جاباما
۸۴۲۸۸۵
۴ نظر
۵۰۴۹
۴ نظر
۵۰۴۹
پ

سلبریتی‌هایی که مقدار زیادی بدهی از خود به یادگار گذاشتند

برخی ازسلبریتی‌ها بر این باورند که باریدن پول برای تمام طول عمرشان ادامه دارد و به همین دلیل با بی ملاحظگی پول زیادی صرف خرید عمارت‌های مجلل و خودرو‌های لوکس می‌کنند یا به خاطر سرمایه گذاری‌های بی برنامه و یا مشکلات خانوادگی ثروت خود را از دست می‌دهند یا در مواردی نیز متاسفانه آن را صرف مواد مخدر و تفریحات ناسالم دیگر می‌کنند.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: اغلب سلبریتی‌ها زندگی‌های مجلل و پرریخت و پاشی دارند و علاوه بر تحسین میلیون‌ها طرفدار از سراسر جهان و هدایا و یادگاری‌هایی که در جشنواره‌ها و مراسمات هنری به آن‌ها داده می‌شود، بهترین نتیجه یک بازیگر، خواننده یا کمدین بودن، پول هنگفتی است که در این زمینه بدست می‌آید.

آن‌ها برای انجام کار‌هایی که دوست دارند و کار‌هایی که استعداد آن را دارند میلیون‌ها دلار دستمزد دریافت می‌کنند. اما هرازگاهی به نظر می‌رسد که این پول برای برخی از این سلبریتی‌ها خوب نیست.

برخی از آن‌ها بر این باورند که باریدن پول برای تمام طول عمرشان ادامه دارد و به همین دلیل با بی ملاحظگی پول زیادی صرف خرید عمارت‌های مجلل و خودرو‌های لوکس می‌کنند یا به خاطر سرمایه گذاری‌های بی برنامه و یا مشکلات خانوادگی ثروت خود را از دست می‌دهند یا در مواردی نیز متاسفانه آن را صرف مواد مخدر و تفریحات ناسالم دیگر می‌کنند.

بدین ترتیب در موارد متعددی دیده شده که برخی سلبریتی‌ها علیرغم دریافت میلیون‌ها دلار دستمزد در طول دوران فعالیتشان بعد از مرگ از خود مقدار قابل توجهی بدهی به جای گذاشته اند.

خواننده آهنگ «چیزی ندارم» همه چیزش را باخت

سلبریتی‌هایی که مقدار زیادی بدهی از خود به یادگار گذاشتند

ویتنی هیوستون یکی از اسطوره‌های دنیای موسیقی و خوش صداترین خوانندگان زن تاریخ بود که آهنگ‌های شنیدنی مانند «How Will I Know» و «I Wanna Dance With Somebody» را خواند و بعد‌ها نیز در سال ۱۹۹۳ در کنار کوین کاستنر بزرگ در فیلم تحسین شده «بادیگارد» بازی کرد، فیلمی که در باکس آفیس با فروش نزدیک به ۱۲۲ میلیون دلار مواجه شد.

اما ترانه‌هایی که در این فیلم خوانده شد بسیار موفق‌تر از خود فیلم بودند. ترانه موجود در فیلم به پرفروش‌ترین ترانه تاریخ تبدیل شد در حالی که کل آلبوم وی در سال ۱۹۹۳ به عنوان پرفروش‌ترین آلبوم سال انتخاب شد و سه ترانه آن در صدر ۱۰ ترانه برتر سال قرار گرفتند و یکی از آن‌ها به مدت ۱۴ هفته در صدر پرفروش‌ترین آهنگ‌های بیلبورد جا خوش کرد. در طول دوران فعالیت هنری اش، بیش از ۱۷۰ میلیون نسخه از آهنگ ها، آلبوم‌ها و ویدیو‌هایی ویتنی هیوستون به فروش رسید، اما وقتی که هیوستون در سال ۲۰۱۲ در سن ۴۸ سالگی به دلیل سوء مصرف مواد مخدر درگذشت، ده‌ها میلیون دلار به کمپانی تولید آلبوم هایش بدهکار بود.

هیوستون در سال ۲۰۰۱ یک قرارداد به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار برای ۶ آلبوم با کمپانی سونی میوزیک امضا کرده بود، اما آهنگ‌های او دیگر مانند دهه ۸۰ و ۹۰ فروش نداشتند. بدین ترتیب او مجبور به قرض گرفتن از این کمپانی شد که باعث شد وی هنگام مرگ ۲۰ میلیون دلار به این کمپانی بدهی داشته باشد.

از «مرد شکلاتی خواند»، اما از دادن مالیات خودداری کرد

سلبریتی‌هایی که مقدار زیادی بدهی از خود به یادگار گذاشتند

سامی دیویس جونیوز یکی از اعضای گروه موسیقی مشهور «گروه موش ها» (Rat Pack) با حضور فرانک سیناترا بود. وی در دهه ۶۰ در چند فیلم بازی کرد و با خواندن ترانه‌هایی مانند «What Kind of Fool Am I» و «The Candy Man» به شهرت رسید. اما وقتی که دیویس در سال ۱۹۹۰ در سن ۶۴ سالگی درگذشت بدهی بسیاری برای همسرش به جای گذاشته بود که به بیش از ۱۵ میلیون دلار می‌رسید. بر اساس گزارش ها، عمارت خانوادگی دیویس در بورلی هیلز، جواهرات، لباس‌های گران قیمت و ماشین‌های رولز رویس او همگی به فروش رسید تا بتواند بدهی‌های وی را جبران نماید. اما این مقدار نیز کافی نبود و در سال ۱۹۹۴ همسر او مجبور شد در خانه یکی از دوستانش ساکن شود.

بازیگری که دائماً بدهکار بود

سلبریتی‌هایی که مقدار زیادی بدهی از خود به یادگار گذاشتند

جودی گارلند استعداد بی نظیری در بازیگری داشت و در فیلم‌های کلاسیک شناخته شده‌ای مانند «The Wizard of Oz» به عنوان یک بازیگر نوجوان درخشید و بعد‌ها در فیلم‌های موزیکالی مانند «Meet Me in St. Louis» حضور یافت. او بعد‌ها در فیلم‌های بزرگ‌تر و نامزد اسکاری مانند نسخه دیگر فیلم «A Star is Born» در سال ۱۹۵۴ و «Judgment at Nuremberg» در سال ۱۹۶۱ به عنوان یک بزرگسال حضور یافت.

به گفته شوهر سومش، سید لوفت، گارلند بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۶ بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون دلار دستمزد دریافت کرده بود. در آن دوران وی یکی از چهره‌های بسیار سرشناس هالیوود بوده و سالانه در بیش از ۵۰ کنسرت حضور یافته و یک برنامه تلویزیونی پرطرفدار به نام «The Judy Garland Show» را اجرا می‌کرد. اما به ادعای لوفت، گارلند همیشه بدهکار بود.

بر اساس ادعا‌ها در سال ۱۹۹۶ وی نزدیک به ۴۰۰.۰۰۰ دلار بابت مالیات به دولت و ۱۰۰.۰۰۰ دلار نیز به دیگران بدهکار بود. اداره مالیات دستور داد که طی ۹۰ روز خانه گارلند برای پرداخت بدهی مالیاتی اش به فروش برسد و در نامه‌ای به کمپانی کاپیتول ریکوردز که تهیه کنندگی کنسرت‌های گارلند را بر عهده داشت، به آن‌ها دستور داد که دستمزد گارلند را مستقیماً برای این اداره ارسال نمایند. لوفت ادعا می‌کند که یک بار گارلند با وی تماس گرفته و از ورشکسته شدنش سخن گفته است و حتی گفته که در خانه اش غذایی ندارد. گارلند در سراسر کشور نمایش اجرا می‌کرد تا شاید درآمدی هر چند اندک داشته باشد و در سال ۱۹۶۹ و در حالی که شرایط مالی بسیار بدی داشت در سن ۴۷ سالگی درگذشت.

مربی اسب سیاه قربانی مشکلات خانوادگی اش شد

سلبریتی‌هایی که مقدار زیادی بدهی از خود به یادگار گذاشتند

میکی رونی که با نام جو یول جونیور بدنیا آمده بود با بازی در ۱۴ فیلم در نقش یک نوجوان به نام اندی هاردی و در طی ۹ سال به یکی از پردرآمدترین ستارگان هالیوود زمان خود تبدیل شد. بعد از آن بود که رونی وارد فاز دوم دوران کاری اش شد و در فیلم‌های بزرگ موزیکال متعددی همراه با جودی گارلند بازی کرد. بعد از حضور در جنگ جهانی دوم، رونی هنوز می‌خواست که در ذهن مردم باقی بماند و بدین منظور دست به هر کاری می‌زد. او ابتدا سریال ناموفق «The Mickey Rooney Show» را در سال ۱۹۵۴ ساخت و دو سال بعد در فیلم جنگی «The Bold and the Brave» حضور یافت و بدنبال آن در چندین سریال در دهه ۵۰ و ۶۰ حضور یافت.

رونی همچنین در در فیلم «Breakfast at Tiffany's» در سال ۱۹۶۱ نقش یک آسیایی نژاد پرست را بازی کرد و برای بازی در فیلم «اسب سیاه» (The Black Stallion) در سال ۱۹۷۹ نیز نامزد دریافت جایزه اسکار شد که بعد‌ها یک سریال تلویزیونی موفق نیز از روی همین فیلم ساخته شد و در ایران محبوبیت زیادی کسب کرد. اما بر اساس گزارش ها، رونی در طول سال‌های فعالیتش دستمزدهایش را پس انداز نمی‌کرد.

در سال ۲۰۱۱، او پسرخوانده اش، کریس ابر، را با دادگاه کشاند با این ادعا که با وی بدرفتاری کرده و پول‌های او را به سرقت برده است. در حالی که در نهایت رونی با دریافت ۲.۸ میلیون دلار پذیرفت که از شکایت خود بگذرد، اما ظاهراً این مبلغ هیچگاه به وی پرداخت نشد. بعد از مرگش در سال ۲۰۱۴، چیز زیادی از میکی رونی دوست داشتنی به جای نمانده بود. در حالی که بستگانش بر سر وصیت نامه او درگیر شده بودند، برای پرداخت بدهی‌ها تنها دارایی باقیمانده رونی که خانه اش بود نیز به فروش رسید.

سلطان پاپ زیادی پول خرج می‌کرد

سلبریتی‌هایی که مقدار زیادی بدهی از خود به یادگار گذاشتند

وقتی که مایکل جکسون به صورت ناگهانی در سال ۲۰۰۹ درگذشت، تمام دنیا در غم از دست دادن یک هنرمند بی مانند فرو رفت. مرگ او پایان یک عصر بود و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به سوگ مردی نشستند که می‌رقصید و می‌خواند. در سال‌های واپسین زندگی و پس از مرگش، رفتار‌های جنجالی جکسون از جمله اتهاماتی مبنی بر سوء استفاده جنسی از کودکان که اخیراً نیز مستندی جنجالی در مورد آن منتشر شده کام بسیاری از جکسون دوستان را تلخ کرد.

اما موضوع به همینجا ختم نمی‌شود و جکسون در طول سال‌های آخر زندگی اش با مشکلات و محدودیت‌های مالی روبرو بود. با ریخت و پاش‌های فراوان، قرارداد‌های تجاری بی برنامه و قرض گرفتن‌های متوالی، ظاهراً سلطان پاپ سالی ۳۰ میلیون دلار بیش از درآمدش هزینه می‌کرد. بدین ترتیب در زمان مرگ، مایکل جکسون نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار به اشخاص و موسسات مختلف بدهکار بود.

مادر ملکه بریتانیا فقط سفارش می‌داد

سلبریتی‌هایی که مقدار زیادی بدهی از خود به یادگار گذاشتند

در زمانی که این مقاله نوشته می‌شود ملکه الیزابت دوم ملکه بریتانیاست. مادرش که او نیز الیزابت نام داشت و معمولاً برای اشتباه گرفته نشدن با عنوان «مادر ملکه» از او یاد می‌شد خود روزگاری ملکه بود. او با شاه جرج ششم ازدواج کرده و از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۵۲ و به دنبال مرگ شوهرش بر بریتانیا حکومت می‌کرد. دور شدن از سبک زندگی لوکس و پرتجمل یک ملکه بسیار دشوار است و ملکه مادر نیز به خوبی این موضوع را درک کرد. او، اما به این سبک زندگی عادت کرده و بعد از جانشینی دخترش نیز همچنان به سبک زندگی تجملی خود ادامه می‌داد. در زمان مرگش در سال ۲۰۰۲ در سن ۱۰۱ سالگی، حقوق سالیانه ملکه مادر ۱.۳ میلیون دلار بود که برای هر کسی به غیر از ملکه کافی است.

اما علاوه بر این مبلغ، ملکه الیزابت دوم و پرنس چارلز نیز مبالغی را برای تامین هزینه‌های او پرداخت می‌کردند با این وجود گفته می‌شود که وی هنگام مرگ ۱۴ میلیون دلار بدهی از خود به جای گذاشته است.

منبع: nickiswift

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مایکل چطور بدهکار بود که برای بچه هاش یک میلیارد دلار ارث گذاشت!

    • بدون نام

      اینا همه شون آدمای پولداری بودن و درآمدهای بالایی داشتن فقط اشتباهات خودشون باعث فقرشون شد ما چی که درآمد بالایی هم نداریم

    • بدون نام

      واییییی

    • بدون نام

      از بالا عکس دومی که رحمت خودمونه ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج