اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۳۴۷۹۰
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

صفایی فراهانی: پلاکارد بدستان توجیه شدند

محسن صفایی فراهانی از کارشناسان حوزه اقتصادی و از مدیران باسابقه کشور گفت: ی‌گمان اکثر افرادی که پلاکارد در دست دارند و شعار می‌دهند، اگر از آن‌ها در رابطه با مسائل قوانین پولشویی سوال شود، جواب روشنی نخواهند داشت، چون آن‌ها را با توجیه‌های ساده برای این کار بسیج کرده‌اند.

محسن صفایی فراهانی از کارشناسان حوزه اقتصادی و از مدیران باسابقه کشور در گفت‌وگو با روزنامه «ایران»، با اشاره به ضرورت تصویب این لوایح و تعلل بررسی‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که نوعی سیاست‌زدگی در فضای تصمیم‌سازی کشور سایه انداخته است.

صفایی فراهانی: پلاکارد بدستان توجیه شدند

بخشی از حرف های صفایی فراهانی:

همان طور که می‌دانید، این روزها موجی از حمله‌های مختلف از برگزاری تجمع و مصاحبه و تا صدور بیانیه علیه تصویب آخرین لایحه مبارزه با پولشویی شروع شد و در این رابطه فضاسازی شدیدی در حال انجام است. توصیه شما به اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام برای عدم تأثیرپذیری از این فضاسازی‌ها چیست؟

بی‌گمان اکثر افرادی که پلاکارد در دست دارند و شعار می‌دهند، اگر از آنها در رابطه با مسائل قوانین پولشویی سوال شود، جواب روشنی نخواهند داشت چون آنها را با توجیه‌های ساده برای این کار بسیج کرده‌اند، بدیهی است صاحبان منافع برشمرده در بالا، دقیقاً نگران سامان گرفتن و ایجاد چارچوب‌های دقیق و کنترلی نقل و انتقال پول هستند و برای این امر از همه ابزارها سعی به بهره‌برداری دارند. اعضای مجمع باید متوجه جایگاه قانونی و از همه مهم‌تر خطیر بودن مسئولیت و تصمیم‌شان شوند. قضاوت واقعی بر عهده تاریخ خواهد بود. همان طور که در تاریخ معاصر ایران از امیرکبیر به عنوان معمار اصلاحات و از دکتر محمد مصدق به عنوان قهرمان ملی یاد می‌گردد.

به قضاوت‌های امروزی نیز خواهند نشست! مطمئناً تاریخ ایران اقدام وزیر خارجه فعلی آقای دکتر ظریف را که با تصویب برجام و لغو قطعنامه‌های شورای امنیت، کشور را از پرتگاه جنگ نجات داد، فراموش نخواهد کرد. برای همین اعضای محترم مجمع بایستی با کنار گذاشتن نظرات جناح‌های سیاسی به اهل فن و تخصص رجوع کنند. کارشناسان حقوق بین‌الملل، روابط بین‌الملل و از همه مهم‌تر کارشناسان خبره بانکی در بخش بین‌الملل بیشترین دانش و اطلاعات را نسبت به این سازوکار مالی دارند.

امروز مسأله تحریم‌های ظالمانه آمریکا بیشترین فشار را به ملت وارد می‌کند. نبایستی شرایط را برای فشارهای بیشتر به اقتصاد ایران فراهم نمود! در شرایط حاضر هرگونه فشار اقتصادی اضافی بر کشور می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری بر جریان سیاسی ملی داشته باشد. برای همین تصمیم کنونی مجمع بسیار تعیین کننده است. می‌تواند امید را به بازار داخلی و روزنه‌های اقتصادی را هر چند ضعیف و متوسط به روی اقتصاد کشورمان باز کند. اعضای مجمع باید توجه کنند در حال حاضر چه کشورهایی در لیست سیاه گروه ویژه مالی هستند. آیا کشورهای استقلال‌طلب هستند یا آنهایی که از نابسامانی‌های مدیریتی و مالی فراوان رنج می‌برند.

کشورهایی مثل افغانستان، کره شمالی، عراق، پاکستان، یمن، لیبی، ساموا، باهاما، نیجریه و… آیا این کشورها هیچکدام به خاطر حفظ استقلال و شأنیت سیاسی شأن وارد لیست سیاه شدند؟ یا در تمامی آنها واقعاً فساد و پولشویی گسترده باعث قرار گرفتن آنها در این لیست سیاه شده است.

آیا کشوری مثل ایران که خود را یکی از قدرت‌های منطقه‌ای می‌داند، شایسته است که نامش در کنار ساموا و سودان جنوبی قرار گیرد؟ برای همین انتظار از مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان ارگان قانونی و رسمی کشور این است که با تشخیص درست و نگاهی از روی مصلحت ملی تصمیم‌گیری کند. اعضای این مجمع باید متوجه مسئولیت تاریخی‌شان باشند؛ چرا که هر گونه اهمال و بی توجهی می‌تواند هزینه‌های زیادی را بر کشور تحمیل نماید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا رضا

      با وجود افراد بی وجودی مثل شما که خیانت شما در دادگاه صالحه اثبات و محکومیت شده اید نیازی به نفوذی نداریم
      تند روهایی که روزگاری از دیوار سفارت بالا رفتید و روزگاری پرچم مذاکره با آمریکا را بالا بردید
      کی میخواهید دست از خیانت بردارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین.

      • بدون نام

        نتیجه پلاکاردهای شما را دیدهایم

      • بدون نام

        رضا رضا،داری چرت میگی

    • بدون نام

      باتوجیح الکی زست روشن فکری نگیرن وغرب زدگی مطلق بگه بمیرمیمیرین وعوام فریبی بس

    • بدون نام

      درودبر صفایی فراهانی

    • بدون نام

      شرق داره پدر ایران و درمیاره (روسیه و چین)

    • محمد

      درود بر مهندس عزیز و با دانش، جناب صفایی فراهانی و مرگ بر دشمنانش.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج