۸۴۴۶۰۷
۲۵ نظر
۵۰۰۴
۲۵ نظر
۵۰۰۴
پ

حمله نماینده عضو پایداری به دولت در سال جدید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برای همکاری و تعامل بین سه قوه، بارها جلسه‌ای برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی به نام جلسات سران سه قوه برپا شده است ولی تا کنون خروجی‌اش آنطور که انتظار داشته‌ایم نبوده و پاسخگوی این موضوع هم نیستند در حالی که روحانی به عنوان فرمانده اقتصادی باید به ملت توضیح دهد.

فارس نوشت: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برای همکاری و تعامل بین سه قوه، بارها جلسه‌ای برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی به نام جلسات سران سه قوه برپا شده است ولی تا کنون خروجی‌اش آنطور که انتظار داشته‌ایم نبوده و پاسخگوی این موضوع هم نیستند در حالی که روحانی به عنوان فرمانده اقتصادی باید به ملت توضیح دهد.

حسینعلی حاجی دلیگانی هم اکنون از حوزهٔ انتخابیهٔ شاهین‌شهر، میمه و برخوار در استان اصفهان، نماینده مردم این شهرهاست.

بخشهایی از گفتگوی او بدین شرح است:

-مشکل اساسی این است که ما اراده‌ای را در مجموعه دولت نمی‌بینیم هر چند گاه‌گاهی یکسری حرکات جزئی انجام می‌شود ولی با این مشکلاتی که الان در کشور اتفاق افتاده نیاز به یک حرکت همه جانبه و جهادی دارد تا بتوانیم از آن گذر کنیم.

- مشکل اصلی مردم، مشکل معیشتی است؛ به هیات رئیسه مجلس فشار آوردیم که جلسه برگزار کنند ولی اجابت نکردند. احساسم این است که آنها آن ارتباطی که ما نمایندگان با مردم داریم و حرص و جوشی که برای مردم می‌خوریم و مشکلات مردم را می‌بینیم، آنها نمی‌بینند. بنابراین به همین دلیل هم ضرورت را شاید احساس نمی‌کنند.

-مجلس سؤالات زیادی از وزرا پرسیده است که به عنوان مثال، استیضاح وزیر اقتصاد را انجام دادیم که رأی آورد و آقای دژپسند به عنوان وزیر جدید انتخاب شد. اما در مجموعه دولت خبری از او و برنامه‌هایش نیست که به نظر می‌رسد در حال ذوب شدن در فضا و بستر سیاست‌های ناکارآمد دولت است.

-وزیر صمت را هم استیضاح کردیم اما یک روز قبل از استیضاح، شریعتمداری استعفا داده و رحمانی به عنوان وزیر صمت سر کار آمد و یکسری اهداف را به عنوان برنامه‌هایش اعلام کرد اما می‌بینیم به آن اهدافی که اعلام کرده نمی‌رسد. ضمن اینکه در حال حاضر شاهد وضعیت نامطلوب در بخش خودرو و عدم کنترل در بازار و دیگر مسائل هستیم.

-استیضاح وزیر جهاد کشاورزی هم به دلیل مشکلات بازار و تأمین گوشت و مرغ و کالاهای اساسی در دستور کار است، ضمن اینکه ما چندین بار اصلاحات مدنظر نمایندگان مجلس و موارد دیگر را در خصوص وظایف این وزارتخانه دنبال کردیم ولی اصلاح آنچنانی صورت نگرفته است؛ از طرف دیگر عدم پاسخگویی وزیر و ارائه برنامه‌ برای حل این مشکلات موجب انتقاد نمایندگان و عصبانیت آنها شده است.

-رئیس جمهور هم عملکرد ضعیفی در مدیریت و رفع مشکلات اقتصادی اخیر در کشور از خود نشان داده و ما هم طرح عدم کفایت وی را تهیه کردیم که در نهایت متأسفانه ۲۴ نفر از نمایندگان آنرا امضا کردند.

-مردم با توجه به مشکلاتی که لمس کرده و درگیر آن هستند باید از نمایندگان‌ خود بخواهند اگر راهکاری غیر از راهکار ما دارند انجام دهند و اگر راهکاری ندارند بیایند و در کنار ما بایستند و کمک کنند تا از جایگاه نظارتی مجلس این مشکل را به سرانجامی مفید برسانیم.

-یکی از مشکلات و علل ناکارآمدی وزرا و عدم بروز و ظهورشان در تصمیم‌گیری در رفع مشکلات جامعه عدم اختیارات کاملی است که باید وزرا داشته باشند تا بتوانند سیاست‌ها و اهداف خود را دنبال و اجرا کنند و در مواقع ضروری و حساس تصمیمات مهم اتخاذ کنند ولی آنها توسط دفتر رئیس جمهور محدود می‌شوند.

-مثلاً در بحث دیپلماسی علی‌رغم انتقادی که به محمد جواد ظریف هست ولی وقتی پشت صحنه را مشاهده می‌کنیم متوجه می‌شویم که رئیس جمهور حتی آقای ظریف را به عنوان مسئول دیپلماسی کشور قبول ندارد و مسئول دیپلماسی را آقای واعظی می‌داند یا در تیم اقتصادی دولت، وزیر اقتصاد را مسئول اقتصاد کشور نمی‌داند بلکه آقای نوبخت را به عنوان ارشد تیم اقتصادی می‌داند.

-ما شاهد هستیم برخی‌ از وزرا در انتخاب یک معاون خود یا برخی از رؤسای سازمان‌هایشان هم با دخالت‌های غیرعادی رئیس جمهور و یا دفترشان مواجه هستند.

-در وضعیتی که در اقتصاد کشور اتفاق افتاده، آقای رئیس جمهور مسئول است. این در حالی است که خود وی در یک جلسه‌ای گفته من فرمانده اقتصاد کشور هستم و در واقع رؤسای ۲ قوه دیگر زیر مجموعه وی محسوب می‌شوند.
-اکنون رئیس جمهور باید پاسخ دهد که به عنوان فرمانده اقتصادی برای قیمت گوشت مرغ چه کار می‌خواهد بکند که به کیلویی ۱۷ هزار تومان رسیده و یا قیمت گوشت گوسفند به کیلویی ۱۲۵ هزار تومان افزایش پیدا کرده است لذا به نظرم وی باید در مورد عملکردش به مردم پاسخ دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمداحمدی

      اقای دلیگانی جواب هشت سالی رابدهیدکه منتخبانتان اختلاس کردندونفاق انداختندورفتند

    • ایرج

      خدایا به امرای ما نصاف،به سیاسیون ما شعورعطا کن،خدایا تو نیک میدانی مردم ازاین همه تفرقه وبهم تاختن خسته شدند،خدایا هرگاه مردم اراده میکنند کینه ها را ازسینه ها بیرون بریزندودرسایه وحدت وهمدلی گره ازمشکلات بگشایند،جاهلان سیاسی بازدر ساز تفرقه میدمند،خدایا تو خود انتقام این مردم را ازاین نادانان کودن بگیر،بازسال را با بهم پریدن شروع کردندخدایا دستشان رااز سر این ملت کوتاه کن وبهترینشان را برای ما نگهدار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین برشما

    • بدون نام

      سگ برادر شغال زرده .نترس و خودتو اذیت نکن دوتا تون هیچ عرضه ای ندارین چون اگه داشتین وضع اینطور نبود خوتون دارین عملا میگید ما هیج کاره ایم و زورمون ب دولت نمیرسه پس چرا وصله نماینده ملت ب خودتون چسبندید

    • بدون نام

      این که حمله نیست، انتقاد است. چرا هر کس از عملکرد ضعیف دولت و اصلاح طلبان انتقاد میکند شما تیتر میزنید که حمله به دولت یا ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصولگرایان متوهم باعث بدبختی مردمند نه دولت

      • بدون نام

        اگر منصف باشید می بینید که اصلاح طلبان خیلی بیشتر از اصول گرایان خرابکاری کرده اند.

    • بدون نام

      اینا نماینده ملت نیسن اینا نماینده جناح شکست خورده خود هسن و تلاششان اینه تا جناح خود را دوباره به قدرت برگردونن به هر طریق ممکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انگار شکمت سیره

      • بدون نام

        کو ر خوندن . مردم به توهم برنمیگردند

    • بدون نام

      حمله خوبی کرده دستش درد نکند.

    • بدون نام

      این در زدن حرف مفت واقعا از خودشون پایداری نشون میدند

    • محمد

      فقط روحانی فقط آزادی...من میخوام آزاد بگردم و هرکاری دلم میخواد بکنم. زنده باد روحانی و آزادی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شکمت سیره. ودبه فکرخودتی فقط

      • بدون نام

        درود بر روحانی . مرگ بر توهم

    • بدون نام

      حاجی جون مشکل ما شخص شما و همفکران شماست لطفا ادرس غلط نده

    • بیکار

      اگرروحانی تا پایین ریاستش باشد روز به روز کشور در باتلاق فرو می رود نمی تواند قدرات تصمیم ندارد اقا ۱۷ راهکار رای ایشان نوشته ان وبه ایشان پیشنهاد کردن فقط دو راه کار را انجام دادن توجهی به راهکار آقا نداشتن قدرات تصمیم ندارد وکشورهای خارج را بیخیال نمی شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بروپی کارت تو با اون....

    • بدون نام

      تمام ارگانها که دست جبهه دو درصدی پایداری اعم از صدا وسیمای میلی ارگانها

    • بیکار

      بجای این همه وزیری که استیضاح شد باید روحانی کنار می رفت وقتی ریشه درخت پوسیده باشد هرس کردن شاخه وبرگها فایدهی ندارد

    • س

      اصلا مردم را حساب نمی کند

    • بدون نام

      الان بدبختی اینه که هیت ریس وریس مجلس ودولت باهم هستن وگرنه این دولت چندسال پیش بایداستعفابرکنارمیشدووزیراش وهم روحانی وقتی از۵تاسوال۴تاشوتومجلس روحانی نتونست جواب بده یعنی مردودبانمره خیلی ضعیف ولی بازریس جمهورمونده ومیادمیگه ماهمش نمرمون۲۰حالا۱۹/۵بگیریم همه صداشون درمیاداصلاجوک قرن گفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایکاش مجلس امروز مثل همان مجلس دروه بنی صدر بود انوقت میشد گفت ماشاالله به غیرتشان،ولی افسوس که نماینده دولتند نه مردم .

    • بدون نام

      فقط استیضاح روحانی تنها راه حل است...چون ایشوت اصلا لیاقت مقام ریاست جمهوری رو ندارند.

    • بدون نام

      مشکل اصلی مردم توسط اصولگریان متوهم ایجاد شده و دولت در عمل نمیتونه کاری انجام بده . تا وقتی شما و دیگر دوستان و همفکران متوهمتان دست از این شعارهای مفت برندارید روزگار مردم روز به روز تیره تر خواهد بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج