۸۳۷۸۶۰
۷۹ نظر
۵۰۴۹
۷۹ نظر
۵۰۴۹
پ

دلتنگ دهه ۶۰ بودید؟ بفرمایید این هم کوپن

روز گذشته مجلس در جریان رسیدگی به بودجه سال ۹۸، پس از اعلام موافقت دولت، مصوبه‌ای را به توصیب رساند که بر اساس آن در سال آینده کالا‌های اساسی در قالب کالابرگ الکترونیک توزیع خواهند شد.

برترین ها: روز گذشته مجلس در جریان رسیدگی به بودجه سال ۹۸، پس از اعلام موافقت دولت، مصوبه‌ای را به توصیب رساند که بر اساس آن در سال آینده کالا‌های اساسی در قالب کالابرگ الکترونیک توزیع خواهند شد.

به دنبال افزایش نرخ ارز در سال جاری، برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها، دولت تصمیم گرفت برای واردات کالا‌ها دلار ۴۲۰۰ تومانی اختصاص دهد و مجموعا ۱۴ میلیارد دلار برای این بخش در نظر گرفت، اما این سیاست در عمل ناموفق بود، چرا که کالا‌های اساسی با نرخ ارز آزاد به دست مردم رسید و کالا‌ها گرانتر شدند. سیاست تخصیص ارز ترجیحی به کالا‌های اساسی در رسیدن به هدف یعنی ثبات قیمت‌ها در بازار کاملا کارآمد نبود.

دلتنگ دهه ۶۰ بودید؟ بفرمایید این هم کوپن

رشد شاخص قیمت‌ها در آذر امسال نسبت به اسفند ۹۶ نشان می‌دهد که اقلام موجود در شاخص قیمت مصرف کننده در مجموع به طور متوسط ۴۲ درصد رشد داشته که بالاتر از رشد ۳۹ درصدی شاخص کل قیمت‌هاست.

بر اساس گزارشی که مرکز آمار منتشر کرده که در آن نشان می‌دهد کالا‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شدند با نرخ آزاد ارز به دست مردم رسیدند، از این رو نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و در مورد کالابرگ، طرح‌هایی ارائه کردند که منجر به تصویب احیای کوپن شد.

در شرایطی که کشور در وضعیت تحریم قرار دارد، آزاد گذاشتن سیستم توزیع باعث سودجویی دلالان می‌شود و هدر رفت منابع ارزی دولت را در پی دارد و در نهایت قشر کمی از این یارانه بهره‌مند می‌شوند.

البته برخی اقتصاددانان هم کوپن را نوعی عقب‌گرد می‌دانند و برخی دیگر نیز بیان می‌کنند در شرایط فعلی تنها راه نظارت بر سیستم توزیع کالا‌های اساسی، احیای سیستم کوپن در قالب الکترونیکی است.

دلیل اصلی تصمیم گیری مجلس در این مورد تشکیل صفوف عریض و طویل برای دریافت کالا‌های اساسی بود که در برخی موارد صف گوشت سوژه فضای مجازی و حتی برخی چهره‌های مشهور شده بود.

در همین راستا مجلس، پیشنهادی مبنی بر کوپنی‌شدن کالا‌های اساسی را به شرح زیر تصویب رساند:

* واردات یا خرید تولیدات داخل و توزیع کالا‌های اساسی (دارو و تجهیزات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی با نرخ ارز نیمایی و اختصاص مابه‌التفاوت آن با نرخ نیمایی برای معیشت مردم و حمایت از تولید).

* دولت از کالابرگ الکترونیکی برای تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم با نرخ ارز ترجیحی و یا پرداخت نقدی استفاده می‌کند.

دلتنگ دهه ۶۰ بودید؟ بفرمایید این هم کوپن

در همین زمینه ابراهیم نکو، دبیر دوره نهم کمیسیون اقتصادی مجلس به روزنامه ابتکار گفت: سیستم کوپن در گذشته با تمام همراهی که میان مردم و دولت وجود داشت متاسفانه زمینه را برای رانت باز کرد که موجب هرج‌ومرج در این سیستم شد و در مواقعی هم اختلاس‌هایی صورت می‌گرفت. ما در بحث بازگشت کوپن‌های الکترونیکی باید توجه داشته باشیم که به مشکلات سیستم گذشته دچار نشود، باید نسبت به تمام راه‌ها با موشکافی اندیشه شود تا مبادا مجددا فساد و یا سیستم توزیع موازی دیگری شکل بگیرد، چون در آن شرایط بدبینی در سیستم به وجود می‌آید و ادامه روند را با مشکل مواجه می‌کند.

اگر سیستم کوپن‌های الکترونیکی به سالم‌ترین روش ممکن پیاده نشود نارضایتی افراد را به دنبال خواهد داشت و اگر قرار بر این باشد که مردم چنین سیاستی را بپذیرند یقینا اجرایی شدن آن به روش صحیح و به دور از هیچ‌گونه ابهام را می‌پذیرند. اما اگر باند‌هایی در جهت منافع خودشان فعالیت این سیستم را از مسیر اصلیش خارج کنند طبیعتا مردم تحمل نمی‌کنند و اجرای چنین سیاست‌هایی را نخواهند پذیرفت.

«روزنامه جهان صنعت» به نقل از علی رستمیان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز ترجیحی تا نرخ بازار آزاد کالا‌های یارانه‌ای در قالب اعتبار به مردم نوشت: هدف از اختصاص این ارز، کاهش قیمت کالا‌های اساسی برای افزایش قدرت خرید مردم است که در عمل محقق نمی‌شود. به گفته وی، اختصاص ارز یارانه‌ای به کالا‌های اساسی تاثیری در معیشت مردم نداشته است. وقتی در کشور سیستم توزیع، نظارت و مدیریت ضعیفی حاکم هست، بهترین کار پرداخت مستقیم یارانه کالا‌های اساسی به خود مردم است.

علی ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در رابطه با توزیه کوپن الکترونیک به «ایران» گفت: در شرایط فعلی حذف ارز یارانه‌ای (ترجیحی) کالا‌های اساسی و آزادسازی قیمت‌ها تنها راهکار افزایش قدرت خرید مردم است. با این سیاست می‌توانیم منابع حاصل از حذف یارانه ارزی کالا‌های اساسی را به صورت مستقیم در قالب کارت اعتباری به مردم بدهیم و خود مردم برای پول‌شان تصمیم بگیرند.

جمشید پژویان، اقتصاددان در گفتگو با «انتخاب» بازگشت کوپن را این طور تفسیر کرد که «این تصمیم نشان از این دارد که شرایط معیشت مردم بسیار وخیم است. معمولاً مسئولان زمانی ‏تصمیم به کوپنی کردن کالاها، آن هم بعضی از کالا‌های مورد نیاز می‌گیرند که مثلاً کشور درگیر ‏جنگ باشد که در چنین حالتی، ممکن است برخی از اقلام مصرفی احتکار شده و در نتیجه بسیار ‏گران شوند و برای اینکه مردم کم درآمد دست‌شان از کالا‌هایی که عمدتاً خوراکی هستند، کوتاه ‏نشود و افراد فقیر هم بتوانند مایحتاج اصلی را تهیه کنند. ‏»

او هشدار داده «بسیاری از مردمی که به گذراندن خورد و خوراک خود مثلاً با تخم مرغ و پنیر عادت ‏دارند و به دلیل فقر مفرط، گوشت و... را از سفره‌های خود حذف کرده‌اند، در این صورت اقدام ‏به فروش کوپن گوشت خود می‌کنند و از این طریق دولت به هدفِ غاییِ خود نمی‌رسد. ‏»

این کارشناس اقتصادی در پایان اضافه کرد: وقتی دولت تصمیم به تکرار اتفاقی می‌گیرد که در دوران جنگ ‏می افتاد، طبیعی است، مردم احساس ناامنی شدیدی می‌کنند و به این آگاهی می‌رسانند که ‏دولت در تنظیم بازار و عرضه برابر تقاضایی که وجود دارد، که این به خودیِ خود یاس و ناامیدی ‏و البته اضطراب را در بین قشر‌های مختلف مردم به وجود می‌آورد. ‏

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلاح طلب و اصولگرا جفت تون سر و ته یک کرباسید و جزء بدبختی و رنج برای مردم چیزی نیاوردید
      اگه تو 15 سال اخیر هیچ دولت و مسئولی نداشتیم الان وضع مون بهتر از این بود

      پاسخ ها

      • بیخیال

        تقصیر شماست که ساختید...‌

      • بدون نام

        من یک پنجاه و هشتی ام و هر چی از دهه شصت یادمه نکبت بود به همین خاطر متعجب بودم این شصتیها که خیلی هاشون اصلا اون دوره رو به یاد ندارند برای اون دوره دلتنگی می کنند.اصلا کائنات و قانون جذب رو نایده گرفته بودیدا.حالا یه جنگ هم بشه زیباییهای دهه شصت کاملا در منظرتون قرار می گیره:)

      • بدون نام

        بدون نام 10:35
        یعنی واقعا کائنات باعث شده تاریخ تکرار شه ؟
        نمیدونم ولی جالبه

      • بدون نام

        ۱۰:۳۵
        اولا هر نکبتی که ایجاد شد از نیمه دوم دهه ۵۰ شروع شد انقلاب و جنگ و تبعاتش بعدشم کسی دلتنگ زندگی کوپنی نبود همه دلتنگ اون همدلی دولتمردان با مردم و خود مردم با هم بودن دهه شصتیها اون زمان بچه بودن اینکه خیلی دهه شصت دهه شصت میکنن بخاطر اینه که اوج تعداد شرکت کنندگان در کنکور سال ۸۱ بود که میخورد به دهه شصتیها با اون ظرفیت کم دانشگاه اون زمان بعدها خواستن برن سر کار اوج تعداد متقاضیان کار شدن دهه شصتیها و...اون نکبتی که میگی یه سال قبل از تولدت و سال بعد از تولدت ررای مردم ایجاد شد قوانین جذب و ...رو هم بریز تو سطل آشغال اونجور چیزا تو آمریکا جواب میده نه تو ایران هر بلایی سر ایران اومد نیمه دکم دهه پنجاه اومد و متولدین دهه های بعد بخصوص دهه شصت از تبعات نکبتش در رنجند

      • بدون نام

        دهه شصتیها بیشتر لوس اند تا رنج کشیده.اگر رنجی بوده و محدودیتی بوده شامل حال دهه پنجاهیها شده نه شستیها.یک متولد 59 در زمان تمام شدن جنگ هشت ساله بوده شستیها کجا بودند؟؟ الان هم هفتادیها دارند زیر فشار اقتصادی له میشن نه شما پیرهای شستی.شماها فقط اولین نسل لوس و نازپرورده ایران بودید که سه نفره نشستن روی نیمکت و سرویس مدرسه شلوغ جز موارد سوختنشون بود و توهم داشتید همه تون حق ورود به دانشگاه رو دارید و نسل بیسوادهای ایران هم از شما دانشگاه آزادیهای شستی شروع شد

    • بدون نام

      به هقب بر نمیگردیم! :)))
      واقعاً من نمیدونم چرا هر دولتی که میاد، 4 سال اول رو خوب کار میکنه، بعد 4 سال بعدی رو خراب کاری میکنه!
      به نظرم بیایم به هر دولت 4 سال وقت بدیم فقط و هر 4 سال رئیس جمهور رو عوض کنیم! :))

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثلا روحانی چهارسال اول چه گلی به سرمون زد؟ بعد از برجام هم چیزی تغییر نکرد فقط شرایط بدتر نشد وگرنه از لحاظ اقتصادی تغییریذنکرد

      • بیخیال

        کلا نباید رای داد

      • محمد حسین

        داداش ماست مالی نکن
        روحانی از اولش گند زد

      • بدون نام

        موافقم ریاست جمهوری باید 4 ساله باشه و امکان تکرار ان در 4سال دوم وجود نداشته باشه

    • بدون نام

      آزموده را آزمودن خطاست.
      همه اینها برای سرکار گذاشتن ملت و رفع تکلیف است
      وگرنه تا دزدی گسترده نهادینه و سیستماتیک هست مردم تو همین بدبختی خواهند بود

    • بدون نام

      چه کشوری ساخته شده چه رفاهی فراهم شده...منتظر گزارش اخبار 20:30 هستیم از مزایای کوپن.

    • بدون نام

      به عقب برنمیگردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا لعنت كنه كسايي كه واسه اين روحاني تبليغ كردن و راي آورد
        تا 1400 با روحاني دنده عقب

      • بدون نام

        همه را به عقب برگردوندن و ترتیب همه را داده اند دلت به چی خوشه نازنین

      • بدون نام

        شما برنگرد عقب ولی عمده ملت با توجه به توزیع ناعادلانه کالا منتظر سهمیه‌بندی و کوپن هستیم نمیدونم چرا مقابل جنگ اقتصادی خودتونو به نفهمی می‌زنید یک عده ای خوب می‌خورند از سفره مردم و قاطبه مردم فقط شاهد تضیع حقشون هستند

      • بدون نام

        وقتی همه چیزمون نابود شده چرا به عقب بر نگردیم البته که ما 1000سال عقب تر رفته ایم.

    • محسن مرادی

      به امید خدا با همین فرمون برید جلو به دوران پهلوی میرسیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پهلوی که چه عرض کنم! داریم به پارینه سنگی بر می گردیم

      • بدون نام

        عوام مغزشسته

      • بدون نام

        دوران پهلوی اکثر مردم در رفاه بودن خصوصا کارمندا

      • بدون نام

        دوره ی پهلوی را به خواب ببینید....

      • بدون نام

        مرگ بر رضا پهلوی.
        مرگ بر امریکا

      • پ ز

        من دهه ۳۰ هستم بتهرین دوران جوانی را گذرنده ام دوران پهلوی را بخواب ببینید برای مردم بازنشستگان با ۲ میلیون وزیر ۲ کوپنی برای نجومی ها ازاد درب منزل

    • بدون نام

      الان هم وضعیت معیشت مردم بحرانیه و کپن بهترین راه حله و تورم زا هم نیست

    • بدون نام

      این اقتصاددان جمشید پژویان هیچی نمیفهمه

    • بدون نام

      لعنت به توروحانی که بااین برجام نافرجام مارو بدبخت کردی فقط به ریشت برس که هردفه بالباست ست باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به تفکر احمدی نژادی که هر کثافت کاری بود کردن و پایه گذار اقتصاد نابود شده ایران شدن

      • بدون نام

        اگه برجام نبود که امریکا همون پنچ سال پیش نابودتون میکرد

    • بدون نام

      چطوره از اين به بعد از پشت بام با دود به هم پيام بديم

    • بدون نام

      به نظرم برای جلوگیری از خرید و فروش کپن در بازار آزاد باید مردم بتونن همون اول ثبت نام کپن مورد نظر خودشون رو انتخاب کنن مثلا اگه کپن گوشت نمیخوان به جاش با همون ارزش کپن دیگری رو انتخاب کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ملت بدبخت شده آن وقت شما در فکر چه جزئیاتی هستی

    • بدون نام

      ای خداااااا...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوره پهلوی میوه فروشها صبح گاه داد مکشیند میوه کارمندی دار م خوبش هم دارم گلچین کن ببر بعداز ظهر هم مردم تنگدست خیلی ارزاتر از صبح میخریدند حالا برعکس شده صبح نجومی ها میخرن بعداز شب میوه فروشها تو بلند گو هوار مکشن کارمند بیان حراج میوه ینعی اشغال خورها بیای نصف قیمت

    • بدون نام

      این نشانه پیشرفت دولت ایران است .یعنی خاک بر سرتون با مملکت داریتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمی دانیم علتش چیست وقتی کوچکترین مبلغ به حقوق افراد کم درآمد و ضعیف جامعه افزوده شود و یا پرداخت یارانه ای که دیگر مبلغ ناچیز آن به همت آقای نوبخت هیچ افزایشی نداشته عزای عمومی توسط آقای نوبخت اعلام می شود ولی هر چه به حقوق نجومی بگیران و افراد مرفح جامعه زیاد شود و یا هر چه نزدیکان آقای نوبخت اختلاس کنند حتی پشه ای هم آقای نولخت را نیش نمی زند آقای نوبخت این را بدان همن قشر مستضعف هستند که مملکت را نگه داشته اندو در دفاع مقدس حضور فعال داشتند و در تمای انتخابات حتی انتخاب غلط و انتخاب افرادی چون شما حضور دارند در 22 بهمن و تمامی جاهایی که نیاز باشد از نظام دفاع کنند 0 شما و نجومی بگیران زالویی هستید که خون این مردم را می مکید چرا این همه به فکر افراد با درآمد بالا هستید قدری هم به فکر مردم کم درآمد باشید نمی دانیم چرا آقای روحانی این موجود را که تمامی وزا از آن مرنجد نگه داشته است

    • بدون نام

      الان یه عده شکم سیر میان اینجا ادای با فرهنگ ها رو درمیارن میگن کپن زشته توهینه بی کلاسه ...
      والا بچه هام سو تغذیه گرفتن بدن بچه نیاز به پروتئین داره به درک که زشته و بی فرهنگیه
      تو این فقر و بدبختی اگه این کپن رو هم نگیریم رانت میشه میره تو جیب بعضیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تقصیر سکوت خودته

      • بدون نام

        وقتی لیاقتش رو نداری باید وضعت بدتر هم بشه. خداوند تمام ثروتهای دنیا رو به کشورت داده ولی عرضه نداری ازش استفاده کنی.

    • بدون نام

      همه جا هر روز پیشرفت رو به جلو دارند و ما رو به عقب

    • بدون نام

      برگشتیم به دوران طلایی !!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوران طلایی دهه ی شصت

    • بدون نام

      وقتی دولت نمیتواند کالای اساسی که بل خودش با ارز 4200 بین مردم تقسیم کنه واین وسط دلالها دولتی کالا را هاپولی میکنند مگه دیگه راهی هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلال کجا بود خودشون با ارز جهانگیری میخرن با ارز ازاد پخش میکنن

    • بدون نام

      کسانی که دوران سخت جنگ تحمیلی را درک کردند بهتر می‌دانند که عادلانه ترین شیوه توزیع ارزاق وکالاهای اساسی توزیع سهمیه‌بندی بر اساس تحویل به استان‌ها و شهرستانها بر اساس کوپن به ازای هرنفر است

      شما الآن ببینید دهها میلیارد تومان کالا و ارزاق وارد کشور می‌شود ولی چه کسی آن استفاده می‌کنند غیر از دلالان شیطان صفت که در این روزهای سخت جنگ اقتصادی فقط به فکر شکم نحس خودشون هستند و با پول‌های کثيف و حرام به مردم و مخصوصا پابرهنگان فخر می‌فروشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا از خودت پرسیدی که چرا ما به این شرایط اقتصادی رسیدیم که حالا باید مانند دوران جنگ در صف کالاهای کوپنی بایستیم؟ چه کسانی باعث شدند که به اینجا برسیم که مانند دهه شصت کوپن در دست صف بایستیم؟

      • بدون نام

        بله ما مثل شماها خودمون رو به نفهمی نمی‌زنیم الان کشور دچار جنگ اقتصادی است باید نظام توزیع سهمیه‌بندی باشد الان فقط زالو صفتان کوپن رو دوست ندارند چون سودشون توی دلال بازی است

      • بدون نام

        کاربر۱۴۰۲ شما قرنهاست خوابیدی عمو جون. میشه تو دو خط کوفتی بهم توضیح بدی که چرا یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا باید وضع اقتصادیش اینقدر خراب باشه؟

    • رضا

      دوره کوپن خیلی بهتر از دوران احمدی‌نژاد و دوره دوم روحانی بود.

    • بدون نام

      راه حلتون تو حلقم
      دولت از نظارت بر توزیع کالای اساسی به دلار دولتی ناتوانه اونوقت کوپن احیا میکنه!!!!درواقع نمایندگان ووزیران ونهادهای نظامی وازمابهتران و دلالان همچنان برای سود خوردن دستشون بازه

    • بدون نام

      بابا یه کم منطقی باشید
      همه میدونن که به عقب برگشتیم خوار شدیم اوضاعمون خرابه افتضاحه... شعار شعار
      گفتنش چه فایده ای داره
      تو این اوضاع خراب کپن بهترین راهه

    • بدون نام

      حداقل ازهیچی خوری بهترمنفورترین ریس جمهوربعدانقلاب شده روحانی کمتراز۹درصدخجالت داره

    • بدون نام

      از این 3 راهی که گفتید به نظرم کپن بهترینشه
      اختصاص ارز 4200 که ناکارامد بود و شکست خورد
      اضافه کردن به یارانه نقدی هم که افزایش تورم و نقدینگی داره

    • بدون نام

      این روش مملکت داری دریگه دفتر و دستک نمیخواد ولش هم کنی خودش راهش و پیدا میکنه

    • بدون نام

      به جای اینهایارانه روببرین بالا ویامجبوری کوپن انچنان رونق اقتصادی کنم هم هسته ای بچرخ وهم اقتصادهرچی گفته بدتروبدترشده استعفابده برونمیتونی

    • بدون نام

      روحانی تشکر تشکر

    • بدون نام

      نبايد پذيرفت به عقب برگشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما شکمت سیره نرو عقب برای ما که مشکلات اقتصادی رو دیگه نمیتونیم تحمل کنیم کوپن بهترین راهه

    • بدون نام

      دمت گرم،،،،،،حال میکنم با این تتیر عالی،،،،واقعا دمت گرم،،،،،دلتنگ بودید اره؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      الان اون ادماي دلواپس نميان بگن ما شهدا داديم كه اينطوري بشه؟؟؟؟
      دولت ميخواد ي نوستالژي هم براي نسل جديد بزاره كه دهه شصت رو براشون تداعي كنه...

    • محمد حسین

      یه عده میگفتن به عقب بر نمیگردیم ؛ برگشتیم به دوران اقتصاد طلایی میر کوپن ها ! و دیدیم چقدر پیش بینی شون درست بود. ...

    • بدون نام

      هر دم از این باغ امید بری میرسد

    • بدون نام

      وقتی خود مسئولان مال دوران ماقبل تارخ باشند باید کشور را در همان دوران حقظ کنند مگه نه.

    • بدون نام

      به عقب بر نمیگردیم! امیدوارم همینطوری برگردیم به زمانی که بعضیا هنوز تو قبرستون قرآن میخوندن هنوز بادیگارت نداشتن سوار ماشین ضد گلوله نبودن.

    • بدون نام

      پنجمین سروتمنددنیاباشیم اونوقت این همه بدبختی بکشیم.. بعضیا سیرنمیشن که ازخوردن

    • محمد حسین

      چشم همتون کور از دم
      دندتونم نرم
      یادتونه شعارتون این بود در نیمه راهیم به عقب باز نمیگردیم؟
      حالا بردید هممونو دهه 60
      خدا ازتون نگذره احمقای بی مغز

    • بدون نام

      آخ جون کپن
      آخ جون کوپن
      آخ جون کوپن

    • بدون نام

      برگشتیم به دوران دهه 60 ولی آنموقع خیلی چیزها داشتیم که حالا نداریم.

    • بدون نام

      خیلی دوست دارم ببینم قیافه ی کسایی رو که میگفتن باروحانی تا1400

    • بدون نام

      خاک تو سر مسئولین این مملکت که عرضه ندارن هیچی رو کنترل کنند یه روز دلار یه روز خونه یه روز مرغ یه روز گوشت بعد تو تهران مانیتور زدن تا نابودی اسرائیل فلان مدت باقی است

    • بدون نام

      ای لعنت بر باعث و بانیش مردم بدبخت شدن

    • بدون نام

      دست از تمسخر بردارید نمایندگان ومسئولان بی لیاقت وبرای کوبیدن هم از القاب ومردم استفاده نکنید سیلی محکمی شاید بخورید از مردم

    • بدون نام

      دهه شصت دوران جنگ بود چرا دلتنگش باشیم این آخه عنوانه؟
      مثل این که بگید دلتنگ گرونی بودید بفرمایید تورم یعنی مات رو چی فرض کردید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جنگ دل تنگی داره؟!

    • بیمار دیالیزی

      مرگ بر حقوق و مزایا

    • بدون نام

      خاک تو سرتون فقط همین کوپن رو کم داشتیم

    • بدون نام

      خوبه دیگه یه مشت دلال کوپن فروش مثل سابق کنار خیابون وای می ایستند زندگی پر ننگ ونکبت بار و پرا ذلت را دوباره تجربهدمیکنیم ولی یه فرقی با آن زمان داره آن موقع پذیرای آن شرایط بودیم چون فکر میکردیم راستی ودزستی وصداقت وپاکی مسئولین دارند ولی اکنون چیزی جز کینه نفرت دروغ نیرنگ ریا غارت چپاول چیزی به نظرمون نمی آید باز به بدبختی فکر کردن به خاطر سیاستهای غلط یک عده ای بی سواد عادلانه به نظر نمی آید

    • بدون نام

      ماغلط کردیم که دلتنگ هیچ دهه ای در تاریخ گذشته ی ایران باشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج