۸۳۳۸۴۳
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

دامپزشکی، رانت در واردات گوشت را تکذیب کرد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد که برخلاف برخی ادعاهای مطرح شده هیچ تفاوتی بین کسانی که می‌خواهند گوشت قرمز وارد کنند، وجود ندارد و همه این فرآیند به صورت سامانه‌ای و سیستماتیک انجام می شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد که برخلاف برخی ادعاهای مطرح شده هیچ تفاوتی بین کسانی که می‌خواهند گوشت قرمز وارد کنند، وجود ندارد و همه این فرآیند به صورت سامانه‌ای و سیستماتیک انجام می شود.

در پی اظهارات چند کارآفرین برتر در یک برنامه زنده تلویزیونی مبنی بر وجود رانت و فساد در واردات گوشت قرمز، علیرضا رفیعی پور این موضوع را اینگونه به ایسنا توضیح داد: این موضوع را به دو معاون قرنطینه و بهداشتی خود انتقال داده‌ام تا آن را به دقت بررسی کنند چرا ممکن است یک مسئله مانند واردات گوشت قرمز دارای جنبه‌های مختلفی باشد و بخش‌های گوناگونی از سازمان دامپزشکی تا وزارت جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها در این زمینه را درگیر کند.

دامپزشکی، رانت در واردات گوشت را تکذیب کرد

وی افزود: برخی مهمانان در برنامه تلویزیونی مذکور نکاتی را بیان و ادعاهایی را مطرح کردند، درباره این نکته که میزان و حجم گوشتی که در کشور گرجستان وجود دارد حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن است، اما این عدد واقعیت ندارد و میزان گوشت در آن کشور و تعداد راس دامی که کشتار می‌شود، مشخص بوده و قطعا با واقعیت تطابق ندارد چرا که گرجستان توان محدودی در تامین گوشت قرمز برای بازارهای خارجی دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه مجوز فروشی که مهمانان در این برنامه به آن اشاره کردند، صحت ندارد، اظهار کرد: بر اساس سامانه تجارتی که متصل به سازمان توسعه تجارت است واردات گوشت قرمز از مرحله نخست تا پایان پیگیری می‌شود، بنابراین هیچ تفاوتی بین افراد وجود ندارد که رانتی در کار باشد. هر کسی در سامانه ثبت سفارش کند درخواستش به دستگاه های مختلف برای پیگیری ارسال می‌شود که می توان به سازمان دامپزشکی و ... اشاره کرد.

رفیعی پور تاکید کرد: در سازمان دامپزشکی تنها موارد قرنطینه‌ای و بهداشتی بررسی می‌شود و اهلیت تاجر و بازرگان به سبب اینکه دلار را به نرخ دولتی ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند، از سوی معاون بازرگانی وزارت جهادکشاورزی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بنابراین می‌توان با قاطعیت گفت فرآیند واردات گوشت قرمز شفاف و روشن است و گواه آن این است که در گذشته تنها از یک کشور به نام برزیل گوشت قرمز وارد می‌شد، اما در حال حاضر به بیش از ۴۲ کشور دنیا رسیده است و هر کسی بتواند مطابق با ضوابط بهداشتی و بازرگانی کشور اقدام به واردات کند از آن استقبال کرده و مسلما با هیچ محدودیتی مواجه نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نزدیک به یکساله که هر جنسی رو گرون کردن بلافاصله با واردات از خارج چند برابر بفروش میرسونن این کار مردم و کسبه نیست کار خود قشر بالاست و دلالها هم از طرف خودشون هست ی کشور مافیایی درست شده که همه چیزش دست یک گروه خاصه. فقط در این میان مردم صدمه میبینن. کجای اسلام این رو قبول داره. از وقتی که یادمان هست اسلام یعنی برابری. گرفتن حق مظلوم. کمک به مستمند ولی در حال حاضر بر عکس عمل میشه.خدا خودش به داد برسه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جدی پس تو گوشت هم رانت داریم

    • بدون نام

      اخه با یک میلیون عیدی چیکار میشه کرد. تو قسط موندیم.‌خرید مایحتاج هست اخه چطور میشه هزینه خرید عید رو داد.‌ قشر با درامد بالا میتونن و هیچ تغییری در وضعیتشون نمیشه چون درامدشون از خرجشون خیلی بیشتره واحتیاجی به یک میلیون ندارن.

    • تک

      شما راست میگین . شما خوبین . ما الان کاملا باور کردیم . مگه میشه باور نکرد . مگه دروغ داریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واردات شکر وگوشت وبقیه اجناس وارداتی معمولا مختص

        نفرات خاص هستند هر وقت دلشان بخاد جنس وارد

        بازار بکنند

    • بدون نام

      ارواح عمت تو راست میگی

    • بدون نام

      عمریه تکذیب میکنند

    • ترسو

      كاش عقلتون ميرسيد و تكذيب نمي كردين ، همين تكذيبيه ها ، دليل بر واقعييت ماجراست !
      ديگه دستتون رو شده و همه در جريانند و ..........

    • بدون نام

      رئیس دامپزشکی غلط بیجا کرده.فیلم شبکه اول را به ایشان نشان بدید تا .....دارن علنی از شبکه یک با مدرک اعلام میکنند حالا این اجیر شده میگه رانتی در میان نیست

    • بدون نام

      ما به این تکذیب ها عادت داریم

    • بدون نام

      هالو خودتید مردک اجیرشده. اگه رانت نیست پس چیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رانت نیست ولی یه چیزی مثل رانت

      • بدون نام

        رانت نیست ولی یه چیزی مثل رانت

    • بدون نام

      خدایا مملکت ما را از دروغ ، نیرنگ و فریب پاک فرما .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج