۸۳۴۷۲۷
۲۲ نظر
۵۰۰۳
۲۲ نظر
۵۰۰۳
پ

«ج.ا»: چرا روحانی کوتاهی می‌کند؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در دولت یازدهم، یک اقدام مهم خارجی صورت گرفت که امضاء برجام بود و در داخل می‌توان دو اقدام مهم سروسامان دادن به اقتصاد و ایجاد نظام سلامت را نام برد. کارهای دولت یازدهم منحصر به این سه مورد نیست ولی اینها مهم‌ترین اقدامات این دولت هستند.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در دولت یازدهم، یک اقدام مهم خارجی صورت گرفت که امضاء برجام بود و در داخل می‌توان دو اقدام مهم سروسامان دادن به اقتصاد و ایجاد نظام سلامت را نام برد. کارهای دولت یازدهم منحصر به این سه مورد نیست ولی اینها مهم‌ترین اقدامات این دولت هستند.

هر کس منصفانه درباره مزاحمت‌هائی که برای به سرانجام نرسیدن برجام در داخل و خارج کشور صورت گرفت نگاه کند، بی‌تردید به این قضاوت خواهد رسید که رئیس‌جمهور روحانی و همکارانش در بخش سیاست خارجی با تلاش‌های طاقت فرسا این کار مهم و بزرگ را به نتیجه رساندند.

از دشمنان خارجی طبعاً انتظاری غیر از این نبود که با کارشکنی‌های مستمر خود برای جلوگیری از امضاء برجام تلاش کنند ولی تاسف در این است که عده‌ای با گذاشتن نقاب دلسوزی برای کشور بر چهره خود و با ظاهری انقلابی و متدین نما همان حرف‌های دشمنان خارجی را در داخل تکرار کردند و تا توانستند چوب لای چرخ دولت گذاشتند.

خوشبختانه مردم با دولت همراهی کردند و برجام به امضا رسید و دولت دوازدهم نیز به ریاست آقای روحانی تشکیل شد. از قضا در آمریکا حزب جمهوریخواه به قدرت رسید و ترامپ که با صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب بند و بست داشت رئیس‌جمهور شد و آمریکا را از برجام خارج کرد.

مخالفان داخلی برجام که سهم عمده‌ای در تشویق ترامپ برای خارج ساختن آمریکا از برجام داشتند، به جای آنکه رئیس‌جمهور آمریکا را به خاطر این اقدام ضد قانون و ضد تعهد و ضد ایران سرزنش کنند، به سرزنش رئیس‌جمهور ایران و بدگوئی از برجام پرداختند. این، بدترین نوع بی‌انصافی بود که با بی‌عدالتی شدید تبلیغاتی همراه شد و از رسانه ملی گرفته تا منابر و مداحی‌ها و روزنامه‌ها و فضای مجازی که عمدتاً در تسخیر مخالفان دولت است یکسره بر برجام و پدید آوردندگان آن تاختند.

تحریم‌های جدید آمریکا بعد از خروج از برجام و جنگ روانی گسترده‌ای که از خارج و داخل به راه افتاد، اقتصاد آرام و تثبیت شده در دولت یازدهم را تحت تاثیر قرار داد و دچار تلاطم کرد. تمام افراد و دستگاه‌هائی هم که در داخل می‌توانستند به این تلاطم کمک کنند دست به کار شدند و با بی‌رحمی تمام اوضاع اقتصادی را آشفته کردند.

مطرح شدن لوایح چهارگانه «اف. ای. تی. اف» نیز بهانه جدیدی به دست مخالفان دولت داد و آنها تا توانستند تنور تبلیغ علیه دولت را گرم‌تر کردند. اف. ای. تی. اف، با اینکه در مجلس شورای اسلامی تصویب شده اکنون ماههاست که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده و هنوز دو لایحه از چهار لایحه آن بلاتکلیف هستند. این موضوع نیز به وسیله‌ای دردست مخالفان دولت تبدیل شده تا از یکطرف در کار برجام اخلال کنند و از طرف دیگر هرچه می‌خواهند علیه دولت تبلیغ کنند و بی‌عدالتی را به اوج برسانند.

تاسف بالاتر این است که خود رئیس‌جمهور نیز در استفاده از حقوقی که قانون اساسی برای او در نظر گرفته کوتاهی می‌کند. رئیس‌جمهور حق دارد هر وقت که لازم بداند از طریق رسانه ملی مطالب مورد نظر خود را با مردم در میان بگذارد. رئیس‌جمهور می‌تواند در تنظیم بودجه کل کشور، موارد غیرلازم را حذف کند و اولویت را به بخش‌های ضروری بدهد. رئیس‌جمهور مسئول برقراری عدالت در تمام زمینه‌ها در کشور است و این حق را دارد که با بی‌عدالتی‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله بی‌عدالتی اخلاقی، بی‌عدالتی اقتصادی و بی‌عدالتی تبلیغاتی مقابله کند و عدالت را در تمام زمینه‌ها برقرار نماید.

رئیس‌جمهور می‌تواند وزرای ضعیف را برکنار کند و افرادی قوی جایگزین نماید. رئیس‌جمهور حق دارد موانع کار را با مردم در میان بگذارد و برای برطرف ساختن آنها از مردم استمداد کند. استیفای این حقوق قانونی، از یکطرف به رفع تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها کمک می‌کند و از طرف دیگر بر توانائی دولت برای حل مشکلات می‌افزاید.

واقعیت این است که رئیس‌جمهور در استفاده از حقوق قانونی خود کوتاهی می‌کند و همین امر یکی از علل وجود بی‌عدالتی‌ها در کشور است. این روزها عده‌ای از نمایندگان مجلس برای استیضاح رئیس‌جمهور تلاش می‌کنند. این، حق قانونی نمایندگان مجلس است که هر زمان لازم بدانند رئیس‌جمهور را استیضاح کنند، اما رئیس‌جمهور هم این حق را دارد که موانع، تنگناها، کارشکنی‌ها و بی‌عدالتی‌هائی که در حق دولت می‌شود را نیز توضیح بدهد و تشریح کند. اگر رئیس‌جمهور به درستی از این حق خود استفاده کند، استیضاح او از نظر مردم وجاهت نخواهد داشت و در مجلس نیز با شکست مواجه خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحانی قابلیت اداره کشور را ندارد.

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAA

        کوتاهی نشانه بی تجربه‌گی است.
        ولی خیانت نشانه نامردی به مردم است.
        حال عمل کرد را خوب مطالعه کن و ببین کار روحانی کوتاهی است یا خیانت.

    • بدون نام

      واقعا پررو هستین...مردم وبدبخت کردین هنوز طلبکارم هستین...خدا لعنتتون کنه با برجامتون...

    • بدون نام

      وضعیت کشور در قبل از برجام بمراتب بهتر از برجام شکست خورده اصلاحطلبان بد، نتایج برجام برای مردم: تحریمهای شدید - تورم و گرانی شدید - افت شدید ارزش پول ملی در مقابل دلار کثیف آمریکا- پراید بالای ۵۰ میلیون - گوشت بالای ۱۰۰۰۰۰ - مرغ بالای ۱۵۰۰۰ - مسکن خیلی گران - بیکاری زیاد - افزایش سرقت و..... ولی برجام باعث شد میلیاردها دلار بلوکه شده آمریکا، به کشور سرازیر شده و جیب اصلاحطلبان کثیف که در رأس قدرتند پر شود!؟؟؟!!؟؟؟؟؟!؟؟؟!؟؟؟!؟؟!!؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودفروشی زنان شوهر دار یا دخترران رو نگفتی یا گوشت سگ وخر یا گوشت روباه وگربه به خورد مردم دادن رو نگفتی

    • م.تاجیک

      عملکرددولت جای دفاع ندارد مگرباهم هم کاسه باشید

    • بدون نام

      آخه از کی تا حالا شنیدیم و خواندیم و دیدیم که یکی از ضعف خود با قلدران زمانه خود با مذاکره بحق خود رسیده و در کدام زمان قلدران قبول کردند که ضعفا اصلا حق زندگی دارند که حالا شما میگید رئیس جمهور درست عمل کرده

    • نوربخش جهانبخشی

      سلام چون هیچ کاری برامردم انجام نداده وبه فکرخودشون هست به فکرمانیست که نان نداریم بخوریم به فکرمردم نیست که پرایدشده پنجاه ملیون خودش پول سودی بدکارنیست که بایدخانش رابده جاسودپول اخه یک ریس جمهورنبایدبه فکرمردم باشه خدایش کشور خوبی داریم اما عدی مردم رابدبخت کردنه

    • بدون نام

      کوتاهی یا خیانت

    • علی شفقی

      مطالب فوق کاملا یکطرفه زده شده، همه مخالفان برجام که الان از نظر نویسنده دشمن شدن ، نظر رهبر را نسبت به بی اعتمادی به غرب را می‌دانستند.

    • بدون نام

      لطفا انقدر حرف مفت نزنید الان چی الان چه تدبیری دارد
      خود روحانیوو ظریف هم خیلی دلواپس شدن و صبح تا شب دارن به آمریکا و اروپا فوش میدن

    • بدون نام

      چقدر پرو هستید

    • بدون نام

      سنگ‌پا قزوین جلوی شما باید لونگ‌بندازه

    • بدون نام

      سابقا دریک یاداشتی عنوان کردم اقای روحانی دردولت اصلاحات اقای خاتمی ،بعنوان رییس گروه گفتگوی هسته ای که باانتخاب اقای احمدی نژاد بعنوان رییس جمهور،ماموریتش ناقص تمام شد فقط یک هدف برای خوددرنظر گرفت وانهم به سرانجام رساندن قضیه هسته ای وگرنه قبای ریاست جمهوری برتنش گشاد بود بهمین خاطر دراین شش سال غیر از برجام ناجام کاری موثر ازاو سرنزده است.درواقع عملا دوره ریاست جمهوری وی بعنوان توقف حیات سیاسی یک ملت درتاریخ ثبت شده است.اگر مرغ بود لااقل یک تخم میکرد.

    • کامران

      کارهای بزرگ رانباید به افراد کوچک سپرد!؟

    • ayat

      تقریبا هیچ دستاورد دولت بی تدبیر!!! دستاورد پیشکش خسارت بزرگ حراج دستاوردهای شهیدان و منافع ملی بی ارزش کردن پول ملی وبدبخت کردن مردم خیانت نباشد حماقت و ساده لویی است

    • حامد

      به نظر این روزنامه روحانی با تدبیر و امید داشت همه کارها رو راست و ریس میکرد ولی تندروهای داخلی با دخالت در انتخابات آمریکا ترامپ رو آوردن سرکار و حالا هم که آمریکا از برجام اومده بیرون باید آمریکا رو شماتت کنند و همه ی این خرابکاریا هم کار آمریکا و مخالفین روحانیه .

    • بدون نام

      ایشان مقهور قدرت اقلیت حاکم هستند

    • بدون نام

      روحانی باید اسمش بره توگینس بعنوان اولین ریس جمهوری که ملت رو بیچاره کرد

    • علي

      چون دوست داره

    • شهریار

      از این مقدار کوتاهی رئیس جمهور باید نتیجه گرفت که خودش هم عملا در جبهه مخالفان خودش قرار دارد

    • ایرانی

      برادر گرامی . آقای روحانی حتی اگه صدتا کار مفید هم انجام داده باشه که اصلا نداده ، در یکسال گذشته همه رو نابود کرد . چیزی برای دفاع نداره .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج