جاباما
۸۳۷۵۶۷
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

چقدر دلار در دنیا وجود دارد؟

تعداد اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری به بیش از ۱۲ میلیارد قطعه رسیده که کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند این رقم با فساد مالی در سطح جهان ارتباط دارد.

ایبنا به نقل از سی ان بی سی نوشت: بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد: تعداد اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری به بیش از ۱۲ میلیارد قطعه رسیده که کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند این رقم با فساد مالی در سطح جهان ارتباط دارد.

تازه ترین اطلاعات فدرال رزرو آمریکا حاکی از آن دارد که تعداد اسکناس های ۱۰۰ دلاری از زمان بحران مالی جهان به بعد در سراسر جهان با دو برابر افزایش به بیش از ۱۲ میلیارد قطعه رسیده است.

این در حالی است که کارشناسان اقتصادی معتقد هستند این موضوع می تواند با فساد مالی در سطح جهان ارتباط داشته باشد. در همین حال تورستن اسلوک کارشناس اقتصاد بین الملل در دویچه بانک آلمان گفت: اسکناس های ۱۰۰ دلاری از تعداد اسکناس های یک دلاری در چرخه پولی سبقت گرفته اند.

همچنین اسلوک گفت: افزایش اسکناس های ۱۰۰ دلاری می تواند بواسطه ترس جهانی از نرخ بهره منفی در اروپا و ژاپن یا وسیله ای برای پس انداز خانوارهای آمریکایی به دلیل نگرانی از یک بحران مالی دیگر یا افزایش تقاضا از سوی اقتصادهای زیرزمینی جهانی باشد.

تحلیل گران اقتصادی بر این باور هستند که اسکناس های با ارزش بالا به طرز قابل توجهی یک شکل ترجیحی در پرداخت امور مجرمانه استفاده می شوند. نبود ثبت تراکنش ها می تواند استفاده از این اسکناس ها را برای تسویه حساب های مجرمانه به فرامرزها هدایت کند.

نیکولاس کوآل موسس شرکت تحقیقات دیتا تِرک گفت: افزایش اسکناس های ۱۰۰ دلاری در چرخه پولی نشان می دهد که جهان وابسته به آنها و یک ابزار ذخیره کالای ارزشمند است؛ در حالی که همچنان از آنها در جرائم بین المللی استفاه می شود.

وی افزود: این اسکناس ها کاری با اقتصاد آمریکا و نرخ بهره ندارند؛ اما فساد مالی را افزایش می دهد از طرفی هم راهی برای افراد به منظور حفظ دارایی های خود خارج از نظام مالی با حجم بالا است.

این کارشناس اقتصادی گفت: تعداد اسکناس های ۱۰۰ دلاری در خارج از مرزهای آمریکا بعد از جنگ خلیج و حمله آمریکا به افغانستان افزایش پیدا کرده و از این اسکناس ها برای ثبات بخشیدن یا جایگزین کردن ارزهای محلی استفاه می شود.

بر پایه این گزارش، بانک فدرال رزرو شیکاگو در سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد ۶۰ درصد از کل اسکناس های دلار و تقریبا ۸۰ درصد از مجموع اسکناس های ۱۰۰ دلاری در حال حاضر خارج از مرزهای آمریکا هستند؛ در حالی که این رقم در سال تقریبا ۱۹۸۰ میلادی ۱۵ به ۳۰ درصد بود. بی ثباتی اقتصادی و سیاسی به افزایش تقاضا برای اسکناس های ۱۰۰ دلاری کمک می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کلی دلار تو خونه مسئولان احتکار شده آنها را هم حساب کنید.

    • بدون نام

      50 درصدش تک ایزانه تو بالشت مردم

    • آریو

      کدوم کارشناس
      بانک مرکزی ایران حتمآ کارشناسی کرده
      خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      ما که هنوز زیارتش نکردیم. جناب دلار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج