۸۳۸۹۶۸
۱۸ نظر
۵۰۰۸
۱۸ نظر
۵۰۰۸
پ

۱۳۷ هزار تن گوشت به کشور وارد شد

رئیس گمرک ایران گفت: به منظور تنظیم بازار ۱۳۷هزار تن گوشت گرم و سرد به کشور وارد شد که این میزان گوشت وارداتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج هزار تن افزایش را نشان می دهد.

خبرگزاری مهر: رئیس گمرک ایران گفت: به منظور تنظیم بازار ۱۳۷هزار تن گوشت گرم و سرد به کشور وارد شد که این میزان گوشت وارداتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج هزار تن افزایش را نشان می دهد.

مهدی میراشرفی سه‌شنبه شب در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه در تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی مشکل خاصی نداریم.

وی با شرح اینکه ذرت از جمله نهاده‌های مهم در تولید است، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال، ۱۱ میلیارد دلار ذرت دانه‌ای با ۷۰۰ هزار تن افزایش در مقایسه با مدت مشابه پارسال به کشور وارد شده است.

رئیس گمرک ایران در بخش دیگری از سخنان خود درباره دلایل عدم استقرار گمرک در گیت های منطقه آزاد اروند تصریح کرد: طبق قانون، یک منطقه آزاد ابتدا باید ویژگی‌های لازم برای استقرار گمرک را پیدا کند و سپس عملیاتی شود اما گمرک در منطقه آزاد اروند پیش از ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه عملیاتی شده و در حال حاضر شورای عالی مناطق آزاد و منطقه آزاد اروند به دنبال فراهم سازی زیرساخت‌های لازم هستند، امید می‌رود تا در نشست مشترک با سازمان منطقه آزاد اروند به ساز و کار اجرایی شدن کامل در این رابطه دست پیدا کنیم،

میر اشرفی، درباره مشکل ایجاد شده اخیر از سوی عراق درباره استاندارد کالاها گفت: در این رابطه سازمان استاندارد ایران با طرف عراقی مذاکراتی داشته و سازمان استاندارد عراق به دلیل نوپا بودن و نبود برخی رویه‌های گمرکی در این کشور یک سری ساز و کارهای لازم را برای تسهیل تجارت هنوز ایجاد نکرده، تلاش سازمان استاندار کشور برای رفع موانع پیش روی صادرات کالا به عراق ادامه دارد.

وی همچنین درباره روند ترخیص کالا از گمرک چنین اظهار کرد: زمانی که کالا به گمرک اظهار می‌شود و در مرحله ترخیص سازمان‌های مرتبط قرار گرفت صاحب کالا با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی کالای خود را ترخیص می‌کند؛ بنابراین در مرحله آخر تشریفات گمرکی به ویژه در رابطه با ورود کالا بیش از دو روز طول نمی‌کشد.

رئیس گمرک ایران تصریح کرد: پیشتر و به طور متوسط توقف کالا در گمرک ۲۰ روز طول می‌کشید اما در حال حاضر با توجه به اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان توقف کالا در گمرک به ۴۰ روز افزایش یافته است.

وی، دلیل این افزایش را ماندگاری بر اثر اعمال تحریم‌ها و مشکل انتقال ارز و اخذ اسناد مالکیت خواند.

میر اشرفی، تعیین تکلیف خودروها در منطقه آزاد اروند را مستلزم قانون، بخشنامه و یکسری مقررات دانست و تصریح کرد: ورود خودرو به کشور از تیرماه سال جاری ممنوع شد و طی دو نوبت تاریخ آن عوض شد اما در آخر مصوب شد خوروهایی که در ۱۶ دی ماه به کشور وارد شده و قبض انبار گرفته‌اند چنانچه ارز آنها از محل ارز بانکی تأمین شده باشد، می‌توانند ثبت سفارش کنند.

رئیس گمرک ایران گفت: خودروهای موجود در گمرک مناطق آزاد می‌توانند از چنین قانونی تبعیت کنند، برای تعیین تکلیف این خودروها در نشستی با متولیان امر تلاش می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وارد شد ولی بعدش از غرب کشور خارج میشه میره برای برادران عراقی

    • بدون نام

      چند تن صادر شد؟

    • ایرانی

      انشاالله که بین را گم نشه

    • بدون نام

      یکی نیست بگه ما که مشکل گوشت نداشتیم هیچوقت اما حالا چی شده که باید وارد کننده گوشت بشویم.. جریان چیه از یه طرف میگید گوشت قاچاقی صادر میشه یعنی اینکه گوشت خودمون داریم از طرفی افتادید به جون واردات گوشت؟؟؟ چه دستی پشت پرده هست و چه کسی داره با واردات گوشت دوباره یه اختلاص بزرگ رو رقم میزنه.. واقعا عجیبه این کارها تو مملکت ...

    • حسن

      چه فایده از شهرهای بزرک نمیگذارند به شهرهای کوچک برسد ما در بندر شرفخانه زندگی میکنیم مسئولان شبستر برای دو کیلو گوشت میگویند چند کیلومتر بیاید در شبستر در صف بایستید تا اگر برسد بگیرید وای نمیدانم این مسئولین بی لیاقت مردم را چی حساب کردن لعنت خداوند به این مسئولان بی کفایت باد
      آقای روحانی جان آنی که دوست داری اگر نمیتوانی بیشتر و این
      مردم را بیشتر از این جلو فرزندانش روسیاه نکن

    • بدون نام

      ازشخص رهبر معظم انقلاب تا هرسه ریاست قوا به داد معلولین شدید درمنزل مددجو بهزیستی برسد کدام ازشما باخانواده تان خداوکیل حاضرید با ماهیانه 100 وهشت تومن بهزیستی امرارمعاش کنید ؟ وبا 8 میلیون تومن صاحب خانه شوید؟ درصورتیکه یک سایبان هم برای خودرو تان نمیشود تاکی باید اقشار محروم بخصوص معلولین مظلوم بهزیستی درمنزل زجر وتحقیر تر شوند؟ ازهمه دنیا درخواست میشود بفریاد شان برسید یاحق

    • سردرگم

      الان چهارماهه گوشت قر مز نخوردیم زیراتول خریدنداشتم امیدوارم خداوندمراببخشدکه این ستم درحق اهل و عیالم رواداشته ام این اقتصادبازان نابخردباعث این بحران اجتماعی اند پناه برخدا. ازخداوندطلب اصلاح امورکشوررادارم ‌

    • بدون نام

      چرا فقط تهران گوشت پخش میشود

    • بدون نام

      خدا میدونه گوشت چیه

    • بدون نام

      چرا دروغ میگین چطوری اونوقت پولشو ارسال کردین برای فروشنده ؟

      پاسخ ها

      • ایرونی

        از قرار معلوم این گشتها به مقصد خاصی میره ینی به هرکی خودشون دوس دارن توزیع میکنن ما هربار رفتیم فروشگاهای زنجیره ایویا عاملان ت.زیع دست از پا درازتر خالی برگشتیم ینی چی چه جوریه ؟؟؟؟ا

    • اهوازی با غیرت

      چه خبر بابا اینقدر گوشت وارد کشور میکنید که معلوم نیس چه وضعیتی داره ...چه کاریه ‌....خوب از همون اول باید جلوی قیمت گوشت بازار رو کنترل می کردین که اوضاع اینطوری نمیشد ....همه چی بی برنامه پیش میره تا کی ؟؟؟
      پیشگیری بهتر از درمان ...رو یادتون رفته مسوولین بی مسوولیت ...خودتون آیا از این گوشت یخزده وارداتی مصرف می کنین؟؟؟؟

    • بدون نام

      نمی دونم چراهرچی الاغه یه دفعه ازدوربرروستای مامحو شد نکنه بخوردملت دادین

    • بدون نام

      هرکس این آشغالها رابخوردزودتربه دیارباقی هدایت میشوداین گوشتها ازکشوریونان واردایران میشودوبرمیگرددبه دوره جنگ جهانی دوم.

    • بدون نام

      تا زمانی که این سفره گوشت پهنه ، اگر در ازای هر نفر دو لاشه نیز وارد شود ، وضع همینه که هست !

    • بدون نام

      خجالت بکشیدبااین همه گوشتی گه واردکردین امروزگوشت گوساله شده کیلویی صدوده تومن

    • بدون نام

      ۱۳۷ تن کود خردید نوش جان خودتون

    • کامران

      احتمالا ترانزیت بوده از این ور وارد از اونطرف خارج شده است!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج