۸۳۹۷۸۹
۶۸ نظر
۵۱۵۳
۶۸ نظر
۵۱۵۳
پ

آیا تختی واقعاً خودکشی کرده است؟

در آستانه اکران عمومی فیلم «تختی» و مصاحبه جنجالی جمشید مشایخی درباره نحوه مرگ جهان پهلوان، داستان زندگی غلامرضا تختی دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است.

برترین ها - زینب نثار: در آستانه اکران عمومی فیلم «تختی» و مصاحبه جنجالی جمشید مشایخی درباره نحوه مرگ جهان پهلوان، داستان زندگی غلامرضا تختی دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است.

جمشید مشایخی: تختی خودکشی کرد

غلامرضا تختی به یکی از اسطوره‌های معاصر در فرهنگ ایرانی بدل شده و همین اسطوره شدن بر زندگی واقعی و داستان مرگش در این سال‌ها سایه انداخته است. ما ایرانی‌ها تختی را به عنوان یک اسطوره فقط با نقاط قوت و خوبی هایش می‌خواستیم می‌بینیم. کسی که اسطوره می‌شود دیگرمردم او را مانند یک انسان عادی با همه خوبی‌ها و بدی هایش نمی‌بینند. واقعیت این است در مورد مرگ غلامرضا تختی از آغاز دو روایت وجود داشته که هم احتمال خودکشی و هم احتمال قتل را می‌دادند. اما در طول این سال‌ها جامعه ایرانی احتمال خودکشی تختی و دلایل مختلف برای درستی آن را ندیده گرفته تا اسطوره اش از گزند هر ضعف انسانی در امان باشد. به همین دلیل است که با یک مصاحبه و ابراز عقیده یک هنرمند درباره نحوه مرگ اسطوره اش برآشفته شده است.

آیا تختی واقعاً خودکشی کرده است؟

چند روز قبل مجری برنامه اختیاریه در شبکه پنج، هنگام گفتگو درباره فیلمِ تختی در آستانه اکرانش، نظر جمشید مشایخی را درباره نحوه مرگ تختی پرسیده است. وی هم با صراحت گفته جهان پهلوان با زنی ازدواج کرده بود که هم طبقه اش نبوده و او را حتی در جمع تحقیر می‌کرده است. به اعتقاد این هنرمند، غلامرضا تختی به دلیل مشکلات خانوادگی اش خودکشی کرده است. این مصاحبه باعث واکنش‌های زیادی حتی از سوی برخی هنرمندان شده و عده‌ای از مجری برنامه به دلیل سوال هایش انتقاد کرده اند.

آیا مصاحبه جمشید مشایخی درتلویزیون و تایید خودکشی تختی و اعلام دلایل آن ریشه در واقعیت‌های تاریخی دارد؟ آیا اظهارنظر‌های استاد مشایخی در این برنامه حتی در صورت صحت آن، امری اخلاقی بوده است؟

در این گزارش با مروری بر روایت‌های تاریخی درباره مرگ تختی و واکنش‌ها به مصاحبه جمشید مشایخی می‌خواهیم به این سوال‌ها پاسخ دهیم.

معمای مرگ تختی؛ قتل یا خودکشی؟

غلامرضا تختی، کشتی گیر نامی ایران در ۱۷ دی ۱۳۴۶ در اتاقش در هتل آتلانتیک تهران درگذشت. دولت وقت و روزنامه‌های رسمی در آن زمان علت مرگ تختی را خودکشی اعلام کردند. در تریبون‌های رسمی گفته شد که غلامرضا تختی به دلیل مشکلاتش با همسرش، شهلا توکلی دست به خودکشی زده است.

همچنین ناکامی‌های تختی در مسابقات جهانی هم به عنوان عاملی دیگر ذکر شد که به مشکلاتش دامن زده و او را افسرده کرده است. علاوه براین اعلام شد که تختی دو روز قبل از مرگش در یک دفترخانه اسناد رسمی، وصیت نامه اش را ثبت کرده و «کاظم حسیبی» را به عنوان سرپرست پسر ۴ ماهه اش تعیین کرده است. این اقدام تختی به نظر مقامات و روزنامه‌های رسمی، مهر تاییدی بر خودکشی وی تلقی شد.

آیا تختی واقعاً خودکشی کرده است؟

در آن برهه تاریخی برخی از دوستان نزدیک تختی و به گفته بعضی منابع حتی همسرش هم صحت ماجرای خودکشی جهان پهلوان را تایید کردند. دوستان تختی گفتند او به دلیل مشکلاتش با همسرش، دو ماهی بوده که در خانه آشنایان و هتل زندگی می‌کرده و در نهایت هم خودکشی کرده است. حتی بعضی گفته اند او پسر نوزادش را هم نمی‌توانسته ببیند و دوستانش می‌خواستند بین او و همسرش واسطه شوند تا بتواند به دیدار فرزندش چندماهه اش برود. مدت‌ها بعد هوشنگ ابتهاج در خاطراتش اشاره کرده تختی را دو هفته قبل از خودکشی اش تصادفی دیده و او از نظر روحی حال مساعدی نداشته است.

در این میان اولین بار جلال آل احمد کمی بعد از مرگ تختی، با رد خودکشی وی گفت که ما باور نمی‌کنیم جهان پهلوان خودکشی کرده باشد. شایعات بسیاری در بین مردم پیچید که، چون تختی حاضر به کرنش در برابر دربار نبوده و به مخالفان حکومت نزدیک شده، او را به قتل رسانده اند. مدافعان فرضیه قتل تختی به ویژه انگشت اتهام را به سمت شاهپورغلامرضا پهلوی، برادر شاه و رییس کمیته المپیک می‌گیرند. آن‌ها تنگ نظری و بخل او به تختی را دلیل توطئه شاهپور غلامرضا برای قتل وی می‌دانند.

در این سال‌ها وزنه مستندات تاریخی روایت خودکشی تختی سنگین‌تر شده و مستندات مختلف، فرضیه خودکشی جهان پهلوان را تایید می‌کنند. البته برخی معتقدند حکومت شاه با تحت فشار قرار دادن تختی از راه‌های مختلف به ویژه با از کار بیکار کردن او و اخراج از راه آهن، جهان پهلوان را به سمت خودکشی سوق داده است.

واکنش‌ها به سخنان بی پرده جمشید مشایخی درباره تختی

در سال‌های متمادی که دو روایت خودکشی یا قتل تختی حامیان و مخالفان خود را داشت در رسانه‌های رسمی کمتر حرفی درباره خودکشی تختی شنیده ایم. حالا بعد از این همه سال فیلمی قرار است درباره زندگی تختی اکران شود که براساس روایت آن جهان پهلوان خودکشی کرده است. قبل از اکران فیلم، جمشید مشایخی با اظهارنظر صریحش درباره خودکشی تختی در تلویزیون، بسیاری را متعجب کرد؛ از جامعه هنری تا مردم عادی.

بهنوش طباطبایی از برنامه اختیاریه به دلیل سوالات بی پرده مجری اش از جمشید مشایخی و حرف‌هایی که در ادامه زده شده، با لحن تندی انتقاد کرده است. پرویز پرستویی هم ضمن انتقاد از پخش این برنامه گفته سخنانی که در این برنامه زده شده مصداق کنکاش و دخالت در زندگی خصوصی دیگران است.

آیا تختی واقعاً خودکشی کرده است؟

البته برخی‌ها هم علیرغم واکنش این دو بازیگر اعتقاد دارند بهتر است درباره زندگی و شبهه‌های مرگ غلامرضا تختی بی طرفانه در رسانه‌ها گفتگو شده و واقعیات تاریخی بدون سانسور مطرح شود. اما آن‌ها به نحوه ورود رسانه ملی به داستان مرگ تختی و بررسی آن در گفتگو با یک چهره سینمایی انتقاد دارند. به نظر آن‌ها شاید بهتر بود بحث درباره معمای مرگ تختی و روایت‌های مختلفش با حضور چند مورخ و محقق این حوزه بررسی شود. انتقاد‌ها به برنامه اختیاریه از این زاویه است که در برنامه متهم اصلی خودکشی تختی، همسرش معرفی شده و او در میان ما نیست که از خودش دفاع کند.

البته جمشید مشایخی بعد از پخش این برنامه و حاشیه‌های آن به خصوص به دلیل سوالات مجری از وی درباره موضع گیری‌های سیاسیش، از عوامل آن انتقاد کرد. او گفته در استودیوی برنامه با وجود بیماریش توسط عوامل برنامه، مدت زیادی معطل شده و هنگام مصاحبه بسیار خسته بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صددرصد شکی نیست.بعد برای اینکه محبوبیتش بعنوان یه قهرمان و پهلوان خدشه دار نشه گفتن کشته شده توسط رژیم و این مزخرفات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احتمالا تختی افسردگی خیلی حاد داشته خودکشی از بیماریش بوده اگر درمان میشد به این کار دست نمیزد. هوای هم رو داشته باشیم و به موقع از دکتر روانشناس استفاده کنیم.

    • بدون نام

      یزدانی یک تختی جدید فقط امیدوارم پایانی مثل اون نداشته باشه

    • بدون نام

      سلام اگر همسرش نا راضی بود بعداز تختی چرا شوهر نکرددر زمانی که بزرگانی همچو حبیب الا بلور زندی حبیبی حاج فیلی محمود معزی پور زمانی زنده بودند متفق القوق ابراز داشتند تختی توسط اشرف و غلام رضابرادر خواهر شاه دست داشتند اختلاف باهمسرش که دختر صاحب اتو توکل درمولوی بود درحدئ نبوده منجر به خود کشی بشه ولی خوده محمد رضا تختی دوست داشت این خواهر برادر گندی به ایران زدند از طرف دیگه مردم سواد داشتند ولی بینش سیاسی نداشتند که باعث شد اتقلاب ۵۷ بوجود بیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من که نفهمیدم چی گفتی ؟!؟

      • راما

        درگیری با خودت

    • بدون نام

      چرا سعی میشود مسئله مرگ تختی را مرموز جلوه دهند همان موقع بیاد دارم که حتی بخشهایی از دفتر خاطرات او را چاپ کردند که اشاره داشت به وجود مشکلات با همسرش تختی یک انسان بود مانند بقیه انسانها با قوتها و ضعفها که امکان دارد در برابر بعضی مسائل توان از دست بدهد وبه آخر خط برسد چند وقت پیش هم بعضی از هم دوره ای های او در مصاحبه با نشریات اشاره به خود کشی او کرده بودند .

    • بدون نام

      متاسفانه هر چقدر هم که ایشون رو قهرمان بزرگی بدونیم نمیتونیم از این حقیقت که ایشون خودکشی کردند چشم پوشی کنیم
      تمامی اسناد و مدارک و شاهدانی که از چند روز قبل این اتفاق با ایشون برخورد داشتند رای به خودکشی ایشان می دهند

    • بدون نام

      سلام به نظرمن کسی که نام آور محبوب نباید اونم بعد چندسال این گونه قضاوت کرد خودکشی هم درمرام پهلوان نیست

    • بدون نام

      سلام به نظرمن کسی که نام آور محبوب نباید اونم بعد چندسال این گونه قضاوت کرد خودکشی هم درمرام پهلوان نیست

    • بدون نام

      من مي گم كار ترامپ بوده!
      چون مي دونسته ٤٠ سال بعد رئيس جمهور امريكا ميشه و تختي محبوب مانع اعمال سياستهاي اون تو ايران مي شده!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی مسخره ای که در مورد یه آدم محبوب که دستش ازدنیا کوتاهه اینجوری مسخره بازی در میاری. متاسفم برای کسانی که به شما مثبت دادند.

    • اااااا

      و باز هم افتاد گردن شاه

    • قاسمی

      حالا جمشید مشایخی چکارس که این حرف را درست کرده برای این جوان که تمام ایران دوستش دارن جمشید مشایخی خدا ازت نگدره چرا اینقدرحسادت وبخل درسا میکنی ازخدا نمیترسی این غلامرثای تختز را شاه بی صفت نابودکردتوچی سرت میشه ازادبیات چرا اینکارا کردی زودی برو توصدا وسیما این حرفت را پس بگیرکه بعدازمردنت تمام بهت حرف زشت میزنن

      پاسخ ها

      • راما

        داداش خودکشی کرده هر کی که اینکار رو کرده مطلقا ادم بدی نیست و یا ضعیف و چیزی از مردانگیش کم نمیکنه ما در جایگاهی نیستیم که کسی رو به خاطر این کار سرزنش کنیم

    • بدون نام

      جناب مشایخی تو خودت آخر عمری باعث تمسخر خودت میشی با این حرفات اگرم تلویزیون ازت سوءاستفاده کرد اولا باید بدونی بیشتر مردم اصلا برنامه های تلویزیونی رو نمی بینن بعدشم تویی که با حرفای دو پهلوت در مورد سیاست باعث تمسخر خودت شدی تو رو چه به تختی برو با گوگوش فیلم ...بازی کن تختی مرد بزرگی بود جوانمرد بود و پهلوان نه فقط قهرمان به لحاظ دینی هم عقایدی داشت که هرگز بهش اجازه خودکشی نمیداد آخر عمری بار خودت و سنگین نکن

    • بدون نام

      جامعه ایرانی احتمال خودکشی تختی و دلایل مختلف برای درستی آن را ندیده گرفته تا اسطوره اش از گزند هر ضعف انسانی در امان باشد.
      با عرض سلام و احترام، ارزش مرحوم تختى به مرام و معرفت و انسانيتش بوده. در ضمن، هيچ مهم نيست كه جامعه ايرانى چى گفته و چى نگفته چون جامعه ايرانى همان جامعه اى است كه در سال 2019 براى گوشت خر و پرايد 50 ميليونى صف ميبنده و حداكثر هنرش هم فحش و لعنته. پس قضاوتش را هم بايد مثل بقيه چيزا به همانجايى حواله كرد كه لياقتشه. والسلام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت گل گفتی

      • بدون نام

        نظرت عالی بود

    • بدون نام

      یکم اگر درباره زندگی تختی مطالعه داشته باشین متوجه میشین که این حرف واقعیت داره که متاسفانه تختی خودکشی کرده

    • بدون نام

      رژیم ستم شاهی با همکاری سرویس های جاسوسی بیگانه به رهبری استکبار جهانی موجب خودکشی ایشان شدن، مرگ بر آمریکا و شاه و بقیه دوستان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تکبیر

      • بدون نام

        زر زدی بابا

      • بدون نام

        مرگ بر خودت

    • چهل ساله تایید کرده تلویزیون

      منطقی حرف بزنید اقا تختی قبل از انقلاب م اقا تختی بوده و این یه عده نمیخواستن که بفهمن در زندگی خصوصی هر اسطوره شاید مشکل خصوصی پیش بیاد واقا تختی هم مستثنا نبود؛ ولی نباید مجری بچه ...ک اینچنین بازجویی میکرد از مشایخی !؟ دوست نمایشگاه دار اقا تختی و صاحب هتل ...مصاحبه و در کتابی چاپ شده که به احترام اقا تختی میگم ساواک درکار نبود به تلویزیون خودش باپخش نکردن تصویری ازخانواده اقا تختی شبهه را رقم زد.!زن وبچه ایران ویک بار پسر تختی را نشان داد

    • بدون نام

      همه میدونن عبده کشتتش....و اینکه وقتی جنازش میبردن پشت سرش ترکیده بوده از پشت سر گلوله خورده...این جمشید مشایخی ام قبل انقلاب هزار مدل کثافت کاری می کرده حالا واسه ما شده اسطوره نه بابا اسطوره یعنی بهروز وثوقی...جمشید جون شما برو معذرت خواهی از مسی:-) ;-):-)

    • بدون نام

      ب ما چ ؟!!!!!!!!!

    • علی

      من مطالعه زیادی در خصوص مرگش دلرم۰البته بنظرمن هم ایشان بابت کم لطفی مردم و شاید خانواده دست به خودکشی زدن۰ماایرانیا
      همیشه قهرمان زنده رو دوست داریم اگه قهرمان دیروز ،امروز مدال نیاره خیلی زود عشقمان تبدیل به نفرت میشه و کسی دیگه تحویلش
      نمی گیره ۰امیدوارم جای تختی تو بهشت باشه بخاطر مردم دوستی و
      مهربانیش نسبت به مردمش

    • بدون نام

      بامردم راست بگویید چرا ازصراحت مشایخی ناراحت میشوید چراباید سرمردم کلاه گذاشت مردم بس که دروغ شنیدند به همه مشکوکند اتهام قتل گناه کمی نیست خدا ناظر عمل ماست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با سلام. حرفتون صحیحه. فقط اشتباه رایجیه که به آدم بدگمان و ظنین به اشتباه و وارونه میگیم مشکوک و مظنون در حالی که مشکوک و مظنون یعنی کسی که مورد شک و ظن و بدگمانی است و در مظان اتهام قرار داره

    • بدون نام

      چرا مردم ایران یاد گرفتند دروغ بگن و دروغ بشنوند و با دروغ زندگی کنند من خیلی تحقیق کردم و مطمئنم جهان پهلوان خودکشی کرده و این چیزی از بزرگیش کم نمیکنه .برای من و مردم ایران همیشه این بزرگ مرد استوره خواهد ماند

      پاسخ ها

      • مهرانگیز ضمیری

        انسان گاهی به جائی میرسه که در مقابل ناملایمات زندگی چه خانوادگی و چه اجتماعی دیگر قادر به تحمل اوضاع نیست چرا فکر میکنید کسی که خودکشی میکنه از شخصیتش کم میشه ، نه اینطور نیست چه بسا که خیلی از آدمهای مشهور دنیا با تمام زیبائی و پولداری و تحصیلات بالا و با امکانات بسیار بالا دست به خودکشی زده اند ، انسان که از سنگ ساخته نشده گاهی جسم و روحش صدمه می‌بینه و چاره ای جزء انتحار نداره

    • صبااا

      آخه جمشید مشایخی کیه
      که ازش درباره یه ابر قهرمااان میپرسن

    • بدون نام

      سلام و عرض ارادت،خواهشأ وقتی بزارید رو حرف من هم کمی فکر کنید،مگر نداریم که تو این دنیا خیلی ها خودکشی کردند و به مرور زمان فراموش شدن،ولی آقا تختی نه،نام ورزشگاه،خیابون،میدون،منطقه،یادبود،سالگرد،پهلوونی،خدابیامرزی،،،اینها کار خداست،خدایی که ناامیدی رو بزرگترین گناه میدونه،پس اگه آقا تختی خودکشی کرده بود اینهمه خدا بزرگش نمی‌کرد که یادش فراموش بشه،پس من یکی که از پر طرفدارترین ها از آقا تختی ام باورم نمیشه خودکشی کرده باشه،روحش شاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من نمیدونم واقعاًخودکشی کرده یانه
        امادوست عزیزهیتلرهم خودکشی کردوهنوزفراموش نشده

      • بدون نام

        ۱۵:۳۷ البته روايت مربوط به خودكشى هيتلر هرچند روايت معروف و رسمى است اما درباره صحت و اعتبارش از همان زمان تاكنون شك و ترديدهاى جدى ابراز شده و مستندهايى هم در اين زمينه تهيه شده است.

      • بدون نام

        فکر کنم تو ازونایی که فکر میکنن هر کس خودکشی کنه میگیرن اون دنیا برعکس آویزونش میکنن و هفتصد میلیون بار میسوزوننش و تا ابد همین بساطشه بعد این دنیا هم کلا تو نظر مردم همردیف هیتلر و چنگیزخان میشه و فقط تف و لعن دنبالشه؟چه ربطی داره محبوبیتش به خودکشی کردنش؟تو که انقد معتقدی کمتر چرت بگو چرت و پرت گویی هم گناهه والا

      • بدون نام

        مشکل داشته افسردگی داشته ناکامی ورزشی داشته اواخر مشکل سیاسی داشته یا هر چی خودشو کشته اصلا دلیل بر این نمیشه که آدم خوبی نبوده و نام نیکی ازش نمیتونه بمونه

    • ماجی

      خب انسان جایز الخطاست تختی هم یه انسان بود نمیشه چون یه نفر قهرمانه یا هنرمنده ازش توقع داشت که با بقیه فرق داشته باشه امیدوارم خداوند از سر تقصیرات همه ی ما بندگان خطا کارش بگذره انشاءالله

    • رزیتا

      این خودکشی کرده صمد بهرنگی غرق شد و شریعتی هم سکته کرده همه رو با عنوان قتل چسبوندن به شاه تا تو نظر مردم منفورتر بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان هم دارند اختلاس میکنند و بهشون بد نمیگذره

    • Javad_dgn

      تو اتاقش کشتنش ب طرز خودکشی ، بعد گفتن خودکشی کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو اتاقش تو هتل.اوکی؟چرا تو هتل یه مدت ساکن بوده اصلا؟چون اختلاف خانوادگیش بالا گرفته بوده از خونش اومده بوده تو هتل زندگی میکرده حتی بچش رو هم نمیذاشتن ببینه.دو روز قبل از خودکشیش وصیتنامه تنظیم کرده برای بچش قیم تعیین کرده بنظرت یه آدم جوون چرا وصیتنامه نوشته مشخصه تمام کاراشو کرده که راحت تر تمومش کنه

    • بدون نام

      خودکشی هم کرده باشه بازم جهان پهلوانه هیچ فرقی نمیکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      یه سری تحلیلا دارید به نظر من همه به قلم یه نفره،شبیه تحقیق های دانشجویی هست که سرهم بندی میشن،اولش هم بد شروع نمیکنه بعد آخرش یه نتیجه گیری بیخود سطحی و تمام

    • عباس

      چرا تهمت می زنید آن دو دیگی رفتند به رحمت خدا سیاسیش نکنید

    • reza

      طباطبایی چون تو فیلم تختی بازی کرده هوا برش داشته واقعا جزو فک و فامیل اون مرحومه حساب میشه دیگه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اول و آخرش مردم جوگيرى هستيم ديگه

    • بدون نام

      خودکشی کرده دیگه مگه چیه اونم ی انسانها با ظرفیت محدود آدمی

    • بدون نام

      درسته قهرمان و پهلوان بوده ولی انسان بوده و احساس داشته . با قراین مثل تنظیم وصیتنامه در ده روز قبل از مرگ ، کاملا میشه فهمید که خودکشی کرده ..

    • گلی

      اون طفلکم مرد رفت. دست از سرش وردارین

    • بدون نام

      دنیا اومدنمون که دست خودمون نبود اقلا بذارید ترک این دنیا دست خودمون باشه

    • بدون نام

      چرا فکر میکنین حتما نباید خودکشی کرده باشه ، پهلوان هست معصوم که نیست ، وقتی کارد به استخوان برسه آدم از همه چی چشم پوشی میکنه

    • بدون نام

      درود بر تختی که خودکشی کرده روانش شاد

    • بی نام

      مثل همیشه ...پای یک زن در میان شد

    • بدون نام

      یکی از اون دروغهایی که آنسالها سر زبانها بود ترور شریعتی،آتش زدن سینما رکس،..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همانطوری من شنیدم وخواندم جهان پهلوان تختی یک انسان معتقد -باایمان نماز خوان خوش اخلاق فداکار با ایثار با دانشمندان چون آیت الله طالقانی وکمک به مردم زلزله زده مردم قزوین وداشتتن همچون قهرمانی ونشانه پهلوانی جهانی کمتر کسی نبوده یک انسان باداشتن چنین اوصاف وعقاید چگونه ممکن است خود کشی کند ماها خیلی راحت بدون تحقیق ومطالعه چنین انسان بزرگوار وشریفی مهتم به خود کشی می کنیم آ یا برای چنین آدمی با موقعیت قحطی زن بود اقا ی مشایخی آن تهمتی به یک جهان پهلوان ویک اسطوره تاریخی ایرن می زند با ید درروز قیامت جوب گوباشد من تابه حا ل از مردم مردانگی وخوبی های تختی را نشنیده ام انشاالله روحش شاد باشد

    • بدون نام

      مرگ تختی و سینما رکس ابادان شبیه همه

    • بدون نام

      صمد بهرنگی ,تختی ,شریعتی و حادثه سینما رکس ابادان توسط توده ایهای مخفی دربار شاه و ساواک کشته شدند و قتل اونو به گردن شاه انداختند تا مردم بیش از پیش از شاه متنفر بشن

    • نازی

      ما خبر نداریم جز خدا .پهلوان تختی همیشه تو قلب ما زندست یادش گرامی مرد بزرگ

    • بدون نام

      همش داستان سراییه ادمی که دستش و می بنده کشتی میگیره چون می شنوه حریفش دستش اسیب دیده بخاطر ناکامی!!!!!!!!!خود کشی می کنه دیدین همه دوستاش و حتی زنش فوت شده نشستین داستان نوشتین

    • بدون نام

      در آن زمان هم مدارک نشان میداد خودکشی کرد. پس دیگه بحث سر چی هست. مهم مرامش هست که باقی مونده

    • 7

      خدا بیامرزتش

    • بدون نام

      هیتلر هم خودکشی کرد، مگر کم قوی بود؟!!!

    • جعفری

      بنده فقط می دونم تختی یک مرد واقعی بوده، نه رجز می خونده نه حرف مفت می زده، یک مرد بی ادعا که بی ادعا هم رفت. خواهش می کنم تختی رو با هیتلر مقایسه نکنید چرا که به جهان پهلوان توهین می کنید. آدما بدون احساس زنده نیستن، هرکسی یه جایی کم میاره. خودکشی نه گناهه و نه شان کسی رو پایین میاره، رفتن به میل خود یک انتخابه محترمانه ست.

    • کاوشگرتاریخ هروابادی

      همسرتختی شهلاتوکلی دختر مالک گاراژاتوتوکل بود که درتمام رستورانهای بین راهی ایران مهروتسبیح وجانماز اهداکرده بودهمسرشان درسن68 سالگی پیرارسال فوت وازرازتختی حرفی نزدندمنیروروانی پورهمسربابک تختی نیز که13 سال وچندماه ازشوهرشان بزرگترند فیلمی درخضوض تختی ساخته ولی این رازرانگفته است

    • بدون نام

      برخی میگویندصادق هدایت هم خودکشی نکرده است ایشان چون مجردوقلم به دست بودندولی چون خبرترورشوهرخواهرشان سپهبدرزم ارا نخست وزیرایران را دریافت کردندبرای عدم افشاگری کشته شدند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج