که موشک وگلولش کنه توسرمظلومان بریزشون واسه مملکت خودمونم خطری که جوونامون توسوریه ولبنان وعراق شهیدبشن !کی باپولش داعش روتقویت میکنه؟غیرازعربستان کی میتونه باشه!توروخدا مکه واسه چیتونه!مردممون نون دیگه ندارن،جوونامون نمیتونن ازدواج کنن ،بعدشما پولاتون رومیکنیدتوشکم عربها!واسه مردم بدبخت هزینش کنید؟فکرنکنم خدای مابه این خوبی توقیامت ایناروجز سوالاتش قراربده !که چرا پولتون روصرف فقراکردین !

    • همایون (فرهنگی)

      چرا انقد اصرار دارید ملت برن؟

    • بدون نام

      آنقدر پول به جیب اعراب نریزید
      این پول رو صرف کارهای عمرانی کنید
      به نیازمندان بدید

    • م.ع

      اللهم ارزقنا حج بیتک الحرام...

    • بدون نام

      چه لزومی داره برا عمره خوتون را خوار وذلیل عربستانی های نامرد کنید.مگه چند بار آبروی ایران را نبردند این نامردا.کعبه سنگ بهانه است که ره گم نشود. حاجی احرام دگر بند تا ببینی خونه یار کجاست

    • آ زاد

      ای قوم به حج رفته کجائید ،معشوق همی جاست بیائید ،جز خفت و خواری چیزی نخواهید دید

    • بدون نام

      حچ عمره ای هارا هم حچ تمتع ببرید

    • حمید رضوی

      چرا روابط قطع و دشمنی عمره چرا چون براتون سود و منفعت داره

    • بینام

      مگه قرلر نبود اول تکلیف اون نامورانی که به بچه ها تجاوز کردن مشخص بشه؟چرا به خاطر سود ،سازمان اوقاف و دولت انقدر بی غیرت شدن.؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج