جاباما
۸۳۸۵۳۸
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

توقف ثبت گوشی مسافران در صورت عدم تطبیق با پاسپورت

تصمیم اخیر کمیته راهبری طرح رجیستری برای گوشی‌های مسافری و فعال سازی این گوشی‌ها توسط سامانه همتا صرفاً به صحت اطلاعات پاسپورت مسافران محدود شده است.

خبرگزاری مهر: با درخواست کمیته درخواست رجیستری و فعال سازی گوشی‌های مسافری که زیر نظر وزارت ارتباطات فعالیت می‌کند، ثبت گوشی‌های مسافرانی که اطلاعات آنها با پاسپورت مسافر تطبیق ندارد در سامانه همتا متوقف شده است و این در حالی است که گمرک ایران اعلام کرده سامانه گوشی‌های مسافری همچنان فعال است.

در حال حاضر پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه توسط شخص متقاضی، طبق قوانین و مقررات مربوطه، صحت اطلاعات ورودی و شرایط لازم برای ثبت دستگاه به صورت مسافری بررسی و در نهایت اطلاعات دستگاه‌های واجد شرایط ثبت مسافری در فواصل زمانی مشخص (بنا بر اطلاعیه گمرک هر سه روز یک بار) توسط گمرک در قالب یک فایل برای سامانه همتا ارسال می‌شود.

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی اقدام کند، اما سامانه همتا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و می‌تواند اطلاعات آن را به سامانه همتا تأیید نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک، لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌شود.

سامانه همتا پس از دریافت فایل ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیم‌کارته، موجود بودن شماره سیم‌کارت جهت ارسال کد فعال‌سازی و …) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیستر کردن دستگاه و ارسال کد فعال‌سازی برای فرد متقاضی اقدام می‌کند.

با این وجود تصمیم اخیر کمیته راهبری طرح رجیستری برای گوشی‌های مسافری در روزهای پایانی سال چالش برانگیز شده و فعال سازی گوشی‌های مسافری توسط سامانه همتا صرفاً به صحت اطلاعات پاسپورت مسافران محدود شده است.

در این خصوص یک منبع آگاه در گمرک ایران به خبرنگار مهر گفت: سامانه گوشی‌های مسافری گمرک همچنان فعال است و موضوع چگونگی فعال سازی گوشی‌های مسافری مربوط به سیاست گذاری سایر نهادها است که گمرک در این خصوص صرفاً یک سازمان مجری است.

وی افزود: در این خصوص کمیته راهبری طرح رجیستری که زیر نظر وزارت ارتباطات و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت دارد، سیاست گذاری می‌کند و گمرک مجری تصمیمات و سیاست‌های این کمیته در حوزه رجیستری گوشی‌های تلفن همراه مسافری بوده و مباحث دیگر ارتباطی به گمرک ندارد و سامانه ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری طبق ضوابط و سیاست‌های این کمیته همچنان فعال است.

اکنون کمیته راهبری طرح رجیستری برای گوشی‌های مسافری و وزارت ارتباطات و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید در رابطه با پیاده سازی سیاست‌های جدید در این حوزه آن هم در ایام پایانی سال و عدم فعال‌سازی برخی گوشی‌های مسافری شفاف سازی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طوفان صحرا

      برین جمع کنین این بندوبساتاتونه شما درچه دوره زندگی میکنین کشورهای دیگه تودانش علم وفناوری به کجاهارسیدن بعدشما دنبال ریجستری کردن گوشی موبایل هستین بااین کارهاتون ثابت کردین که حداقل ۵۰سال ازفقیرترین کشورها عقبین کشوری اینکاررومیکنه که خودسازنده گوشی باشه نه شما که باطری گوشیه هم نمیتونین بسازین

    • بدون نام

      استغفرالله
      گناه مردم چیه بخوان از خارج گوشی بخرن ...نه اینکه شما کارخانه تولید گوشی دارین . نه اینکه اینجا گوشی ارزون هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج