جاباما
۸۴۱۰۱۵
۸ نظر
۸۴۸۴
۸ نظر
۸۴۸۴
پ

قوانین استفاده از بند شلوار (ساسپندر) برای آقایان

بند شلوار یا ساس بندکه در اصطلاح آمریکایی ساسپندرز (Suspenders) و در اصطلاح انگلیسی بریس (braces) نامیده می‌شود، نوار‌های زینتی هستند که معمولا پارچه‌ای یا چرم بوده و روی شانه‌ها قرار می‌گیرند و باعث بالا نگه داشتن و ثابت قرار گرفتن شلوار می‌گردند. امروزه آقایان از این اکسسوری که سبکی کلاسیک دارد، استفاده می‌کنند، اما استفاده از آن نیز قوانینی دارد که باید رعایت شود.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: بند شلوار یا ساس بندکه در اصطلاح آمریکایی ساسپندرز (Suspenders) و در اصطلاح انگلیسی بریس (braces) نامیده می‌شود، نوار‌های زینتی هستند که معمولا پارچه‌ای یا چرم بوده و روی شانه‌ها قرار می‌گیرند و باعث بالا نگه داشتن و ثابت قرار گرفتن شلوار می‌گردند.

قوانین استفاده از بند شلوار (ساسپندر) برای آقایان

تاریخ نگاران قدمت بند شلوار را بر اساس شواهد تاریخی به اوایل قرن نوزده میلادی نسبت می‌دهند و شخصی به نام آلبرت تورستون را نیز مبتکر آن به شکل نوین امروزی می‌دانند. استفاده از بند شلوار پس از جنگ جهانی اول و با رایج شدن آن در لباس‌های فرم روزانه جایگاهی بسیار بالا پیدا نمود، ولی این جایگاه رفیع با توجه به جریان مد به شکلی پیش رفت که در حدود یک دهه بعد استفاده از آن رشد نزولی داشت، ولی همچنان از آن‌ها استفاده می‌شد البته به شکلی که دیگر بر روی لباس‌ها دیده نمی‌شدند. امروزه نیز آقایان از این اکسسوری که سبکی کلاسیک دارد، استفاده می‌کنند، اما استفاده از آن نیز قوانینی دارد که باید رعایت شود. اگر می‌خواهید با قوانین استفاده از ساس بند آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

ساس بند را با کمربند نبندید

قوانین استفاده از بند شلوار (ساسپندر) برای آقایان

اگر می‌خواهید از بند شلوار استفاده کنید، نباید کمربند ببندید، این قانونی ست که همیشه باید به یاد داشته باشید. اگر چه شلوار شما جایی برای بستن کمربند دارد، اما لزومی ندارد که همیشه کمربند ببندید. شما می‌توانید به جای کمربند از بند شلوار استفاده کنید. حتی اگر از جای خالی کمربندتان ناراحت هستید، از یک خیاط بخواهید که آن را برایتان جدا کند.

بند شلوارتان را درست انتخاب کنید

قوانین استفاده از بند شلوار (ساسپندر) برای آقایان

۲ نوع بند شلوار وجود دارد، کلیپسی و دکمه دار. اگر به دنبال بند شلواری کلاسیک، شیک و حرفه‌ای هستید، بهتر است که مدل‌های دکمه دار را انتخاب کنید، اما اگر استایلی غیر رسمی‌تر و کژوال دارید، بند شلوار‌های کلیپسی انتخاب مناسب تری خواهند بود.

بند شلوار را بدون کت نپوشید

قوانین استفاده از بند شلوار (ساسپندر) برای آقایان

شما نباید بند شلوار را بدون کت به تن کنید. اگر چه زمان‌هایی که در فضای بسته مانند اتاق هستید می‌توانید کت تان را در آورید، اما یادتان باشد زمانی که خواستید از آن محیط خارج شوید، حتما کت تان را دوباره به تن کنید.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که در کنار کت، از کلیپس برای بند شلوارتان استفاده نکنید. ساس بند‌های دکمه دار برای استایل رسمی‌تر و ساس بند‌های کلیپسی برای تیپ‌های غیررسمی و کژوال‌تر پیشنهاد می‌شود. از آنجا که کت به ظاهر شما حالتی رسمی می‌دهد، بهتر است که به دنبال ساس بند‌های دکمه دار باشید.

بند شلوار را درست ببندید

قوانین استفاده از بند شلوار (ساسپندر) برای آقایان

زمانی که صحبت از مدل بستن بند شلوار می‌شود، شما می‌توانید آن را به دو مدل ببندید: مدل X. یا Y. اگر چه هر دوی این مدل‌ها جذابیت دارند، اما مدل X، لباس شما را خوش فرم‌تر روی اندام تان نگه می‌دارد، از این رو که شما می‌توانید فاصله بین دو بند را با توجه به فرم اندام تان تغییر دهید.

به سایز بند شلوار دقت کنید

قوانین استفاده از بند شلوار (ساسپندر) برای آقایان

اگر چه شما می‌توانید سایز ساس بند را کم و زیاد کنید، اما بهتر است که قبل از خرید، یعنی از همان ابتدا، به دنبال ساس بندی سایز خودتان باشید. بند شلواری که فیت تن تان باشد خیلی بهتر و جذاب‌تر روی تن تان خواهد نشست.

شلوار مناسبی انتخاب کنید

قوانین استفاده از بند شلوار (ساسپندر) برای آقایان

شلوار‌های فاق کوتاه برای بستن کمربند طراحی شده اند، در حالی که شلوار‌های فاق بلند بهترین انتخاب برای ساس بند، هستند؛ بنابراین بار دیگر که خواستید ساس بند را به شلوارتان ببندید، قبل از این که شلوارتان را اتو و آماده کنید، به مدل آن نیز توجه داشته باشید.

رنگ بند شلوار باید با رنگ کفش تان ست باشد

قوانین استفاده از بند شلوار (ساسپندر) برای آقایان

برای این که ظاهر جذاب تری داشته باشید، بهتر است که رنگ ساس بند را با رنگ کفش تان ست کنید. البته این قانون برای زمان‌هایی که می‌خواهید استایلی رسمی و شیک داشته باشید، پیشنهاد می‌شود. برای موقعیت‌های غیر رسمی‌تر ست کردن رنگ این دو اکسسوری با هم واجب نیست. رنگ مشکی از این رو که با هر رنگی به سادگی ست می‌شود، بهترین انتخاب برایتان خواهد بود.

اگر نمی‌خواهید رنگ ساس بندتان را با رنگ کفش تان ست کنید، حداقل رنگ چرم انتهای آن را با رنگ کفش تان هماهنگ کنید. به عنوان یک قانون کلی، شما حتی باید رنگ فلز کفش و ساس بندتان را نیز به یک رنگ انتخاب کنید. مثلا اگر فلز بند شلوارتان طلایی ست، فلز روی کفش هاییچجون لوفر شما هم باید به همان رنگ باشد. این قانون برای رنگ هایی، چون نقره و مشکی نیز صادق است.

به پهنای بند شلوار دقت کنید

قوانین استفاده از بند شلوار (ساسپندر) برای آقایان

شما می‌توانید بند‌های باریک یا بلند را انتخاب کنید، اما این هم قوانینی دارد:

  • بند شلوار‌های باریک، ۱.۲ تا ۲.۵ سانتی متر، برای استایل مدرن و جوان پسندانه مناسب است.
  • بند شلوار‌های متوسط، ۳ تا ۳.۸ سانتی متر، اندازه‌ای استاندارد دارند و برای هر فردی مناسب است.
  • بند شلوار‌های پهن، ۵ سانتی متر، بیشتر کاربردی هستند و برای افراد سنتی و کلاسیک مناسب است.

منابع: mrkoachman، ties

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس

      ممنون بابت این مطلب یکی از مهمترین دغدغه های امروزم خدا رو شکر با عنایت شما حل شد ... بابا دست بردارید تو رو خدا ما الان لنگ خود شلواریم اونوقت شما از ساسپندر مطلب میزارید نمک رو زخم دل قشر مستضعف میریزید خدایی این مطلب دغدغه چند درصد مردم ایرانه ؟ به جای این از پیاز کیلیویی 15 هزار تومن بنویش از گوشت و مرغ کیلویی خداتومن بنویس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه مطلب ها نمیشه بد تلخ باشه اونا رو هم دارن میگن لوث نکن

      • بدون نام

        راس میگه واسه چی از بند خشتک مطلب میذاری

      • بدون نام

        اینها هزینه میگیرند برای تبلیغ سبک زندگی غربی. چه انتظاراتی داری شما

    • کرمانشاه

      همینو کم داشتیم

    • کرمانشاه

      در این روزگار
      خشتکمون شده پاپیون

      دیکه بندش کجا بوده ؟!

    • بدون نام

      خیلی اموزنده بود من بند شلوار دوس دارم اما اصولشو نمیدونستم ممنون خوب بود مرسی

    • ارین کماندار

      عالی بود خیلی وقت بود مطلب به این خوبی به فارسی ندیده بودم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج