۸۴۲۶۷۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

سرخابی‌ها امروز شانس صدرنشینی دارند

امروز در آخرین شنبه سال ۹۷، استقلال و پرسپولیس، سودای صدرنشینی در سر دارند یا دست‌کم رسیدن به جایگاهی بهتر از آنچه قبل از بازی از آن‌شان بود.

فرهیختگان: امروز در آخرین شنبه سال ۹۷، استقلال و پرسپولیس، سودای صدرنشینی در سر دارند یا دست‌کم رسیدن به جایگاهی بهتر از آنچه قبل از بازی از آن‌شان بود. تساوی فولاد و سپاهان در ورزشگاه بسیار زیبای فولاد آرنا، صدر جدول را یک‌بار دیگر در معرض وسوسه تیم‌های در دسترس قرار داد، با این تفاوت که استقلال تهران هم پس از مدت‌ها، آنقدر به میز نزدیک است که بتوان به شرط‌ و شروط‌، کام خود را با کیک صدرنشینی پایان سال شیرین کند.

سپیدرود - پرسپولیس؛ بدون علی کریمی!

جذابیت‌های بازی بزرگ امروز در رشت، می‌توانست چند برابر شود، اگر علی کریمی روی نیمکت سپیدرود نشسته بود. چقدر می‌شد افسانه‌سرایی کرد برای تقابل مجدد بین علی کریمی با برانکو و چقدر هم دل‌شان خنک می‌شد لابد وقتی یاد آن ضربه معروف کریمی به کیف دکتر تیم ملی می‌افتادند. باقی‌اش دیگر برمی‌گشت به اینکه نویسنده مطلب ته دلش، برانکویی باشد یا جادوگری!

با این همه، این اتفاق رخ نداد. کریمی از این تیم رفت تا جدال امروز دو تیم بین نادر دست‌نشان باشد با برانکو؛ دو مردی که تقابل‌شان حساسیت یا جذابیتی ندارد مگر آنکه قهرمان زندگی شما دست‌نشان باشد که تجربه نشان داده تعداد چنین مخاطبانی در رسانه‌ها به‌شدت نادر است وگرنه آقا نادر سال‌های اخیر را در لیگ‌های پایین‌تر هدر نمی‌داد.

غایبان پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، محمد انصاری، شایان مصلح، ماریو بودیمیر و محمدامین اسدی، غایبان پرسپولیس در بازی امروز هستند. بودیمیر که در بازی‌های اخیر آماده نشان داده بود و همچنین بیرانوند، غایبان جدیدند و ماهینی و انصاری غایبان قدیم. این وسط شایان مصلح دوست داشت به بازی با تیم سابق خود برسد که نرسید.

بازی صدرنشینی

تساوی فولاد و سپاهان بیشتر از هر چیز برای دو تیم تهرانی خوشایند بود که حالا اقبال رسیدن به صدر را دارند. شانس پرسپولیس البته بیش از استقلال است و کسب یک پیروزی قابل پیش‌بینی در رشت می‌تواند آنها را به صدرنشین نهایی سال ۹۷ تبدیل کند. پرسپولیس البته در چند هفته اخیر آنقدر که باید در زمین سرحال نبوده و برانکو به این پیروزی نیاز دارد تا کمی حال و هوای تیمش را در انتهای سال بهبود بخشد. او قطعا به دنبال این است که با به پایان رساندن سال با صدرنشینی، خود را برای یک سال توفانی دیگر در لیگ ایران آماده کند.

پیش‌دربی

نه‌فقط پرسپولیس که استقلال هم باید در بازی امروز خود، نیم‌نگاهی به دربی بعد از عید داشته باشد. از آنجا که بازی‌های امروز برای دو تیم حکم پیش‌دربی را دارد، طبیعی است که حواس بازیکن‌ها و مربی‌ها به بازی بعدی هم باشد. بعید است هیچ‌کدام‌شان بخواهند بازی بزرگ سال ۹۸ را از دست بدهند.

اوضاع نامطلوب سپیدرود

از تیم رشتی خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد. آنها در قعر جدول یکی از نامزدهای جدی سقوطند و شاید برد در بازی خانگی مقابل پرسپولیس برای آنها کمی امیدواری بخرد. نادر دست‌نشان برای بالابردن روحیه بازیکنانش برد تیم خود را در این بازی آسان و قطعی توصیف کرده. ببینیم حرفش بلوف بوده یا واقعیت؟

استقلال و نساجی؛ صدرنشینی بعد از 1042 روز؟

اما دومین بازی امروز در تهران برگزار می‌شود. جایی که وینفرد شفر خواهد کوشید تا با کسب پیروزی مقابل تیم مجید جلالی و دعا برای توقف پرسپولیس، برای نخستین‌بار در مدت حضورش در استقلال این تیم را به صدر جدول برساند.
از آخرین باری که استقلال صدرنشین لیگ بود، هزار و 42روز گذشته و صدرنشینی احتمالی استقلال در بازی مقابل نساجی می‌تواند پایانی باشد برای این دوری از تاج و تخت بالای جدولی. اتفاقی که رقم‌خوردنش تنها در ورزشگاه آزادی رخ نمی‌دهد و اول باید منتظر نتیجه بازی در رشت بود.

غایبان استقلال

در بازی امروز مقابل نساجی، از اللهیار صیادمنش، ستاره جوان این روزهای استقلال خبری نیست. او و وریا غفوری به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده‌اند. از خسرو حیدری هم خبری نیست. او بازی قبل را به دلیل مصدومیت از دست داده بود. فرشید اسماعیلی هم در وضعیت نامشخصی قرار دارد و شاید به این بازی نرسد. گفته شده شفر به خاطر نزدیکی دربی ترجیح می‌دهد تعدادی از بازیکنان نیمه‌مصدوم خود را در معرض ریسک قرار ندهد و آنها را برای بازی بزرگ نگه دارد. خود شفر در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی از ایده استفاده از بازیکنان ذخیره در چنین دیداری دفاع کرده و از احتمال بازی کردن بازیکنان روی نیمکت خبر داده بود.

آقا معلم در اندیشه یک شگفتی

اما از سوی دیگر میدان هم نساجی و مجید جلالی قرار نیست لقمه راحتی برای آبی‌پوشان باشند. جلالی که تیم جنگنده‌ای را در اختیار دارد، می‌داند مقابل حریفی بازی می‌کند که در آخرین بازی در همین زمین، برد خانگی مقابل العین را از دست داده بود. اتفاقی که از یک‌طرف ‌انگیزه‌های آبی‌پوشان را برای کسب یک برد خانگی بیشتر کرده و از سوی دیگر این تیم را در حمله بی‌محاباتر و در دفاع آسیب‌پذیرتر می‌کند. ببینیم مربی کهنه‌کاری چون جلالی برای استقلال چه خوابی دیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سرخش درسته اونوقت این آبی‌ها از کجا اومدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج