جاباما
۸۳۸۳۲۶
۴ نظر
۵۰۲۱
۴ نظر
۵۰۲۱
پ

ترفند‌های مرتب کردن کمد لباس

یکی از نکات مهم خانه داری مرتب کردن کمد لباس هاست. بعضی از خانم‌ها در مرتب کردن کمد لباس دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند این کار را چگونه و به چه صورتی انجام دهند. شاید فکر کنید که مرتب کردن کمد لباس هایتان یا به اصطلاح کمدتکانی، بسیار سخت و طاقت فرساست، اما با رعایت نکاتی می‌توانید این کار را نیز به سادگی به اتمام برسانید و برای سال نو، کمدی مرتب و تمییز داشته باشید.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: یکی از نکات مهم خانه داری مرتب کردن کمد لباس هاست. بعضی از خانم ها در مرتب کردن کمد لباس دچار سردرگمی می شوند و نمی دانند این کار را چگونه و به چه صورتی انجام دهند.

زمانی که کمد لباس شما بیش از حد پر یا بهم ریخته باشد، شانس این را که تمام لباس هایتان را ببینید و بتوانید آنها را در کنار هم تصور یا ست کنید، از دست می دهید. با مرتب کردن کمدتان، شما می توانید در خرید لباس صرفه جویی کنید، از این رو که می بینید لباس های زیادی در کمتان بوده که فراموش کرده اید. از طرف دیگر می توانید لباس هایی که چند سالی ست نپوشیده اید را دور بیاندازید و جا را برای لباس های نو باز کنید.

ترفند‌های مرتب کردن کمد لباس

شاید فکر کنید که مرتب کردن کمد لباس هایتان یا به اصطلاح کمدتکانی، بسیار سخت و طاقت فرساست اما با رعایت نکاتی می توانید این کار را نیز به سادگی به اتمام برسانید و برای سال نو، کمدی مرتب و تمییز داشته باشید. در ادامه نکاتی را برایتان آورده ایم که در این راه به شما کمک می کند.

از خاطره هایتان دل بکنید

اگر شما هم مانند بسیاری از خانم های دیگر، برخی از لباس ها را تنها به این علت که برایتان خاطره سازند در کمدتان نگه داشته اید، وقت آن است که به آنها نیز سروسامانی بدهید. یادتان باشد که کمد لباس های شما کمد خاطره ها نیست. تنها لباس های خاص مانند لباس عروسی یا نامزدی ارزش نگه داشتن دارند. بنابراین حتی اگر نمی توانید که دل از لباس های خاطره انگیزتان بکنید، آنها را از کمد لباس تان خارج کنید و در جای دیگری نگه دارید.

به زمان حال فکر کنید

با تغییر فصل، شما نیز باید تغییراتی به کمد لباس هایتان بدهید. در واقع شما نباید لباسی را که در فصل های گرم سال استفاده نمی شوند، در کمدتان نگه دارید. علاوه بر آن، هنگام جا به جا کردن لباس هایتان، به آخرین باری که لباسی را به تن کرده اید، فکر کنید. اگر دقیقا یادتان نمی آید که یک لباس را آخرین بار کی به تن کرده اید، یا اگر جواب شما «بیش از یک سال است» بهتر است که آن را دور بیاندازید یا به محتاجی ببخشید تا جا برای لباس های نو در کمدتان باز شود. بنابراین هنگام تمییز کردن کمد لباس هایتان، نه به گذشته و نه آینده فکر کنید، اگر لباسی را در حال حاضر نمی پوشید، بهتر است جایش را خالی بگذارید.

شتابزده عمل نکنید

کمدتکانی عید یکی از سخت ترین مراحل خانه تکانی ست، از این رو ممکن است که برای مرتب کردن آن خیلی حوصله به خرج ندهید و شتابزده عمل کنید. ممکن است که از روی بر حوصلگی بسیاری از لباس هایی که ممکن است روزی به تن کنید و دور بیاندازید یا برعکس، حوصله فکر کردن نداشته باشید و همه لباس هایتان را نگه دارید. اما بهتر است که در این مرحله از خانه تکانی، شتابزده عمل نکنید. شما باید با حوصله برای لباس هایتان تصمیم بگیرید.

ترفند‌های مرتب کردن کمد لباس

اگر در آن لحظه توان تصمیم گیری ندارید، یک سبد بردارید و لباس هایی که نمی دانید را در آن بیاندازید و آن را در گوشه ای دور از دید قرار دهید. پس از چند هفته دوباره به سراغ آنها بروید. آیا جای خالی هیچکدام از آنها را احساس کردید؟ اگر چنین نبوده که بهتر است آنها را دور بیاندازید اما اگر دیدید که جای برخی از آنها خالی ست و می تواند در موقعیت های مختلف به کارتان آید، آن را به کمدتان برگردانید. بنابراین برای تصمیم گیری عجله نکنید، به خودتان چند هفته فرصت دهید تا بتوانید تصمیم درست را بگیرد.

لباس هایی که نمی خواهید را به 2 بخش تقسیم کنید

هنگام تمییز کردن کمد لباس هایتان، ۲ جعبه در کنارتان قرار دهید. روی یکی بنویسید «دور ریختنی» و روی دیگری بنویسید «بخشیدنی». اگر لباسی که نمی خواهید، پاره، کثیف و غیر قابل استفاده است، آن را در دور ریختنی ها قرار دهید اما اگر می بینید لباسی قابل استفاده است اما به هر دلیلی به درد شما نمی خورد، آن را در سبد بخشیدنی قرار دهید و پس از اتمام کارتان آن را به فردی که می دانید به آنها نیاز دارند، هدیه کنید.

با خودتان صادق باشید

یکی از مهمترین چیزهایی که باید هنگام تمییز کردن کمد لباس تان رعایت کنید، صداقت است. شما باید با خودتان صادق باشید. هنگام مرتب کردن لباس ها، از خودتان بپرسید که چه چیزهایی را می پوشید، چه چیزهایی را نمی پوشید یا این که چه لباس هایی را دوست ندارید و... این که یک لباسی را هدیه گرفتید یا آن را در حراج خریدید، دلیل خوبی برای نگه داشتن آاش نیست. اگر واقعا به آن نیازی ندارید، برای دور انداختن آن درنگ نکنید. کمد لباس شما نباید از لباس هایی که برایتان قابل استفاده نیست، انباشته باشد.

ترفند‌های مرتب کردن کمد لباس

جا آویزی هایتان را نو کنید

اگر کمد لباس شما هم پر از جا آویزی هایی ست که هر کدام به یک شکل می باشند، بهتر است که به سر و روی آنها نیز دستی بکشید. تصور کنید که تمام جاآویزی های شما به یک شکل باشد، نه تنها ظاهر زیباتری خواهد داشت، بلکه لباس هایتان نیز در یک ردیف و مرتب تر در کمدتان جای می گیرند.

لباس هایتان را بر اساس رنگ مرتب کنید

زمانی که تصمیم گرفتید کدام لباس تان را در کمد قرار دهید، وقت آن است که آنها را مرتب کنید، اما چگونه؟ برای این که کارتان هنگام پیدا کردن لباس های مورد نیاز راحت تر شود، از همین حالا آنها را بر اساس رنگ دسته بندی کنید. به عنوان مثال کل لباس های مشکی تان را در یک ردیف قرار دهید و سفیدها را در کنار آن و... با این شیوه، ست کردن آنها با هم نیز آسان تر خواهد بود.

شما حتی می توانید لباس هایتان را بر اساس طرح هایی که دارند، مرتب کنید. به عنوان مثال طرح های راه راه را از طرح های گلدار جدا کنید و آنها را در کنار هم قرار دهید.

منبع: herstylecode

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا کمد کار سختی چون جا کمه و لباس زیاد ولی اینا مفید بود

    • بدون نام

      ممنون واقعا جالب بود
      من همیشه با کمدم مشکل دارم

    • بدون نام

      ما هیچ مانگاه...

    • بدون نام

      اخ گقتیییییییی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج