جاباما
۸۳۷۸۵۷
۱۸ نظر
۵۰۱۱
۱۸ نظر
۵۰۱۱
پ

چرا فرهاد مجیدی‌ها خود را فراتر از قانون می‌دانند؟

نزاع فرهاد مجیدی با یکی از پرسنل پلیس راهور ناجا به داغ‌ترین خبر چند روز گذشته تبدیل شد. این جنجال از استوری اینستاگرامی فرهاد مجیدی شروع و به سرعت ابعاد وسیعی پیدا کرد.

برترین ها - زینب نثار: نزاع فرهاد مجیدی با یکی از پرسنل پلیس راهور ناجا به داغ‌ترین خبر چند روز گذشته تبدیل شد. این جنجال از استوری اینستاگرامی فرهاد مجیدی شروع و به سرعت ابعاد وسیعی پیدا کرد.

بسیاری از مقامات ارشد ناجا، رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی به این ماجرا واکنش دادند. البته بسیاری از واکنش‌ها در حمایت از پلیس راهور ناجا بود و در سرزنشِ فرهاد مجیدی. فوتبالیست سابق و مربی فعلی تیم استقلال روز جمعه ۱۰ اسفند، یک ویدئوی کوتاه در اینستاگرامش منتشر کرد.

در این ویدئوی کوتاه، پلیسی را روبروی دوربین می‌بینیم که در حال مشاجره با فردی پشت دوربین یعنی فرهاد مجیدی است. در ویدئو، پلیس به مجیدی می‌گوید که در اتوبان با سرعت غیرمجاز در حال رانندگی بوده و باید مدارکش را نشان بدهد.

چرا فرهاد مجیدی‌ها خود را فراتر از قانون می‌دانند؟

مربی استقلال به پلیس پاسخ می‌دهد که سرعتش غیرمجاز نبوده و مدارکش هم همراهش نیست. آن طور هم که از بقیه ویدئو پیداست از مجیدی خواسته شده تست الکل بدهد، اما او امتناع کرده و گفته من مربی استقلال هستم. در نهایت هم ماشین فرهاد مجیدی توقیف شده و به پارکینگ پلیس برده می‌شود.

مجیدی زیر این ویدئو در صفحه اینستاگرامش گفته سرعتش بالا نبوده و پلیس او را بی دلیل متوقف کرده است. البته وی می‌گوید در برابر دستور ماموران پلیس تمکین کرده، هم مدارکش و هم تست الکل را داده است. بر اساس ادعای فرهاد مجیدی با وجود این تمکین‌ها باز هم ماشین او توسط پلیس به پارکینگ برده شده است.

پس از انتشار ویدئوی نزاع فرهاد مجیدی با پلیس راهور، تعدادی از مقام‌های انتظامی و نظامی به آن واکنش نشان دادند. البته آقای فوتبالیست هم در اینستاگرام و برخی رسانه‌ها به این واکنش‌ها پاسخ داد.

ابتدا سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهور تهران ضمن تایید رفتار پلیس راهور در برابر سلبریتی فوتبالی به رسانه‌ها گفت: «همه افراد در هر جایگاهی در برابر قانون یکسان هستند و باید به قانون احترام بگذارند».

بعد از این حرف‌های رییس پلیس راهور تهران، فرهاد مجیدی در مصاحبه با ایسنا گفت که سردار مهماندار به دلیل منافع سازمانی، رفتار نادرست مامورش را تایید کرده است. در ادامه مجیدی اضافه کرده بود که نحوه برخورد درست و مودبانه با شهروندان باید برای ماموران پلیس فرهنگ سازی شود.

البته سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، ادعادی مجیدی درباره عدم تخلف و نداشتن سرعت غیرمجاز را رد کرد. سرهنگ جهانی نیز با تایید برخورد پلیس راهور با فرهاد مجیدی گفت که او ساعت ۲ بامداد جمعه (۱۰ اسفند) با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در حال رانندگی بوده است. پلیس هم خودروی فرهاد مجیدی را متوقف کرده و درخواست ارائه مدارک و تست الکل کرده، اما او نه مدارک داده و نه تست الکل.

ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور هم وارد ماجرا شده و از احتمال شکایت علیه فرهاد مجیدی خبر داد. آقای سلیمانی گفت که فیلمبرداری از پلیس و انتشار آن جرم است بنابراین با مجیدی که مرتکب این جرم شده برخورد شود.

سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران و سرتیپ حسین اشتری، رییس پلیس کشور هم از مامور پلیس راهور حمایت کرده و او را وظیفه شناس نامیدند. برخی از حقوقدانان‌ها در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کردند که برخورد مامور پلیس با فرهادی مجیدی قانونی بوده است. در واقع پلیس هنگامی که با راننده‌ای با سرعت غیرمجاز مواجه شده و مشکوک شود می‌تواند از راننده تست الکل بگیرد. به اعتقاد کارشناسان این حوزه، رفتار مربی استقلال خلاف قانون بوده و حتی فیلمبرداری اش از پلیس هم به نوبه خود جرم است.

چرا فرهاد مجیدی‌ها خود را فراتر از قانون می‌دانند؟

پس از انتشار استوری اینستاگرام فرهاد مجیدی برخی از هواداران پرسپولیس و استقلال هم به آن واکنش نشان دادند و نزاعی بین آن‌ها در فضای مجازی راه افتاد. هواداران استقلال گفتند مامور پلیس پرسپولیسی بوده و فقط قصد آزار مربی استقلال را داشته است. در این بین استقلالی‌ها بحث محاکمه حامی مالی قبلی پرسپولیس، حسین هدایتی را هم پیش کشیده و با این حربه‌ها به تیم رقیب و هوادار‌ها حمله کردند.

هواداران پرسپولیس هم در برابر این حملات به شایعه‌های قدیمی درباره دلیل خداحافظی فرهاد مجیدی اشاره کردند. ۵ سال پیش همزمان با خداحافظی مجیدی از بازی فوتبال گفته شد او تست دوپینگش مثبت بوده و برای حفط آبرو مجبور به کنار رفتن از بازی شده است. حتی برخی از پرسپولیسی‌ها این شایعه‌های قدیمی را دستمایه طنز کردند و نوشتند فرهاد مجیدی از آن موقع دیگر از تست دادن می‌ترسد.

البته بسیاری از کاربران فضای مجازی و حتی استقلالی ها، رفتار فرهاد مجیدی در برابر پلیس را محکوم کردند. بعضی‌ها گفتند او با انتشار این ویدئو می‌خواسته احساسات هوادارن استقلال را تحریک و حمایت آن‌ها را جلب کند.

برخی هم رفتار مجیدی را از جنس برخورد‌هایی مانند رفتار نماینده سراوان در جنجال چند ماه پیش دانستند. چند ماه پیش فیلمی از نماینده سراوان منتشر شد که از کارمند حراست یک سازمان دولتی درخواستی غیرقانونی داشت. این نماینده مجلس در مواجهه با پایبندی کارمند به قانون، با الفاظ رکیکی به وی توهین کرده بود.

چرا فرهاد مجیدی‌ها خود را فراتر از قانون می‌دانند؟

به نظر می‌رسد در این ماجرا اکثریت افکار عمومی، رفتار فرهادی را در برابر مامور قانون سرزنش کردند. هر چند او تصور دیگری داشته و برای جلب حمایت افکار عمومی، ویدئو را منتشر کرده است. حالا افکار عمومی از پلیس کشور می‌خواهند با رفتار خلاف قانون او برخورد کند چرا که سلبریتی‌ها باید بفهمند که تافته جدابافته نیستند. البته درگیری فیزیکی و بازداشت علیرضا حقیقی، دروازه اسبق تیم ملی با معاون تیم استقلال هم بر این ماجرا تاثیر گذاشته و رفتار‌های ضدهنجار و غیرقانونی سلبریتی‌های فوتبال باعث واکنش منفی بسیاری شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون پررو و بی ریشه هست
      چون فکر میکنه فراتر از قانونه چهارتا دختر تو صفحات مجازی دنبالش میکنن
      فرنازه دیگه
      همه که اسطوره های پرسپولیس نیستند
      مثل کریمی و دایی مهدوی کیا و خلیلی و ...... چندتا بگم
      الته امثال مرحوم پورحیدری و مرحوم حجازی حسابشون از اینا جداست
      اونا متعلق به مردم بودند و هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر عقده داشتی از استقلالیا لنگی طفلک

      • بدون نام

        فکر نکنم اونا وابسته به هدایتی و مکتب کثیف لنگ

    • بدون نام

      باید با این فرد برخورد بشه تا درس عبرتی باسه برا خودش و دیگرانی که فکر میکنن تافته جدا بافتن

    • حبیب.ر.آ

      تجزیه و تحلیل بعضی اتفاقات بحث برانگیز،هرچند ازمنظر اجتماعی باعث روشنگری است..اما باید به اصل احترام وشناخت محدوده آزادی رفتار هرکسی در جامعه توجه گردد.
      هرکس حتی در خانواده که محیط شخصی و محدود است،آزاد به هرگونه رفتاری نیست!!!
      اظهار نظر های احساساتی ،در این رخداد بچگانه بطرف داری فرد مقصرونادیده گرفتن وظیفه اصلی پلیس آنهم درساعات اولیه بامدادباعث تعجب است!!!
      آمار آزار دهنده وغم انگیز ،تلفات جاده ای در ایران ،نشان از بی توجهی به مقررات ،خود بزرگ بین دارد.
      گاهی اوقات سوت وکف وتشویق برای انسان یک شخصیت دومی خلق میکند !!!! یا باعث افتادگی میشود ویا آغاز تخریب .
      دربرابر پلیس که ناظر ومجری قانون است همه یکسان اند
      به جوانان عزیز هموطنم این پیر مرد۶۶ساله پندی میدهد،امیدوارم که همیشه برای آرامش امنیت سلامت خود و دیگران در برابر قانون قد علم نکنیم!!!
      برحسب وظیفه کار وشغلی به چندین کشور غربی شرقی وحتی آمریکا مسافرت داشته ام ودیده ام ،کوچکترین بی ادبی وحرف اضافی باعث زدن دستبند وشب در بازداشتگاه بسر بردن و صبح راهی دادگاه شدن در پی داشته.....پلیس از فرد نمی پرسد کی هستی ؟ خلاف خلاف است.
      چه خوب است که همیشه رعایت ادب نماییم وبر باد سوار نشویم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا واسه ما نظرات محدودیت تعداد کاراکتر داره اما این کاربر مقاله داده بیرون

    • amir

      آره مثل پرسپولیسی ها نیست که بچسبند به حاج حسین هدایتی تا ریشه دار شن...یا علی پروین که برای پسرش وام میلیاردی بگیره و پسرش بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس از زیر دادنش شانه خالی کنه و اسطوره علی پروین بزرگ دنبال جهانگیری راه بیافته که یه مهلت ۵ ساله بگیره و اگه حساب کنید در این چند سال چقدر تورم داشتیم میتونید حساب کنید چقدر اسطوره و پسرش سود کردن برای اینکه ریشه دارند ..بله بهتره شماها اسم ناصرخان و منصورخان رو نیارید وصحبت نکنید چون کارنامتون خیلی سیاهه رفقا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه ها هرجا تر میزنن پای بقیه رو میکشن وسط مظلووم نمایی

    • بدون نام

      اول از همه بگم که من نه طرفدار پرسپولیسم نه استقلال
      ولی به نظرم اگه ادم خلاف میکنه باید مرد باشه و پاش واسته
      حالا بیشتر از سرعت مجاز رانندگی کردی خب جنایت که نکردی ولی حالا که پلیس طبق وظیفه اش نگهداشته که نباید اینقدر ژانگولر بازی در بیاری.... حالا مگه جریمه اش چقدر بود که اینقدر بهت برخورد؟؟؟؟ یا چون فکر کردی مثلا سلبیریتی هستی باید بهت مدال هم بدن؟؟؟؟
      اینقدر شلوغ بازی یکم غیرقابل درکه

    • بدون نام

      بحث شما کیسه کشا نیست بحث احترام به قانونه اگه الکل مصرف نکرده بود چرا از دادن تست امتناع کرد پلیس باید با این میشه کش بی خاصیت برخورد کنه

    • بدون نام

      چون ۴۰ساله داریم به سلبریتی های داخلی باج میدیم که جای بزرگان رو پر کنن ولی افسوس که فقط مثل یه بادکنک کوچکن که بعد از باد شدن میترکن! عزت انسانها رو خداوند عنایت میکنه و مهرشون رو در دل ملت قرار میده، کسایی هستن که ۴۰ سال تو خاک خودشون نیستن ولی تو دل ملت خونه دائمی دارن.

    • عدالتخواه

      این موضوع نه به استقلال ونه به پرسپولیس ربط داره هر که باشه در برابر قانون با بقیه ملت فرقی نداره و بایستی با او با قطعیت برخورد بشه تا درس عبرت بشه

    • بدون نام

      شاید اگه شاه فرهادم ازمکتب عبده بود و پول کثیف هدایتی تو سفرش بود الان همه براش دم از قانون نمیزدن

    • فریبرز

      تمام مشکل از اینجا شروع میشه که نیروی خدمات شهری بجای اینکه زیرمجموعه شهرداری باشه جزو پلیس و نظامی محسوب میشه و رفتار نظامی در حول محور امور اجتماعی بطور بسیار زننده ای مستبدانه است ، چرا که یک مامور نظامی با آموزشهای نظامی و برهوردهای نظامیان بالا ذست خود جامعه را پادگان و افراد معمولی جامعه را زیردستان خود تلقی نموده و برخورد مستبدانه دارند ، همانطور که در فیلم مشخص است مامور راهور ناجا با بغض و کینه اعلام میکند که سرعتت غیر مجاز لوده و در خواست مدارک میکنه و در نهایت بسیار مستبدانه دستور انتقال خودرو به پارکینگ را میدهد ، حال مقایسه کنید رای جامعه شناسان و ملت را هنگامی که مامور سدمعبر شهرداری ضمن برخورد با متخلفین درگیر میشود ، ملت و سیاسیون و کلیه اصناف حمایت خود را از دستفروش متخلف حمایت و عملکرد مامور شهرداری را سرزنش میکنند ، این است فرق مامور خدمات شهری که نظامی تلقی میشود با مامور خدمات شهری که مظامی نلقی نمیشود
      #کمی _تفکر

      پاسخ ها

      • سمیه سنجیده

        کاملا درست گفتید ممنون .

    • بی نام

      با اینکه استقلالیم ولی همیشه فرهادی رفتارای مغرورانه و متکبرانه از خودش داشت چه تو فوتبال حالا هم تو جامعه
      تو جواب پلیس گفته من مربیه استقلالم! یعنی چه؟
      پلیسه باید به این چی میگفته؟!

    • بی نام

      من میخوام بدونم کجای دنیا با سرعت 130 تا تست الکل میگیرن ؟؟؟ 130 تا سرعت بالایی هستش ولی نه اینقد که طرف مشکوک به حالت غیر عادی باشه مطمئنا افسر پلیس خواسته برای استقلال و شخص فرهاد مجیدی حاشیه درست کنه وگرنه میتونست خیلی عادی جریمه کنه و یا ماشین رو بخوابونه کلا افسران پلیس فوق العاده بی ادب و پرخاشگر هستن و کلا فکر میکنن که میتونن به همه زور بگن

    • بدون نام

      قانون برای همه یکسانه،،،،چه فوتبالیست باشی،،چه بازیگر،،چه یه آدم عادی،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج