جاباما
۸۳۶۵۱۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نامه اعتراضی یک کارگردان به دبیر «فیلم ۱۰۰»

سجاد قاطعی کارگردان فیلم کوتاه «دوسَر» طی نامه‌ای خطاب به علی قربانی دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ خواهان خارج کردن فیلمش از این رویداد شد.

خبرگزاری مهر: سجاد قاطعی کارگردان فیلم کوتاه «دوسَر» طی نامه‌ای خطاب به علی قربانی دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ خواهان خارج کردن فیلمش از این رویداد شد.

نامه اعتراضی یک کارگردان به دبیر «فیلم ۱۰۰»

با اعلام آثار راه یافته به بخش مسابقه و خارج از مسابقه دوازدهمین جشنواره «فیلم ۱۰۰»، سجاد قاطعی کارگردان فیلم کوتاه «دوسَر» طی نامه‌ای خطاب به علی قربانی دبیر این جشنواره عنوان کرد برخلاف فراخوان جشنواره نام فیلم «دوسَر» در بخشی به نام «خارج از مسابقه» قرار دارد و به همین جهت خواهان اکران نشدن این فیلم در این رویداد سینمایی است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

به نام خدا

جناب آقای قربانی

دبیر محترم دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های صدثانیه‌ای

با سلام

احتراماً به استحضار می‌رساند با توجه به انتشار اسامی آثار راه یافته به بخش مسابقه و عدم وجود نام اثر اینجانب سجاد قاطعی به نام «دوسَر» و همچنین حضور آن در بخش عجیب و غریبی که زمان فراخوان و ثبت نام توضیحی در موردش داده نشده (خارج از مسابقه)، هر چه سریع‌تر دستورات لازم جهت خروج این اثر از بخش مذکور را صادر فرمایید.

اثر ارسالی متقاضی شرکت در بخش مسابقه بوده و تصمیم داوران برای جلوگیری از حضور آن در بخش مسابقه امری است بدیهی که کم‌لطفی داوری پیش‌تر برای بنده نوعی تجربه شده است، اما عملکرد یک طرفه جشنواره برای بیش از ۱۵۰ اثر به جهت فقط اکران و نمایشی بی‌هدف در یک بخش ساختگی بی هدف‌تر، از نگاه بنده توهین‌آمیز است و آیا سوءاستفاده از این اثر (آثار) جز هدف از نشان دادن داغی تنور جشنواره و بالا بردن آماری تُهی از تعداد حضور و نمایش و همچنین سو استفاده تبلیغاتی برمبنای مالکیت اثر (بند ۸ مقررات فراخوان) تلقی می‌شود؟

به عنوان عضو کوچکی از این حوزه امیدوارم در سیاست‌ها تجدید نظر شود و استقلال جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه به حدی برسد که در صورت نپذیرفتن اثری (انشالله با دلایل تخصصی) آن را از روند اجرایی خارج کرده و نه با تماس تلفنی و عنوان کردن قبولی اثر درخواست نسخه با کیفیت کنند و در انتها با جشن و سرور اضافه بار کوله دوره دوازدهم با یکبار اکران و نمایش بی‌ارزش، اثر گروهی که روزها و شب‌ها تلاش کرده‌اند را به همین راحتی نابود کنند.

جناب آقای قربانی عزیز در این لجن‌زار کنونی که هیچ پشتیبانی برای ساخت و تهیه فیلم (هرچند کوتاه) وجود ندارد، آماده‌سازی این آثار از سوی ما فارغ‌التحصیلان، بسیار سخت و عملاً غیرممکن است. لطفا به سخت کوشی ما احترام بگذارید و بدانید که با بخش عجیب و غریب (خارج از مسابقه) حق ارسال اثرمان به رویدادهای دیگر را هم از ما سلب می‌کنید چه اینکه تمامی جشنواره‌های رسمی و بین‌المللی فیلم کوتاه یکی از شرایط اصلی‌شان اکران نشدن اثر در فستیوال‌های دیگر است. آیا می‌دانستید دبیر محترم!

خیلی از هنرمندانی که نامشان در لیست بخش (خارج از مسابقه) درج شده از این امر بی‌اطلاعند و در آینده متوجه خواهند شد که جشنواره فیلم ۱۰۰ چه سوء استفاده‌ای از اثر آنان کرده است.

جایگاهتان مستدام/ سجاد قاطعی نویسنده کارگردان و بازیگر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج