۸۳۰۶۷۶
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

خرید و فروش دکه‌های یک میلیارد تومانی در تهران!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: در حالی در شهر تهران به سر می‌بریم که برخی از دکه‌ها در سطح شهر تهران حدود یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شوند.

خبرگزاری تسنیم: اعضای شورای شهر تهران در ادامه جلسه امروز و پس از تصویب کلیات طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در شهر تهران، پیشنهادات مطرح شده را برای عضویت در دو کمیته برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در این طرح در دستور کار خود قرار دادند.

در ابتدا کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، پیشنهادی را مبنی بر عضویت یکی از اعضای این کمیسیون در کمیته برنامه‌ریزی طرح اشاره شده مطرح کرد که در نهایت اعضای شورای شهر تهران به این پیشنهاد رای منفی دادند.

سپس اعضای شورای شهر تهران پیشنهادی را مبنی بر نماینده سازمان بهزیستی در کمیته برنامه‌ریزی طرح ساماندهی مشاغل سیار در شهر تهران ارائه کردند که پس از اظهارات موافق و مخالف این پیشنهاد نیز به تصویب اعضای شورای شهر تهران نرسید.

زهرا نژادبهرام، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران سپس پیشنهاد عضویت نماینده کمیته امداد در کمیته طرح اشاره شده را مطرح کرد که این طرح نیز به تصویب اعضای شورای شهر تهران نرسید که البته زهرا نژادبهرام پس از رای منفی اعضای شورای شهر تهران به این پیشنهاد گفت: دستفروشی لاکچری نیست و در واقع برخی از افراد برحسب نیازشان دستفروشی می‌کنند و عضویت نماینده‌ای از کمیته امداد در این طرح می‌توانست موثر باشد.

احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز پیشنهاد اضافه شدن نماینده‌ای از نیروی انتظامی در کمیته سیاستگذاری طرح ساماندهی مشاغل سیار را مطرح کرد که البته پس از اظهارات موافق و مخالف، این پیشنهاد مسجدجامعی به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

سپس الویری پیشنهادی را مبنی بر عضویت نماینده سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در کمیته سیاستگذاری و برنامه‌ریزی طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در شهر تهران را مطرح کرد که در نهایت این پیشنهاد نیز با ۱۰ رای به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در ادامه جلسه و در حین بررسی پیشنهادات مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه چیزی که الان در شهر تهران می‌بینیم دستفروشی نیست و می‌خواهیم با تصویب چنین طرح‌هایی این افراد را ساماندهی کنیم و به آنها جا بدهیم اما به نظر بنده این نگاه، نگاه درستی نیست.

وی تصریح کرد: البته بنده به کلیات این طرح نیز رأی ندادم و در واقع مخالف طرح هستم چرا که با تصویب چنین طرحی و البته پیشنهادات مطرح شده، ما مکان‌های دستفروشی را به مکان‌های تحت عنوان مکان‌های سرقفلی‌دار تبدیل می‌کنیم و همین امر ما را از مسیر اصلی خارج خواهد کرد.

مجید فراهانی در ادامه جلسه، پیشنهادی مبنی بر عضویت نماینده‌ای از کمیسیون برنامه و بودجه در کمیته برنامه‌ریزی طرح اشاره شده مطرح کرد که البته این پیشنهاد نیز به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

عضویت یک اقتصاد‌دان نیمه‌دولتی البته به تایید شورای شهر تهران در یکی از کمیته‌های طرح نیز پیشنهادی بود که از سوی مجید فراهانی مطرح شد که در نهایت این پیشنهاد به تصویب اعضای شورای شهر تهران نرسید که سید محمود میرلوحی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه و یکی از موافقین پیشنهاد عضویت یک اقتصاددان نیمه‌دولتی در یکی از کمیته‌های طرح ساماندهی مشاغل سیار در شهر تهران تصریح کرد: در حالی ما در شهر تهران هستیم که برخی از دکه‌های پایتخت هم اکنون به قیمت یک میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه قطعا ما باید نظارت دقیق و منظمی را بر فرآیند دستفروشان و ساماندهی آنها داشته باشیم گفت: قاعدتا حضور یک عضو اقتصاد‌دان غیر دولتی در این کمیته‌ می‌توانست موثر باشد.

میرلوحی در ادامه خطاب به برخی از مخالفین پیشنهاد مطرح شده و بویژه اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: امیدواریم دوستان در آینده نسبت به منابع درآمدی این طرح اعتراض نداشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه کار به جایی رسیده که آقازاده ها گیر داده اند به خوردن گوشت دست فروشان

    • AAAAAAAAAAAA

      جهت اطلاع این دکه ها اموال شهرداری هستن پای مردم را وسط نکشید.

    • بدون نام

      متاسفانه 4 تا هم تو خیابان پیروزی تهران زدند چهره شهر رو زشت کردند حالا هزار بهونه هم بیارند برا سامان دادن به دستفروش ها هم باشه قابل قبول نیس جنبه سود اوری برا شهرداری داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج