جاباما
۸۳۸۳۸۴
۱۱ نظر
۵۱۳۹
۱۱ نظر
۵۱۳۹
پ

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

آسیا بزرگترین قاره دنیا است و وسعت این قاره باعث شده تا گوناگونی زیادی را در میان ملت‌ها ببینیم. همین گوناگونی است که آسیا را به یکی از بافرهنگ‌ترین قاره‌های دنیا تبدیل کرده و به لحاظ پیشینه تاریخی نیز با قاره‌ای طرف هستیم که مردمان آن سرد و گرم روزگار را چشیده‌اند و تجربه‌های تلخ و شیرینی زیادی را در طول تاریخ مشاهده کرده‌اند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: آسیا بزرگترین قاره دنیا است و وسعت این قاره باعث شده تا گوناگونی زیادی را در میان ملت‌ها ببینیم. همین گوناگونی است که آسیا را به یکی از بافرهنگ‌ترین قاره‌های دنیا تبدیل کرده و به لحاظ پیشینه تاریخی نیز با قاره‌ای طرف هستیم که مردمان آن سرد و گرم روزگار را چشیده‌اند و تجربه‌های تلخ و شیرینی زیادی را در طول تاریخ مشاهده کرده‌اند.

آسیایی‌ها مردمان پرتلاشی هستند و در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند. این موارد باعث شد تا قاره آسیا از قرن گذشته تاکنون تغییرات زیادی را شاهد باشد و انصافاً باید گفت: مردمان این قاره دستاورد‌های زیادی را تجربه کرده‌اند.

در این بین از آنجایی که آینده را جوان‌ها می‌سازند، قاره آسیا نیز شاهد جوان‌های موفقی است که هنوز در ابتدای راه هستند، اما توانسته‌اند راه صد ساله را در یک شب طی کنند و به‌رغم سن و سال بسیار کم، به دستاورد‌های زیادی برسند.

به همین منظور در ادامه با هم به جوان‌هایی آسیایی اشاره خواهیم کرد که کمتر از ۳۰ سال سن دارند، اما سن و سال کم، جلوی پیشرفت آن‌ها را نگرفته و هرکدام در حوزه‌های تخصصی خود، دستاورد‌های چشم‌گیری داشته اند و پول خوبی هم بدست آورده‌اند.

اگر شما هم از جوان‌های آینده‌نگر هستید و دوست دارید بدانید فرمول پیشرفت سایر جوان‌های دنیا چیست، در ادامه با فهرستی از چهره‌های موفق آسیا با ما همراه باشید.

اِدا آرنادوتیر هامار

فعال استرالیایی ۲۸ ساله صنعت مد و پوشاک

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

صنعت مد و پوشاک، صنعتی روبه‌جلو است و هر سال نسبت به سال‌های گذشته تغییرات زیادی را در این صنعت شاهد هستیم. ادا آرنادوتیر هامار (Edda Arnadottir Hamar) نیز با راه‌اندازی برند پوشاک آندرس رانویز (Undress Runways) سعی دارد تا نبض مد و لباس را در اختیار بگیرد و به یکی از بزرگترین فعالان صنعت پوشاک در استرالیا تبدیل شود.

این کارآفرین و طراح موفق که از سال ۲۰۱۱ تاکنون در زمینه مد و پوشاک حضور فعالی داشته است در کنار راه‌اندازی برند آندرس رانویز، مجله پوشاک «دِ نِیکد مگ» (the naked mag) را نیز راه‌اندازی کرده است تا در این مجله از حقایق این صنعت و مشکلاتی که دنیای مد با آن‌ها روبرو است برای علاقه‌مندان جدیدترین مد‌های دنیا بگوید.

وی همچنین خدمات جدیدی را برای قرض دادن لباس و پوشاک بین افراد راه‌اندازی کرده و با سازمان‌ملل نیز همکاری نزدیکی دارد.

بومیکا آرورا

مدل ۳۰ ساله هندی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

مجله وُوگ ایندیا، بومیکا آرورا (Bhumika Arora) را به‌عنوان یکی از مدل‌های برتر هندوستان می‌شناسد و مدلینگ بومیکا را در مجله معروف اِله (Elle) نیز بار‌ها شاهد بوده‌ایم. این مدل ۳۰ ساله زیباروی هندی در مجله‌های معتبر دیگری نیز مانند لاو مگزین (Love Magazine) حضور داشته و سابقه مدلینگ برای برند‌های معروفی مانند فندی، کنزو، بالمین، الکساندر وانگ و مارک جاکوبز را در کارنامه‌اش دارد.

این افتخار‌ها را بومیکا آرورا از سال ۲۰۱۵ تاکنون بدست آورده است. جالب است بدانید بومیکا پیش از مدلینگ مشغول تحصیل بود و رابطه‌ای با دنیای مد و پوشاک نداشت، تا اینکه یکی از عکاسان مطرح بین‌المللی، به‌صورت کاملاً اتفاقی عکس سلفی بومیکا را در شبکه‌های اجتماعی دید و به استعداد این جوان هندی در مدلینگ پی برد. همین اتفاق پای بومیکا را به مطرح‌ترین برند‌های پوشاک دنیا باز کرد.

میکو آسپیراس

آشپز ۲۹ ساله فیلیپینیایی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

میکو (Miko Aspiras)، آشپزی را از ۱۱ سالگی شروع کرد و در آن زمان در کنار عمه‌اش در آشپزخانه مشغول پختن غذا‌های خوشمزه می‌شد. علاقه میکو به آشپزی باعث شد تا پس از چند سال به آشپز معروفی تبدیل شود که مشتریان رستوران‌های بزرگ دنیا، برای دستپخت او سر و دست می‌شکنند.

میکو آسپیراس کار خودش را با آشپزی در هتل شانگری لا (Shangri La) در شهر مانیلا (Manila)، پایتخت فیلیپین شروع کرد و سابقه همکاری با هتل‌های مطرحی مانند ریزورتز وُرد مانلیا (Resorts World Manila) و رافلز (Raffles) را در کارنامه‌اش دارد. این آشپز خوش‌آتیه و خنده‌رو مدتی است که مجموعه‌غذایی با نام تِیست‌لِس (tasteless) را را‌ه‌اندازی کرده است و با توجه به پیشرفتی که در جوانی دارد، انتظار می‌رود در آینده نیز خبر‌های خوبی از میکو آسپیراس بشنویم.

جکسون آو

مؤسس ۲۸ ساله سنگاپوری شرکت طراحی مایتی جکس

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

این جوان موفق سنگاپوری در سال ۲۰۱۲ با دریافت وامی به‌مبلغ ۲۰ هزار دلار، شرکت طراحی مایتی جکس (Mighty Jaxx) را راه‌اندازی کرد و این استودیو اکنون ارزشی بالغ بر چندین میلیون دلار دارد.

جکسون آو (Jackson Aw) با طراحان بین‌المللی همکاری مستقیمی دارد و برند‌های معتبری مانند دی‌سی کمکیز (DC Comics) و نیو بالانس (New Balance) را می‌توان از مشتری‌های شرکت طراحی مایتی جکس نام برد. این شرکت برای این مجموعه‌ها مجسمه‌های زیبایی طراحی می‌کند.

جکسو آو، مدتی پیش در مصاحبه‌ای گفت: مردم سنگاپور همیشه نگاه منفی نسبت به سرمایه‌گذاری و تجارت در زمینه‌های هنری دارند. اما جکسون توانست به مردم کشورش ثابت کند که هنر همیشه ارزشمند است و می‌تواند سودآوری چشمگیری نیز به‌دنبال داشته باشد.

استودیو طراحی مایتی جکس در سال ۲۰۱۷ از جانب جشنواره دیزاینر توی (Designer Toy Awards)، به‌عنوان برترین برند سال برگزیده شد.

آنجالی باترا

مؤسس فود تاک ایندیا

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

آنجالی (Anjali Batra) حدود ۴ سال پیش اولین انجمن غذا و نوشیدنی را در قالب یک جمع کوچک در فیس‌بوک راه‌اندازی کرد و این انجمن اکنون میلیون‌ها دنبال‌کننده دارد. آنجالی باترا در کنار خوراک و نوشیدنی، علاقه زیادی به حضور در قلمرو فناوری‌های نوین نیز دارد و کار‌های جالبی تاکنون در این زمینه انجام داده است. فود تاک ایندیا با برند‌های غذایی معتبری مانند تسترچف استرالیا نیز همکاری داشته است.

چن پنگ

طراح لباس چینی ۲۶ ساله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

نوآوری و طراحی‌های جدید یکی از جذابیت‌های دائم صنعت پوشاک به‌حساب می‌آیند و چن پنگ (Chen Peng) را به‌عنوان جوان چینی می‌شناسیم که حرف‌های زیادی در طراحی لباس دارد. این جوان خوش‌آتیه، طراحی‌های جالبی برای کاپشن و کت‌های بارانی انجام داده و لباس‌هایی که طراحی می‌کند یک قابلیت بسیار جالب دارند. این قابلیت از این قرار است که پوشاک طراحی شده توسط چن پنگ به لحاظ سایز برای تمامی افراد با اندام متوسط و بزرگ قابل پوشیدن است و لباس‌های چنگ پنگ در تن افراد با سایز‌های مختلف، بزرگ یا کوچک دیده نمی‌شود.

این خلاقیت‌ها باعث شد تا در سال ۲۰۱۸، لباس‌های طراحی شده توسط چن پنگ به سالن‌های معتبر مد نیویورک نیز راه پیدا کند. در حال حاضر پوشاک چن پنگ توسط چیزی بیشتر از ۳۰ فروشگاه معتبر بین‌المللی مانند دوُوِر استریت مارکت (Dover Street Market) و اُپنینگ سرمونی (Opening Ceremony) فروخته می‌شوند و سلبریتی‌های مطرحی مثل ریحانا و لیدی گاگا، طراحی لباس‌های خود را به چن پنگ سفارش می‌دهند.

نیشانت کوپرا

جوان ۲۴ ساله هندی مؤسس برند پوشاک اُوشادی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

اگر تاریخ هندوستان را مطالعه کرده باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که این کشور تاریخچه خوبی در صنعت نساجی دارد و توانست به کمک پارچه‌بافی و با هدایت‌های گاندی از زیر استعمار انگلستان بیرون آید، کوپرا (Nishanth Chopra)، برند اوشادی (Oshadi) را با هدف زنده‌کردن صنعت نساجی این کشور راه‌اندازی کرد و در ساخت پوشاک این برند شاهد فناوری‌های قدیمی پارچه‌بافی هندی هستیم.

موادی که نیشانت کوپرا در پوشاک برند اوشادی استفاده می‌کند نیز مواد قدیمی و سنتی پارچه‌بافی است تا لباس‌های این برند کاملاً اصیل به‌نظر برسند. در کنار این موارد در برند اوشادی به‌لحاظ زیباشناسی نیز از طراحی‌های روز دنیا کمک گرفته می‌شود تا پوشاک این برند با حفظ سنت‌های هندی در پارچه‌بافی، طراحی‌های جدید و امروزی داشته باشند.

جالب است بدانید برای رسیدن به این هدف، تمامی پوشاک برند اوشادی از رنگ‌های طبیعی ساخته می‌شوند و بافت این پوشاک نیز کاملاً دستی صورت می‌گیرد. نیشانت کوپرا برای طراحی لباس‌های خود از ریچارد مالون (Richard Malone)، یکی از طراحان بین‌المللی که فارغ‌التحصیل دانشگاه سنت مارتین است کمک می‌گیرد و نیشانت کوپرا برنامه دارد تا لباس‌های برند اوشادی را راهی بازار‌های بین‌المللی کند. او برای رسیدن به این هدف تاکنون پوشاک این برند را هفته مد پاریس و ایتالیا به نمایش گذاشته است.

آلیسا دینالو

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

اگر اهل کتاب و کتابخوانی باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید طراحی جلد کتاب، نقش مهمی در فروش و جذب مخاطب دارد. آلیسا دینالو (Alissa Dinallo) نیز طراح برجسته کتاب است و تاکنون سابقه همکاری با ناشرین معتبری مانند آلن اند آنوین (Alen & Unwin) و پنگوئن رندوم هاوس (Penguin Random House) را در کارنامه‌اش دارد. وی در سال ۲۰۱۵ پس از اینکه ۵ سال همکاری مستمر ناشرین بزرگ جهانی داشت به این فکر افتاد تا استودیو طراحی خودش را راه‌اندازی کند و مدتی بعد جایزه طراحی کتاب از یکی از برجسته‌ترین جشنواره‌های کتاب استرالیا را بدست آورد.

آلیسا دینالو تاکنون برای بیشتر از ۲۰۰ کتاب، طراحی انجام داده است و سه عنوان از این کتاب‌ها نامزد جایزه بهترین طراحی کتاب استرالیا در سال ۲۰۱۸ شدند.

نگین میرصالحی

اینفلوئنسر ۳۰ ساله دنیای مد

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

نگین میرصالحی، متولد آمستردام هلند می باشد. پدر و مادر او اصالتا ایرانی هستند و سال هاست که به هلند مهاجرت کرده اند. نگین یک خواهر بزرگتر از خود، به نام نگار دارد. پدر نگین پرورش دهنده زنبور عسل است و مادرش در امور آرایشگری و زیبایی تخصص دارد. میرصالحی بعد از دریافت مدرک لیسانس در رشته مدیریت بازرگانی بین الملل، و فوق لیسانس در رشته بازاریابی، شروع به وبلاگ نویسی و نشر مطالب مختلف مرتبط با استایل شخصی اش، در شبکه های اجتماعی کرد.

نگین یکی از موثرترین اینفلوئنسر های حوزه مد و پوشاک در خاورمیانه است و شاید بهترینِ آن ها باشد و در چند سال اخیر برای بسیاری از برندهای بزرگ لباس، طراحی کرده و فشن شو برگزار کرده است.

نگین میرصالحی در آخرین مراحل فارغ التحصیلی از دانشگاه، با اینستاگرام آشنا شد و در رابطه با وبلاگ نویسی اطلاعاتی کسب کرد. به گفته خود میرصالحی، تا قبل از آن حتی نمی دانسته که وبلاگ نویس ها چکار می کنند و چگونه پول در می آورند. نگین به پیشنهاد یکی از دوستان خود صفحه اینستاگرامش را ایجاد کرده است. او در این باره، اینگونه می گوید: صفحه اینستاگرامم را به توصیه یکی از دوستانم ایجاد کردم. آن موقع به دوستم گفتم اینستاگرام به چه دردم می خورد؟ من که فیسبوک دارم. دوستم گفت: خیلی باحال است و می توانی عکس لباس هایت را با دیگران به اشتراک بگذاری. من هم صفحه ای درست کردم و وقتی فهمیدم بلاگرها چکار می کنند گفتم پس اینطوری می توانم علاقه ام به مد و زیبایی را با علاقه ام به ایجاد یک کسب و کار تلفیق کنم. اینطور بود که طرفدارانم بیشتر و بیشتر شدند.

کنسوکه فوجیشیرو

مؤسس ۳۰ ساله شرکت طراحی سیفت

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

کنسوکه فوجیشیرو (Kensuke Fujishiro)، وقتی هنوز دانشگاه می‌رفت به فکر راه‌اندازی شرکت طراحی‌اش افتاد. این شرکت به طراحی محیطی مشغول است و در طراحی‌هایی که انجام می‌دهد توجه ویژه‌ای به ابعاد انسانی دارد.

کنسوکه تاکنون به شرکت‌های تراز اولی در توکیو خدمات طراحی ارائه داده و انجمن اقتصاد جهانی از نظر‌ها و طراحی‌های کنسوکه فوجیشیرو کمک می‌گیرد.

آمریا جنید

مؤسس مالزیایی ۲۵ ساله برند آرایشی زاهارا

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

آمریا جنید (Amira Heneid) برند زاهارا (Zahara) را با هدف ساخت لوازم آرایش لوکس و حلال در سنگاپور راه‌اندازی کرده است. آمیرا به‌عنوان دختر جوانی که می‌خواست از لوازم آرایش حلال استفاده کند به فکر راه‌اندازی برند آرایشی زاهارا افتاد.

برای نمونه حتماً شما هم بهتر از ما می‌دانید که با ناخن‌های لاک‌زده نمی‌شود وضو گرفت. به همین منظور آمریا، لاک‌ناخن اکسیژن را معرفی کرده است. ترکیبات این لاک‌ناخن به گونه‌ای است که آب را به سطح ناخن می‌رساند و مشکلی در وضو گرفتن برای بانوانی که با لاک‌های این برند ناخن‌های خود را لاک زده‌اند ایجاد نمی‌شود.

آمریتا هِپی

رقصنده ۲۸ ساله استرالیایی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

آمریتا هپی (Amrita Hepi)، رقص‌های محلی انجام می‌دهد و در طراحی رقص نیز ید طولایی دارد. این رقصنده ۲۸ ساله حرف‌های تازه‌ای برای گفتن در انجام حرکات موزون دارد و می‌خواهد تا با شکستن سنت‌ها، مرز‌های حراکت موزون را پشت‌سر بگذارد و داستان‌گویی را از طریق رقص‌های مفهومی و زیبا انجام دهد.

طرفداران آمریتا هپی تاکنون در خانه اپرای سیدنی، موزه هنر‌های معاصر و فستیوال نکست ویو در استرالیا به تماشای هنرنمایی این رقصنده چیره‌دست نشسته‌اند.

کیمین کیم

رقصنده ۲۵ ساله باله

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

کیمین کیم (Kimin Kim)، استعداد بی‌نظیری در باله دارد و در همین راستا توانست جایزه بنوییس دِلا دنس (Benois De la Danse) را که یکی از برجسته‌ترین جوایز دنیای رقص باله است را از آن خود کند.

کیمین کیم، باله را در مرکز باله مارینسکی (Mariinsky Ballet) که یکی از معروف‌ترین مراکز آموزش باله در دنیا است فرا گرفته و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به‌صورت انفرادی باله را به نمایش می‌گذاشت تا اینکه در نمایش‌های مهمی مانند دریاچه قو (Swan Lake) و باله فندق‌شکن (The Nutcracker) حضور پیدا کرد و توانست اسم و رسم جهانی برای خودش دست و پا کند.

کیم کمیمن تاکنون در کشور‌های لندن و بارسلونا اجرا داشته و انتظار می‌رود در آینده نیز بیشتر از این بالرین معروف بشنویم.

لیانگ تائو

بلاگ‌نویس ۲۵ ساله چینی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

لیانگ تائو (Liang Tao) در زمینه پوشاک و مد برای چینی‌ها بلاگ می‌نویسد و به یکی از معروف‌ترین بلاگ‌نویس‌های چینی تبدیل شده است. لیانگ تائو برای نوشته‌های خود از نام مستعار مستر بگز (Mr. Bags) استفاده می‌کند و در شبکه‌های اجتماعی چیزی بیشتر از ۳ میلیون دنبال‌کننده دارد.

این بلاگ نویس ۲۵ ساله تمام جوانب صنعت پوشاک را در چین زیر نظر دارد و بررسی محصولات برند‌های لاچکری غربی و برند‌های پوشاک چینی از مواردی است که در نوشته‌هایش به آن‌ها می‌پردازد. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۷ لیانگ تائو به‌مناسبت ولنتاین با برند گیونچی (Givenchi)، برای فروش کیف‌دستی همکاری کرد و در عرض تنها چند دقیقه تمام ۸۰ کیفی که از این برند در حساب‌کاربری وی‌چت خود گذاشته بود به‌فروش رسید.

لیانگ تائو همکاری‌هایی با برند لانگ‌چمپ (Longchamp)، نیز دارد و برنامه‌اش این است که در بازار‌های بین‌المللی پوشاک نیز حضور فعال‌تری پیدا کند.

وینسنت لیم

مؤسس هنگ‌کنگی ۲۹ ساله استودیو لیم پلاس لو

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

وینسنت لیم (Vincent Lim)، علاقه زیادی به طراحی داخلی دارد و با راه‌اندازی استودیو طراحی لیم پلاس لو (Lim + Lu) توانست جایزه‌های زیادی را در زمینه طراحی داخلی از آن خود کند. طراحی مبلمان و معماری‌های داخلی ساختمان از مواردی است که در این استودیو به آن پرداخته می‌شود.

لیم به همراه همسرش، الین لو (Elain Lu) در سال ۲۰۱۵ استودیو طراحی‌شان را راه‌اندازی کردند و این استدیو به کار‌های خلاقانه‌ای که انجام می‌دهد معروف شده است. وینسنت لیم و همسرش برای الهام گرفتن از معماری سنتی چینی، گاه و بیگاه به نقاط مختلف چین مسافرت می‌کنند و از بزرگان طراحی داخلی چینی کمک می‌گیرند.

گرِگ مک‌نامارا

مؤسس ۲۸ ساله بریتانیایی مک‌نامارا آرت پروجکتز

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

گرگ مک‌نامارا (Greg McNamara) تباری انگلیسی دارد، اما از آنجایی که در هنگ‌کنگ بدنیا آمده و در همین کشور نیز بزرگ شده است نام او را در فهرست آینده‌سازان آسیایی قرار دادیم. این طراح و هنردوست ۲۸ ساله با راه‌اندازی مک‌نامارا آرت پروچکتز (McNamara Art Projects) در سال ۲۰۱۵، قصد دارد تا هنر را به قسمتی از زندگی روزانه مردم تبدیل کند.

گرگ مک‌نامارا برای رسیدن به این هدف، نمایشگاه‌های بسیار بزرگی را در هنگ‌کنگ ترتیب داده و آثار هنرمندان مطرح کشور‌های خارجی مانند انگلستان و فرانسه را در معرض دید هنگ‌کنگی‌ها قرا داده است. این شرکت گالری‌های مختلفی را نیز برای فروش و نمایش آثار هنری برگزار می‌کند و از روش‌های مختلف سعی دارد تا رابطه مردم با هنر را بیشتر کند.

هانلی لانگ و پرو استنت

هنرمندان ۲۴ ساله‌ای که از هر انگشتشان یک هنر می‌بارد

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

هانلی لانگ و پرو اسنتت (Honey Long and Prue Stent) دو هنرمند ۲۴ ساله هنگ‌کنگی هستند که اجرای نمایش، عکاسی، مجمسه‌سازی را می‌توان تنها قسمتی از هنرنمایی‌هایی آن‌ها دانست.

هانلی لانگ و پرو استنت از آن دسته هنرمندانی به حساب می‌آیند که تاکنون نمایشگاه‌های مختلفی در کشور‌های متفاوت برگزار کرده‌اند و آثر آن‌ها که خمیر‌مایه‌ای زنانه و ظریف دارد در نمایشگاه‌های لس‌آنجلس و ملبورن به نمایش در آمده است. این دو هنرمند جوان و خلاق، برای برند گوچکی نیز یک ویدئوی تبلیغاتی کارگردانی کرده‌اند.

آرچی اُکلس

هنرمند ۲۸ ساله فیلیپینیایی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

آرچی (Archie Oclos) از آن دسته هنرمندانی است که سخت باور دارد هنر می‌تواند تأثیر زیادی در تغییر روابط اجتماعی بگذارد. وی برای رسیدن به این باور، هنر خود را به خیابان‌ها برده تا مشکلات سیاسی - اجتماعی مردمش را حل کند. آثار آرچی اکلس در زمینه سیاست‌های دولت جهت مبارزه با موادمخدر را می‌توان نمونه بارزی از اعتراض‌های هنرمندانه آرچی به سیاست‌های دولت دانست.

این هنرمند جوان همیشه سعی دارد تا آثارش سادگی خاصی داشته باشند تا از این طریق مخاطب، راحت‌تر با این آثار ارتباط برقرار کند و مهفوم اصلی نقاشی‌های آرچی را درک نماید. به همین منظور در بیشتر نقاشی‌های آرچی اکلس شاهد رسم تصاویری هستیم که با حرکات یک‌ضرب قلم‌مو کشیده شده‌اند و این نقاشی‌ها با رنگ‌های صنعتی معمولی ترسیم می‌شوند.

چنین مواردی ممکن است رنگ و لعاب نقاشی‌های آرچی الکس را کاهش دهد، اما باعث افزایش قدرت پیام نقاشی او می‌شود.

دیان پلانگی

هنرمند ۲۷ ساله اندونزیایی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

دیان پلانگی (Dian Pelangi) سعی دارد تا طرحی نو در صنعت مد و پوشاک اندونزی پیاده کند و طراحی مدرن و امروزی را به لباس‌های ساده و معمولی اندونزی اضافه نماید. این طراح خوش‌سلیقه برای رسیدن به این هدف رنگ‌های جذاب و زیبایی را به طراحی لباس‌هایش اضافه کرده و زیبایی لباس‌های او باعث شده تا چیزی حدود به ۵ میلیون نفر، حساب کاربری دیان پلانگی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

پدر و مادر دیان پلانگی نیز نقش مهمی در رسیدن او به موفقیت داشته‌اند و زمانی که تازه به دنیا آمده بود نام برند پلانگی را برای فرزندشان به ثبت رساندند و در ۱۸ سالگی، دیان کنترل کامل این برند را در اختیار گرفت و اولین پوشاکی که توسط او طراحی شده بود در نمایشگاه جاکارتا به نمایش گذاشته شد. مدتی بعد نیز طراحی‌های دیان پلانگی در نمایشگاه‌های لباس سرتاسر دنیا در معرض نمایش قرار گرفت.

برند دیان پلانگی تمرکز ویژه‌ای به پوشاک زنان مسلمان دارد، اما اخیراً این برند لباس‌هایی برای کودکان نیز تولید می‌کند و توجه به‌خصوصی به طراحی لباس‌عروس پیدا کرده است.

استانیسلاوا پینچاک

هنرمند ۲۹ ساله اوکراینی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

استانیسلاوا (Stanislava Pinchuk) هنرمند اوکراینی است که در جوامع هنری با نام میسو (Miso)، نیز شناخته می‌شود. وی توجه ویژه‌ای به مناطق جنگ‌زده دارد و سعی می‌کند تاثیر‌هایی که جنگ در یک منطقه به‌جای گذاشته را با نقطه‌های کوچکی ترسیم کند. استانیسلاوا به نقاطی که دستخوش حوادث اتمی بوده‌اند نیز توجه ویژه‌ای دارد و آثاری مربوط به چرنوبیل و هیروشیما در میان گالری استانیسلاوا پینچاک به چشم می‌خورد.

این هنرمند اوکراینی تاکنون با برند‌های معتبری مانند شنل و تیفانی اند کو (tiffany & CO) نیز همکاری کرده است و سابقه همکاری با برند نایکی را در کارنامه‌اش دارد. استانیسلاوا توانسته است نقاشی‌های خود را روی بدن خواننده‌های مطرحی مانند فلورنس ولچ و سم اسمیت، خالکوبی کند.

آدریان و یوجین آگوس

بنیانگذاران ۲۶ و ۲۷ ساله مؤسسه غذایی پیو

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

آدریان و یوجین برادر و خواهر‌های اندونزیایی هستند که در سال ۲۰۱۳ مؤسسه دسر‌های پیو (Puyo Desserts) را راه‌اندازی کردند. این برادر و خواهر، ایده ساخت چنین موسسه‌ای را تماشای یک فیلم تایلندی می‌دانند، در این فیلم چند جوان که از دانشگاه اخراج شده بودند یک مؤسسه غذایی را راه‌اندازی می‌کنند.

آدریان و یوجین در این موسسه، به مشتری‌ها پودینگ‌های بسیار خوشمزه‌ای که در اندونزی و جنوب آسیا طرفدار دارد را عرضه می‌کنند. مجموعه غذایی دسر‌های پیو در سرتاسر اندونزی چیزی حدود ۴۰ شعبه دارد و این مجموعه برای اینکه دین‌اش به کشور و طبعیت را ادا کرده باشد، تاکنون بیشتر از ۱۵۰۰ دلار برای کمک به حفاظت لاک‌پشت‌های دریایی هزینه کرده و دو کتابخانه بزرگ برای کودکان ساخته است.

تالیتا سِتیادی

آشپز ۲۹ ساله اندونزیایی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

تالیتا (Talita Setyadi) در فرانسه تحصیلات خودش را به پایان رساند و در سال ۲۰۱۳ به اندونزی بازگشت تا اولین نانوایی خودش را با نام «بو» (Beau) راه‌اندازی کند. او در این نانوایی، نان‌های خوشمزه فرانسوی پخت می‌کرد و برای پخت این نان‌ها نیز از ترکیبات کاملاً طبیعی کمک می‌گرفت تا مشتریان با نان‌های خوشمزه‌ای طرف باشند که خوردن آن‌ها سلامت انسان را نیز تضمین می‌کند. در حال حاضر نان‌هایی که تالیتا و همکارانش تولید می‌کنند به بیشتر از ۱۰۰ کافه و رستوران در جاکارتا توزیع می‌شود و تمامی افرادی که در این مجموعه غذایی کار می‌کنند از صفر تا صد کار را زیر نظر تالیتا آموزش می‌بینند تا در آینده و حین پخت نان چیزی از قلم نیافتد.

تابستا ستیادی در سال ۲۰۱۷ در مسابقه ورد پِیستری کاپ (World Pastry Cup) توانست افتخار حضور به‌عنوان اولین داور زن این مسابقات را از آن خود کند.

سعید روستایی

فیلمساز ۲۹ ساله ایرانی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

ابد و یک روز، اولین تجربه فیلمسازی روستایی در بیست و شش سالگی وی، فیلمی بود که تمام جوایز سینمایی معتبر ایران و آسیا را از آن خود کرد و توانست فیلمی ساختار شکن و پرفروش در سینمایِ صاحب سبک ایران باشد. روستایی در اوج جوانی بهترین سناریو ها را مینویسد و بهترین فیلم ها را می سازد و بزرگان سینمای دنیا معتقدند او می تواند در آینده پا جای بزرگان سینمای خاورمیانه نظیر امیر نادری، نوری بیلگه جیلان و اصغر فرهادی بگذارد.

روستایی این روز ها با فیلمی جدید به پرده نقره ای بازگشته است، فیلمی که در اکران های اولیه با تحسین منتقدین و مردم مواجه شده است.

کوجی تاجیما

هنرمند ۲۷ ساله ژاپنی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

جالب است بدانید زمانی که کوجی (Kouji Tajima) سن و سال زیادی نداشت و در رشته گرافیک کامپیوتر تحصیل می‌کرد از جانب شرکت معتبر لوکاس‌فیلم (LucasFilm) دعوت به کار شد. در آن زمان کوجی تسلط کاملی به زبان انگلیسی نداشت و به همین دلیل نیز چنین فرصت خوبی را از دست داد. در نهایت کوجی تاجیما درسش را تمام کرد و آموخته‌های دانشگاه در رشته گرافیک کامپیوتری را در فیلم‌های مهمی مانند گودزیلا، بلید رانر و فیلم خانه خانم پرگرین برای بچه‌های عجیب شاهد بودیم.

ریکی تین

مؤسس ۲۹ ساله مجموعه غذایی کالیا

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

ریکی تین (Ricky Thien)، یکی از سه مؤسس مجموعه غذایی کالیا (Calia) است، در این مجموعه غذایی، خوراکی‌های محلی در کنار غذا‌های خارجی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد تا در کنار لذت‌بردن از غذا‌های محلی، مشتریان طعم غذا‌های خارجی را نیز بچشند.

هدف ریکی تین از راه‌اندازی چنین مجموعه‌ای عرضه خوراکی‌های خوشمزه استرالیایی با قیمت مناسب بوده و دفتر مرکزی این مجموعه غذایی در ملبورن استرالیا واقع شده است. این مجموعه غذایی در هر هفته به چیزی حدود ۲۲۰۰ نفر خدمات ارائه می‌کند و مشتریان به‌صورت میانگین برای خرید هر غذا چیزی حدود ۲۹ دلار هزینه می‌کنند.

واتارو تومیناگا

طراح لباس ۳۰ ساله ژاپنی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

واتارو (Wataru Tominaga) تخصص ویژه‌ای در طراحی پوشاک آقایان دارد و تاکنون موفق به دریافت جایزه‌های مختلف بین‌المللی شده است. این طراح خوش‌آتیه و خوش‌سلیقه در فستیوال جهانی لباس و عکاسی هیرِس (Hyeres) جایزه اول را در سال ۲۰۱۶ از آن خود کرد. جالب است بدانید چیزی نزدیک به ۳۰۰ نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند و این تنها واتارو تومیناگا بود که توانست جایزه بهترین طراحی را از آن خود کند و مبلغ ۱۵ هزار یورو جایزه این مسابقه را به خانه ببرد.

پیچایا اوتارنتارم

آشپز ۲۸ ساله تایلندی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

پیچایا (Pichaya Utharntharm) که در محافل آشپزی تایلند با نام پَم (Pam)، بیشتر شناخته می‌شود، آشپز تایلندی اتریشی است که آموزش خود را در مؤسسه معروف آشپزی آمریکا (Culinary Institute of America) به پایان رسانده و سابقه شاگردی جان جورج ونگریچن (Jean-Georges Vongerichten) را نیز که یکی از تراز اول‌ترین آشپز‌های دنیا است در کارنامه‌اش دارد.

پیچایا پس از گذشت مدتی که تجربه خوبی در زمینه آشپزی به دست آورد مشغول به راه‌اندازی کار و کاسبی در زمینه آشپزی برای خودش شد. در همین راستا یک مجموعه باربکیو راه‌اندازی کرد و خوراکی‌های کبابی خوشمزه‌ای را برای مشتریان پس از پخت، ارسال می‌کرد. در کنار این مجموعه باربکیو، پیچایا یک رستوران نیز با نام تِیبل با مدیریت آشپز پم (Table By Chef Pam) به راه انداخت. این تلاش‌ها باعث شده تا پیچایا در اوایل جوانی به یکی از معروف‌ترین آشپز‌های تایلند تبدیل شود.

اسنو ژو گائو

طراح لباس ۲۶ ساله چینی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

اسنو (Snow Xue Gao)، برند لباس خودش را پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی کرد و یک سال بعد توانست اسم و رسمی در صنعت پوشاک چین دست و پا کند. کار‌های اسنو ژو گائو از چین نیز فراتر رفته است و حتی در هفته پوشاک نیویورک نیز شاهد لباس‌های برند او بودیم.

لباس‌هایی که اسنو ژو گائو طراحی کرده است مورد توجه منتقدان صنعت مد و پوشاک قرار گرفته و نوآوری‌های بسیاری در پوشاک این برند به چشم می‌خورد. اسنو ژو علاقه زیادی به استفاده از مواد قدیمی در لباس‌های جدید و امروزی دارد و به همین دلیل حضور الیاف ابریشم و پارچه‌های سنتی در پوشاک این برند نظر مشتریان را به خود جلب کرده است.

شیشی یامازاکی

هنرمند ۲۸ ساله ژاپنی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

شیشی یامازاکی (ShiShi Yamazaki)، تخصص ویژه‌ای در تصاویر آبرنگ دارد و طرح‌های دخترانه و رنگارنگ ترسیم می‌کند که یادآور کارتون‌های جذاب و خوش رنگ و لعاب ژاپنی است. وی در سال ۲۰۱۷ فیلم کوتاهی را با همین روش برای برند شنل درست کرد، در این فیلم کارا دلوین حضور داشت و با فیلم تبلیغاتی جذابی طرف بودیم که سبک و سیاق طراحی شیشی یامازاکی، حس و حال جالبی به آن داده بود.

شیشی سابقه خوبی در همکاری با برند‌های معتبری مانند ایر بی. ان. بی (Airbnb) و شیسدیو (Shisedio) و مدتی پیش نیز کارتون کوتاه «YA-NE-SEN a. Go Go» را در مراسم SXSW به نمایش گذاشت.

هیزی یانگ

هنرمند ۲۷ ساله کره جنوبی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

هیزی (Heezy Yang) فعال اجتماعی و هنرمندی است که رفتار و آثار عجیب و غریبی دارد، وی از هنرش برای طرفداری از جنبش‌های اجتماعی در کره‌جنوبی کمک می‌گیرد و در اجرا‌های خیابانی نیز ید طولایی دارد.

این موارد باعث شده تا هیزی یانگ شهرت خوبی در کره‌جنوبی بدست بیاورد و آوازه این هنرمند را در سایر کشور‌ها نیز شاهد هستیم.

جان یویی

هنرمند ۲۷ ساله تایوانی

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

جان یویی (John Yuyi) در ابتدا به خالکوبی موقت علاقه زیادی داشت و همین علاقه باعث شد این حرفه به عنوان اصلی‌ترین کار او تبدیل شود. جان یویی هر چند وقت یکبار خالکوبی‌هایی که انجام داده را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک میگذارد و در حال حاضر بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر، پست‌های او را در اینستاگرام دنبال می‌کنند.

سبک خاص جان یویی در خالکوبی موقت، باعث شده تا برند‌های جهانی نیز به او رو بیاورند و مدتی پیش همکاری نزدیکی را میان جان یویی و برند گوچی شاهد بودیم. جان یویی اولین نمایشگاه آثارش را در اواخر فوریه سال ۲۰۱۸ به نمایش گذاشت.

ژینگنا ژانگ

عکاس ۲۹ ساله سنگاپوری

آینده‌سازان جهان؛ چهره‌های موفق آسیا که کمتر از ۳۰ سال دارند

ژینگنا ژانگ (Jingna Zhang) زمانی که تنها ۱۶ سال بیشتر نداشت یکی از تیراندازان تراز اول تیم ملی سنگاپور بود، اما پس از مدتی علاقه‌اش تغییر پیدا کرد و به عکاسی مدلینگ روی آورد.

ژینگنا در سن ۲۰ سالگی اولین نمایشگاه خود را در خانه هنر سنگاپور برگزار کرد و به سرعت توانست نظر علاقه‌مندان این هنر را به خود جلب کند. در نتیجه قرار داد‌هایی با برند‌های معتبری مانند مرسدس‌بنز و مون‌بلانژ بست و مجله‌های مدلینگ و پوشاک نیز از عکس‌های او در صفحه‌های اول خود استفاده کردند که در این زمینه می‌توان به مجلات معتبر ووگ، اِله و هاربرز بازار (Harper's Bazzar) اشاره کرد. ژینگنا ژانگ سابقه عکاسی از مدل‌های تراز اول دنیا مانند کوکو روچا (Coco Rocha) را نیز در کارنامه‌اش دارد.

در این قسمت از سری مطالب آینده‌سازان جهان، به پایان فهرست چهره‌های موفق آسیا در عرصه هنر و فرهنگ که کمتر از ۳۰ سال دارند، رسیدیم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم چهره موفق ایرانی را می‌شناسید که نامش کمتر بر سر زبان‌ها افتاده است یا اینکه خود شما دستی در هنر و فرهنگ دارید، برای ما و سایر کاربران در قسمت نظرات از این تجربه‌ها بگویید.

منبع: forbes

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استرالیا از کی اومده جزء اسیا؟:))) اون برای خودش یه قاره ی جداست و فقط توو مسابقات فوتبال با آسیایی ها مسابقه میده چون نمی تونه به تنهایی جام ملتهای استرالیا برگزار کنه

    • سویل

      انگار چیه پس منم خیلی هنرمندم اونم از نوع موفقش البته اگه از نظر بقیه اینجایی که گفتین هنر به حساب میاد.

    • نسترن

      این مطلب خیلی خوب بود . ممنون بچه ها

    • بدون نام

      آخه یه مدل لباس چه آینده سازی داره ؟؟!! انتخابها واقعا مسخره ست به غیر از دو سه نفر

    • فائزه

      نه دانشمندی نه کارآفرین درست حسابی هیچی
      فقط خورد و خوراک و طراحی لباس و الکی هنرمندی
      واقعا چرا باید این افراد این همه بزرگ شن؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تموم شد زمانی که به بچه ها میگفتی میخوای چکاره شی؟میگفت پلیس. خلبان. جراح قلب
        الان هرکی هرکاری رو دوس داره میره دنبالش وپول هم درمیاره .هم فال وهم تماشا

    • عسل

      اینجوریه منم آینه سازم

    • بدون نام

      رقاص و طراح مد چه جور آينده سازيه:)))

    • بدون نام

      نگین هم اگه توی ایران میموند الان یه بدبخت بیواره بود مثل همه

    • بدون نام

      تو‌اختلاس و دزدی ما بهترینها رو تو کل تاریخ بشریت داریم چرا از اونا اسمی نبردید

    • بدون نام

      مدل وطراح لباس تو ایران جواب نمیده نه تو کشورای دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج