۸۳۷۱۹۸
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

شیخ‌الاسلام: مشکل خارجی ایران را تهدید نمی‌کند

مشاور سابق وزیر امور خارجه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: چالش ایران در آینده داخلی خواهد بود و مشکل خارجی ایران را تهدید نمی‌کند.

خبرگزاری تسنیم: حسین شیخ الاسلام، مشاور سابق وزیر امور خارجه در تشریح بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به راه دانا گفت: قدرت ایران در سطح منطقه خاورمیانه بر کسی پوشیده نیست و ایران قوی‌تر از هر روز است و این قوت از دو رکن اساسی انقلاب یعنی اسلامیت انقلاب و جمهوریت انقلاب شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: شعار‌هایی که در انقلاب ما داده شد زیر لوای دو محور انقلاب و آزادی تقویت شد و در دل کشور‌های منطقه رسوخ پیدا کرد و جمهوری اسلامی ایران توانست در رابطه با این دو شعار انقلاب تجلی پیدا کند.

مشاور سابق وزیر امور خارجه تصریح کرد: شعار جمهوریت در منطقه کم بوده است؛ در حقیقت فراگیر بوده، اما تجلی نداشته است، اما انقلاب این دو محور را در ابتدا به صورت قوی متجلی کرد و این موضوع را در قانون اساسی هم گنجاند.

شیخ الاسلام در تشریح چالش‌های مطرح شده توسط مقام معظم رهبری در این بیانیه گفت: جمهوری اسلامی ایران توانسته است همواره در منطقه آمریکا را شکست دهد و در منطقه نیز روز به روز در حال پیشرفت است.

وی افزود: چالش ایران در آینده داخلی خواهد بود و مشکل خارجی ایران را تهدید نمی‌کند؛ آمریکا فشار می‌آورد و تحریم می‌کند و هرکاری که بتوانند علیه ایران انجام می‌دهد و هیچگاه از سیاست‌های دخالت جویانه و خصمانه خودش دست بر نمی‌دارد، ولی این‌ها چالش‌های اساسی جمهوری اسلامی در خارج از کشور نخواهد بود.

سفیر پیشین ایران در سوریه تصریح کرد: ایران آن گردنه حساس را رد کرده است؛ حضور آمریکا در منطقه برای ایران تهدید کننده نیست. آمریکا در سوریه حضور داشت و شکست خورد، از طرفی هم تسلیحات آمریکا هم دیگر برای ایران تهدید کننده نیست.

حسین شیخ الاسلام تنها چالش جمهوری اسلامی ایران را چالش داخلی دانست و گفت: این مسئله نیز نیاز به کار قوی اقتصاد مقاومتی، حمایت، اتحاد و رفتن به جنگ تمامی فشار‌های خارجی است.

وی در ادامه به توضیح عزت ملی در بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و اشاره کرد: عزت ملی جنبه داخلی و خارجی دارد. قبل از انقلاب تمام توانایی‌ها و عزت این ملت قربانی اهداف آمریکایی‌ها می‌شد، اما بعد از انقلاب درایت و حکمت بر ملت حاکم شده است.

مشاور سابق وزیر امور خارجی اشاره کرد: آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند تا حکومت سوریه را تغییر دهند و بیش از ۱۰۰ کشور دنیا را با خودشان همراه کردند و مواضع خودشان را علنی اعلام کردند.

شیخ الاسلام افزود: ایران می‌خواست ملت و مردم سوریه سرنوشت خودشان را تعیین کنند و در نهایت آمریکایی‌ها به اهدافشان نرسیدند و دولت سوریه خودش تصمیم گیر آخر بود.

وی ابراز داشت: ایران نشان داد که استکبار نمی‌تواند زورگویی کند؛ این قضیه داخلی مهم است و چالش اصلی ایران از درون است. اقتصاد مقاومتی که یک اقتصادی پایدار، درون زا و برون نگر است باید در دستور کار قرار بگیرد و ان شا الله بتوانیم چالش‌های درونی را پشت سر بگذاریم.

سفیر پیشین ایران در سوریه به تجربه‌های جمهوری اسلامی ایران با آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب همه این تجربه ها، گواه از عدم پایبندی آن‌ها به وعده هایشان دارد.

حسین شیخ الاسلام تاکید کرد: یکی از این تجربه‌ها توافقنامه آزادی گروگان‌ها بود. این‌ها در بند ابتدایی و اولیه توافق متعهد شدند تا دیگر در امور داخلی ایران دخالت نکنند، اما ناقض این توافقنامه شدند.

وی به توجیه عجیب اروپایی‌ها اشاره کرد و گفت: اینکه اروپایی‌ها ادعا می‌کنند ما در مقابل فشار‌های آمریکا ضعیف هستیم، برای جمهوری اسلامی ایران قابل توجیه نیست، در واقع کسی که یک تعهدنامه و توافقنامه‌ای را امضاء می‌کند باید پای آن بایستد، در غیر اینصورت نباید امضاء کند.

مشاور سابق وزیر امور خارجی اشاره کرد: تجربه ما با آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بعد از برجام یک تجربه مجددی شد و نشان داد که نه آمریکایی‌ها و نه اروپایی‌ها هیچ تعهدی نسبت به وعده هایشان ندارند.

وی در پایان گفت: ما باید به توانایی‌های داخلی خودمان تکیه کنیم، امروز دنیا نشان داد که هر کشوری به میزان توان و قدرتی که دارد، به همان میزان هم حق دارد؛ لذا جمهوری اسلامی نیز باید همواره بر توان و قدرت خود بیافزاید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خواب دیدی خیر باشه

    • کامران

      مشکل ما داخلی است ویک دولت ناکارآمدو د....که روی ترامپ راسفید کرده!

    • بدون نام

      مشکلات ما مسئولین داخلی هستن.

    • بدون نام

      پس حاج آقا دشمن داخلی است؟
      باید دوتابعیت ها را زیر ذربین داشت!

    • بدون نام

      چه مشاور مسخره ای ... اینا را کجا پیدا میکنند؟؟

    • بی هویت

      ایرانیها تااین مسئولین داشته باشند نیازی به دشمن خارجی ندارند مسئولین جمهوری اسلامی چهل سال است که اول می برند بعد مترمی کنند وای به حال این ملت بیچاره که تمام داراییهای این ملت بر باد دادند وملت را به خاک سیاه نشوندند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج