۸۳۲۲۵۲
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

کرد‌ها بر آخرین پایگاه داعش در سوریه مسلط شدند

خبرگزاری رویترز گزارش داد که نیروهای دمکراتیک کرد سوریه مورد حمایت آمریکا شهرک « الباغوز » آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش را در شرق فرات آزاد کردند.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری رویترز گزارش داد که نیروهای دمکراتیک کرد سوریه مورد حمایت آمریکا شهرک « الباغوز » آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش را در شرق فرات آزاد کردند.

خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر به نقل از مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه هم اعلام کرد که به دنبال آزادی منطقه مزبور طبق توافق این نیروها با تروریست های داعش، قرار شده تا ۴۴۰ نفر از آنها طی دو گروه تسلیم شده و از منطقه الباغوز خارج شوند که ۲۰۰ نفر از آنها تسلیم و خارج شده اند.

طبق این گزارش نیروهای دمکراتیک کرد (قسد) و ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و تروریست های داعش برای خروج عناصر داعش از آخرین مناطق شرق فرات نیز توافق کرده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه در این باره با اعلام توافق سری میان ائتلاف بین المللی با گروه تروریستی داعش گزارش داد که صدها نفر از عناصر داعش با توافق سری که میان داعش و ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا پیش از اعلام بازپس گیری آخرین پایگاه داعش در شرق فرات انجام شد، خود را تسلیم کرده ند و گروهی از آنها با کامیون های تحت نظارت ائتلاف بین المللی از منطقه الباغوز خارج شدند.

این توافق شامل عدم بازگشت دوباره داعش به مناطق تحت سیطره نیروهای کرد در شرق فرات و تحویل برخی زندانیان به ائتلاف بین المللی است.

طبق این توافق در دو روز آینده عناصر داعش به شکل نهایی از شرق فرات با نظارت ائتلاف خارج خواهند شد.

این مرکز افزود که روز جمعه هفت کامیون سرپوشیده به همراه خودروی «هامر» آمریکایی و خودروی حامل سلاح سنگین و سه خودروی امدادی در قالب کاروانی وارد الباغوز شدند که احتمالا عناصر داعش را از این منطقه خارج کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین گزارش داد که دو بالگرد ائتلاف صبح پنجشنبه وارد منطقه تحت اشغال داعش شدند تا سرکرده های داعش را از این مناطق خارج کنند.

نیروهای تحت حمایت آمریکا هفته گذشته حمله علیه آخرین مواضع داعش در 'الباغوز فوقانی' واقع در شرق سوریه و در نزدیکی با مرز عراق را آغاز کردند.

حملات نیروهای دمکراتیک کرد سوریه با حمایت هوایی ائتلاف آمریکا علیه آخرین مواضع داعش در الباغوز فوقانی صورت گرفت.

حملات آمریکا در شرق فرات و توافق با تروریست های داعش همزمان است با این که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت آینده بیانیه ای مهمی درباره سوریه خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 110

      چاکر کوردها

    • عبدالله

      الحمدلله، خداوند حافظ آن غیور مردان باشد ان شاالله

    • بدون نام

      آفرین قوم بی ادعا و باغیرت شما مردان جنگ روزهای سخت هستی اگر شما نبود خدا میداند چه میشد آسیا دست بدن خسته تان را میبوسم وافتخار میکنم به شجاعت قهرمانیتان

    • بدون نام

      دمت گرم

    • رضا

      چاکر کوردها البته با حمایت شیطان بزرگ آمریکا آمریکا همه رو بازی میده

    • بدون نام

      پرچم کوردهمیشه بالاست دمتون گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج