۸۴۲۴۶۹
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

شاید عامل مسمومیت در قروه عفونت تنفسی باشد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عامل مسمومیت در قروه را به دلیل عفونت تنفسی به صورت ناراحتی گوارشی دانست و بر رعایت نکات بهداشتی برای کاهش این مسئله تأکید کرد.

خبرگزاری مهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عامل مسمومیت در قروه را به دلیل عفونت تنفسی به صورت ناراحتی گوارشی دانست و بر رعایت نکات بهداشتی برای کاهش این مسئله تأکید کرد.

فرزام بیدارپور در خصوص ایجاد مسمومیت یا بیماری در قروه که از نوزدهم اسفند شروع شده، اظهار داشت: در چند روز گذشته تعداد مراجعینی با حالت تهوع و استفراغ به مراکز بهداشتی و درمانی در سریش‌آباد و بیمارستان قروه به نسبت بالا بود و به همین دلیل به خاطر بررسی بیشتر تیم‌هایی از استان و از وزارتخانه اعزام شدند.

به گفته وی بیشتر افراد مبتلا عمدتاً یک علامت ۱۲ تا ۲۴ ساعته داشتند و علائم شدیدی در آنان مشاهده نشد و همچنین بیماران نیاز به بستری نداشته و سرپایی درمان شدند.

بیدارپور افزود: با توجه به بررسی انجام شده علاوه بر آزمایشات و نمونه گیری ها، عوامل خطر و منابع آبی آزمایش شد و خوشبختانه مشکلی در آب مشاهده نگردید و در واقع شرح حال بیماران از طریق نمونه‌های انجام شده نشان داد که مشکل در آب نبوده است.

وی همچنین به نمونه‌گیری از مواد غذایی که بیماران استفاده کرده بودند اشاره داشت و گفت: مراجعین قبل از اینکه دچار این مشکل شوند تعدادی سبزیجات و تعدادی هم شیرینی مصرف کرده بودند که با انجام آزمایشات مشخص شد عامل ناراحتی از این مواد نبوده است.

بیدارپور با بیان اینکه دلیل اصلی این مشکل می‌تواند به تغییرات آب و هوایی مرتبط باشد، بیان کرد: با توجه به شرایط فصلی که میزان عفونت‌های تنفسی افزایش می‌یابد و گاهی به صورت عوارض گوارشی خود را نشان می‌دهند به نظر می‌رسد عامل اصلی این جریان همین عفونت تنفسی باشد.

مطابق اظهارات وی ویروس‌های این بیماری به گونه‌ای هستند که تنفسی بوده اما خود را به شکل ناراحتی‌های گوارشی همانند تهوع و اسهال نشان می‌دهند که ممکن است با توجه به تغییرات آب و هوایی شرایط رشد ویروس اتفاق بیافتد.

بیدارپور مهمترین نکته در این زمینه را رعایت نکات بهداشتی دانست و عنوان کرد: لازم است مردم به بهداشت فردی و غذایی، استفاده از غذای پخته، توجه در تماس فرد به فرد، رعایت فاصله با فرد بیمار، هنگام عطسه و یا سرفه کردن جلوی دهان خود را گرفتن و … توجه داشته و تمامی موارد بهداشتی را در نظر بگیرند.

وی بر استراحت به موقع برای کسانی که بیماری دارند و انجام درمان‌های لازم تأکید کرد و یادآور شد: کسانی که دچار تب، سرفه، گلو درد و سردرد، کم آبی و بی آبی، درد عضلات و اسهال شدید شدند باید هرچه سریع به پزشک مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نسبت به سالم بودن آب قروه اطمینان خاطر داد و افزود: نگرانی خاصی وجود ندارد و مردم آسوده خاطر باشند و بهتر است تأکید شود که از این تعداد بیمار یک مورد هم بستری نشده و همه به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

این مقام مسئول بررسی موضوع را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی دانست و توجه به سالم سازی سبزیجات بعد از خرید و شست و شوی کامل آن را ضروری اعلام کرد.

فرزام بیدار پور مبتلایان به این عفونت را در تمام رنج سنی عنوان کرد و به گفته وی بیشتر افراد سن بالا درگیر این معضل شده بودند.

گفتنی است از روز نوزدهم تا بیست و سوم اسفند ۳۴۲ نفر با علائم مشابه تهوع و اسهال به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان قروه مراجعه کرده‌اند که با انجام مراحل درمان به صورت سرپایی بهبود یافته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلیلش گوشت یخ زده فاسد است

    • بدون نام

      گـوشت یخـی بوده،
      چرا به مردم راستشـو نمیگیــد؟؟؟

    • بدون نام

      پس میگفتن مال گوشت منجمد بوده در کردستان همه میگن اعلام شده مال گوشت یخ زده بود

    • بدون نام

      شاید واگرها شروع شد که تحویل ملت بدند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج