۸۳۸۶۰۸
۲۹ نظر
۵۰۰۱
۲۹ نظر
۵۰۰۱
پ

افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق شامل حال کارگران نمی‌شود

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید مصوبه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی مجلس شامل حال کارگران نمی‌شود و این مصوبه در صورت تصویب نهایی در مورد حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی اعمال خواهد شد. وی بر لزوم احیای ستاد بن کارگری تاکید کرد و از مجلس خواست برای افزایش حقوق کارگران با دولت مذاکره کند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید مصوبه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی مجلس شامل حال کارگران نمی‌شود و این مصوبه در صورت تصویب نهایی در مورد حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی اعمال خواهد شد. وی بر لزوم احیای ستاد بن کارگری تاکید کرد و از مجلس خواست برای افزایش حقوق کارگران با دولت مذاکره کند.

فتح‌اله بیات در گفت‌وگویی درباره اظهارات برخی نمایندگان مجلس مبنی بر افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی دستمزد سال آینده کارگران، گفت: آنچه که در مورد افزایش ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومانی حقوق از تصویب مجلس گذشته در مورد حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت بوده است؛ البته برخی نمایندگان اظهارنظرهایی درباره افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی حقوق کارگران به شکل پلکانی مطرح کرده‌اند ولی تا زمانی که قانون، شورای عالی کار را متولی اصلی تعیین مزد و گفتگوی سه جانبه را در تعیین دستمزد کارگران مؤثر می‌داند باید به آن پایبند باشیم.

افزایش دستمزد کارگران باید از مجرای شورای عالی کار بگذرد

وی ادامه داد: ماده ۴۱ قانون کار می‌گوید شورای عالی کار می‌تواند همه ساله نرخ حقوق و دستمزد را بر مبنای بند یک این ماده که اشاره به نرخ تورم و بند دو آنکه اشاره به سبد معیشت خانوار دارد، تعیین کند که بر این اساس هرگونه افزایش دستمزد کارگران باید از مجرای شورای عالی کار بگذرد.

بیات گفت: چنانچه شورای عالی کار را نادیده بگیریم ممکن است در برخی شرایط موضوع تعیین مزد کارگران به شکل سلیقه‌ای بالا و پایین شود در حالی که وقتی به قانون استناد می‌کنیم، قانون ملاک اصلی تعیین حداقل مزد است و باید صحبت‌های کارگران، کارفرمایان و دولت در این زمینه شنیده شود.

مذاکره مجلس با دولت برای افزایش حقوق کارگران

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، درعین‌حال از کمیسیون‌های مجلس خواست در مورد افزایش حقوق کارگران در سال ۹۸ با دولت مذاکره یا قانون را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه دستمزد کارگران زمانی واقعی می‌شود که نرخ تورم واقعی اعلام شود، اظهار کرد: اگر نرخ واقعی تورم از سوی مرکز آمار یا بانک مرکزی اعلام شود، شورای عالی کار مشکلی در تعیین حداقل دستمزد نخواهد داشت ولی متأسفانه دستمزد سال ۹۸ کارگران را بر مبنای نرخ تورم سال ۹۷ تعیین می‌کنیم در صورتی که کارگران باید با این حقوق یکسال آینده را سپری کنند.

دولت قیمت کالاهای اساسی را ثابت نگه دارد

این مقام مسئول کارگری افزود: با وجود آنکه در چند ماه گذشته بر لزوم نظارت بر قیمت‌های بازار تاکید کردیم و از دولت خواستیم برای کاهش فشار بر کارگران، قیمت اقلام ضروری را ثابت نگه دارد ولی همچنان با افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در بازار مواجه هستیم و چند قلم مایحتاج اساسی کارگران نیز مشمول افزایش هزینه‌ها شده است لذا تا زمانی که ثبات به بازار برنگردد و قیمت کالاهای اساسی ثابت نشود، خانوارهای کارگری همچنان در سختی امرار معاش خواهند کرد.

به اعتقاد بیات، در حال حاضر بیشترین مصرف کننده تولیدات داخلی را جامعه ۴۰ میلیون نفری کارگران تشکیل می‌دهند که اگر معیشت آنها تأمین نشود، رکود شدیدی بر جامعه حاکم و کارفرمایان و جامعه از این وضعیت متضرر می‌شوند.

احیای ستاد بن کارگری برای تقویت معیشت کارگران

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در پایان احیای ستاد بن کارگری را به منظور تقویت قدرت معیشت خانوارهای کارگری خواستار شد و گفت: تاکید ما این است که بن کارگری مجدداً احیا شود تا به کمک حقوق و دستمزد کارگران بیاید و سبد معیشت خانوارهای کارگری را تأمین کند. بن کارگری باعث می‌شود اقلام مورد نیاز با قیمت پایین‌تر از بازار دست کارگران برسد و از این جهت به معیشت خانوارهای کارگری کمک خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بندی از لایحه بودجه را تصویب کردند که به موجب آن حقوق همه کارکنان و بازنشستگان دولت در سال آینده ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. در همین راستا برخی نمایندگان از افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده خبر دادند تا خانوارهای کارگری از افزایش قیمت کالاها آسیب نبینند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا حرف از افزایش میشه همه مخالفن با ۴۰۰ تومن چی میشه کرد اقایون میلیون میلیون حقوق میگیرن صدای کسی در نمیاد تا نوبت به کارگرا رسید همه صداشون درامد
      اینا انصاف داشتن انقدر گرونی نمیشد

      پاسخ ها

      • وحید

        آفرین بر شما.
        منتها مسئولان مثلا رده بالا در برابر فهمیدن این قضیه مقاومت میکنن.
        کلا نون تو نفهم بودنشونه

    • بیکار

      گناه کارگران شرکتی وپیمانکار بوده نشان است کی این شرکتها وپیمانکاران دست از سر کارگران بر می دارند که بیشتراز کارمندان رسمی کارمی کنند ماهی یک میلیون سیصد می توان زندگی کرد

    • ماشلا

      باید شرکتها وپیمانکاران دست از سر کارگران بر دارند دولت باید مستقیم با کارگران قراداد ببند وای واسط ازببین برود نا حق کارگران ضایع نشود

    • بدون نام

      ای کارگر بدبخت ای کارگر بیچاره

    • بدون نام

      پس بر همه تون لعنت خدا باد

    • جواد

      جا داره دوباره بگم خدا لعنتتون کنه

    • بدون نام

      بازم حرف مفت زدن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این چه قانون بدی است که دو سال آخر همه بیمه را بیشتر واریز کنید بعد بر آن اساس حقوق مشخص میشه باید حقوق کارگران همسان‌سازی شود

    • بدون نام

      دولت اسلامی یعنی همین کارگر اصلا جزو آدمیزاد حساب نمیشود

    • بدون نام

      حقوق کارگران تامین اجتماعی باید 5 میلیون تومان بشود

      ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتر نیست کل درآمد کشور رابدن به کارگرا حقوق معلمان ونظامیان سه میلیون نیست شما کارگرا خیلی پر ادعا هستین پنج میلیون حقوق میخوای کارگر حداکثر یک میلیون وسیصد هم زیادشه

      • جواد

        کارگر یک میلیونو سیصد بستشه لعنت خدا بر جدو آبادت کارگر تو سرما گرما کار میکنه اونوقت تو معلم جات خوشه راحت تدریس میکنی اتفافا کل حقوقت باید بشه پانصد هزار تومان تا جامعه مثل تورو داشته باشد هیچ وقت پیشرفت نمیکنه حقوق همه باید درست بشه چه کارمند چه کارگر چه معلم همه تنها خور
        برترین ها جون هر کی دوس داری چاپ کن

    • بدون نام

      حکومت کی به فکر طبقه کارگر بوده که بار دومش باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا این که جامعه کارگری نیست جامعه بردگیست روزی دوازده ساعت ازت کار می کشن هرچیزی ازدهنشون دربیاد بهت میگن وتو مجبوری باید سکوت کنی به خاطر همون یک وسیصد که شب شکم بچتو با یه تخم مرغ وسیب زمینی پر کنی

      • بردولت ومجلسیها لعنت که حق کارگران رانادیده میگیرند خدا نابودشان کند

        بر شما هم لعنت که شما هم از همین دسته هستید

    • گل یاس

      کارگر که ادم نیست که

    • بدون نام

      کارگر بن نمیخواد همون حقوقش رو افزایش بدهید

    • ایران آباد

      دولت اول به اقتصاد مملکت گند می زند وسفره مردم را کوچک می کند بعد برای جبران درصدی اندک از این افتضاح شان چانه زنی و دندان گردی هم می کند

    • بهروز

      دولت قیمت کالاهارو ثابت نگه ندارد ولی قیمت رو کاهش دهد . چون قیمت ها سرسام آور رفته بالا.

    • ستایش

      خوبه دارید خودتوت میگید 40 ملیون نفر کشور قشر آسیب پزیر گارگران زحمت کش و صاف و ساده کشورند.واقعا با افزایش 400 هزار تومان ک ب دلار 12 تومنی میشه33 دلار. خجالت نمی‌کشید میگید نمیشه برا کارگرا. کل حقوفی ک این بنده خداها میگرند حداکثر 1800.با اضاف کاراشون ک میشه 150 دلار ک کشورهای دیگه دنیا ورزانه ب کارگرا شون 60 تا 200 دلار حقوق میدن.شما با این همه منابع ک کشورمون داره از نفت و گاز طلا اورانیوم و سنگهای معدنی فراوون مس و فیروزه و..... برا 30 دلار ابرو خود تونو می‌برید. ....

    • بدون نام

      ما کارگران بن کارگری نمیخواییم.ما افزایش حقوق و تسهیلات میخواییم.اقتصاد مملکت رو داره کارگر میچرخونه ولی حقش رو نمیدن.فیش حقوقی من حق مسکن ماهی چهل تومن میدن وجداناً آیا عادلانه است.

    • بدون نام

      ... کار بیشتر مال کارگر حقوق کمتر.عدالتشون اینه
      همه تصمیمات به نفع خودشونه.خدا ازتون نگذره که ملت سهمی از ثروت کشور نمیبرن

    • بدون نام

      پس باافزایش ۱۰ درصد حقوق کارگر ۱۲۰تومان اضافه میشه به به خیلی خوبه .

    • بدون نام

      حقوق کارگرها باید 5 میلیون تومان افزایش پیدا کنه. دیگه خسته شدیم از فقر و بی پولی و اجاره خانه و آوارگی و بی خانمانی و بدختی
      چرا حکومت فکری به حال ما بیمه شدگان تامین اجتماعینمی کنه
      چرا به فکرما نیستید
      حتما باید به زور متوسل بشیم؟
      چرا حقوق ما را 5 میلیون تومان نمی کنید
      اون بنده خدا که میگه 5 میلیون تومان راست میگه
      ما بن نمی خواهیم ما پول می خواهیم
      ما مسکن می خواهیم
      ما حقوق می خواهیم

    • علی بیلکی

      خداوندا خودم و خانواده کارگری را به دستان توانا و پر قدرت تو می سپارم خدایا تمومش کن این همه فلاکت و بدبختی رو. بکش تمومش کن با تشکر. جامعه کارگری.

    • بدون نام

      من یک کلمه میگم .همتون سر وته یک کرباسید مرگ ولعنت بر تمام مسئولین

    • کلانی

      به اسم اسلام

    • بدون نام

      افزایش حقوق کارمندان با فرمول 20 درصد برای همه و مالیات پلکانی اجرایی می شود و قانون 400هزارتومانی مجلس که به ضرر کارمندان است لغو می گردد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج