۸۳۸۹۵۸
۲۲ نظر
۵۰۰۹
۲۲ نظر
۵۰۰۹
پ

عشایر عراق: اجازه تعرض به ایران را نمی‌دهیم

در آستانه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق، جمع کثیری از سران عشایر از طوائف و استان های مختلف بر اخوت و برادری میان دو ملت تاکید و خاطرنشان کردند: عشائر عراق اجازه هیچگونه تعرض به کشور برادر خود ایران را نمی دهند.

خبرگزاری ایرنا : در آستانه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق، جمع کثیری از سران عشایر از طوائف و استان های مختلف بر اخوت و برادری میان دو ملت تاکید و خاطرنشان کردند: عشائر عراق اجازه هیچگونه تعرض به کشور برادر خود ایران را نمی دهند.

ده ها تن از سران عشایر بزرگ عراق شیعه، اهل سنت، مسیحی و صابئی از استان های شمال، جنوب و مرکز این کشور عصر سه شنبه با حضور در سفارت ایران و دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، در سخنانی ضمن تقدیر از موضع ایران و مقام معظم رهبری در کمک به عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش در ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، تاکید کردند که ملت عراق هرگز در سختی ها ملت ایران اسلامی را تنها نمی گذارد زیرا دو ملت، برادر هستند.

یکی از شیوخ عشیره بزرگ «الشمر» که دارای امتدادهای منطقه ای بین عراق، عربستان، اردن و سوریه است و از دو طیف شیعه و اهل سنت در این عشیر واحد وجود دارد، در سخنانی گفت که هرگز ملت عراق، کمک و حمایت جمهوری اسلامی ایران در جریان حمله داعش را فراموش نمی کند و قدردان این موضع انسانی و اسلامی ایران است.
«شیخ حمید عبدالرضا» خطاب به «ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد تاکید کرد که روح و جسم ملت عراق با جمهوری اسلامی ایران است و ما هرگز اجازه نمی دهیم کمترین آسیب به این کشور عزیز و ملت بزرگوار برسد.

وی به نیابت از همه سران عشایر حاضر در این نشست گفت که امنیت ایران اسلامی، امنیت عراق است و آمریکا و ایادی اش در منطقه باید خواب آن را روز ببینند که بخواهند به جمهوری اسلامی ایران آسیبی برسانند.
«شیخ رشید الزبیدی» یکی از سران عشایر بخش «کرخ» بغداد گفت که جمهوری اسلامی ایران در طول همه این سال ها نشان داده است که همسایه ای با روحیه انسانی و اسلامی است که می توان همواره در مواقع شدت به آن اعتماد کرد.

اما «حسین التمیمی» از شخصیت های دانشگاهی عراقی در این نشست بر ضرورت مشارکت قوی ایران در روند سازندگی عراق بعد از داعش تاکید کرد.
وی با محکومیت تحریم های یکجانبه امریکا علیه ایران گفت که ایران در زمینه های آموزش و پرورش، بهداشت، صنایع، کشاورزی و علوم و فناوری پیشرفت های چشمگیری کرده و بهترین فرصت برای عراق جهت استفاده از تجربیات ایران در این بخش ها است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در سخنانی ضمن تقدیر از حضور سران عشایر بزرگ استان های مختلف عراق گفت حضور این جمع بزرگ از سران عشایر امروز در سفارت ایران در بغداد مایه فخر و مباهات ملت و دولت ایران است.

«ایرج مسجدی» به همین مناسبت از ضیق مکان برای استقرار مهمانان و پذیرایی از آنان عذرخواهی کرد و گفت که جای شما عشایر عزیز عراقی در قلب ملت ایران است.
وی از سخنان محبت آمیز سران عشایر در تقدیر از موضع ایران در کمک به عراق در جریان جنگ با داعش تقدیر کرد و گفت که کمک به عراق را وظیفه خود و تکلیف الهی می دانیم.

وی بر اصل وحدت و برادری که بین دو ملت ایران و عراق وجود دارد صحه گذاشت و یکی از مصادق های بازر این برادری را رفت و آمد هشت میلیون زائر بین دو کشور در سال ۲۰۱۸ ذکر کرد.
وی صدور یک هزار و 200 مگاوات در ساعت برق به عراق که در فصل تابستان امسال تا یک هزار و 500 مگاوات در ساعت می رسد و ساخت نیروگاه برق در جنوب عراق و صدور روزانه 12 میلیون مترمکعب گاز را از اقدامات عملی و فوری جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در بازسازی و بهبود اقتصادی عراق ذکر کرد.
وی درباره بالا بودن قیمت روادید سفر به ایران که برخی از حاضران در جلسه به آن اشاره کردند گفت که جمهوری اسلامی ایران از یکسال قبل اعلام کرده که آماده لغو کامل روادید بین دو کشور است اما هنوز دولت عراق به این خواست ایران پاسخ نداده است.

مسجدی در عین حال تاکید کرد که باید دو ملت در برابر نقشه ها و توطئه هایی که دشمنان درصدد تفرقه ای انگیزی هستند، هوشیار باشند.
در پایان این نشست تعدادی از سران عشایر هدایایی به رسم یادبود تقدیم سفیر جمهوری اسلامی کرده و در اقدامی که صمیمت و محبت را بین سفیر ایران و حاضران نشان می داد، با سران عشایر عراقی عکس های «سلفی» گرفتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      هنوز ۸سال جنگرو فراموش نکردیم

    • بدون نام

      به جای این همه مص مص بگو مصطفی!!!!!!این همه اخوی وبرادر گفتن لازم نبود یه باره می گفتین می خواهیم بیایم ایرانن گردی منتها نه تنها پول ویزا ندیم بلکه یه پولی هم دولت ایران مفت بده بیایم ایران برا خرجی و توراهی!!!!!!

    • بدون نام

      این عراقی ها از کی تا حالا کشور دوست و برادر شدن؟؟؟ در حالی که خون یک میلیون جوان ایرانی رو همین ها در جنگ هشت ساله ریختن

    • mehdi...3424

      شما جیب مارو نزنین برادری پیشکش

    • بدون نام

      خداراشکرگول آمریکاوعربستان رانخوریدماثابت کردیم که برادریم

    • علی

      عشایر عراق اگر می توانستند جلوی داعش قد علم می کردند عاقبت ایران چه شد که محتاج عشایر عراق شدیم

    • بدون نام

      منم اگه کلی پول و منافع بهم میرسید همین حرف رو میزدم. ولی آخرش که پول تموم بشه مثل خیار ایران رو میفروشین

    • علیرضا

      اینا اهل کوفه هستن. زیاد رو حرفشون حساب باز نکنن. بعد از صدام دیدیم چطور از داعش استقبال کردن. آدم نمیشن

    • محمد سلطان

      وجب به وجب عراق باید با خاک یکسان شود!

    • محسن مرادی

      شما خودتون جیب مارو نزنید نمیخواد جلو کسی بگیرید

    • بدون نام

      شما نتونستين جلوي داعش ايستادگي كنيد حالا جلوي امريكا چي ميخواهيد بگيد؟؟؟؟ روحيه قوي و ايمان ايرانيا هميشه الگوي شما بوده ....

    • دونالد ترامپ

      بمیرید بابا

    • حجت

      عراق ها مثل عدس میمونن یا به عبارتی مثل سگ هرکه نون بنذاره جلوشون دم تکون میدن فعلا نون ایران میخورن ,,,,ازصدراسلام تالان همینجوری بودن وهستند مردم ایران هرگز فراموش نمی کنند جنگ هشت ساله را که عزیزترین کسامونو کشتند حالاچی شده برادرشدیم

    • حجت

      کشورعراق هرچه ضعیف تر بشه به نفع وصلاح ایران است. اگه تاریخ بخونی متوجه میشید ,,,,قدرت نگیرید همون دست بوس بمانید به نفع ماس

    • بدون نام

      فکر کنم با جیبهای ما پیمان اخوت و برادری بستن نه خودمون!!!!!!!

    • حرکت

      سلام بخدااین همه گفتنیهانیرنگ است آگر راست میگند چرابه پول کشورماارزش قائل نمیشوندچرامیگنندباپول ایرانی معامله نمیکنیم،

    • بدون نام

      30 سال پیش کدوم گوری بودید؟

    • آ زاد

      دلار بی زبون ما رو میدن به همونائی که هشت سال خون جوانان مارو ریختند حالا باید دید در عمل دید

    • بدون نام

      زیاد به این ها دل نبندید

    • بدون نام

      اگر پولهای ما نبود شما الان زنده نبودید

    • بدون نام

      حتما پول لازم دارند.

    • بدون نام

      دلار دلار پول ملتو ریختن تو جیبشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج