۸۳۶۷۴۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

آیت الله سبحانی: حوزه باید از دولت بی‌نیاز شود

یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه حرف‌هایی زده می‌شود که آن اندازه که بودجه به حوزه‌ها داده می‌شود به دانشگاه‌ها داده نمی‌شود، گفت: باید کاری کرد تا حوزه از دولت بی‌نیاز باشد.

خبرگزاری مهر: آیت الله العظمی جعفر سبحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد به اهمیت وقف اشاره کرد و آن را امر بسیار مهمی خواند.

وی با اشاره به اینکه وقف در میان همه پدیده‌ها مظلومیت خاصی دارد، گفت: در گذشته مردم کمتر به اوقاف اعتماد می‌کردند و موقوفات خود را به آن نمی‌سپردند و از این جهت بسیاری وقف‌ها پنهان می‌ماند.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه اکنون مردم به اوقاف اعتماد دارند، افزود: باید فرهنگ وقف بیش از پیش ترویج شود؛ در کشورهای عربی اداره اوقاف مقام زیادی دارد و دارای جایگاه بالایی است.

تأکید بر توجه به نیات واقفین

وی با تأکید بر توجه به نیات واقفین، تصریح کرد: باید به منطقه‌هایی که در خطر هستند و ما در آن مناطق در اقلیت هستیم توجه بشود.

آیت الله سبحانی عنوان کرد: امروز حرف‌های غلط بسیاری زده می‌شود که یکی از آنها این است که تمام پول‌ها در حوزه هست و آن اندازه که بودجه به حوزه‌ها داده می‌شود به دانشگاه‌ها داده نمی‌شود، گفت: باید کاری کرد تا حوزه از دولت بی‌نیاز شود.

وی ابراز کرد: تمام امام‌زاده‌هایی که رسمیت دارند و مردم در آن بقاع متبرکه رفت و آمد دارند باید یک عالم دینی وجود داشته باشد و مراسم سخنرانی و منبر در آنجا برپا باشد.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید جنبه فرهنگی امامزادگان حفظ شود، گفت: همانگونه که رهبری بارها اشاره داشتند امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد حقیقی

      شما به مظلومین کشور ایران کمک کنید نمی‌خواد دلتون برا کسی دیگه بسوزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج