جاباما
۸۳۴۴۲۴
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

انتقاد «ثریا» به «جدایی نادر از سیمین» و «مغزهای کوچک زنگ زده»!

چهارشنبه شب برنامه «ثریا» با حضور وحید جلیلی و شهریار زرشناس به بهانه تبیین بیانیه مهم گام دوم انقلاب اسلامی، برنامه‌ای تند بود در نقد سیاست‌های دولت.

خبرآنلاین: چهارشنبه شب برنامه «ثریا» با حضور وحید جلیلی و شهریار زرشناس به بهانه تبیین بیانیه مهم گام دوم انقلاب اسلامی، برنامه‌ای تند بود در نقد سیاست‌های دولت.

بیانیه گام دوم که رهبر انقلاب به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی صادر کردند و در این مدت تاکید فراوان بر اجرای آن داشته‌اند، در دستور کار هیات دولت قرار گرفته است اما تبیین بندهای این برنامه بهانه‌ای بود برای عوامل برنامه ثریا تا با نشاندن شهریار زرشناس در کنار وحید جلیلی، دولت را دولت ما نمی توانیم معرفی کنند و به نقد عملکرد دولت بنشینند. زرشناس تندتر و جلیلی کمی ملایم‌تر.

انتقاد «ثریا» به «جدایی نادر از سیمین» و «مغزهای کوچک زنگ زده»!

جلیلی در بخشی از حرف‌هایش از مریم میرزاخانی تمجید کرد و او را یک نخبه ایرانی نامید اما در کنارش به شهید مجید شهریاری پرداخت که از بزرگترین فیزیکدانان جهان بوده است و گلایه کرد: «مردم ما میرزاخانی را بیشتر از مجید شهریاری می‌شناسند که فرار مغزها نکرده و با تولید اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد باعث حیرت جهانیان شده است.»

او انتقاد کرد از نگاه سیاهی که رسانه‌های غربی از ایران برای مردم می‌سازند و مثالی از دوست آرژانتین رفته‌اش گفت که تا مدت‌ها توضیح می‌داده ایران همه چیز دارد و آنجا جنگ نیست. او از اجتناب از سیاه نمایی گفت و از اینکه باید در کشور جنبش طرح مسئله ایجاد شود.

در دل این برنامه مستندی پخش شد از اینکه کره‌ای ها چطور با بیکاری مفرط و خوی خشن و کشور جهنمی‌شان با سریال‌هایی چون جومونگ و باقی کارهایی که در ایران از آنها پخش شده ، تصویری مثبت اما غیر واقعی از کشورشان را صادر کرده اند و در مقابل تصویر معروف دعوای شهاب حسینی در دادگاه فیلم «جدایی نادر از سیمین» را منتشر کرد و بخش هایی از تصاویر سیاه فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» و بعد حرف‌های خانم مسن خارجی را نشان داد که تصورش از ایران کشوری عقب افتاده و پر از دعوا و خونریزی بود.

همه اینها ختم شد به روایتی از وحید جلیلی که :«هر مسافر خارجی که برای اولین بار وارد فرودگاه امام می‌شود گمانش این است که وارد کشوری پر از آشوب می شود و این بر اثر القای همین فضای سیاه از کشورمان در رسانه‌های غربی است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سربانتین

      خود بزرگ بینی پدر مارو در آورده

    • مش قاسم

      دوست آرژانتینی از کجا آشنا شدی؟

    • بدون نام

      هم جلیلی و هم زرشناس حق گفته اند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جك نگو

    • ایرانی

      هر کسی که یک مسافرت تفریحی یا زیارتی رفته باشد در فرودگاه امام شاهد همه نوع درگیری بین پلیس فرودگاه و کادر پروازی و خود مردم با فرهنگ ۲۵۰۰ ساله خواهند بود..
      داخل کشور هم که خود حدیث ....
      تا خود مردم به خودشون نیان و مطالعه درست نداشته باشند..هیچ کاری از دست هیچ کسی ساخته نیست

    • سید احمدی

      این فیلم ها هم واقعیاتی از جامعه ما رو نشون میدن. چرا باید تصویر واقعی مورد انتقاد قرار بگیره؟ مگه طلاق نداریم ؟مهاجرت نداریم،دعوا و خونریزی نداریم ؟همه اینها هست . تصویر درست تر هم فیلم های تاریخی هستن که اجازه تولید به آنها در کشور داده نمیشه ولی تا دلت بخوای مجوز برای ساخت فیلم و سریال ضد پهلوی داده میشه، و...

    • بدون نام

      خب ایران کسوری عقب افتاده و پر از دعوا و خونریزیه دیگه پر از مغزهای کوچک زنگ زده و تفکرات و تعصبات کور و همینطور زن ستیزیه دیگه.پر از نیرنگ و دروغ و دغل و پارتی بازی و ملق بازی پیش قاضیه دیگه تصورش کاملا درسته ازینم بدتره

    • اکبری

      حرفهایشان کاملا منطقی بوده وشک نکنید هر فیلمی هم که از بدبدختیها میگه و سیاه نمایی بیشتری میکنه بیشترین شانس را برای بردن جوائز بین المللی داره

    • سعید

      درست میگه

    • بدون نام

      مگه غیر از این

    • رضا

      مقصر مردم عادی نیستن بزرگان کشور هستند که چه به عمد و یا سهوا روی این مسئله کوتاهی کردن

    • نازنین

      خب مگه دروغ گفتن؟ ما چه تصویری از خودمون تو جوامع جهانی نشون میدیم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج