۸۴۵۲۲۴
۳۰ نظر
۵۰۱۱
۳۰ نظر
۵۰۱۱
پ

چرا جهانگیری جلوی حکم ریاست مناف هاشمی را گرفت؟

چند روز مانده به عید قرار بود سید مناف هاشمی رئیس سازمان مالیاتی شود، اما این تصمیم به اصرار اسحاق جهانگیری تا بعد از عید متوقف شد، چون معاون اول با سابقه سال‌ها استانداری می‌دانست استان‌های مسافرپذیر می‌دانست نبود استاندار در لحظه بحران چقدر مشکل ساز است و با همه این حساسیت‌ها در لحظه بحران مناف هاشمی در استانش نبود.

خبرآنلاین؛ و سرانجام مناف هاشمی برکنار شد. او نه در مسافرت و نه حتی توسط وزیر کشور که در جلسه شورای عالی و ستاد بحران استان گلستان، زمانی برکنار شد که به جایی رسید که باید از ابتدای بحران حاضر می‌شد.

فیلم منتشر شده از دیر رسیدن مناف هاشمی به جلسه شورای اداری استان گلستان، جایی که رسما حضورش در مقام یک مقام سابق است از شب گذشته حسابی دست به دست شده و شاید کمتر ایرانی باشد که هنوز این تصاویر را ندیده باشد.

شاید اتفاق خیلی عامه پسندانه به نظر برسد. اینکه یک مدیر مثل فیلم هندی‌ها این قدر دیر رسیده که رئیس بالادستی برکنارش کند.

شاید سئوال این باشد که اگر قرار به برکناری این مدیر بود، چرا این همه گفته ضد و نقیض مطرح شد. چرا وزیر کشور صراحتا گفت او به مرخصی فرستاده شده و با هماهنگی بوده است و بعد چرا معاون اول زمانی برکنارش کرد که هاشمی به جلسه رسیده بود؟

سئوال‌های بسیار دیگری هم احتمالا هست. اینکه در گلستان بود یا نبود استاندار چقدر در شرایطی که ایجاد شد تفاوت ایجاد می‌کرد، پرسشی است که پاسخ اسماعیل نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور به خوبی آن را تشریح می‌کند. او به خبرآنلاین گفته است: «سیل در مازندران و گلستان از نظر حجم آب شباهت‌های بسیاری داشت. اما چرا یکی به سرعت جمع شد و دیگری نه؟ دلایل فنی بسیاری هست. مهمترین عامل فاصله کم منشا آب در مازندران به دریا و فاصله بیشتر منطقه سیل زده از دریا در گلستان بود. در مازندران خیلی سریع راه آب را به دریا رساندند و با وجود حجم بالای خسارت، مدیریت با سرعت بیشتری انجام گرفت.»

او درباره بودن یک استاندار و نبودن دیگری می‌گوید: «بدون تردید حضور استاندار مازندران خیلی کمک کننده بود، اما در گلستان، خود ما از همان روز اول حاضر بودیم، ولی شرایط برای رساندن آب به دریا دشوارتر بود.»
یعنی حتی اگر مناف هاشمی هم حضور داشت شاید تقاوت چندانی در مدیریت سیل رخ نمی‌داد، اما انچه سبب شد تا سرنوشت او اینچنین تلخ باشد، باور اشتباهش از مسئولیتی بود که بر عهده‌اش گذاشته بودند. اینکه مناف در سمت استاندار تا قبل از سیل توانسته بود قدری موفق باشد که یک جایگاه مدیریتی معاون وزیری برایش در نظر گرفته شود، اتفاقی غیر قابل کتمان است.

ولی این گفته‌های خود او نشان می‌دهد که چقدر در آنچه یکباره از عرش به فرش افتاده و یک متهم ملی شده و سمبل یک مدیر غیر مسئول، از کجا ناشی می‌شود؛ «من استان را خیلی خوب جمع کرده بودم. چه می‌دانستم آب باران استان خراسان شمالی سیل می‌شود و می‌آید در آق‌قلا سیل می‌شود؟»

مهم این است که او به عنوان مرد اول استان مدیریت آینده نکرده بوده است. پیش‌بینی بارش‌ها و احتمال سیلاب.

برای سال نوی خود برنامه داشته، اما برای استان تحت مدیریتش نه.

تقریبا همه در دولت می‌دانستند او گزینه اصلی سازمان امور مالیاتی است. حکمی که قرار بوده قبل از عید برایش صادر شود.

اما چرا صادر نشده، این چرا همان دلیلی است که امروز از او نماد بی مسئولیتی میان مدیران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و افکار عمومی را ساخته است.

یکی از دلایلی که حکم مدیریت کشوری به نام سیدمناف پیش از عید صادر نشد، اصرار جهانگیری در دولت بر این بود که استانداران در تعطیلات عید باید حتما دراستان‌های شان باشند تا در صورت وقوع بحران بهترین تصمیم را بتوانند بگیرند و استان‌شان وارد بحران‌های بزرگ مدیریتی نشود.

ولی سید مناف هاشمی آگاه به این مسئله حالا چه برای درمان و چه برای حل مشکل خانوادگی محل مسئولیتش را ترک کرد و این حکم برکناری ناشی از پیشینه‌ای بوده که درباره آن می‌دانسته، ولی از آن قصور کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین نوروزی

      آفرین جهانگیری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس معلوم شد آقای جهانگیری اغراق کرده بودند که فرموده بودند توان جابجا کردن منشی دفترشان را هم ندارند. ...

      • بدون نام

        حالا بخوره حالش ببره چه فرقی کرد باز هم مسول شد

      • بدون نام

        درود بر هاشمی

        دقت کنید وقتی کوچکترین بارونی میاد شهرها تبدیل به دریا چه و رودخانه میشوند این موضوع در همه جای ایران صادقه . ایا هاشمی مقصره . کار از ریشه ایراد داره مدرک های کیلویی مهندسین مدرک بدست بیسواد

    • بدون نام

      خوب شد حالا با خیال راحت ریس سازمان مالیاتی میشه

    • بدون نام

      این دولت همشون تن پرور و ضعیف هستن
      این برکناری یه شوآف رسانه ای توسط جهانگیری بود وگرنه چرا وزیر کشور برکنارش نکرد ؟؟؟!!!؟؟؟
      مشخصه دیگه
      چون وزیر کشور قصد انتخابات ندارد

    • بدون نام

      تمامی مدیران رانتی همین گونه هستند مگه مثل این یکی بدشانس باشه.

    • بدون نام

      همین حکم های بدون در نظر گرفتن توانایی های شخص لیاقت شخص میدید ودادید که مملکت به ای روز افتاده اینهمه دزدی و کارشکنی واختلاص صورت گرفت همش روی رودربایستی وسفارش اینو اونه بیاد رو کار ونتونه مدیریت کنه وجالب که از اینجا برشون میدارند وپست بهتری بهشون میدن واین اوضاع واحوال کشوره

    • حجت

      این چراها همش به بی لیاقتی آقا هاشمی برمی گردد نه به چیزی دیگه

      پاسخ ها

      • عبدالله

        آقا!!!یعنی چه برای حل مشکلات خانوادگی رفته مسافرت؟؟؟مگرمشکلات خانوادگی را جدیدا درخارج از کشور حل میکنند؟؟؟آقای وزیرکشورهم باید به دلیل حمایت الکی ازاستاندارگلستان بازخواست شود تا ایشان هم بفهمند ماست مالی کردن هم کار خوبی نیست.

    • ح

      دم جهانگیری گرم

    • بدون نام

      داداش کسی که باس عزل بشه روحانیه که رفته دنبال خوشگذرانیش واز راه دور پیام تبریک شب عید میده حالا هم یقین یه پیام تسلیت وابراز تاسف وهمدردی به خانواده های سیل زده گلستانی میده
      علی برکت الله

    • می بینم

      چون خواب دیده

    • بدون نام

      به زودی پست جدیدش اعلام میشه!اینا فقط از جایی به جایی فرستاده میشن!

    • بی نام‌

      سیل و طوفان و حوادث طبیعی غیر مترقبه را نمی توان بدرستی پیش بینی کرد و مانع خرابیهای آن بود و لی در شهرهای شمالی با توجه به پیش بینی اداره هواشناسی بهتر بود تمهیداتی اندیشیده میشد تا حدودی از حوادث و خرابیهای آن کاسته میشد وحضور شخص استاندار مانع سیل نمی شد ولی برای مردم منطقه تسلی بخش بود و میتوانست در سامان دادن و بسیج نیروها کمک شایانی داشته باشد و مردم ببینند که استاندار چکمه پوشیده از صبح تا آخر شب برای مردم حضور فعال و موثر دارد آرامش است و بهترین حکم را آقای دکتر جهانگیری صادر کردن کشور ما همیشه بحران دارد باید مدیر آن بحرانی داشته باشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب گذاشتنش ریس مالیات

    • بدون نام

      در کشور ما اتفاق خاصی نمی افتد بلکه مدیر از پستی به پست دیگر منتقل می شود وهیچ خطری مدیران را تهدید نمی کند

    • بدون نام

      در کشور ما اتفاق خاصی نمی افتد بلکه مدیر از پستی به پست دیگر منتقل می شود وهیچ خطری مدیران را تهدید نمی کند

    • بدون نام

      در کشور ما اتفاق خاصی نمی افتد بلکه مدیر از پستی به پست دیگر منتقل می شود وهیچ خطری مدیران را تهدید نمی کند

    • AAAAAAAAAA

      جهانگیری اگر این کار را نمی کرد خودش باید کنار میرفت
      در اصل هاشمی را قربانی کرد.

    • بدون نام

      آقایان محترم
      بیشتر مدیران ما از جنس همین قماش هستند،
      در کنار بر کنار کردن ،بهتر است خوب انتخاب کنید و معیارهای گزینشی را تغییر دهید.
      البته مردم امید چندانی به شایسته سالاری ندارند ، چون دانش مدیریت روز جهانی میان متولیان کشور به چشم نمی‌خورد و فقط معیارهای سنتی و عوام فریبانه،منشا انتخاب در هر رده ای شده است.
      دلخور نشید،اما بپذیرید با دنیای مدیریت امروزی بسیار،فاصله دارید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسیار خوب

    • کارمند

      احتمالا قراره به پست ومقام بالاتری منصوب شود

    • بدون نام

      آخه وقتی استاندار رو از محل استان خودش انتخاب نمیکنند و از استات دیگه میاد چطوری اونجا بمونه؟ خب اونم میخواد عید کنار خانواده ش باشه. تا چتدوقت پیش استاندار مازندران اصفهانی بود. استاندار گلستانم مازندرانی....

    • **

      احسنت به آقای اسحاق جهانگیری

    • بدون نام

      وای به ملت که این فیلم بازی کردنای دولتو باور میکنن

    • خدا

      چون بیشتر ازاین گندش درنیاد!!!

    • .......

      حالا مدیر نباشه کار گلستان رو زمین می مونه بیچاره کار داشته حتما ، شما عجب آدمای بی انصافی هستید ، خدا نمیگذره

    • بدون نام

      اره اقا جان بزنید یکی دوتا را سرویس کنید فکر نکنند که استاندار مقام تشریفاتی است

    • بدون نام

      حالا همه دارن بی لیاقتی خودشونو به گردن این بیچاره میندازن،بود و نبود ی نفر چقدر میتونه تأثیر گذار باشه؟؟اقای جهانگیری اگه راست میگه،چرا بهش مرخصی داد؟؟؟اگه واقعا جانباز شیماییه که بنده خدا حق داره بره واسه معالجه،بعدش هم مگه استاندار معاونینی نداره که بتونن مدیریت کنن؟؟اگه واقعا معاونین استاندار قدرت مدیریت نداره که باعث شرم و خجالته،مشکل مدیریت فقط ی استان نیست کل کشور این مشکل و داره چون مدیران بر اساس توانایی مدیریت انتخاب نمیشن،کمتر مدیری پیدا میکنید که در حوزه تخصص خودش مدیریت کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج