جاباما
۸۳۳۰۷۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سیستم انتخاباتی سوئیس هکر‌ها را به مبارزه طلبید

سوئیس برای تست امنیت سیستم جدید رأی‌گیری الکترونیکی خود، انتخاباتی صوری را به عنوان یک چالش برای هکرها به راه انداخته تا بتواند این سیستم را امتحان کند.

خبرگزاری ایسنا: به نوشته روزنامه فرانسوی لوژورنال دو دیمانش، کشور سوئیس یک انتخابات صوری از ۲۵ فوریه تا ۲۴ مارس برگزار می‌کند تا بتواند سیستم جدید رأی گیری الکترونیکی خود را آزمایش کند.

برای این چالش جایزه‌ای تا سقف ۱۳۲ هزار یورو اعلام شده و در این چالش هکرها می‌توانند سعی کنند آرا را دستکاری کنند، میزان آرا را ببینند، آرا را از حالت محرمانه خارج و افشا کنند و تدابیر امنیتی را یا دور بزنند و یا غیر فعال کنند. میزان جایزه این چالش بستگی به میزان نفوذی که هکرها موفق به انجامش شوند، دارد.

جایزه‌ای به ارزش ۴۴ هزار یورو برای هکری خواهد بود که بتواند بدون آنکه شناسایی شود آرا را دستکاری کند. هکری که بتواند محرمانه بودن رای‌ها را نقض کند ۱۰ هزار فرانک سوئیس و کسی که آرا ی الکترونیکی را از بین ببرد ۵ هزار فرانک سوئیس دریافت خواهد کرد.

رأی دهندگان در سوئیس ترجیح می‌دهند بیشتر به روش رأی گیری الکترونیکی و از خانه در فاصله چند هفته قبل ازهر انتخابات، رأی دهند به این علت مقام‌های این کشور می‌خواهند از این سیستم جدید و امنیت آن مطمئن شوند. سیستم رأی گیری الکترونیکی در سوئیس از سال ۲۰۰۴ تا کنون در فاز آزمایشی و در برخی مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است.

گفته شده تا روز پنجشنبه بیش از ۲ هزار هکر برای رقابت در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که ۲۶ درصد آنها سوئیسی ۱۵ درصد فرانسوی ۷ درصد آمریکایی و ۵ دصد آلمانی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج