۸۳۶۱۱۵
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

فارن پالیسی؛ آغاز رادیکالیسم جدید با رفتن ظریف

نشریه آمریکایی فارن پالیسی، ظریف را آخرین مهره ارتباط با غرب دانست که در صورت استعفای وی از سمت وزارت خارجه، این مهره ارتباطی از دست می رود.

جماران: نشریه آمریکایی فارن پالیسی، ظریف را آخرین مهره ارتباط با غرب دانست که در صورت استعفای وی از سمت وزارت خارجه، این مهره ارتباطی از دست می رود.

به دنبال آن که «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به طور ناگهانی استعفای خود از این سمت را اعلام کرد، نشریه فارن پالیسی در مطلبی با این عنوان که «ایران آخرین مهره ارتباط با غرب را از دست داد» مدعی شد: «استعفای ظریف در را به روی رادیکالیسم جدید ایرانی باز می کند.»

فارن پالیسی ادامه داد: او خیلی خوب به زبان انگلیسی صحبت می کرد - در واقع انگلیسی سخن گفتن او عالی و حیرت آور بود. در حقیقت او دوره دکتری خود را در دانشگاه دنور در دهه ۱۹۸۰ که اکنون به مدرسه «جوزف کوربل» تغییر نام یافته، سپری کرده است. او بیش از حد اهل معاشرت بود و اغلب از مخاطبان غربی و روزنامه نگاران برای حضور در دفتر بزرگ خود را در سازمان ملل متحد دعوت می کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: «ظریف همچنین «استاد دیپلماتی» بود که به خوبی می دانست چگونه بر اساس منافع کشور خود عمل کند. و هیچ چیز بیشتر از مذاکرات طاقت فرسای هسته ای سال ۲۰۱۵ به او آسیب نزد؛ و او بیش از هر کس دیگر به ایرانیان وعده خروج از تحریم های سخت غربی ها را داد و در نهایت همین مسئله به او آسیب زد.»

این نشریه آمریکایی ادامه داد: «تقریبا ۲۰ سال قبل، ابتدا به عنوان معاون وزیر امور خارجه ایران و سپس نماینده ایران در سازمان ملل متحد و سرانجام وزیر امور خارجه، ظریف ۵۹ ساله نقش اصلی را در تلاش برای مصالحه با غرب ایفا کرد و هر بار که خود را ضربه خورده و تحقیر شده توسط واشنگتن یافت. ضربه نهایی به بخت ظریف ممکن است از جانب اقتصاد ایران خورده باشد، که از فشارهای جدید آمریکا رنج می برد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «برای آن دسته از دیپلمات های آمریکایی که با ظریف بیشتر مراوده داشتند می کنند و سابقه او را می دانند، خروج آشکار او از صحنه، نشانه وحشتناکی است که تقریبا یک سال پس از خروج ناگهانی دونالد تروپ از توافق هسته ای ایران، روابط بین آمریکا و ایران به سمت وخامت می رود.»

«جیمز دوبینز» دیپلمات سابق آمریکا که پس از حادثه ۱۱ سپتامبر از نزدیک با ظریف کار می کرد، گفت: «او بر ماندن ایران در برجام اصرار داشت. اگر این تغییرات رخ دهد، ما با یک بحران جدید در منطقه مواجه خواهیم شد.» او افزود: «ظریف یک دیپلمات ماهر، یک مخاطب قابل اعتماد و یک رفیق مسرت بخش است. متأسفانه، او آن کسی نبود که دولت فعلی آمریکا دنبالش بود. استعفای او نشانه خوبی نیست.»

در پایان این گزارش آمده است: «دیگران که نسبت به توافق هسته ای ایران بیشتر تردید داشتند، بر سر این موضوع اجماع نظر دارند که استعفای ظریف می تواند منجر به پایان یافتن پایبندی تهران به توافق شود. پایبندی ایران به برجام اخیرا توسط مقامات کلیدی آمریکا تایید شده بود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد

      عخی ، دست شما از ایران کوتاه شد نگران شدین، حق دارین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشبحال تند رو ها ومزدورهاتون بی خاصیت شون

    • بدون نام

      این ترامپ لعنتی همه زندگی ما رو نابود کرد.بعد یک مشت ببعی در ایران ازش طرفداری می کنند.خبر ندارند چه آشی داره براشون پخته میشه.جهان سومیهای برده صفت

    • بدون نام

      این ترامپ لعنتی همه زندگی ما رو نابود کرد.بعد یک مشت ببعی در ایران ازش طرفداری می کنند.خبر ندارند چه آشی داره براشون پخته میشه.جهان سومیهای برده صفت

    • دلیری

      درود بر سپاه....

    • بدون نام

      درود بر آقای ظریف متعهد و شجاع و مومن

    • بدون نام

      واسطه بین روحانی باانگلیس بود بهترکه رفت پس برید

    • بدون نام

      واسطه بین روحانی باانگلیس بود بهترکه رفت پ

    • ayat

      دوست گرمابه و گلستان غرب ظریف الممالک

    • بدون نام

      کار آقای ظریف درسته،اشتباه یاتصمیم نادرست آمریکا،باخروج ازبرجام ،مهری تاییدبر بدعهدی آمریکا بودوآمریکابایدبه برجام برگرددواشتباهش را جبران کند

    • القمه

      یادم می اید در اوایل انقلاب که مجلس ورهبری عذر بنی صدر را خواستند وبه سبب بی کفایتی وخیانت کنار گذاشتند یک عده که ماهیت وی را نمی شناختند خودشان را می کشتند که بنی صدر ایله است وبیله وگذشت زمان نشان داد که اشتباه می کنند .بارفتن ظریف ما باید مصمم تر وبا وحدت به فکر مقابله با فتنه انگیزی های یک عده فرصت طلب باشیم

    • بدون نام

      هرکس را باید از دوستانش شناخت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج