۸۲۹۴۹۲
۲۵ نظر
۵۱۲۵
۲۵ نظر
۵۱۲۵
پ

رتبه ایران در شاخص کیفیت زندگی

بررسی شاخص‌های کیفیت زندگی در جهان نشان می‌دهد ایران یکی از بالاترین شاخص‌ها در حوزه امنیت را در خاورمیانه داراست.

خبرآنلاین: بررسی شاخص‌های کیفیت زندگی در جهان نشان می‌دهد ایران یکی از بالاترین شاخص‌ها در حوزه امنیت را در خاورمیانه داراست.

کیفیت زندگی در هر کشوری بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد که از مهمترین آنها می توان به شرایط امنیتی، اقتصادی، آب و هوایی و بهداشتی اشاره کرد ولی نمی توان تنها با استناد به همین فاکتورها کشورها را رده بندی کرد زیرا عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند کیفیت زندگی مردم را تحت تاثیر قرار دهد. وب سایت ورلد دیتا در گزارش اخیر خود ۳۰ فاکتور مهم و تاثیر گذار روی کیفیت زندگی در هر کشور را مورد بررسی قرار داده است که از جمله انها می توان به هزینه های زندگی در ان کشورو میزان محبوبیت ان در دنیا اشاره کرد. شرایط آب و هوایی هم فاکتور بسیار مهمی است و همین مساله باعث شده است که کشوری مانند کانادا از نظر کیفیت زندگی در جایگاه ۱۳ قرار گیرد و استرالیا اولین جایگاه را از آن خود بکند.

رتبه ایران در شاخص کیفیت زندگی

طبق گزارش سال جدید این مرکز در سال ۲۰۱۸ میلادی بالاترین کیفیت زندگی در کشور استرالیا وجود داشته است. شاخص کیفیت زندگی که عددی بین صفر تا ۱۰۰ است و برای کشور استرالیا برابر با ۷۹ تعیین شده است. این کشور در ابتدای فهرست جهانی از میان ۱۷۴ کشور مورد مطالعه جای گرفته است و موقعیتش نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.

نکته مهم اینجاست که در میان کشورهای اول تا دهم در حوزه شاخص کیفیت زندگی خبری از قدرتهای بزرگ اقتصاد جهان مانند آمریکا، چین و حتی انگلستان نیست.

کشورهای ماکائو، پرتغال، سوییس و هنگ کنگ در این رده بندی جایگاه دوم تا پنجم را دارند و مالت و اتریش و ژاپن و سنگاپور و آلمان جایگاه ششم تا دهم را دارند. بالاترین زیرشاخص سازنده شاخص کیفیت زندگی برای استرالیا مربوط به شاخص حقوق انسانی و شهروندی است. درسال قبل شاخص حقوق انسانی و شهروندی در استرالیا برابر با ۱۰۰ بود و کمترین شاخص مربوط به هزینه های زندگی بود. شاخص هزینه های زندگی در استرالیا برابر با ۲۵ بود و این کشور در میان گران ترین کشورهای دنیا برای زندگی معرفی شده است. امریکا در این رده بندی جایگاه ۳۱ را دارد و شاخص کیفیت زندگی در این کشور برابر با ۶۸ است. شاخص کیفیت زندگی در بریتانیا برابربا۶۴ است و این کشور جایگاه ۴۸ فهرست را از آن خود کرد. وضعیت بریتانیا مشابه کشورهای کوبا و قطر و عمان است.

در این گزارش شاخص کیفیت زندگی در ایران برابر با ۴۷ تعیین شده است و در میان ۱۷۴ کشور مورد مطالعه، جایگاه ۱۱۱ را دارد. این گزارش نشان می دهد کیفیت زندگی در ایران مشابه کشورهای ترکیه و اندونزی است. بالاترین شاخص در کشور ایران مربوط به مساله امنیت است. در سال قبل شاخص امنیت در ایران برابر با ۸۲ بود که در مقایسه با اکثر کشورهای خاورمیانه وضعیت بسیار مطلوبی محسوب می شود. شاخص امنیت در کشور ترکیه در همین سال برابر با ۳۶ اعلام شده است.

در انتهای این فهرست کشورهای افریقای مرکزی، چاد، جمهوری دموکراتیک کنگو، مالی، سودان، کامرون و افغانستان قرار گرفته اند. شاخص کیفیت زندگی در در کشور سوریه و عراق برابر با ۳۳ است و این دو کشور جایگاه ۱۵۷ و ۱۵۸ را در این فهرست به خود اختصاص داده اند.

باید در نظر داشت اغلب کشورهای انتهایی فهرست کشورهای فقیر قاره افریقا هستند. اگرچه کشورهای بحران زده و جنگ زده آسیایی هم در انتهای این فهرست جای گرفته اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی میخوای بگی عوضش امنیت داریم؟؟؟؟!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه، 09/15عزیز منظور اینه که از اپوزسيون سوریه و ونزویلا بهتریم چون اگر مسابقه ای در خصوص زندگی و رفاه بدهیم که ما تنها شرکت کننده باشیم چه ورزش یا هر مورد دیگر حتماً اول هستیم حتما چون شرکت کننده دیگری نیست که قیاس بزنیم، اول هستیم اول،!!!

    • بدون نام

      برو بابا فکر کنم با افغانستان برای رتبه آخر رقابت میکنیم

    • بدون نام

      والا به غیر از امنیت اونم هم نه همه جای ایران بقیه چیزا از اقتصادی گرفته تا بهداشتی و... اخریم اخر

    • بدون نام

      مهم اینه که امنیت داریم

      پاسخ ها

      • نامدار

        حتما حقوق بگیری شکمت سیره

      • بدون نام

        از روی شوخی گفته شد

    • amin

      خدایا اینا چجوری حساب میکنن اخه

    • بدون نام

      همین حال در اینترنت جستجو کنید .
      کارخانجات با ورشکستگی روبرو شده اند .
      رینگ سازی مشهد . قطعه سازی های خودرو .
      ۵ ماه هست حقوق کارگران را نمی دهند .
      مردم پول گذاشته اند ماشین پیش فروش کرده اند .
      با آنکه قیمت را افزایش دادند ولی هنوز تحویل نداده اند .
      وضعیت برای مردم درد ناک ولی برای مسولان زنگ خطر سقوط است .

    • حامد

      ینی میخوای ما الان بگیم درسته گشنه ایم ولی باز خدا رو شکر امنیت داریم .... برو رسانه دروغ ساز ... برو سانسورچی ... خجالت بکش

    • rama hasani

      خدایی امنیت اینه که نتونی تنها بری بیرون.که یکی بهت حمله کنه بخواد کیف یا گوشیتو بزنه.تو رو خدا اینقدر اخبار جعلی ننویسید.چرا اینقدر دروغ شما خودتون خندتون نمیگیره وقتی اینارو منتشر میکنید.

    • بدون نام

      از لحاظ انرژی وثروت توی دنیا جز ۵کشور برتریم ولی کیفیت وشاخص زندگی جز بیست کشور آخر....

    • mehdi...3424

      از آخر اول

    • بدون نام

      اگه خودتون تعریف کنین

    • بدون نام

      در مقابل عراق و افغانستان 40 سال جنگزده وضع ما خوبه!!!!!!!!

    • بدون نام

      توگوربابای آدم دروغگو، په ای چه کیفیتی که مااصلا احساسش نمیکنیم؟

    • بدون نام

      زندگی در ایران یعنی قبل از مرگ جهنم را دیدند

    • بی نام

      دوستم از بس امنیت داشت با کیفش چند متر رو زمین کشونده بودنش بعدشم این دزدایی که راحت خونه مردم میدزدند چی

    • بدون نام

      راست میگی خیلی امنیت داریم مخوصا مرزهای ما خیلی امنیت داره هر ماه دارن سربازهای ما رو میدزدن اونا هم چرت میگن تو هم چرت میگی.اینا که سایتهای معتبر نیستند که اگه راست میگی بزار سایتهای معتبر درباره نظر بدن.سایتی که آمریکا و انگلیس تو ده تای اول نیستن درشو گل بگیر.

    • بدون نام

      فقط امنیت و بچسب

    • سلام

      مثل اینکه یه نفر بره تو کما دکتر هم بالای سرش باشه. بعداز چند سال که روتخت بیمارستان است. بگن خدارو شکر که نمرده. بله بین زمینو آسمانیم (دوزخ)خدارو شکر که سلامتی نداریم ولی امنیت داریم

    • ایران ازادترین و مرفه ترین کشور خاورمیانه

      اگه این امنیت و به قول خودتون که اونم نداریم (امنیت شغلی غذایی روحی روانی اجتماعی)که هیچکدومش و نداریم ارتون بگیرن از چی میخواین بگین بخدا اونا از وضعیت ما خبر ندارن و گرنه ما زیر 160میشدیم همتراز افغان و سوریه و یمن و سومالی

    • ali

      امنیت خوبه ولی از اقتصاد زیر صفر

    • بدون نام

      صفر ر ر ر

    • رحیم

      حالاکه اینجور شد بزابگم بقران من تو این یکسال اخیر نتونستم سه هفته یکبار حتی گوشت سفید هم بخرم نه اینکه درامد نداشته باشم تورم نمیزاره رتبه ۱۳اقتصاااااد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج