۸۴۱۹۴۶
۲۹ نظر
۵۰۰۷
۲۹ نظر
۵۰۰۷
پ

مخالفان FATF بر شاخه نشسته‌اند و بُن می‌بُرند

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد:مخالفان AFTF متاسفانه بدون توجه به منافع ملی، برای از میدان به در کردن رقیب و تامین منافع کوتاه مدت گروهی خود، بر شاخ نشسته‌اند و بن می‌برند.

خبرگزاری ایسنا: عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد:مخالفان AFTF متاسفانه بدون توجه به منافع ملی، برای از میدان به در کردن رقیب و تامین منافع کوتاه مدت گروهی خود، بر شاخ نشسته‌اند و بن می‌برند.

آذر منصوری ، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت یادآور شد : گروه ویژه اقدام مالی ، یا FATF ، یک سازمان‌ همکاری بین کشورهاست که برای مقابله با پولشویی و مبارزه با تروریسم شکل گرفته است. درحال‌حاضر ۳۴ کشور به همراه ۲ سازمان اتحادیه اروپا و شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس، جزو قلمرو قضایی این سازمان محسوب می‌شوند.

وی افزود: در حالی که FATF در تیر ماه سال ۱۳۹۵ اطلاعیه‌ای صادر کرد که براساس آن، اعلام شده بود محدودیت‌های نظام پولی و مالی ایران به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمده‌است اما در همان زمان، به ایران توصیه کرد که در این فرصت، آنها را به عنوان اصلاحات مد نظر گروه اقدام مالی به انجام رساند.

منصوری خاطرنشان کرد: در واقع آنچه FATFاز ایران می‌خواهد اطلاعات بانکی نیست بلکه آنها می‌خواهند سیستم بانکی ایران نرم‌افزاری داشته‌باشد که تخلفات و معاملات مشکوک را شناسایی کند که همه اینها در برنامه اقدام پیش‌بینی شده‌است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ادامه تصریح کرد: از سال ۲۰۰۹ جمهوری اسلامی ایران به ناحق و با انگیزه‌های سیاسی ولی با بهانه‌های فنی، در صدر لیست کشورهای غیرهمکار و کشورهای تأمین کننده مالی تروریسم قرار گرفت، ایران در کنار کره‌شمالی، مشمول اقدامات مقابله‌ای شد، اقداماتی که آثار سنگینی برای نظام مالی و بانکی ایران داشت.

وی افزود:این توصیه شورای امنیت ملی کشور در سال ۸۹ بود که وزارت اقتصاد و دولت وقت را مکلف کرده‌بود با نهاد FATF در تعامل باشند و پیشرفت‌های ایران را تشریح کرده و زمینه را برای خروج ایران از لیست سیاه فراهم کنند.

منصوری تاکید کرد:اکنون اما، مخالفان دولت آن را مستمسکی برای حمله به دولت قرار داده اند و بهانه این حملات را به زعم خود منافع ملی قلمداد می کنند، بدون آنکه نسبت به اصل و مفاد و پیشینه آن آگاهی بخشی لازم را انجام دهند ، آنها بدون توجه به نظر کارشناسان امر و پاسخ دولت در این ارتباط، بی‌امان حمله می کنند.

وی ادامه داد:این مخالفت‌ها اما به طور قطع نه از سر ندانستن که به نوعی بیانگر تغافل و تقابل سیاسی این‌ مخالفان سرسخت با دولت و مجلس است. به طور قطع، الحاق به FATF نه تنها تهدیدی برای منافع ملی ایران نخواهد بود، بلکه با توجه به کشورهای متعددی که به آن ملحق شده‌اند، زمینه اعتمادافزایی بیشتر کشورها را برای مبادلات مالی و تجاری نیز فراهم کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه مشخص نیست که چرا مخالفان سیاسی دولت، FATF را رقیب سیاسی خود می‌دانند در حالی‌که پیشینه اقدام ایران به دولت دهم برمی‌گردد ، افزود: در آن مقطع، این حساسیت‌ها وجود نداشته است که این ابهام را مخالفان FATF باید پاسخ دهند.از سوی دیگر با توجه به کارکردی که FATF تا کنون داشته است همه دلسوزان کشور باید با استقبال از آن، در جهت شفافیت هر چه بیشتر ،مبادلات ارزی کشور تلاش کنند چرا که الحاق به لوایح چهارگانه FATFبه طور قطع در کنار شفافیت و پاسخگویی، زمینه تسهیل همکاری‌های بین‌المللی را نیز فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه عده‌ای که این ‌شفافیت را مغایر با اهداف و منافع باندی خود می‌بینند نیز به بهانه‌های غیرکارشناسی و البته کاملا سیاسی با آن مخالفت می‌کنند، اظهارکرد:تلاش برای الحاق به FATF، تلاش موثر دولت است که نتیجه‌اش تعلیق ایران از لیست سیاه بوده و همین موفقیت به معنی یک گام به جلو است.

وی ادامه داد:درحالی‌که دشمنان استراتژیک ایران در تلاش هستند که ایران همچنان در لیست سیاه بماند، عده‌ای در داخل از سر تغافل یا تجاهل و روشن‌تر بگویم «تقابل»، بدون توجه با تاثیر رفتارهای خود بر منافع ملی کشور، نفع خود را در مشوش‌کردن افکار عمومی می‌بینند. موضوعی که حتی شورای عالی امنیت ملی مجلس و دولت نیز نسبت به آن نظر مثبت دارند و همه مراحل قانونی را طی کرده‌است. در چنین شرایطی مرز بین منافع گروهی و منافع ملی نیز مخدوش می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت یادآور شد:این سخنان و انتقادها درحالی‌ است که مهم‌ترین اصل رسیدگی و مقابله با پولشویی، الزام به شفافیت در مبادلات تجاری است. رعایت این اصل نه ‌تنها سد بزرگی در برابر فساد سازمان‌یافته در کشور خواهدبود بلکه به دولت به عنوان متولی اصلی توسعه کشور، این فرصت را می‌دهد تا از این مسیر بر مجموعه‌ای از مشکلات اقتصادی پیش روی کشور که مانع توسعه‌یافتگی است، غلبه پیدا کند.

وی تاکید کرد: تحقق چنین امری نه تنها مغایرتی با منافع ملی ندارد، بلکه با توجه به اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران،تقویت کننده منافع ملی و تحقق اهداف این سند بالادستی نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه مخالفان AFTF متاسفانه بدون توجه به منافع ملی، برای از میدان به در کردن رقیب و تامین منافع کوتاه مدت گروهی خود، بر شاخ نشسته‌اند و بن می‌برند، خاطرشنان کرد:روشن است که عدم الحاق ایران با توجه به جمیع شرایط امروز ایران، بر کلیه مبادلات تجاری کشور سایه می‌اندازد و کار برای ایران سخت‌تر خواهدشد و از همه مهم‌تر با عدم الحاق، بهترین پاس گل را به مخالفین استراتژیک ایران داده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پویا

      دیدیم موافقان برجام چه غلطی کردن...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حنای برجامیا دیگه رنگی نداره

    • بدون نام

      این خانم منصوری هم یک نفوذی دیگر است مطمینا این برنامه هم مثل برجام قابل اعتماد نخواهد بود خانم منصوری لطفا روی داشته های خودمان تکیه کنید نه پیشنهاد های بی ثمر دشمن

    • علی اکبر

      سلام، این کاملترین توضیح بود و آگه ما عضو این سازمان بودیم الان زنجانی و خانم شیخ‌الاسلامی این همه پول مملکت رو به تاراج نمیبردن

      پاسخ ها

      • امیری

        عزیز من ما عضو نیستیم کانادا که هست. چرا کانادا با پول شویی مقابله نمیکنه؟ عربستان چطور که منابع مالی داعش را تامین می کنه؟!

    • بدون نام

      شماها بر چی نشسته اید ؟

    • بدون نام

      یک عده منعفت طلب مغرض ویک عده بیسواد ریشه به تیشه ما مردم میزنند واگر ریگی به کفش ندارند وپول حرام نمیکنند مخالفت چرا

    • بدون نام

      ریگی نباشه ترسی هم نیست ملت اگاه هستند میخوان رفراندوم بزارن ی ملت بزارن جوابگو باشن اینجا چرا ملت حساب نمکنید

    • اختلاس اصولی

      آبجی ، این به ظاهر اصولگرایان بن مردم را می برند . به خودشون که آسیبی نمی‌رسه . از کنار تشدید تحریم ها ، اختلاس های میلیاردی می کنند . دلت خوشه آبجی .

    • روحی

      خواهرم برو بشین تو خونه آشت رو درست کن و به بچه هات برس
      تو دیگه نشو قوز بالای قوز.

    • بدون نام

      خوب کاری نداره مخالف و موافق بیایند در تلویزیون در حضور مردم مناظره کنند و مسولیتش را بپذیرند تصمیمات مهم و سرنوشت ساز ازافراد نخبه ساخته است پست و مقام وجایگاههای مادی و معنوی اینجا باید منافع مردم و‌کشور را لحاظ کنند

    • بدون نام

      تو چرا غصه میخوری بزار ببرند چه بهتر می افتند و سقط میشوند.

    • بدون نام

      مخالفان fltfهمان مخالفان برجام هستند که با ترامپ رابطه تنگاتنگ دارند و کمر به نابودی ایران و ایرانی بسته اند خدا لعنتشان کند

    • بدون نام

      با برجام مشکلاتمون حل شد

    • بدون نام

      حرف حساب و منصفانه به دل می نشیند.

    • محمد شریفی

      کسی که کار رسانه انجام میده باید بیطرف باشه شما متاسفانه بسیار آماتور و غیر حرفه ای تیتر میزنید و انشالله تمرین کنید درست میشه

    • محسن خوزستان

      یک سوال بی پاسخ از همه آنها که سنگ FATF را به سینه می زنند و همکاری با FATF را ضرورت مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم می دانند:

      آیا عجیب نیست متهمان فساد و پولشویی، به آمریکا و اروپا و کانادا می گریزند و از دولت های مدعی مبارزه با پولشویی در FATF پناهندگی می گیرند؟! هفتاد درصد پولشویی های دنیا توسط موسسان FATF انجام می شود.

      پاسخ ها

      • @

        احمق همه جای دنیا هستش محسن.بنظر من این موافقان عمدا میخان fatf رو تصویب کنن چون اینا جاسوس و خائن و وطن فروش هستن. در رابطه با برجام که مشخص شد چه کردن با کشور چند نفر جاسوس تو تیم مذاکره کننده بود! یا همین مسئول ایرانی که رایزنی میکرد واسه fatf که مشخص شد داره پناهندگی میگیره واسه خودش!

    • بدون نام

      شما را خودتون در مجلس را شفاف نکردین بعد میخواهید حساب‌هایی که باهاش تحریم‌هارو باید دور زد برای خارجی‌ها شفاف کنید

    • بدون نام

      شما اول اموال و دارایی های خود رای شفاش کنید

    • بدون نام

      چقدررودلرین دروغ میگین باز

    • محمد

      روحانی و ظریف هیچگونه تضمینی برای بهتر شدن اوضاع پس از پذریرش fatf نمی دهند که هیچ اوضاع از اینی که هست بدتر هم می شود.

    • بدون نام

      اگه خوب بود fata اختلاس گرا فرار نمیکردن برند کاندا هیچ کس هم کاریشون نداشته باشد پس این برای به دام انداختن ایران است هی نشینید بگیداگه نشه فلان میشه و بوان میشه تا مردم را خر کنید

    • بدون نام

      قبول کنید مردم تحمل تحریم بیشتر ندارند .

    • بدون نام

      قبول کنید مردم تحمل تحریم بیشتر ندارند .

    • بدون نام

      خدا لعنت کن این مخالفان از خدا بی خبر که بخاطر جناح بازی و منافع خود کشور و مردم را به خطر می اندازند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا لعنت کنه خودتو چرا توهین میکنی

    • شهریار

      اگر با تصویب نشدنش بن مخالفان بریده میشد، اشکالی که نداشت هیچ، خیلی هم خوب بود، ولی ایراد تصویب نکردنش، بریدن بن این مملکت و مردم عامی است که به فلاکت بیشتر خواهند افتاد.

    • بدون نام

      دیگه نیازی به پیوستن به این لایحه نیست برجام که تمام مشکلات را حل کرد.لطف کنید اینهمه آسایش برای ملت نیاورید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج