جاباما
۸۳۳۸۱۴
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

سانسور عجیب فیلم «برلین، من عاشقتم»

سازندگان فیلم اپیزودیک "برلین، من عاشقتم" از ترس واکنش دولت چین، قسمت مربوط به آی وی‌وی هنرمند معترض و جنجالی چینی را از این فیلم حذف کردند.

خبرگزاری صبا: تهیه‌کنندگان درام دسته‌جمعی "برلین، من عاشقتم" با چرخشی عقب‌گردانه، قسمتی از این فیلم را که توسط آی وی‌وی هنرمند و فعال سیاسی چینی کارگردانی شده بود حذف کردند. این سانسور به واسطه ترس سازندگان این اثر از مخالفت و واکنش خصمانه احتمالی دولت چین بوده است.

سانسور عجیب فیلم «برلین، من عاشقتم»

"برلین، من عاشقت هستم" درامی رمانتیک متشکل از ۱۰ فیلم کوتاه با موضوع عشق به کارگردانی ۱۰ کارگردان مختلف است و تمامی آن در برلین فیلمبرداری شده است.

به نقل از هالیوود ریپورتر، این فیلم که اکران آن از ۸ فوریه (۱۹ بهمن) در ایالات متحده آمریکا آغاز شده آخرین قسمت از مجموعه‌ای است به نام "من عاشقت هستم" که در شهرهای مختلفی چون پاریس، نیویورک، ریودوژانیرو و تفلیس تولید شده است.

فرناندو امبکه مکزیکی، دنیس گانزل آلمانی، پیتر چلسوم بریتانیایی و مسی تاج‌الدین فیلمساز ایرانی‌الاصل آمریکایی از دیگر کارگردانان "برلین، من عاشقتم" هستند و بازیگران چون هلن میرن، کیرا نایتلی، امیلی بیچام، میکی رورک، دیگو لونا و لوک ویلسون از بازیگرانی هستند که در آن ایفای نقش می‌کنند.

آی وی‌وی در سال ۲۰۱۵ قسمتی از این اثر را در حالی کارگردانی کرد که به واسطه فعالیت‌های سیاسی در آن زمان از سفر به خارج از کشور چین منع بود و به همین دلیل کارگردانی قسمت مربوط به خود را از راه دور و از طریق لینک ویدیویی انجام داد. بخش وی‌وی به رابطه بین این آرتیست و آی لائو، فرزند ۶ ساله‌اش می‌پردازد که به همراه مادرش در برلین زندگی می‌کند. مدتی کوتاهی بعد از ساخت این فیلم کوتاه بود که وی‌وی اجازه خروج از چین گرفت و به برلین رفت.

حال به درخواست حامیان مالی فیلم "برلین، من عاشقتم" بخش مربوط به این هنرمند سرشناس چینی به بهانه بروز مشکلات در اکران این فیلم در چین و آسیب به فروش گیشه‌ای آن، از نسخه نهایی این اثر حذف شده است.

اولین بار بخش آسیایی خبرگزاری دویچه‌وله خبر این سانسور را منتشر کرد. این خبرگزاری با مصاحبه با وی‌وی از قول او نوشت: تهیه‌کنندگان "برلین، من عاشقتم" بخش مربوط به من را حذف کرده‌اند تا شانس بیشتری برای ورود به جشنواره فیلم برلین داشته باشند.

این فیلم به جشنواره برلین فرستاده شد، اما در نهایت از قرار گرفتن در جمع پذیرفته‌شدگان جا ماند و البته مسئولان این جشنواره بعدا در مکاتباتی با هالیوودریپورتر اعلام کردند که بودن وی‌وی در این فیلم هیچ مانعی برای جشنواره نبوده و این موضوع از اساس صحت بی‌اساس است.

منابع خبری اعلام کرده‌اند یکی دیگر از دلایلی که باعث حذف بخش مربوط به آی وی‌وی از "برلین، من عاشقتم" شده است این است که مقصد بعدی سازندگان مجموعه "من عاشقتم" شهر شانگهای چین است و درگیری با دولت چین بر سر قسمت برلین می‌تواند حیات این پروژه را به خطر بیاندازد.

آی وی‌وی هنرمند ۶۱ ساله و از فعالان دموکراسی اهل چین است. او یکی از منتقدان دولت چین در بحث حقوق بشر محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج