۸۴۴۲۷۳
۳۲ نظر
۵۰۰۹
۳۲ نظر
۵۰۰۹
پ

توافق روسیه و اسرائیل علیه ایران؟

سفر مسئول نظامی ایران به دمشق در سایه تحولاتی صورت می گیرد که از آن جمله، اظهارات روس ها در مورد ضرورت خروج همه نیروهای مسلح از سوری، که شامل نیروهای ایرانی است، علاوه بر اینکه اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر توافق روسیه با طرف اسرائیلی در مورد تشکیل گروه اقدام بین المللی برای تحقق این هدف.

پایگاه خبری انتخاب: أكثم سيف الدين،عدنان أحمد نوشت: پایتخت سوریه شاهد آماده سازی هایی برای برگزاری نشست نظامی بین نمایندگانی از عراق و ایران، در کنار نماینده نیروهای نظام سوریه است؛ این دیدار در سطح روسای ستادهای مشترک نیروهای مسلح این سه کشور بوده و در سوریه برگزار می شود.

طبق اطلاعات رسیده به العربی الجدید، نشست مذکور به بررسی پرونده های مختلفی اختصاص دارد، که بیشتر آنها مربوط به مرزها، تبادل بازداشتیها و حمل و نقل زمینی است.

در ادامه این مطلب آمده است: در همین راستا، سرلشکر باقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران، روز یکشنبه در رأس هیئت نظامی بلند پایه وارد سوریه شد تا در جلسه روسای ستادهای مشترکی که با حضور همتایان عراقی و سوری او برگزار می شود، شرکت کنند.

طبق اطلاعاتی که العربی الجدید به آن دست یافته، این نشست سه جانبه با هدف بررسی پرونده هایی مربوط به سوریه و عراق، و با نظارت ایران انجام می شود؛ که اغلب به پرونده های مرزی و نقل و انتقالهای زمینی بین ایران و سوریه، از طریق عراق، ارتباط دارد.

یک مسئول نظامی بلند پایه در بغداد در تماس تلفنی با العربی الجدید گفت:«رئیس ستاد مشترک نیروهای عراق و ژنرالهایی در ارتش، در نشستی شرکت می کنند که در ضمن تلاشهای عراق برای تامین امنیت مرزهای غربی با سوریه انجام می شود».

به گفته این مسئول، نشست مذکور نظامی است، نه سیاسی و پرونده هایی را مورد بررسی قرار می دهد که مهمترین آنها، هماهنگی در پرونده مرزهای بین عراق و سوریه و بازگشایی گذرگاهها بین دو شهر(القائم و الولید)، امضای توافق تثبیت دوباره ستونها و موانع خاکی مرزی که در سال ۲۰۱۴ توسط داعش از بین رفته بود است.

وی در مورد نقش طرف ایرانی در این نشست گفت:«حضور نماینده ایران به این اعتبار است که این کشور طرف تاثیرگذاری در درگیری سوریه و حامی نیروهای نظام است.»

از طرف دیگر، علی البکری، تحلیلگر عراقی می گوید:« موضوعاتی که مورد بررسی قرار خواهد گرفت، نقطه تمرکز در همکاری بین نظام اسد و بغداد، با نظارت ایران است. ایرانی ها می خواهند به سرعت پرونده انتقال زمینی به سوریه از طریق عراق را به انجام برسانند»

البکری تاکید کرد:«پایان نزدیک باغوز، به این معناست که همکاری با هماهنگی وارد مرحله تازه ای می شود و ایرانی ها قصد دارند ارتباط خود با میدان سوریه را اسانتر و سریعتر کنند، بویژه آنکه انگیزه زیادی برای دست یافتن به سرمایه گذاریهایی در این کشور دارند که آن را بخشی از حق خود در کمک به نظام اسد می دانند.»

این گزارش ها همزمان شده است با اخباری در مورد تلاش ایران برای تسلط بر بندر لاذقیه، بعنوان راه ورودی به دریای مدیترانه. روزنامه ها به احتمال واگذاری مدیریت بندر لاذقیه به ایران در اغاز اکتبر اشاره کرده اند که این به معنای توانایی رسیدن تهران به این بندر، بدون هیچ مانعی است.

سفر مسئول نظامی ایران به دمشق همچنین در سایه تحولاتی صورت می گیرد که از آن جمله، اظهارات روس ها در مورد ضرورت خروج همه نیروهای مسلح از سوری، که شامل نیروهای ایرانی است، علاوه بر اینکه اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر توافق روسیه با طرف اسرائیلی در مورد تشکیل گروه اقدام بین المللی برای تحقق این هدف.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر روسیه
      درود بر ایران

      پاسخ ها

      • پدر بد

        آقا منفی را من دادم،اشتباه شد

      • بدون نام

        تاریخ به حماقت کسانی میخنندد که به روسیه اعتماد کنند

      • آدولف هیتلر

        روسیه که اگه خیانت نکنه که روسیه نیست این کاراش عادیه

      • amb

        خدا را هزاران بار شاکرم وقتی میبینم حرف ملت ایران درباره عدم اعتماد به روسیه کاملاً درست بوده. این دولت مردان ما هستن که مثل کبک سرشونو زیر برف کردن
        سگ آمریکا شرف داره به کشوری مثل روسیه کثیف

      • hassan.h

        دوستان فکر نکرده نظر ندهید
        ایران در سوریه نیروی نظامی منسجم ندارد که بخواهد آنها را خارج کند یا نکند
        همه نیروهای ما در قالب مستشار نظامی و در واحدهای نظامی ارتش آن کشور هستند ما تانک و جنگنده و ساز و برگ نظامی در سوریه نداریم
        منظور روسها آمریکا و ناتو بوده است رسانه های عربی با آمریکا هستند
        برخی دوستان از روسیه انتظار دارند در قبال ایران مثل بنگاه خیریه عمل کند

      • بدون نام

        یکی دیگه داره شهر باغوز رو از داعش پاکسازی میکنه و ما کلاسشو میذاریم و به دنبا فخر میفروشیم.جنگاور و دلیر اونایی هستن که بدون صوت و تصویر تا آخرین دقایق جلوی داعش وایسادن و سر و صدا ندارن

    • بدون نام

      چه بخوایم چه نخوایم روسیه از ایران در جنگ سوریه سوء استفاده کرد.والان هم دوست نداره ایران با سوریه روابط خوب داشته باشه چون از دستیابی ایران به دریای مدیترانه وایجاد پایگاه ونزدیک شدن به اسرائیل واهمه داره وممکنه این مسئله به تقابل ما وروسیه در سوریه منجر بشه .روسیه بجای دو دوز داره ۴ دوز بازی میکنه

      پاسخ ها

      • احمد

        چه می فرمائید این ایران بود که روسیه را وارد جنگ سوریه کرد این کار ایران یک اقدام استراتژیک فوق العاده بود
        روسیه صرفا به منافع خود فکر می کند و به مناقشه ایران و اسرائیل کاری ندارد یه کم بیشتر مطالعه کنید

    • بدون نام

      تف به گورپدرهرچه روسی بی ذاته آخرش ذات کثیف خودشون رانشان ودرست بادشمن اصلی مابرضدمامصالحه می کنند چقدرملت به دولتمردان درمورد رابطه باروس جهانخوار هشداردادند اصل بدنیکونگردد چون که بنیادش بداست

    • بدون نام

      کشورهای دوست اسلامی بایدبه توان واتحادخودتکیه کنند روسیه هم اگرمانندامریکاقدرتمندبودقطعادرجنایت پیشه گی ازامریکاکم نمی ارودنمونه اش وقتی که بعنوان شوروی ابرقدرت بودبه خداهم رحم نکرد وخداودین زدایی را درمنطقه های تحت سیطره اش نهادینه کردکه تاچندین نسل دیگرکفرترویجی روسها پاک نمیشودودرحملات نظامی به کشورها سربازان روس بی ناموس ومتجاوزترین به نوامیس مردم بوده اند

      پاسخ ها

      • چگوارا

        روسها در قرن بیست و یک نیز سلطه جویی و خوی استکباری خود را با اشغال کریمه اوکراین ثابت کردند

    • علی

      مرگ بر روسیه مرگ بر اسراییل مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس و منافقین

      پاسخ ها

      • مملکت ویران

        فقط تو زنده بمون وخدایی کن.جاهلی تاکی دیگه نمیدونم.

    • سرباز وطن

      خدا باما است انشاالله ما هم باخدا باشیم یهود وجهل همه یکطرف لشکر علی یک طرف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظور لز لشگر همون صف و لشگر مرغ و گوشت و شکر که نیست؟!

    • بدون نام

      همون چهار خط اخرو میزاشتی وقت ادمو الکی میگیری

    • بدون نام

      افرین به اقایان صد رحمت به آمریکا روسیه فقط هدفش خوردن ایران هست وکار دیگری بلد نیست ای کاش اقایانانی که چند ساله ایران فروختند به روسیه به این فکر بودند چون روسیه بدتر از آمریکا هست مرگ بر روسیه

    • amin

      خاک‌بر سر دولت مردان ما که انقدر به روسیه اعتماد میکنه

    • بدون نام

      میلیاردها دلار پول ایران در جنگ سوریه از بین رفت حالا روسیه می‌خواهد خودش به تنهایی بر سوریه در مثلث شود این یک فضاحت برای ایران است.

      پاسخ ها

      • hassan.h

        این میلیاردها رو از کجا آوردین؟در کدام سندکشوری آمده؟

    • بدون نام

      این هم از شریک استراتژیک ایران واقعاً تمسخر آمیز است.

    • کامران

      به سگ می شه اعتماد کرد به روسیه نه واینو تاریخ ثابت کرده است بعضی به روسیه دل بسته اند وبعضی ها به برجام وجان کری و....که تاریخ ثابت کرده است که باید فقط به زانوان خودتکیه کرد!؟

    • بدون نام

      اقای پوتین فکر نکنی که زرنگی خیانت تو اگه به مرز خاصی برسه باهات برخورد خواهد شد،ومزه انرا خواهی چشید,

    • صادقی

      روسیه مانند خرس قطبی میمونه فقط باید از دور نگاه کرد اگر بغلت کنه کمرت شکسته

    • بدون نام

      سگ آمریکا شرف داره به روسیه

    • بدون نام

      این مملت امام زمانه خودش نگهدارشه لعنت برمنافقین خودفروخته این حیله ی اوناست خاک توسرشون

    • داودمحمدی

      روسیه هیچ وقت دوست ما نبوده وبیشترین خیانت در طول تاريخ بما کرده

    • حامد

      دوست گرامی اگر ما در سوریه هزینه نمی کردیم میبایستی این هزینه ها را۱۰۰برابر آن در داخل کشور خودمان میکردیم با این تفاوت که الان ما فقط کمک کردیم ولی خسارت به بار نیاوردیم ولی در کشور خودمان بود باید هم خسارت های به بار آمده را جبران میکردیم و هر شب و روز شاهد رعب و وحشت در بین همه مردم ایران و خسارات جانی به کودکان و عزیزانمان بودیم و در آن بین سود جویان داخلی به بهانه جنگ شاهد گرانفروشی های عجیب و غریب از الان هم بدتر بود پس هواستان باشه این هزینه جز سود و منفعت چیزی به همراه ندارد در آینده شاهد خواهید بود

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        کی این چرت و پرت ها رو توی گوشت خونده؟؟؟

    • اسد

      این شغال زرد آخرش به ایران ضربه خواهد زد همونی قرارد داد ترکمنچای وگلستان را به ایران تحمیل کرد پس دیر شده انها را رها کنیم وشعار نه شرقی ونه غربی امام را آویزه گوشمان کنیم

    • بدون نام

      تا ما دهه چهل وپنجاهیها هستیم که انقلاب کردیم وجنگیدیم .هیچ کشور دشمنی هیچ غلطی نمیتواند بکند .فعلا ما هستیم وبعد از نسل ما هم همین جوانان نسل دوم انقلاب بیدارند .درسته ما اکثرا دور وبر پنجاه سال هستیم ولی باور کنید مثل همان زمان جنگ .وحتی مجربتر وکار آزموده تر هستیم وپای کار ایستاده ایم .تک تیر انداز جبهه های نبر حق علیه باطل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج