جاباما
۸۲۷۸۰۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

فناوری «چهره شناس» آمازون تعصب جنسیتی دارد

فناوری «چهره شناس» آمازون موسوم به Recognition دچار تعصب جنسیتی است.

خبرآنلاین: محصول «چهره شناس» آمازون، که به اداره‌های پلیس آمریکا داده‌شده، بر اساس تحقیق جدید اسیر پیش‌داوری درباره زنان رنگین‌پوست است.

«جوی بولاموینی» از ام‌آی‌تی و «دبورا راجی» از دانشگاه تورنتو روی این موضوع تحقیق کردند که محصول Rekognition با چه دقتی قادر به تشخیص جنسیت است.

بر این اساس سیستم مذکور روی تشخیص صورت مردان مشکلی ندارد اما وقتی موضوع روی چهره زنان با پوست تیره می‌رسد، اوضاع متفاوت می‌شود. طبق آزمایش انجام‌شده توسط این دو محقق ۳۱ درصد خطا هنگام تشخیص روی زنان رنگین‌پوست با سیستم Rekognition روی داد.

سال گذشته نیز این دو محقق روی سیستم چهره شناس آی‌بی‌ام و مایکروسافت، به نتایج مشابه در مورد زنان رنگین‌پوست رسیدند و دو کمپانی سیستم خود را آپدیت کردند تا میزان خطا کاهش یابد.

محققان می‌گوید سیستم آمازون مستعد خطا بوده و برای سوءاستفاده احتمالی مهیا است.

آمازون به‌هرحال این مطالعه را رد کرده و نتایج آن را نادرست خوانده است. «مت وود» مدیر عمومی هوش مصنوعی آمازون می‌گوید محققان به اشتباه از سیستم Rekognition برای «آنالیز چهره» که مخالف «چهره شناس» است، استفاده کرده اند و بنابراین نتایج تحقیق نمی تواند درست باشد.

در تجزیه و تحلیل چهره سیستم کامپیوتری در تلاش است تا ویژگی های عمومی از یک تصویر را لحاظ کند (مثلا کاربر با عینک است، سبیل دارد یا زن باشد) اما محصول Rekognition متفاوت بوده و تلاش خود را روی تطبیق عکس با یک چهره خاص از میان میلیون ها عکس متمرکز کرده است.

پس بنابراین به گفته وود آنالیز چهره با تشخیص چهره دو چیز متفاوت از هم هستند و استفاده از آنالیز چهره برای مقیاس و معیار قرار دادن صحت «چهره شناسی» کاملاً غلط است و الگوریتم‌ها همخوانی ندارند.

فناوری «چهره شناس» آمازون تعصب جنسیتی دارد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mathprograming.com

      آفرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج