۸۴۰۳۴۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نظری رد شد، بونجاح رد نشود!

تمام فشار روی خط دفاع پرسپولیس با هنر سیدجلال و شجاع جمع و جور یا خنثی نمی‌شود و شیری و نادری غیر از حضور در فاز حمله باید بهترین فرم دفاعی‌شان را به این بازی بیاورند.

ایران ورزشی: برای دو فصل متوالی پرسپولیس صاحب بهترین خط دفاعی شد و کمترین گل خورده را در هر فصل ثبت کرد که همین یکی از دلایل عمده قهرمانی‌های مقتدرانه اش در لیگ برتر بود.

پرسپولیس به لطف همین خط دفاعی مستحکم در لیگ قهرمانان آسیا دو فصل باشکوه را پشت سر گذاشت اما در این فصل هم به خاطر تغییرات خط دفاعی و مصدوم شدن دو عضو اصلی این خط(ماهینی و انصاری) و هم تغییراتی که در خط میانی و حمله صورت گرفته فعلا به لحاظ آمار گل خورده یک گل از استقلال عقب افتاده و دومین خط دفاع برتر لیگ را در اختیار دارد ضمن اینکه در اولین بازی آسیایی‌اش هم برخلاف سه بازی خانگی فصل قبل لیگ قهرمانان گل خورده است.

نظری رد شد، بونجاح رد نشود!

هر چند مدافعان پرسپولیس در بازی با نساجی روز خوبی را پشت سر گذاشتند و در شرایط سخت زمین و هوا در بیشتر لحظات مسابقه با صلابت بازی کردند اما سوال بزرگ اینجاست که چرا نساجی با کمترین موقعیت گل و در شرایطی که پرسپولیس برتری مطلقی بر حریف داشت به گل رسید؟

شاید به طور صریح بتوان گفت نساجی از یک موقعیت یا نصف موقعیت، یک گل تک امتیازی ساخت آن هم در شرایطی که عناصر خط دفاعی پرسپولیس در صحنه گل حریف تماشاگر بودند.با ارسال از جناح چپ پرسپولیس و جایی که نادری بازی می کند توپ از بالای سر شجاع عبور کرد و محمد مهدی نظری از پشت مهدی شیری و سیدجلال آمد و با ضربه سر دروازه بیرانوند را باز کرد.

بعد از گل سیدجلال معتقد بود بیرانوند باید بیرون می آمد و توپی که تقریبا روی خط شش قدم فرود و می آمد را جمع می کرد اما واقعیت این است که خودش ، شیری و حتی نادری این صحنه مقصر بودند و این گل را باید به نام کل خط دفاع پرسپولیس نوشت.

شاید برای پرسپولیس خوب نباشد که در بازی‌های حساس نیم فصل دوم امتیازها را به همین راحتی از دست بدهد و به گل رسیدن حریف از کمترین موقعیت گل حتما نکته‌ای منفی در کارنامه خط دفاعی مقتدر تیم برانکو خواهد بود اما باید امیدوار بود همین خط دفاع مقابل السد و در بازی مهمتر این هفته ضمن ارائه نمایشی شبیه به دو بازی قبلی مقابل حریف قطری در تهران ،حتی همین یک اشتباه را هم نداشته باشد.

نظری رد شد، بونجاح رد نشود!

پرسپولیس فصل قبل در دوحه و در بازی رفت مرحله گروهی با استراتژی غلط وارد میدان شد اما بدتر از آن اشتباهات فردی مدافعانش بود که در رقم خوردن شکست ۳ بر یک نقشی اساسی ایفا کرد.آن روز شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی مقابل قاتلی به نام بغداد بونجاح وا دادند اما همین مصاف تجربه ای شد تا در سه بازی بعدی مقابل السد بونجاح در دام دو مدافع سختگیر و قدرتمند پرسپولیس اسیر شوند.

در بازی برگشت مرحله گروهی بونجاح ۹۰ دقیقه برای گلزنی عذاب کشید و وقتی در یک صحنه سرانجام مدافعان میانی پرسپولیس را مغلوب کرد اسیر انگشت‌های بیرانوند و تیر افقی دروازه شد.آقای گل لیگ قهرمانان در بازی رفت نیمه نهایی در گلزنی ناکام ماند اما در تهران دوباره دروازه بیرانوند را گشود تا یادآوری کند از کوچکترین لحظه ها بهترین استفاده را خواهد برد.

بونجاح البته تنها در یک سوی ماجراست و تمام قدرت تهاجمی السد به این مهاجم الجزایری معطوف نخواهد شد.آزمایش بزرگ خط دفاع تازه شکل گرفته پرسپولیس با دو عنصر جدید(شیری و نادری) در دوحه و مقابل عناصری تکنیکی و گلزن به نام‌های اکرم عفیف و حسن الهیدوس رقم خواهد خورد که به پشتیبانی خلاقیت ژاوی حتما دقایق سختی برای بیرانوند و مدافعان پیش رویش رقم خواهند زد.

مدافعان کناری پرسپولیس عصر سه شنبه در دوحه فرصت تکرار اشتباهات بازی‌های اخیر را نخواهند داشت.در واقع اینطور باید گفت که تمام فشار روی خط دفاع پرسپولیس با هنر سیدجلال و شجاع جمع و جور یا خنثی نمی شود و شیری و نادری غیر از حضور در افاز حمله باید بهترین فرم دفاعی‌شان را به این بازی بیاورند.آنها باید خوب جمع شوند، خوب سر بزنند، درست پوشش دهند و اشتباه فردی نداشته باشند تا خط دفاعی پرسپولیس از این آزمون بزرگ سربلند بیرون بیاید و اسیر اتفاقات اولین دیدار فصل قبل مقابل تیم متمول قطری نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج