جاباما
۸۴۵۲۰۸
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

بررسی بلک شارک ۲؛ جدیدترین آس روشده شیائومی

بلک شارک ۲ سومین گوشی اختصاصی بازی شرکت شیائومی است که در چند سال اخیر به بازار ارائه شده. یک گوشی قدرتمند از نظر سخت‌افزار و البته هماهنگ با جوی‌استیک اختصاصی این شرکت با نام Gamepad ۲. گیم‌پد ۲ که از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شود از ۱۲ کلید سخت‌افزاری و یک تاچ‌پد تشکیل شده است.

برترین ها - سهیل بالینی: سرعت پیشرفت و خلاقیت در تولید گوشی‌های هوشمند کاهش یافته و کمتر شاهد تولیداتی هستیم که نکته‌ای فراتر از بهبود کیفیت سخت‌افزاری را از خود نشان دهد. کوسه سیاه شیائومی اما یکی از متفاوت‌ترین تولیدات چند سال اخیر این شرکت به‌حساب می‌آید. یک گوشی اختصاصی برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای.

بلک شارک ۲ سومین گوشی اختصاصی بازی شرکت شیائومی است که در چند سال اخیر به بازار ارائه شده. یک گوشی قدرتمند از نظر سخت‌افزار و البته هماهنگ با جوی‌استیک اختصاصی این شرکت با نام Gamepad ۲. گیم‌پد ۲ که از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شود از ۱۲ کلید سخت‌افزاری و یک تاچ‌پد تشکیل شده است.

بررسی بلک شارک ۲؛ جدیدترین آس روشده شیائومی

بلک شارک ۲۰۵ گرم وزن دارد که احساس یک گوشی گران‌قیمت را به کاربر منتقل می‌کند. قطر بسیار نازک و ۸/۸ میلی‌متری این گوشی نیز کمک زیادی به ارگونومی دستگاه کرده است. این گوشی دو سیم کارته از یک صفحه‌نمایش AMOLED با اندازه ۶/۳۹ اینچ بهره می‌برد. صفحه‌نمایشی بسیار شفاف و با کیفیت که پیش از این در گوشی‌های ساخته‌شده شیائومی تجربه نکرده بودیم.

رزولوشن صفحه‌نمایش ۱۰۸۹ در ۲۳۴۰ است که پی‌پی‌آی ۴۰۳ را در مقابل چشمان کاربر قرار خواهد داد. این صفحه‌نمایش از فناوری همیشه روشن که اولین بار توسط شرکت سامسونگ در صفحه‌نمایش‌های AMOLED استفاده شد نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی بلک شارک ۲؛ جدیدترین آس روشده شیائومی

نکته متفاوت بلک شارک ۲ با دیگر پرچم‌داران در نحوه عملکرد این گوشی در هنگام لمس توسط کاربر است. این تاچ‌اسکرین ۲۴۰ هرتزی می‌تواند پاسخ‌گویی فوق‌العاده ۴۳ms را به نمایش بگذارد که پیش از این در هیچ گوشی هوشمندی مشاهده نکرده بودیم. این موضوع باعث شده تا سرعت تاچ گوشی در بازی‌های کامپیوتری بسیار بالا برود.

نمایش رنگ‌ها نیز با دیگر گوشی‌ها تفاوت دارد و سیستمی خاص برای نمایش رنگ بازی‌ها در نظر گرفته شده است. در این سیستم که TrueView نام دارد رنگ‌ها با توجه به شرایط محیطی کاربر تغییر می‌کنند تا بهترین نمایش رنگ در زمان انجام بازی‌های رایانه‌ای به‌دست بیاید.

بلک شارک ۲ از چیپست Qualcomm's Snapdragon ۸۵۵ SoC بهره می‌برد که به یک سیستم خنک‌کننده خاص برای شرایط سنگین بازی‌های کامپیوتری مجهز شده است. این سیستم از گرم شدن بیش از حد قسمت بیرونی گوشی نیز جلوگیری می‌کند. موضوعی که می‌تواند برای کاربران علاقه‌مند به انجام بازی بسیار مهم باشد. میزان رم LPDDR۴X گوشی به انتخاب کاربر بستگی دارد. بلک شارک ۲ با رم ۶، ۸، ۱۲ و حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

بررسی بلک شارک ۲؛ جدیدترین آس روشده شیائومی

در بررسی این گوشی از نظر بازی شاهد نتایجی فوق‌العاده بودیم که اثبات می‌کند شیائومی در ساخت این گوشی گیمینگ از بهترین سخت‌افزار موجود استفاده کرده است. آسفالت با بیشترین فریم ممکن اجرا شد و تست‌های گرافیکی نیز بدون از دست رفتن هیچ فریمی به پایان رسید. در واقع این بهترین نتایجی بود که تاکنون در گوشی‌های هوشمند و پرچم‌داران شرکت‌های مختلف تجربه کرده بودیم.

سومین نسخه از گوشی‌های مخصوص بازی شرکت شیائومی به اندروید ۹ مجهز شده است. البته تجربه اندروید در گوشی‌های شیائومی با اندروید ارائه شده توسط گوگل متفاوت است. شیائومی رام اختصاصی خود را بر روی گوشی‌های تولیدی این شرکت استفاده می‌کند که کمی از نسخه اصلی اندروید سنگین‌تر است. برنامه‌های اضافه زیادی نیز به‌صورت پیش‌فرض بر روی گوشی نصب شده است که مقداری از رم و حافظه گوشی را به خود اختصاص خواهد داد.

متأسفانه این عملکرد شیائومی در انتخاب رام و لانچر باعث شده تا گوشی‌های تولیدی این شرکت از آپدیت‌های نرم‌افزاری مستقیم گوگل بی‌بهره باشند. آپدیت گوشی به نسخه‌های بعدی اندروید به عهده شرکت است و شیائومی پیش از این ثابت کرده که در این مورد خاص چندان مورد اعتماد نیست.

بررسی بلک شارک ۲؛ جدیدترین آس روشده شیائومی

دوربین اصلی گوشی از دو لنز ۴۸ و ۱۲ مگا پیکسلی بهره می‌برد. لنز دوم از نوع Telephoto است تا دایره زوم دوربین افزایش پیدا کند. هرچند اعداد روی کاغذ امیدوارکننده به نظر می‌رسند اما دوربین این گوشی با پرچم‌دارانی مانند پیکسل و آیفون فاصله دارد. تصاویر به‌دست‌آمده چندان شفاف نیستند و در گوشه‌های عکس شاهد از دست رفتن رنگ آبی هستیم.

پیش از بررسی‌های ما این مشکل به نرم‌افزار اختصاصی دوربین شیائومی ربط داده می‌شد اما حتی پس از تغییر نرم‌افزار نیز این مشکل در عکاسی پایدار بود. به نظر می‌رسد لنز به کار برده شده در بلک شارک ۲ حداقل در دستگاه بررسی‌شده، دچار مشکلاتی سخت‌افزاری باشد.

دوربین اصلی گوشی توانایی تصویربرداری با نرخ ۲۱۶۰p را دارد که نکته‌ای مثبت به‌حساب می‌آید. اگر کیفیت تصویر را تا ۷۲۰p کاهش دهیم می‌توانیم حتی تا ۱۲۰ فریم در ثانیه را نیز توسط دوربین ۴۸ مگا پیکسلی بلک شارک ۲ ثبت کنیم. دوربین سلفی از نوع واید و ۲۰ مگا پیکسلی است که بر خلاف دوربین اصلی از کیفیت خوبی برخوردار است. امکان استریم و ارسال ویدیو به‌صورت همزمان در زمان انجام بازی‌های کامپیوتری در این گوشی وجود دارد که موضوعی جذاب برای گیمرهای حرفه‌ای به‌حساب می‌آید.

بررسی بلک شارک ۲؛ جدیدترین آس روشده شیائومی

حسگر اثر انگشت نیز در زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته که کم‌کم به یک استاندارد در بین گوشی‌های هوشمند و گران‌قیمت بازار تبدیل خواهد شد. حس‌گرهای حرکتی نیز در بلک شارک ۲ به‌صورت کامل تعبیه شده تا تجربه انجام بازی‌های کامپیوتری به بهترین نحو ممکن به انجام برسد.

متأسفانه شیائومی از باتری 4000mAh در این گوشی استفاده کرده که با توجه به سخت‌افزار بسیار سنگین و قدرتمند گوشی چندان کافی به نظر نمی‌رسد. کوسه سیاه در تست روزمره ما تنها یک روز دوام آورد و آزمون بازی نیز بسیار ناامیدکننده بود. انجام یک بازی سنگین در کمتر از ۲ ساعت، باتری گوشی شما را تخلیه خواهد کرد. موضوعی که می‌تواند یک فاجعه طراحی به‌حساب بیاید. البته حجم زیادی از مصرف باتری به انتخاب‌های نرم‌افزاری شرکت شیائومی ارتباط دارد. بسیاری از برنامه‌های اضافه گوشی، مصرف باتری بسیار بالایی دارند. موضوعی که می‌شد به‌راحتی از آن پیشگیری کرد.

به‌طورکلی بلک شارک ۲ که به‌عنوان یک گوشی اختصاصی بازی معرفی شده می‌توانست با انتخاب‌هایی بهتر، به یک برنده در دنیای فناوری تبدیل شود. متأسفانه کم‌تجربگی شیائومی در پیش‌بینی بازار جهانی باعث شده تا اشتباهاتی کودکانه در طراحی این گوشی رخ دهد. اشتباهاتی که روی فروش بلک شارک ۲ تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

سخت‌افزار قدرتمند گوشی و صفحه‌نمایش فوق‌العاده بلک شارک شما را شگفت‌زده خواهد کرد اما از سوی دیگر ضعف باتری و مشکلات نرم‌افزاری یک نقطه‌ضعف بزرگ به‌حساب می‌آید. دوربین بی‌کیفیت گوشی نیز تعدادی دیگر از خریداران را از سفارش بلک شارک ۲ منصرف خواهد کرد.

بررسی بلک شارک ۲؛ جدیدترین آس روشده شیائومی

قیمت بالای گوشی هم می‌تواند نشانه‌ای دیگر از انتخاب‌های بد شیائومی باشد. ارزان‌ترین نسخه از بلک شارک با قیمت ۴۵۰ یورو به بازار ارائه شده که قیمتی چندان منطقی به‌حساب نمی‌آید. برای نسخه قدرتمند این گوشی باید چیزی نزدیک به ۸۰۰ یورو هزینه کنید. این قیمت را در کنار دیگر پرچم‌داران ارزان‌تر بازار بگذارید تا متوجه شوید سفارش یک وان پلاس یا پیکسل بسیار منطقی‌تر از این گوشی است.

از سوی دیگر ارائه گوشی مخصوص بازی با پلتفرم اندروید معنی خاصی را به کاربر منتقل نخواهد کرد. بازی‌های محبوب این سیستم‌عامل کمتر در گروه بازی‌های سنگین قرار می‌گیرند و امکان انجام آنها در اغلب گوشی‌های میان رده نیز وجود دارد. با خرید بلک شارک ۲ کاربر پول سخت‌افزاری را می‌پردازد که هیچ‌وقت از آن استفاده نخواهد کرد.

با پرداخت مبلغی کمتر امکان سفارش آخرین نسخه از گوشی‌های وان پلاس وجود دارد. پیکسل جدید گوگل نیز تا چند ماه آینده ارائه خواهد شد که بدون شک از سخت‌افزاری مشابه و نزدیک به این گوشی بهره خواهد برد. علاوه بر این مشکلات نرم‌افزاری شیائومی را در مقایسه با آپدیت‌های هفتگی گوگل و وان‌پلاس قرار دهید تا کم و بیش از خرید بلک شارک ۲ منصرف شوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج