۸۳۸۵۷۷
۵۱ نظر
۵۰۰۷
۵۱ نظر
۵۰۰۷
پ

نوبخت: با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق، ۴ میلیون کارمند کمتر دریافت می‌کنند

آن طور که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد در صورت اجرایی شدن مصوبه مجلس مبنی بر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان، فقط حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت از افزایش بیشتر از ۲۰ درصد برخوردار می‌شوند و حدود چهار میلیون نفر کمتر از این افزایش حقوق خواهند داشت.

خبرگزاری ایسنا: آن طور که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد در صورت اجرایی شدن مصوبه مجلس مبنی بر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان، فقط حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت از افزایش بیشتر از ۲۰ درصد برخوردار می‌شوند و حدود چهار میلیون نفر کمتر از این افزایش حقوق خواهند داشت.

در روزهای اخیر بررسی تبصره مربوط به حقوق در لایحه بودجه ۱۳۹۸ با حواشی‌ای در مجلس مواجه شد؛ چرا که اختلاف نظر زیادی بین دولت و نمایندگان در این رابطه وجود داشته است.

این در حالی است که در آخرین تصمیم‌گیری‌ها و در حالی که دولت پیشنهاد افزایش یکسان ۲۰ درصدی حقوق کارکنان را مطرح کرده و حتی به تصویب رسیده بود، نمایندگان مصوبه دیگری را مبنی بر افزایش یکسان ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان و همچنین افزایش تا ۱۰ درصدی را برای آنها را صادر کردند که با مخالفت دولت مواجه شد.

اما آن چه محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در رسانه ملی درباره جزئیات افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق و ادله دولت برای مخالفت با آن مطرح کرده است، از این حکایت دارد که چنین مصوبه‌ای نمی‌تواند عدالت چندانی را بین کارکنان ایجاد کند.

بنا بر توضیحات نوبخت، دولت حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان را بین نزدیک به پنج میلیون حقوق‌بگیر شاغل و بازنشسته توزیع می‌کند که در این حالت متوسط حقوق پرداختی به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در ماه می‌رسد.

وی با اشاره به این که دولت تصمیم داشت تا ۲۰ درصد برای سال آینده به حقوق کارکنان اضافه کند، گفت: در این حالت می‌توانستیم ۳۲ هزار میلیارد تومان را به مجموع کل اضافه کنیم که در این حالت به طور متوسط با نرخ ۲۰ درصد حدود ۶۴۰ هزار تومان به حقوق کارکنان اضافه می‌شد.

اما آن چه نمایندگان پیشنهاد کرده‌اند افزایش ۴۰۰ هزار تومانی است که در این حالت دولت باید ۲۴ هزار میلیارد تومان را برای این افزایش یکسان ۴۰۰ هزار تومانی بین حدود پنج میلیون حقوق بگیر خود تقسیم کند و تنها ۸ هزار میلیارد تومان دیگر باقی می‌ماند که اگر بخواهد آن را بین همین تعداد کارمند تقسیم کند، آنگاه دیگر توزیع ۱۰ درصدی نخواهد بود و فقط رشد پنج درصدی برای کارکنان باقی می‌ماند.

وی با بیان این که با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق به طور یکسان بین کارکنان فقط یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از افزایش بالای ۲۰ درصد برخوردار می‌شوند، ادامه داد: این در شرایطی است که نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان و بازنشسته‌ها کمتر از دو میلیون تومان حقوق می‌گیرند و در این حالت برای آنها مناسب است اما در سوی دیگر چهار میلیون نفر باقی مانده از افزایش کمتری برخوردار خواهند شد.

نوبخت توضیح داد: به عنوان مثال کارمندی که سه میلیون حقوق می‌گیرد با افزایش ۲۰ درصدی‌ای که مد نظر دولت بود افزایش حقوق آن به ۶۰۰ هزار تومان خواهد رسید اما در این حالت با مصوبه مجلس فقط ۴۰۰ هزار تومان به حقوق او اضافه می‌شود که کمتر از قبل خواهد بود.

نوبخت بر این تاکید دارد که با توجه به این که پیشنهاد دولت می‌تواند توزیع حقوق را بین تمامی گروه‌ها به طور عادلانه‌تری پیش ببرد، مناسب بود که با آن همراهی می‌شد.

اما به هر صورت گفته‌های نوبخت از این حکایت دارد که در بین کارکنان دولت و حقوق‌بگیران آن با وجود برخی حاشیه‌سازی‌ها حداکثر حقوق پرداختی حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است؛ چرا که از حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی حداکثر تا هفت برابر دولت می‌تواند پرداختی داشته باشد که در این شرایط باید اعضای هیأت علمی و قضات را که قوانین خود را دارند باید مستثنی کرد.

نوبخت در عین حال تاکید کرد که اگر در نهایت این مصوبه به قانون تبدیل شده و در اختیار دولت قرار گیرد آن را اجرا خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای تازه بخت شما دارید افراد سرمایه دار و غنی
      را تقویت میکنید پس تکلیف افراد بیکار و بدبخت چیه؟؟؟

      پاسخ ها

      • سلطان

        این آقا تو هر کشور دیگه ای بود الان داشت غاز میچروند

    • ناشناس

      اخه یکی نیست به این نوشکفته بگه همون ۲۰ درصد رو هم اضافه نمی کنین یه روده راست تو این سالها داشتین مگه ؟!! به حرف خیلی کارا میشه اما در عمل ده تا ۱۲ درصد بیشتر اضافه نمی کنین مجلس چون اینو میدونه امثال جلوی شمارو گرفته در اصل جلوی خوردن دولترو و این باعث فشار به شماها شده

    • بدون نام

      چرا باز نشسته رو نمیگی ما که ماهی 400 هزار تومان میگیریم 20 درصد به ضرر ما است عدالتت چیه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرادروغ میگین،چه کسی الان حقوق بازنشستگی ۴۰۰ هزارتومان میگیرد،دروغ که حناق نیست.

    • ترابی

      ایشون بیشتر فکر حقوق خودشون هستند تا قشر ضعیف !

    • بدون نام

      به داد کارگران وبیکاران وقشر ضعیفم‌برسین کارمندا خیلی کارم میکنن انگار

    • قاسم

      جناب نوربخش تکلیف باز نشستگان تامین اجتماعی چه میشود با ماهی ۱۲۰۰

    • اسد

      اگه به اختیار تو میشد که فاتحه شو می خوندی پا رسال ۱۵درصد را کردی ده درصد وفاتحه اش را خوندی وپلکانی کردی امثال هم میخواهی یه جورایی فاتحه بخونی مردک پلکانی

    • بدون نام

      برو به جهنم

    • بدون نام

      واقعا ما باید بمیریم خدا وکیلی شرمنده خانواده شدیم بااین همه افزایش قیمتها ۴۰۰هزار کجا بدردکارمندمیخوره آقای نوبخت ایا خودتون با این پول میتونی کرایه خونه بدی قسط پرداخت کنی قبض پرداخت کنی اونوقت چ بخوریم بخدا این حق نیست.

    • بدون نام

      این روش درست نیست.باید ۲۰ درصد باشه البته بدون پله!

      پاسخ ها

      • علی عزیزی

        والا روش خوبی نیست

    • بدون نام

      آقای نوبخت خب حتماً مبلغ دریافتی اونا بیشترکه نمیتونن بگیرن

    • محمدی مقدم

      آقای نوبخت اینقدر عدالت عدالت نکن ازخدابترس عدالت در همین شیوه مجلس است چون حق به حقدارخواهدرسید گویا مشکل آخور و عدالت را جابجا کرده ای دوست نا لوطی

    • کامران

      خدا ریشه این دولت رابکنه حقوق های نجومی مسئولان ورئیس هیئت مدیره بانکها وشرکت نفت که خیلی نجومی است چرا کم نمی شه!؟
      یک دوره ۷-۸ساله هستید تاده پشت بارخودتان راببندید!؟
      خون شهدا جنگ تحمیلی ومدافعان حرم گردن بی لیاقتتون است!

    • بدون نام

      اقای نوبخت چرااین جدؤل راقبل ازاین اعلام نکردید شایدنمایندگان باتعمق بیشتری به این قضیه فکرمی کردند درنهایت ضمن اینکه همسان سازی حقوقهاکه همچنان دربایگانی مجاس باید خاک بخورداجرانشده بااینکه بارهاجنابعالی ودیگان قول امسالشدراداده بازهم سفره فقروبدون نان وگوشت مابازنشستگان که اکنون دومیلیون حقوق میگیریم همچنان بدون بوی نغت وکوشت باقی می ماندشمااگرواقعابفکرمابا ان همه مشکل که داریم ضریب سی درصدرابرای مالحاظ بفرماییدتاخیلی ها شمارادوست نه دشمن می پندارند نظرشان حداقل نسبت به شما تغییروانشاالله شمارادرپستهای بالاتری ببینیم این گوی واین میدان

    • AAAAAAAAAAA

      پس معلومه مثل همیشه در جریان نیستی آن قانون میگوید حقوق زیر ۳ میلیون اول ۴۰۰هزار تومان بعلاوه ۱۰ درصد افزایش حقوق باید داشته باشند

    • بدون نام

      درصد ینی فقیرا فقیر تر بشن پولدارا پولدار تر ...

    • بدون نام

      خیلی مغرض هستن ایشون و از قشر کم درآمد زیر دومیلیون و پانصد غافل هستن.

    • بدون نام

      جناب نوبخت مجلس ۴۰۰ هزار تومان و ده درصد را تصویب کرده .و اگر شما میخواهید م
      ثل سال قبل که مجلس افزایش پلکانی را برای حقوقهای زیر ۵ میلیون تصویب کرد و شما فقط زیر دو میلیون را دادید امسال هم ده درصد اضافه بر ۴۰۰ تو مان را بخورید مطمین باشید همه کارمندان به خیابان میایند اگه مصوبه مجلس را اجرا کنید به حقوقهای زیر ۴ میلیون بیست درصد و یا بالاتر میرسد . که مطمین باشید از این ۵ و نیم میلیون کارمند و باز نسشته اکثر انها حقوق زیر چهار میلیون میگیرن. پس اطلاعات الکی نده. و به دنبال رفع کمبود بودجه باش نه پوست کردن مردم

    • بدون نام

      در مورد مثالی که زدی کسی که حقوق سه میلیون میگیره با مصوبه مجلس افزایش حقوقش میشه ۴۰۰ به اضافه ۳۰۰ . یعنی ۷۰۰ اضافه حقوق داره جناب نوبخت و اگه از سر و ته مصوبه نزنی برای حقوقهای زیر چهار میلیون این مصوبه به نفعشان است . که اکثریت کارمندان و باز نشستگان را شامل میشه.مگر طبق پارسال مصوبه را نصفه اجرا کنی و ده درصد را حذف کنی

    • بدون نام

      خدا لعنتت کنه اگه بخوای ده درصد را کم یا حذف کنی نو بخت

    • بدون نام

      مگر از نمایندگان محترم بیش از این میشود توقع داشت کدام کار کارشناسی میکنند

    • علی

      سلام ، اگر درصدی به حقوق اضاف گردد فقیر ، فقیرتر و پول دار پول دار تر می شود. یک نفر در ماه یک میلیون دویست هزار تومان دریافت می کند با ده درصد افزایش مبلغ صد و بیست هزار تومان به حقوق اش اضاف می شود ، کسی که دوازده میلیون تومان می گیرد با ده درصد افزایش یک میلیون و دویست هزار تومان که معادل حقوق کامل نفر اول هست به حقوق اش اضاف می شود . این یعنی ناعدالتی ، یعنی بی سوادی . چرا ادعای شیعه بودن و سنگ عدالت حضرت علی (ع) را به سینه می زنی مسئول . درد کارگر را کسی می داند که کارگری کرده باشد . یه سرمایه دار درد سرمایه دار را می داند .

    • بی نام

      همسان سازی زیر ۲میلیون چی شد.گشیدیت بالا ،مردم رو گول زدید یا پاورجاست.نردم بدبخت مثل خوده من چه بازی هایی سرمون در میارند یعنی بودجه تداریم .به ایجا که میرسه بودجه ندارند چند سال همسان سازی بکنند.

    • دروغ

      آقای نوبخت. 20 درصد حقوق 10 میلیونی رو حساب کردین که 20 درصد حقوق 2.8میلیونی کارمندان دانشگاه چقدر میشه....
      برای اونایی که کم میگیرن مصوبه مجلس عالیه.... اما واسه اونایی که حقوق بالا دارن به ضررشونه....

    • بدون نام

      نوبخت چوپان دروغگو هستی

    • علی

      خدا لعنتت کنه

    • علی

      آقای نوبخت 160 هزار میلیارد تومان بوجه سالیانه است تقسیم به 5 میلیون کارمن میشه یالنه 32 میلیون تومان و ماهانه متوسط حقوق کارمندان میشه 2 میلیون و 666 هزار تومان شما رو بخدا یکم حساب کتاب یاد بگیرید

    • بی نام‌

      آنچه تجربه چهل ساله شما گواهی می دهد اولا" راست نمی گویید دوم اینکه شما بکر طبقه ضعیف و حقوق بگیر نیستید سوم اگر با روش پیشنهادی مجلس بقول شما چهار میلیون نفر کمتر می گیرن علی القاعده نباید بخصوص شخص شما معترض می شدید شما هدف شما همین است بقول معروف : مرا بخیر تو امیدی نیست شرمر سان

    • معلم

      خداوکیلی تموم کنید این بازیهای زرگری رو. تا بوده همین بوده. همه ما رو .... فرض کردین

    • ایران آباد

      شما که برای دادن حق مردم اینقدر دقیق وحساب گر هستید چرا اقتصاد را به گند کشیده اید تا محبور نباشید با مردو دو دو تا چهار تا کنید

    • سامانتا خانم

      توغلط کردی کارمندبسشون هس به دادبهزیستی وکمیته برسبدکه عیدندارن

    • ج.ع

      تورم 70 درصد افزایش حقوق x درصد که از قرائن مشخص است که مقدار x هم خیلی کمتر از 20 درصد است ، معلوم نیست که قانون افزایش حقوق متناسب با تورم کجاست ؟

    • بدون نام

      مونده که دل نوبخت برای چهار میلیون بقیه بسوزه
      مصوبه خوبیه هرچند به ضرر خودمن هست
      کاش مبلغ اولیه برای اقشار حقوق بگیرکم درآمد بیشتر بود

      پاسخ ها

      • Ramin

        درود بر شما

    • بدون نام

      اقای نوبخت با احترام طرح مجلس به انصاف و عقل نزدیکتر بود

    • بدون نام

      خدالعنتتون کنه یه فکری هم برای کارگران وروستاییان بکنیدداریم ازگرسنگی میمیریم همش برای کارمنداست مگه ماجزءایران نیستیم؟

    • بدون نام

      عدالت همینه احسنت اقای نوبخت بین یه فرد باسابقه با مسئولیت و باسواد با یه کارمند ساده باید فرق داشته باشد و طبیعت عدالت همینه ودر نیروهای نظامی مثلا سرهنگ با یه درجه دار نمیشه حقوق یکسانی داشته باشند و عدالت همینه وگر نه چرا تلاش کند برای پیشرفت و،،،خلاصه کسی که مقام بالاتری دارد طبیعتا متناسب با آن باید حقوق بالاتری داشته باشد

    • بدون نام

      ۲۰درصد بدون پله عدالت همینه

    • بدون نام

      طرح دولت خیلی بهتره واسه افزایش حقوقها

    • بدون نام

      پس بفرما کشک یعنی با ۴۰۰ ت سروتهش را بهم بیارن

    • بدون نام

      چه قدر این آقای خوش بیان به فکر حقوق بگیر هاست.
      البته نجومی بگیرها

    • خرررررد

      بجای نوبخت بایدمیزاشتنت بدبخت توچه میفهمی از حالوهوایی که یک بدبخت ننه مرده که میره برزنوبچش روزی حلال ازتوسطل اشۼال جمع کنه تورویروزبایدمیبردن ۼذاهای ا ونارومیدادن بعدمیدونستی جنابعالی کیستون پردلاره ازحال این بیوه زنان کمیته وبقیه مردم چی میدونی نوکیسه

    • بیمار

      ای دیوانه ها البته مردم عذرمیخام ماروخرفرض کردن اینا همشون ازبالا برره تاپایین برره بازی سیاسی واقتصادیه

    • شاهی

      شعور نمایندگانی که این اضافه حقوق را تصویب کردن بیشتر از این نبست،

    • رضا

      چند نفر بیشتر میگیرند؟؟ چرا اینو نمیگبد ؟ چرا با کلمات بازی میکنید. مردم ما خیلی دارن پست میشن کسانی که مخالف هستند چرا به فکر حقوق بگیران کمتر بگیر نیستند من خودم حداقل بگیرم به نظر من اول باید به فکر کسانی باشند که هیچ حقوقی ار هیچ جایی نمیگیرند بعد کمتر ها

    • ناشناس

      درست میگه 1میلیون نفر رو نمیشه فدای 4 میلیون کرد مجلس اشتباه میکنه

    • بدون نام

      آقای نوبخت به شعور مردم توهین نکن
      این همه تناقض تو حرفات چیه مردم رو چی فرض کردی
      مردم معنی اضافه شدن ۴۰۰ هزار تومان بعلاوه ۱۰ درصد رو نمیفهمن
      ۱۰ درصد رو هنوز هیچی نشده جلو چشم مردم حذف کردی رفت پی کارش
      میگی ما میخوایم بیشتر به مردم برسه مصوبه مجلس دست و پای ما رو بسته . نه آقا همون ۴۰۰ و ده درصد رو لطف کن ما همه راضی هستیم .
      با آمار آبکی از جانب همه حرف نزن
      میگی میخوایم ۴ میلیون کارمند بیشتر از مصوبه مجلس بگیرن از طرفی میگی بودجه محدوده .

    • بدون نام

      افزایش حقوق کارمندان با فرمول 20 درصد برای همه و مالیات پلکانی اجرایی می شود و قانون 400هزارتومانی مجلس که به ضرر کارمندان است لغو می گردد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج