۸۳۰۱۳۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

اعمال محدودیت تردد در مسیر‌های راهپیمایی مازندران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: برخلاف سال گذشته علاوه بر انسداد دو طرفه خیابان‌های مسیر راهپیمایی تمامی کوچه‌های منتهی به مسیر اصلی راهپیمایی شهرهای مختلف استان نیز مسدود شده است.

خبرگزاری فارس: مهدی باقری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین اعلام مسیرهای ۶۰گانه از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، از بامداد تا ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۲ بهمن پارک خودروها در مسیرهای اصلی راهپیمایی ممنوع اعلام شده و خودروهای پارک شده به پارکینگ حمل می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری و مشارکت مردم به‌ویژه ساکنان مسیرهای ۶۰گانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در زمینه انضباط ترافیکی با مأموران پلیس، گفت: به‌دلیل اهمیت ایجاد امنیت، شعاع تردد در مسیرها نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران افزود: برخلاف سال گذشته علاوه بر انسداد دو طرفه خیابان‌های مسیر راهپیمایی تمامی کوچه‌های منتهی به مسیر اصلی راهپیمایی شهرهای مختلف استان نیز مسدود شده است.

این مسؤول با بیان اینکه وسایل نقلیه عمومی به ویژه اتوبوس و تاکسی برای جابه‌جایی مردم به اندازه کافی تامین شده است، اضافه کرد: همچنین تمهیدات لازم برای برای وسایل نقلیه امداد و نجات ایجاد شده است.

باقری یادآور شد: توصیه ما این بوده مردم در فاصله معینی از مسیرهای راهپیمایی خودروهای خود را پارک کنند.

*عامل ۴۰ درصد ترافیک در ۵ شهر مازندران پارک دوبله خودروها است

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اگرچه استان پذیرای افراد با فرهنگ‌های متفاوتی از آحاد مردم استان‌های مختلف کشور است، اما رعایت قوانین و مقررات برای همه باید اصل باشد.

رئیس پلیس راهور مازندران افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها سه درصد از رانندگان تخلفات خطرآفرین در استان انجام می‌دهند.

باقری یادآور شد: با توجه به ساختار خیابان‌های شهری مازندران بررسی‌ها نشان داده است که عامل اصلی حدود ۴۰ درصد ترافیک در پنج شهر بابل، ساری، قائم‌شهر، تنکابن و آمل تنها به‌دلیل پارک دوبله خودروها است.

وی بیان کرد: امسال ۷۵ درصد از ۱۶۲نقطه حادثه‌خیز درون شهری مرتفع شده و همچنین ۲۵درصد از نقاط حادثه‌خیز دیگر به‌دلیل نبود بودجه و اعتبار با علائم و تابلوها آشکارسازی صورت گرفت.

رئیس پلیس راهور مازندران با اعلام اینکه ۵۷درصد تصادفات منجر به فوت در استان درون شهری است، تصریح کرد: ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز امری مهم و ضروری بوده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۵۰۷ نفر از رانندگان استانی و خارج از استان در قالب مسافر که از چراغ قرمز عبور کرده و دارای نمره منفی ۳۰رانندگی بوده‌اند شناسایی و گواهینامه آنان ضبط شد، گفت: در این مدت ۴۳هزار و ۱۶۳ نفر نیز به دلیل تخلفات رفتاری و اجتماعی از جمله پرتاب اشیاء از داخل خودرو به بیرون و عفاف و حجاب تذکر و اعمال قانون شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۸۸ نفر از رانندگان که از قرص‌های روان‌گردان استفاده کرده بودند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، ادامه داد: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بارزترین مفاد حقوق شهروندی است که قابل لمس برای همه است.

وی از برگزاری ۱۳۷طرح انضباط ترافیکی در مناطق مختلف شهری استان مازندران در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و افزود: تا پایان امسال نیز ۳۷طرح انضباط ترافیکی در استان برگزار می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در پایان گفت: از اسفندماه نیز خودروهای مجهز به دوربین ثبت تخلفات پلیس راهنمایی و رانندگی شهرهای ساری، بابل ، آمل ، قائم‌شهر و تنکابن در تیررس ثبت تصویری تخلفات رانندگی قرار می‌گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا این جمعیتی که به مازندران سرازیر شده، اکمدن تا کنار دریا در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج