۸۳۹۲۸۰
۱۲ نظر
۵۰۰۵
۱۲ نظر
۵۰۰۵
پ

عراقچی: فقط به اروپا و برجام متکی نیستیم

سید عباس عراقچی در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام که امروز در وین برگزار شد، با تاکید بر اینکه مذاکرات خوبی انجام داده‌اند، گفت: به اعضای برجام و طرف اروپایی تذکر دادیم که کانال مالی تنها یکی از تعهدات آنهاست.

خبرگزاری ایسنا: سید عباس عراقچی در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام که امروز در وین برگزار شد، با تاکید بر اینکه مذاکرات خوبی انجام داده‌اند، گفت: به اعضای برجام و طرف اروپایی تذکر دادیم که کانال مالی تنها یکی از تعهدات آنهاست.

سید عباس عراقچی گفت: نشست پنج ساعته کمیسیون مشترک برجام را امروز داشتیم و در حاشیه آن طی دیروز و امروز نشست‌های کارشناسی و تخصصی انجام شد.

وی ادامه داد: کمیسیون مشترک برجام دو مساله هسته‌ای و تحریم‌ها را بررسی می‌کند و در این چارچوب در حوزه هسته‌ای که بخش اصلی کار بود روند بررسی شد.

معاون ظریف گفت: در مورد اینستکس نیز طرف اروپایی توضیحات مفصلی را ارائه کرد. در مورد پرداخت‌ها و دریافت‌ها و اینکه این مکانیسم با نهاد ایرانی چگونه کار خواهد کرد و در گام بعدی برای کشورهای ثالث چگونه در دسترس خواهد بود.

عراقچی اظهار کرد: دوستان و همکاران ما در نهادهای اقتصادی درباره نهاد ایرانی موازی اینستکس توضیحاتی ارائه دادند و به نظرم بحث خوبی بود. البته باید منتظر شویم تا این ساز و کار عملیاتی شود. اگرچه طرف اروپایی در این رابطه تأخیر داشت و دیر اقدام کرد اما الان این نهاد را داریم و امیدواریم کارش را هم شروع کند.

رئیس هیأت ایرانی در مذاکره با ۱+۴ خاطرنشان کرد: ما به اعضای برجام و طرف اروپایی تذکر دادیم که کانال مالی یکی از تعهدات آنهاست و همکاری اقتصادی با ایران ابعاد مختلفی دارد که در بیانیه ۱۱ بندی بروکسل میان وزیران خارجه این کشورها و ایران توافق شد. آنها توافق کردند که با ایران در نبود آمریکا در برجام همکاری اقتصادی را در حوزه‌های سرمایه گذاری، تسهیل حضور شرکت‌هایشان برای کار با ایران، حمل و نقل، انرژی و غیره ادامه دهند. البته تعهد مالی یکی از تعهدات اصلی آنهاست و بسیار برای تسهیل همکاری‌ها مهم است.

وی ادامه داد: قرار شد در گروه کاری تحریم‌های برجام که در حاشیه کمیسیون مشترک تشکیل می‌شود گروه‌های کاری در حوزه تجارت، انرژی، حمل و نقل، مسائل مالی و بانکی تشکیل دهیم تا سایر تعهدات نیز اجرایی شود.

عراقچی گفت: معتقدیم از طریق برجام می‌توانیم مسیرهایی را برای مقابله با تحریم‌های آمریکا ایجاد کرد البته دولت ایران به اینها صرفاً متکی نیست و همه راه حل های ممکن را بررسی می‌کند اما هر چه بتوانیم مسیر را با ظرفیت‌تر کنیم بهتر است اما اتکا ما لزوماً به اروپا و برجام نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا نباید به اینها متکی باشید.

    • الف دال

      به همه جا متکین به جز عزم ملت سرفراز وغیور

    • اسد

      اره اتکا به خداوند است

    • بدون نام

      آره وقت که زیاد دارید باز هم چند سال دیگه معطل اروپا بمانید همین اروپائیانی که چند روز قبل شروط تازه ای را مطرح کردند و با این کار علنا فهماندند که نه تنها به تعهداتشان عمل نمیکنند بلکه با دخالتهای بیجا زیاده خواهیهای لیشتری را هم دنبال میکنند امیدواریم هر چه زودتر به توصیه های رهبر انقلاب عمل کرده و کشور را معطل اروپا نکنند

    • بدون نام

      این قدر به دست و پاشون نیفتید پولهای بیت المال رو هزینه سفر بی تاثیرتون نکنید

    • بدون نام

      خاطر جم باشید روسیه و چین هم پشتتون رو خالی میکنن اونوقت باید به مردم جواب پس بدید. به زودی

    • بدون نام

      نفستون به اونا بنده چرا دارین دروغ میگین !!!!!!!دروغگوتر از دولت شما در ایران نیومده روی مموتی رو سفید کردین!!!!

    • بدون نام

      دیگه حناتون جلوی اروپا رنگی نداره.یکی دو بار هشدار و تذکر میدن نه هر روز.

    • دوست

      همین اتکا نداشتن به برجام و اروپا برا ایران سربلندی هست ما تا آخرین نفس و نفر در مقابل شیطان بزرگ مقاومت خواهیم کرد نیازی به اروپا هم نداریم .لعنت بر همشون .

    • بدون نام

      گند زدید به مملکت با این برجامتون

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ منتظر باش

    • ضد امریکا

      سانسورچی دوباره نظر منو حذف کردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج