۸۳۷۳
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

نوشيدني‌هاي گرم بيماري‌‌ها را كمرنگ مي‌كنند

بیمه سلامت با چاي و قهوه

براي اكثر ما چيزي دل‌انگيزتر از نوشيدن يك فنجان چاي يا قهوه در صبح زود نيست؛ حالا چه چيزي خوشايندتر از اين‌كه بدانيم همين نوشيدني‌هاي دل انگيز بدن ما را در برابر ابتلا به بسياري از بيماري‌ها بيمه مي‌كنند.

بیمه سلامت با چاي و قهوه
بیمه سلامت با چاي و قهوه

براي اكثر ما چيزي دل‌انگيزتر از نوشيدن يك فنجان چاي يا قهوه در صبح زود نيست؛ حالا چه چيزي خوشايندتر از اين‌كه بدانيم همين نوشيدني‌هاي دل انگيز بدن ما را در برابر ابتلا به بسياري از بيماري‌ها بيمه مي‌كنند؟

پژوهش‌هاي جديد دانشمندان نشان مي‌دهد، نوشيدني‌هاي گرم از لانه گزيني باكتري‌هاي بيماري‌زا در بيني تا ۵۰ درصد جلوگيري مي‌كنند كه اين يعني تنها با نوشيدن يك فنجان نوشيدني گرم، خطر ابتلا به بيماري‌ها را تقريبا تا نصف كاهش داده‌ايم.


عامل دردسر ساز

باكتري‌هاي استافيلوكوكوس اورئوس - حتي خواندن نام اين باكتري‌ها هم به اندازه ورود آن‌ها به بدن دردسر ساز است- در برابر بيشتر آنتي‌بيوتيك‌ها همچون متي‌سيلين، پني‌سيلين و... مقاوم هستند و در درمان بيماري‌هاي ناشي از اين باكتري‌ها نمي‌توان از آنتي‌بيوتيك‌هاي معمولي استفاده كرد. اين باكتري‌ها در بيني لانه مي‌كنند و مي‌توان گفت اين باكتري‌ها در بيني بيش از 20تا 30درصد از ما خانه دارند و منتظرهستند تا سيستم ايمني بدن‌مان اندكي ضعيف شود تا شروع به فعاليت و ايجاد عفونت در بدن كنند. اين باكتري‌ها همچنين عاملان دردسر ساز در بيمارستان‌ها بوده و زخم‌هاي باز و سيستم ايمني تضعيف‌شده بدن همانند چراغ‌سبزي براي ورود اين باكتري‌ها به بدن و شروع فعاليت آن‌ها هستند. خطر بروز بيماري‌هاي ناشي از اين باكتري‌ها در ورزشكاران و كودكان در پي افتادن و آسيب‌ديدن و همچنين افرادي كه با محصولات دامي سر و كار دارند بيشتر است اما يك راه ساده براي مقابله با اين باكتري‌ها وجود دارد و آن هم لذت‌بردن از يك فنجان چاي و قهوه گرم است.


ضد ميكروب

در چاي و قهوه و عصاره‌هاي گرفته شده از آن‌ها تركيباتي وجود دارد كه ضد ميكروب هستند. اين تركيبات از ورود باكتري‌هاي بيماري‌زاي مقاوم در برابر دارو‌ها به بيني جلوگيري مي‌‌كنند. نوشيدن چاي و قهوه با ۳ مكانيسم خطر فعال شدن باكتري‌ها را در بدن كم مي‌كند: ۱- خوردن اين نوشيدني‌ها سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند. ۲- اين نوشيدني‌ها به‌طور مستقيم به اين باكتري‌ها آسيب مي‌رسانند و آن‌ها را ضعيف مي‌كنند. ۳- نوشيدن چاي و قهوه گرم جذب ماده معدني آهن را در بدن كاهش مي‌‌دهد؛ اين مسئله ممكن است در نگاه اول خيلي خوب به‌نظر نرسد اما باكتري‌هاي استافيلوكوكوس اورئوس مقاوم در برابر متي‌سيلين براي رشد و توليدمثل از آهن موجود در بدن تغذيه مي‌كنند. نوشيدن چاي و قهوه جذب آهن را كاهش مي‌دهد و از اين طريق اين باكتري‌ها را ضعيف مي‌كند.


دست دادن‌هاي خطرناك

اگر عادت داريد زياد دست‌هاي خود را بشوييد خيلي هم ناراحت نباشيد، اين هميشه نشانه وسواس نيست. باكتري استافيلوكوكوس ائوروس مقاوم به متي‌سيلين از طريق دست دادن به آساني منتقل مي‌شوند. حتي ممكن است با لمس كردن لوازم فردي كه آلوده به اين باكتري است، به بيماري مبتلا شويد. لوازم مشترك در محل كار همچون رايانه، ميز، صندلي و... همگي ممكن است آلوده به اين باكتري‌ها باشند و عادت ديرينه شما در شستن دست‌ها خطر انتقال اين باكتري‌ها را به بدن كاهش مي‌‌دهد. به‌هر حال با توجه به اين‌كه اين باكتري‌ها به سادگي به بدن منتقل مي‌شوند، خبر خوشحال‌كننده اين است كه ورود اين باكتري‌ها به بدن به معناي شروع بيماري نيست و تا زماني كه مراقب سلامت خود باشيد علائم بيماري ظاهر نمي‌شوند. در اين ميان موضوع ديگري هم براي خوشحالي وجود دارد و آن اين است كه نوشيدن اين نوشيدني‌هاي ارزان قيمت، بدون عوارض جانبي كه در دسترس همگان نيز هست، مشكل ما را با اين باكتري‌ها به كل حل خواهد كرد.


دواي هر درد بي‌درمان

اگر زخم‌هايي روي پوست خود مشاهده مي‌‌كنيد، دچار التهاب پوست شده‌ايد، گلوي‌تان درد مي‌كند و نمي‌توانيد به راحتي نفس بكشيد يعني بيماري به سراغ‌تان آمده است؛ اما نگران نباشيد؛ هنوز كار از كار نگذشته است. يك فنجان چاي يا قهوه براي خود دم كنيد و از آن لذت ببريد. چاي و قهوه زماني كه گرم مصرف مي‌شوند خاصيت آنتي‌بيوتيك دارند. تركيبات موجود در اين نوشيدني‌ها باكتري‌هاي مضر موجود در بدن را تضعيف مي‌كند و خيلي زود احساس سلامت را به شما باز مي‌‌گرداند. نوشيدن قهوه همچنين خطر ابتلا به انواع سرطان همچون سرطان پروستات و سرطان كبد، بيماري‌هاي ناشي از افزايش سن همچون پاركينسون و آلزايمر، ديابت نوع دوم و بيماري‌هاي قلبي - عروقي را كاهش مي‌‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      merc man kheyli kam chiy va ghahve mikhordam vali in mataleb ro ke khondam kamelan nazaram avaz shod.

    • sahar

      b khoda dg adam mimune chio bavar kone?man shenide budam migoftan chayo ghahve alave bar enke sood nadare zarar ham dare.ama hala.............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج