جاباما
۸۲۷۲۱۷
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

بازمانده حادثه بوئینگ: هواپیما نقص فنی نداشت

تنها بازمانده حادثه هواپیمای ارتش مدعی است هواپیما نقص فنی نداشته است و تصور کرده‌اند در فرودگاه پیام به زمین‌نشسته‌اند اما قبل از توقف کامل هواپیما، متوجه شدند باند فرودگاه به اتمام رسیده است.

خبرگزاری تسنیم: تنها بازمانده حادثه هواپیمای ارتش مدعی است هواپیما نقص فنی نداشته است و تصور کرده‌اند در فرودگاه پیام به زمین‌نشسته‌اند اما قبل از توقف کامل هواپیما، متوجه شدند باند فرودگاه به اتمام رسیده است.

فرج‌الله افشار رئیس سازمان قضایی نیروهاس مسلح استان البرز در تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سانحه سقوط هواپیمای ۷۰۷ ارتش گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای ۷۰۷ نهاجا، از مسئولان برج مراقبت فرودگاه های پیام و فتح تحقیق به عمل آمده و مکالمات رادیویی برج های مراقبت فرودگاه های پیام، فتح و واحد تقرب فرودگاه مهرآباد درخواست شده است.

وی اظهار داشت: بازدید و تحقیق از واحد تقرب فرودگاه مهرآباد نیز در دستور کار مقام قضایی قرار دارد و اولیاءدم جانباختگان سانحه نیز به دادسرای نظامی دعوت شدند.

نمایندگان مجلس از اظهارنظر پیش از تکمیل تحقیقات قضایی خودداری کنند

این مقام قضایی درباره اظهارات مسئولان فرودگاه پیام در خصوص عدم ارتباط رادیویی خلبان همچنین رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره اشتباه خلبان در تشخیص دو فرودگاه گفت: تکمیل تحقیقات و رفع ابهامات موجود نیاز به بررسی اطلاعات جعبه سیاه همچنین مکالمات رادیویی توسط مقام قضایی دارد که دستور لازم در این زمینه صادر شده لذا از مسئولان ذیربط در فرودگاه پیام و نمایندگان مجلس منتظر اعلام نظر مرجع قضایی درباره علت این حادثه بمانند تا شائبه‌ای به وجود نیاید.

افشار در همین ارتباط به اظهارات تنها بازمانده این حادثه اشاره و تصریح کرد: بنابه ادعای وی، هواپیما نقص فنی نداشته و پس از هماهنگی و تماس رادیویی به گمان اینکه در باند فرودگاه پیام به زمین نشسته‌اند، فرود آمده‌اند و قبل از توقف کامل هواپیما متوجه می‌شوند که باند به اتمام رسیده است لذا ابهاماتی وجود دارد که در جریان تحقیقات دادسرای نظامی روشن خواهد شد.

وی تأکید کرد: اطلاعات جعبه سیاه تنها در اختیار مرجع قضایی قرار خواهد گرفت که به محض اعلام کارشناسان، بعد از جمع بندی تحقیقات، علت این سانحه مشخص خواهد شد.

افشار خاطر نشان کرد: مالکان دو واحد مسکونی آسیب دیده در این سانحه شناسایی و در دادسرا حاضر شده اند و بنا به نظر کارشناسان میزان خسارت وارده به این دو واحد، بالغ بر یک میلیارد تومان برآورد شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت میگن استاد خلبان بوده مگه میشه اشتباه کنخ حتما برج مراقبت یکی از دوباند اشتباه کردن

      پاسخ ها

      • بی نام

        آره بابا. خودشونن

    • بدون نام

      قبلا گفته بودند وطبق گزارشاتی که از خود صداوسیما پخش شده بود تعدادی از مردم دیده بودند قبل از نشتن هواپیما توی فرودگاه در ارتفاع پایین یکی از بالاهای هواپیما دودشدیدی پیدا بود. چطور شد مثل همیشه تقیصرو انداختند گردن خلبان خطای انسانی... ما موندیم حیران وسرگردان اخر چقدر دروغ

    • بدون نام

      یعنی خلبان با سی سال سابقه و اینهمه تجهیزات ناوبری و جی پی ای و رادار و اجازه فرود از برج مراقبت، نمی‌دونستم فرودگاه کدومه؟ مردم را چه فرض کردید. اینکه از خلبان خواستند به اجبار و مخفیانه در فرودگاه دیگه بشینه دیگه اینهمه لاپوشانی نداره. حالا شاید مقامات نمی‌خواستند واردات گوشت توسط دستگاههای نظامی علنی بشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج