جاباما
۸۴۰۹۴۴
۳ نظر
۵۲۴۶
۳ نظر
۵۲۴۶
پ

معروفترین غذاهای فنلاندی؛ سفری به شمال اروپا!

در ادامه معرفی غذا‌های کشور‌های مختلف دنیا امروز می‌خواهیم سری به کشور فنلاند و شهر هلسینکی بزنیم و در مورد آشپزی این کشور صحبت کنیم.

وب‌سایت الی گشت: در ادامه معرفی غذا‌های کشور‌های مختلف دنیا امروز می‌خواهیم سری به کشور فنلاند و شهر هلسینکی بزنیم و در مورد آشپزی این کشور صحبت کنیم.

فنلاند یکی از کشور‌های منطقه اسکاندیناوی است و در شمال اروپا قرار گرفته است و آشپزی خاص خود را دارد که به ویژه با آشپزی ما ایرانی‌ها کاملا متفاوت است. یکی از لذت بخش‌ترین جنبه‌های سفر تجربه غذا‌ها و آشپزی محلی آن کشور است و فنلاند هم با غذا‌های خوشمزه و متنوعی که دارد تجربه‌ای منحصر به فرد را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. در این مطلب قصد داریم خوشمزه‌ترین غذا‌های فنلاندی را به شما معرفی کنیم که بیش از همه شهرت و محبوبیت پیدا کرده اند. اگر قصد سفر به این کشور سردسیر اروپایی را دارید می‌توانید در این مطلب با بهترین غذا‌های فنلاندی آشنا شوید و در طول سفر آن‌ها را امتحان کنید. با ما همراه باشید.

پنیر لیپاجوستو | Leipajuusto

معروفترین غذاهای فنلاندی؛ سفری به شمال اروپا!

نان پنیری لیپاجوستو که به خاطر صدای خاصی که موقع جویدنش ایجاد می‌کند به پنیر جیرجیری هم معروف است یکی از معروف‌ترین خوراکی‌ها و غذا‌های فنلاندی است. این پنیر از شیر آغوز گاو تهیه می‌شود و به همین دلیل سرشار از کلسترول است. شیر را پس از جوشاندن و اضافه کردن مایه پنیر داخل قالب‌های گردی قرار می‌دهند و در آخر آن را می‌پزند یا روی آتش گریل می‌کنند تا روی آن برشته و طلایی شود. پنیر لیپاجوستو را معمولا بلافاصله پس از کباب کردن و به صورت گرم می‌خورند، اما می‌توان آن را خشک کرد و برای ماه‌ها و حتی سال‌ها آن را نگهداری کرد. این پنیر در فرهنگ و زندگی مردم فنلاند جایگاه ویژه‌ای دارد و آن را به شیوه‌های مختلف می‌خورند. معمولا این پنیر را به برش‌های کوچک تقسیم می‌کنند و همراه با قهوه سرو می‌کنند. گاهی هم آن را همراه با مربای نوعی توت به نام کلودبری می‌خورند یا به جای پنیر فتا داخل سالاد می‌ریزند. در اکثر رستوران‌ها و کافه‌های هلسینکی و شهر‌های دیگر فنلاند می‌توانید این پنیر خوشمزه را به عنوان عصرانه یا میان وعده‌ای دلچسب سفارش بدهید و از طعم یکی از معروف‌ترین غذا‌های فنلاندی لذت ببرید.

سوپ ماهی فنلاندی یا لوهیکیتو | Lohikeitto

معروفترین غذاهای فنلاندی؛ سفری به شمال اروپا!

یکی از معروف‌ترین غذا‌های فنلاندی نوعی سوپ ماهی به نام لوهیکیتو است. این سوپ از ماهی سالمون، سیب زمینی و سبزیجات معطر تهیه می‌شود و گاهی با افزودن شیر حالتی خامه‌ای به آن می‌دهند. خانواده‌های فنلاندی این سوپ را اغلب برای شام آماده می‌کنند و دور هم می‌خورند. با این حال شما در سفر به فنلاند و شهر‌های مختلف مثل هلسینکی می‌توانید سوپ ماهی لوهیکیتو را در اکثر رستوران‌ها سفارش بدهید.

شیرینی پای بلوبری فنلاندی | Mustikkapiirakka

معروفترین غذاهای فنلاندی؛ سفری به شمال اروپا!

شیرینی پای فنلاندی با ظاهری زیبا و خوشرنگی که دارد در بین محبوب‌ترین شیرینی‌ها و غذا‌های فنلاندی جا می‌گیرد. این نوع پای بیشتر از آن که به شیرینی شبیه باشد مثل یک کیک است. در فنلاند این پای خوشمزه را اغلب همراه با قهوه می‌خورند و تقریبا در تمام رستوران‌ها و کافه‌های فنلاند و هلسینکی، پای بلوبری را می‌توانید سفارش بدهید. از آن جا که میوه بلوبری در فصل تابستان می‌روید شیرینی پای بلوبری هم شیرینی تابستانی است و از میوه‌های تازه و خوش طعم در آن استفاده می‌شود. اگر در شهر هلسینکی هستید و دلتان یک عصرانه فنلاندی می‌خواهد یک برش پای بلوبری همراه با یک فنجان قهوه انتخابی فوق العاده خواهد بود.

گوشت گوزن | Reindeer

معروفترین غذاهای فنلاندی؛ سفری به شمال اروپا!

فنلاند کشوری سردسیر در شمال اروپاست و جمعیت زیادی از گوزن‌های شمالی در این کشور زندگی می‌کنند. به همین دلیل گوشت گوزن نقشی ویژه در آشپزی و غذا‌های فنلاندی دارد و غذا‌های مختلفی را با آن تهیه می‌کنند. مزارع پرورش گوزن در سرتاسر فنلاند وجود دارد و اکثر آن‌ها به مصرف داخلی می‌رسند و صادرات کمی از آن‌ها انجام می‌شود. اگر تا به حال گوشت گوزن نخورده اید باید بگوییم که طعم این گوشت تا حدودی شبیه به گوشت گاو، اما بافت سفت‌تر و طعم بیشتری دارد. در رستوران‌های فنلاند انواع غذا‌ها را می‌توانید ببینید که با استفاده از گوشت گوزن تهیه شده اند: از خوراک گوزن گرفته تا استیک گوزن، کباب گوشت گوزن و حتی پاستا با گوشت گوزن!

کالاکوکو | Kalakukko

معروفترین غذاهای فنلاندی؛ سفری به شمال اروپا!

یکی از غذا‌های سنتی فنلاند غذایی به نام کالاکوکو است که شاید بعضی توریست‌ها از طعم آن خوششان نیاید. اما خودِ مردم محلی عاشق آن هستند و آن را یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌های فنلاندی می‌دانند. این غذا یک قرص بزرگ نان است که داخلش با ماهی پر شده است و می‌توان آن را پای ماهی هم نامید. این غذا به ویژه در کوپیو، مرکز منطقه ساوونیای شمالی محبوبیت زیادی دارد و نانوایی‌های متعددی کالاکوکو را به فروش می‌رسانند. حتی رقابت‌های سالانه کالاکوکو هم در این منطقه برگزار می‌شود و آشپز‌هایی از سرتاسر فنلاند برای رقابت به این جا می‌آیند.

دلمه کلم | Kaalikääryleet

معروفترین غذاهای فنلاندی؛ سفری به شمال اروپا!

دلمه کلم یکی دیگر از غذا‌های فنلاندی است که البته همان طور که می‌دانید در بسیاری از کشور‌های دیگر مثل کشور‌های حوزه بالکان، مدیترانه و خاورمیانه هم وجود دارد. با این حال دلمه کلم در فنلاند به سبک و سیاقی متفاوت تهیه می‌شود و معمولا روی آن با کمی مربای لینگون بری یا مورد قرمز صحرایی (lingonberry) تزیین می‌شود. از آن جا که دلمه کلم کاملا با ذائقه ما سازگاری دارد اگر دلتان یک غذای آشنا خواست می‌توانید این غذا را در رستوران‌ها سفارش بدهید. داخل کلم‌ها را با گوشت، پیاز و ادویه‌های مختلف پر می‌کنند و بعد همراه با مربای لینگون بری سرو می‌کنند.

سوپ نخودفرنگی | Hernekeitto

معروفترین غذاهای فنلاندی؛ سفری به شمال اروپا!

سوپ نخودفرنگی غذای سنتی خانواده‌های فنلاند در روز‌های پنج شنبه است و در تابستان‌ها با نخودفرنگی تازه و در سایر فصول با نخودفرنگی خشک شده تهیه می‌شود. این سوپ معمولا همراه با گوشت تهیه می‌شود و یکی از محبوب‌ترین غذا‌های فنلاندی به حساب می‌آید. مردم فنلاند عاشق این سوپ سبز و خوشرنگ هستند و آن را همراه با پنکیک یا مربا یا خامه همزده میل می‌کنند. اگر دوست دارید یک سوپ سبک و خوش طعم به عنوان شام یا پیش غذا بخورید سوپ نخودفرنگی فنلاندی را حتما سفارش بدهید و طعم آن را امتحان کنید.

سوپ سوسیس | SISKONMAKKARAKEITTO

معروفترین غذاهای فنلاندی؛ سفری به شمال اروپا!

خب، اسم این غذا آن قدر طولانی و سخت به نظر می‌رسد که افراد غیر فنلاندی آن را تنها سوپ سوسیس می‌نامند. سیسکون ماکاراکیتو در زبان فنلاندی به معنای سوپ سوسیس خواهر است که اسمی عجیب برای یک سوپ است. اگر اهل ماجراجویی هستید و دوست دارید غذایی کاملا فنلاندی را سفارش بدهید پیشنهاد می‌کنیم این سوپ عجیب و خاص را سفارش بدهید. جالب است بدانید که سوسیسی که در این سوپ استفاده می‌شود اختصاصا برای این سوپ تهیه می‌شود و در هیچ غذای دیگری این نوع خاص از سوسیس را مشاهده نخواهید کرد. این سوسیس خام است و به شکل گرد و قلقلی در آمده و به صورت خام داخل سوپ ریخته می‌شود؛ بنابراین طعم آن بسیار خاص است و با سوسیس‌هایی که تا به حال امتحان کرده اید مطمئنا متفاوت خواهد بود. با این حال، اگر ذائقه جسوری دارید به سراغ این سوپ بروید و یکی از پرطرفدارترین غذا‌های فنلاندی را در طول سفر امتحان کنید.

خوراک کاسرول کلم | Kaalilaatikko

معروفترین غذاهای فنلاندی؛ سفری به شمال اروپا!

کالیلاتیکو یا کاسرول کلم یکی دیگر از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذا‌های فنلاندی است. این خوراک سنتی معمولا در فصول سرد سال مصرف می‌شود و از گوشت چرخکرده، کلم و سبزیجات تهیه می‌شود و در آخر با کمی مربای توت قرمز روی آن را تزیین می‌کنند و آن را داخل فر قرار می‌دهند تا بپزد. اگر به ویژه در فصل پاییز به هلسینکی و فنلاند سفر کردید می‌توانید در تمام رستوران‌ها این خوراک خوشمزه و مقوی را سفارش بدهید و از طعم جدید و جالب آن لذت ببرید.

منبع: tripsavvy

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سوپ ماهي:))))

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آبگوشت ماهی :)

    • بدون نام

      مربا با گوشت چرخ کرده!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج