۸۳۸۲۳۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دربی شمال لندن زیر ذره‌بین تاکتیکی

دربی شمال لندن با تساوی ۱-۱ پایان یافت. نتیجه ای نه چندان مفید برای هر دو تیم.

وبسایت نود: در طی سالیان اخیر دربی شمال لندن بدل شده است به یکی از جذابترین مسابقات لیگ برتر انگلیس؛ پر سرعت، هیجانی، پرگل و دراماتیک. اما روز شنبه دیدار این بار آرسنال - تاتنهام در ومبلی، حداقل تا دقایق پایانی، خیلی نشانی از نمایش های همیشگی دو تیم نداشت.

دربی شمال لندن زیر ذره‌بین تاکتیکی

هیچ یک از دو تیم پتانسیل واقعی خود را بروز نداند. اسپرز در پرس کردن خوب عمل نکرد و در خط میانی با سرعت کمی توپ را به گردش در می آورد. آرسنال هم علیرغم گلزنی در دقایق ابتدایی با ضدحمله، نتوانست در ادامه بازی روی ضدحملات به رقیب خود ضربه بزند. مهمترین نکته ناامیدکننده برای آرسنال در وقت های اضافه بازی رقم خورد، زمانی که اوبامیانگ با یک پنالتی ضعیف، فرصتی طلایی را برای پیروزی تیمش از دست داد.

توپچی ها با گل کردن این پنالتی و بردن مسابقه می توانستند فشاری مضاعف در جدول رده بندی روی رقیب همشهری بگذارند. با این حال آرسنال به یک تساوی خارج از خانه دست یافت و هنوز رتبه چهارم را در اختیار دارد.

در ترکیب اولیه آرسنال، اوبامیانگ دیده نمی شد. حضور همزمان اوبامیانگ و لاکازت در ترکیب تیم در بازی های بزرگ، برای آرسنال خیلی مثمرثمر نیست، امری در چنین بازی هایی بیشتر به هافبک نیاز دارد و طبیعی بود که یکی از این دو مهاجم بیرون بنشیند. در عین حال او نیم نگاهی به بازی رفت یک هشتم نهایی لیگ اروپا داشت، مسابقه ای که لاکازت به دلیل محرومیت در آن غایب خواهد بود.

دربی شمال لندن زیر ذره‌بین تاکتیکی

مسوت اوزیل که چند روز قبل در برد ۵-۱ مقابل بورنموث نمایش خوبی داشت، طبق پیش بینی در ترکیب قرار نداشت و لوکاس توریرا هم که بهترین بازیکنان آرسنال تا قبل از کریسمس بود، روی نیمکت حضور داشت. شاید قرار نگرفتن این دو بازیکن در ترکیب اصلی آرسنال، نشان از تعدد بازیکن در خط هافبک آرسنال و گزینه های در دسترس امری باشد، ولی وقتی نگاهی دقیق تر از جنبه فنی و مالی داشته باشیم، می بینیم که آرسنال نمی تواند از تمام ارزشمندترین داشته های خود در خط هافبک در کنار هم بهره ببرد.

در هر صورت این آرسنال بود که به گل نخست بازی رسید، یک اشتباه توسط سانچز با ضدحمله سریع آرسنال روبرو شد و رمزی که نیمی از زمین را فضا در مقابل خود داشت، با عبور از لوریس توانست گلزنی کند و به رکورد خوب گلزنی خود در ومبلی ادامه دهد.

اما رمزی در مجموع روز خوبی را سپری نکرد، او توپ های زیادی را در ادامه از دست داد و در نهایت تعویض شد و جایش را به اوزیل داد. نکته عجیب در مورد آرسنال این است که امری از رمزی در پست شماره ۱۰ استفاده می کند - رمزی‌ای که در تابستان آرسنال را ترک می کند - و اوزیل متخصص بازی در پست شماره ۱۰ (پردرآمدترین بازیکن تیم) در ترکیب قرار نمی‌گیرد.

دربی شمال لندن زیر ذره‌بین تاکتیکی

مشکل بزرگ دیگر آرسنال در خط دفاع است. ولو اینکه توپچی ها در طول بازی از نظر دفاعی نمایش خوبی به طور کلی ارائه کردند ولی شکل گل خوردن و امتیاز از دست دادن آرسنال، هواداران این تیم را خشمگین کرده است. سوای اینکه صحنه خطای پنالتی می توانست آفساید اعلام شود، اما خطای کودکانه موستافی روی هری کین که منجر به پنالتی شد، جای سوال دارد.

موستافی که در سمت راست خط دفاع و در پستی غیرتخصصی بازی می کرد، نمایش خیلی خوبی نداشت و می توانست آرسنال از ناحیه وی، بار دیگر ضربه بخورد. اگرچه کوشیلنی و پاپاستاتوپولوس عملکردی خوب در مرکز خط دفاع داشتند ولی به ترتیب با 33 و 30 سال سن، نمی توانند آینده این تیم را در خط دفاع برای بلندمدت تضمین کنند.

دربی شمال لندن زیر ذره‌بین تاکتیکی

اما در شرایطی که مشکل آرسنال در عقب و جلوی زمینش بود. مشکل تاتنهام در خط میانی بود. بعد از این که میزبان در این بازی عقب افتاد، مالکیت توپ را در اختیار گرفت ولی بازیکنان اسپرز در خط میانی خیلی آرام توپ را به گردش در می‌آوردند و پاس هایشان نیز کاملاً پیش بینی شده بود. آنها کمتر از جناحین خود نیز استفاده کردند.

غیبت هری وینکز در مرکز خط میانی تاتنهام مشهود بود. نه وانیاما و نه سیسوکو هیچ یک آرامش و تمرکز وینکز را روی توپ ندارند. به این ترتیب فرتونخن در نیمه نخست بدل به پاسور تاتنهام شده بود. او با پاس های بلند و عمقی برای تریپیه یا رز، سعی می کرد برای تیمش طرح ریزی کند. به این ترتیب او تبدیل شده بود به بهترین دفاع میانی، بهترین دفاع چپ و بهترین هافبک بازیساز تیم از عقب زمین.

دربی شمال لندن زیر ذره‌بین تاکتیکی

در حالی که هری کین و سون به خوبی مدافعین حریف را به خود مشغول کرده بودند و مدافعین میانی آرسنال را به نقاط کناری منحرف می کردند ولی بازیکنان میزبان نتوانستند از فضای ایجاد شده در دفاع حریف بهره ببرند. قطعاً دله الی می توانست از این فضا استفاده بیشتر و بهتری ببرد.

تاتنهام در نیمه دوم بهتر کار کرد، اریکسن عقب تر بازی کرد تا به بازیسازی تیمش کمک کند، لاملا نیز انرژی خوبی را به یک سوم هجومی اسپرز بخشید. در نهایت بعد از رسیدن به گل تساوی، سرمربی تاتنهام تغییر جالبی در تیمش ایجاد کرد و سیستم تیم بدل به 4-4-2 شد و در مرکز زمین رز و سیسوکو حضور یافتند. اگرچه رز پیش تر نیز در این پست بازی کرده بود ولی در مجموع در این پست تطبیق نیافت.

دربی شمال لندن زیر ذره‌بین تاکتیکی

هرچند پوچتینو در پایان بازی عنوان کرد تیمش از هر لحاظ بهتر از حریف بود و مدعی شد بازی زیبایی رقم خورده است ولی به نظر او در این مورد کمی اغراق کرده است. این مسابقه یک تساوی منصفانه برای دو تیمی بود که نتوانستند نقشه های اصلی خود را به خوبی پیاده کنند و از اشتباهات حریف به گل رسیدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج