جاباما
۸۴۵۸۴۰
۱ نظر
۵۰۳۷
۱ نظر
۵۰۳۷
پ

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

هرچند تحصیلات و مشاغل سنتی زیادی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مشغول شوید، اما با پیشرفت فناوری، تخصص‌های جدیدی به وجود آمده‌اند که درآمدی مناسب را برای شما به ارمغان می‌آورند. شغل‌های مرتبط با فناوری برخلاف مشاغل سنتی‌تر، تخصص محور هستند. یعنی تنها با داشتن یک مدرک تحصیلی خاص نمی‌توانید در این مشاغل مشغول به کار شوید.

برترین ها - سهیل بالینی: هرچند تحصیلات و مشاغل سنتی زیادی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مشغول شوید، اما با پیشرفت فناوری، تخصص‌های جدیدی به وجود آمده‌اند که درآمدی مناسب را برای شما به ارمغان می‌آورند. شغل‌های مرتبط با فناوری برخلاف مشاغل سنتی‌تر، تخصص محور هستند. یعنی تنها با داشتن یک مدرک تحصیلی خاص نمی‌توانید در این مشاغل مشغول به کار شوید.

شاید برای درخواست کار در یک شرکت بازرگانی، یک داروخانه یا یک انبار، اولین موضوعی که مطرح شود، مدرک تحصیلی باشد، اما اگر در یک شرکت تولید نرم‌افزار درخواست کار دهید یا یک گرافیست باشید، مدرک تحصیلی اهمیت کمتری پیدا می‌کند. این تخصص محوری نکات مثبت و منفی خاصی دارد که باید پیش از مشغول شدن به کار بررسی شوند.

در مشاغل حوزه فناوری، چه شما به‌عنوان یک کارشناس تبلیغات مشغول به کار شده باشید یا یک برنامه‌نویس سطح بالا، اولین موضوعی که مطرح می‌شود توانایی انجام کار و حل مشکلات همراه با کار است. البته شاید مدیران سنتی‌تر هنوز هم به مدارک تحصیلی علاقه نشان بدهند، اما در مراحل انجام کار همیشه نیروی متخصص است که در شغل‌های مرتبط با فناوری ماندگار می‌شود.

علاوه بر این در بسیاری از مشاغل و تخصص‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم، اصلاً نیازی به همکاری با یک شرکت خاص نیست. امکان دورکاری و فریلنس برای بسیاری از مشاغل فناوری وجود دارد که یک ارتباط مستقیم و مشتری محور را بین کارمند و کارفرما ایجاد می‌کند. مشاغل فریلنس نیز مشکلات خاص خود را دارد. تنظیم زمان کاری برای بسیاری از فریلنسر‌های تازه‌کار مشکل است و ممکن است شرایطی مبنی بر نارضایتی کارفرما به وجود بیاید.

به‌هرحال اگر در شروع پروسه انتخاب رشته تحصیلی هستید، فارغ‌التحصیل هستید یا به هر دلیلی قصد تغییر شغل دارید، پیشنهاد می‌کنیم لیست مشاغل مرتبط با فناوری ما را مطالعه کنید. شاید در بین مشاغل معرفی‌شده، تخصص یا رشته‌ای خاص نظر شما را جلب کند.

۲۰. مترجم

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

آشنایی با زبان‌های خارجی در هر شغلی یک نکته مثبت به‌حساب می‌آید. حالا اگر علاوه بر توانایی در یک زبان خارجی خاص، آشنایی لازم با زبان فارسی را نیز داشته باشید، می‌توانید به‌عنوان مترجم در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها مشغول به‌کار شوید. علاوه بر این امکان فعالیت دورکاری نیز برای مترجمان وجود دارد. به ترجمه می‌توان حتی به‌عنوان شغل دوم نیز نگاه کرد. درصورتی‌که تازه قصد یادگیری زبان را دارید پیشنهاد می‌کنیم از زبان انگلیسی شروع کنید هرچند زبان‌های خاص مثل فرانسوی، اسپانیایی و عربی نیز در بازار ترجمه درآمدی مناسب را برای شما کسب خواهند کرد. به طور کلی درآمد یک مترجم تازه‌کار چندان بالا نیست، اما با در نظر گرفتن زمان یادگیری علم ترجمه نسبت به مشاغل سخت‌تر، می‌تواند راهی ساده برای کسب درآمد باشد.

۱۹. کارشناس فروش

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری و بازرگانی به نوع جدیدی از کارشناس فروش نیازمندند. کارشناس فروش حوزه فناوری باید با سیستم‌های مختلف بازاریابی و ارتباط با مشتری آشنا باشد. ممکن است لازم باشد تا از طریق ایمیل، پیغام‌های اینترنتی، تلفن و بسیاری دیگر از راه‌های مدرن، با مشتری ارتباط برقرار کند. آشنایی کامل با مبانی اولیه فناوری و فعالیت با سیستم‌های رایانه‌ای و موبایل اولین قدم برای یک کارشناس فروش حوزه فناوری به‌حساب میاید. داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با بازاریابی، فروش، مدیریت و حسابداری نیز می‌تواند در انتخاب شما تأثیر گذار باشد.

۱۸. کارشناس سرور

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

در سال‌های گذشته شغل مدیر و کارشناس سرور‌های کامپیوتری در رده‌ای بالاتر قرار داشت، اما متأسفانه جایگاه محدود شغلی، پیدا کردن کار در این رشته را سخت‌تر کرده است. بسیاری از شرکت‌ها سال‌ها است که با مدیر سرور خود همکاری می‌کنند و نیازی به استخدام کارشناس جدید ندارند. بااین‌حال هنوز هم یک مدیر سرور دانا می‌تواند شغلی مناسب را برای خود پیدا کند. کارشناس سرور باید آشنایی کامل با سرور‌های ویندوز و لینوکس داشته باشد. آشنایی با زبان انگلیسی و توانایی در حل مشکلات پیش‌بینی نشده و البته سرعت عمل بالا، تفاوت یک کارشناس سرور معمولی و احتمالاً بیکار با یک متخصص سرور موفق است.

۱۷. تولیدکننده محتوا

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

تولیدکننده محتوا یکی از مشاغل روز حوزه فناوری به‌حساب می‌آید. این شغل که با شغل مترجمی تفاوت دارد به دانش بیشتری از حوزه فعالیتی وب‌سایت، اپلیکیشن و شبکه اجتماعی موردنظر نیازمند است. تولیدکننده محتوا باید به زبان فارسی، زبان انگلیسی، اصول بازاریابی، مسائل مرتبط با سئو و برنامه‌های ویرایشگر عکس و فیلم مسلط باشد. خلاقیت اولین تفاوت یک مترجم با تولیدکننده محتوا است. اگر قلمی روان و اطلاعاتی جامع از مسائل روز دارید، می‌توانید به‌عنوان یک تولیدکننده محتوا درآمدی مناسب را کسب کنید. مدرک تحصیلی خاصی برای این شغل وجود ندارد هرچند دانش‌آموختگان روزنامه‌نگاری، مترجمی و ادبیات فارسی شانس بیشتری برای آشنایی با مبانی تولید محتوا دارند.

۱۶. عکاس

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

شاید شما عکاسی را به‌عنوان یک شغل کلاسیک بشناسید، اما در حوزه فناوری نیز عکاسی یک شغل پر درامد به‌حساب می‌آید. مخصوصاً اگر ساکن ایران باشید می‌توانید با استفاده از هنر عکاسی و البته پیگیری خبرنگاری، درآمدی درخور را کسب کنید. فروش عکس در سرویس‌های آنلاین بهترین راه کسب درآمد از عکاسی است. حتی اگر ماهیانه ۱۰ عکس در اینترنت بفروشید می‌توانید درآمدی بالاتر از بسیاری از مشاغل را به‌دست بیاورید. در نظر داشته باشید که یادگیری عکاسی، پیدا کردن سوژه مناسب، فروش عکس و یا استخدام در شرکت‌های مختلف کار چندان ساده‌ای نیست. بسیاری از دانش‌آموختگان عکاسی به دلیل عدم آشنایی با مسائل روز، در مشاغل دیگر مشغول به کار هستند.

۱۵. طراح وب و رابط کاربری

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

طراحی Front End وب یکی از مشاغلی است که در ده سال گذشته در بالاترین رتبه رشته‌های مرتبط با فناوری قرار داشت، اما باگذشت زمان به دلیل ازدیاد کارشناس و تغییرات این رشته، به رتبه‌های پایین‌تر نزول کرد. در نظر داشته باشید اگر یک طراح وب مسلط باشید می‌توانید هم به‌عنوان فریلنسر و هم به‌عنوان کارمند در شرکت‌های مختلف مشغول به کار شوید. طراح رابط کاربری باید به‌صورت کامل با HTML۵، CSS و جاوا اسکریپت آشنایی داشته باشد. علاوه بر این تسلط به مبانی نقاشی، طراحی و رنگ‌شناسی می‌تواند نکته‌ای مثبت برای یک طراح Front End به‌حساب بیاید. تحصیلات در رشته نرم‌افزار می‌تواند به شما برای پیدا کردن شغلی مناسب در این رشته کمک کند. بااین‌حال بسیاری از طراحان مشهور Front End از تحصیلات دانشگاهی برخوردار نیستند. درصورتی‌که به برنامه‌نویسی علاقه دارید، ساده‌ترین قدم در این راه طولانی، یادگیری طراحی وب است.

۱۴. کارشناس تعمیرات سخت‌افزاری

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

با افزایش قیمت ارز در بازار ایران، خرید محصولات جدید جای خود را به تعمیرات داده است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ دیگر علاقه‌ای به جایگزین کردن دستگاه‌های معیوب ندارند و این درست زمانی است که یک کارشناس تعمیرات سخت‌افزاری به کار می‌آید. درصورتی‌که تخصص لازم در زمینه الکترونیک را داشته باشید می‌توانید در مشاغل شخصی و شرکتی، درآمدی مناسب را به‌دست بیاورید. مدرک دانشگاهی سخت‌افزار کامپیوتر یا الکترونیک از بهترین راه‌های ورود به رشته تعمیرات سخت‌افزاری است.

۱۳. کارشناس سئو

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

گوگل و دیگر موتور‌های جستجو بهترین ابزار بازاریابی مدرن هستند و کارشناسی که بتواند رده یک سایت یا اپلیکیشن را در گوگل بهبود ببخشد، خواهان بسیار زیادی در جامعه فناوری خواهد داشت. کارشناس سئو با آشنایی به مبانی و الگوریتم‌های گوگل، بینگ، پلی استور و دیگر شاخص‌های مورد نیاز می‌تواند به درآمدی مناسب از قرارداد‌های مختلف دست پیدا کند. بسیاری از وب‌سایت‌ها هستند که کوتاه‌ترین راه را برای رسیدن به رتبه‌ای مناسب در گوگل در نظر دارند و این موضوع تنها از دست یک کارشناس سئو بر می‌آید. مدرک تحصیلی خاصی در ایران به مسائل سئو نمی‌پردازد، اما فردی که علاقه به یادگیری سئو دارد باید با زبان انگلیسی و طراحی وب آشنایی کامل داشته باشد.

۱۲. کارشناس ویرایش ویدیو

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

تبلیغات ویدیویی، کلیپ و حتی انواع فیلم‌های سینمایی از مواردی است که به یک کارشناس ویرایش ویدیو نیازمند است. فردی که اطلاعات کافی از برنامه‌های ویرایشگر داشته باشد و در کنار آن از خلاقیت تصویری نیز بهره ببرد. شرکت‌های زیادی نیازمند به استخدام چنین کارشناسی هستند و علاوه بر این مشاغل دورکاری متفاوتی نیز پیش روی کارشناس ویرایش ویدیو قرار دارد. آموزش دانشگاهی مرتبط با این رشته وجود ندارد، اما دانش‌آموختگان گرافیک و کامپیوتر نرم‌افزار، راهی ساده‌تر را برای یادگیری این رشته پیش رو دارند.

۱۱. برنامه‌نویس PHP

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیای وب است. هرچند در سال‌های اخیر جایگاه PHP با پیشرفت جاوا اسکریپت و محبوبیت بیشتر پایتون به خطر افتاده، اما همچنان یک برنامه‌نویس کاربلد PHP به‌راحتی می‌تواند یک شغل مناسب با حقوق کافی را برای خود دست‌وپا کند. یادگیری PHP کار ساده‌ای نیست و به درک صحیحی از مفاهیم وب و برنامه‌نویسی نیاز دارد. درصورتی‌که به این رشته علاقه‌مندید بهترین مسیر درسی برای شما رشته دانشگاهی نرم‌افزار کامپیوتر خواهد بود.

۱۰. برنامه‌نویس موبایل

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

جاوا مانند C و PHP از قدیمی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی پرکاربرد فعلی است. شاید اگر گوگل از جاوا در سیستم‌عامل اندروید استفاده نمی‌کرد، این زبان برنامه‌نویسی خیلی زود فراموش می‌شد، اما در بازار فناوری فعلی، جاوا حرف اول را در تولید برنامه‌های موبایل اندرویدی می‌زند. از سوی دیگر سوئیف زبان برنامه‌نویسی شرکت اپل است و چه‌بهتر که یک برنامه‌نویس موبایل، به هر دو زبان اشراف کافی را داشته باشد. یک برنامه‌نویس متوسط موبایل هم در دنیای فعلی فناوری، درآمدی مناسب را کسب می‌کند. درصورتی‌که به برنامه‌نویسی علاقه دارید، بعد از یادگیری طراحی وب، منطقی‌ترین مسیر، یادگیری برنامه‌نویسی بسیار پرکاربرد اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل است.

۹. تصویرگر دیجیتال

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

تصویرساز یا تصویرگر فردی با توانایی و استعداد در نقاشی است که می‌تواند با استفاده از برنامه‌های مخصوص طراحی و نقاشی، کاراکتر، فضا و دنیای جدیدی از طرح‌ها و رنگ‌ها را خلق کند. تصویرگری یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیای فناوری است که در برنامه‌نویسی وب، برنامه‌نویسی موبایل، بازی‌های کامپیوتری، انیمیشن، فیلم و انواع تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از مشاغل استخدامی و دورکاری پیش روی تصویرسازان قرار دارد و علاوه بر این فروش محصولاتی خاص مانند البسه طراحی‌شده نیز می‌تواند به‌صورت مستقیم توسط کارشناس این رشته انجام شود. رشته‌های طراحی دیجیتال در دانشگاه‌های مختلف وجود دارد و فرد طراح می‌تواند تا مدرک دکترا در این رشته به تحصیل ادامه دهد.

۸. برنامه‌نویس جاوا اسکریپت

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

تا چند سال قبل جاوا اسکریپت تنها یک زبان ساده برای زیباتر کردن دنیای وب بود، اما این روز‌ها جاوا اسکریپت در همه‌چیز استفاده می‌شود. این زبان برنامه‌نویسی مینیمال علاوه بر طراحی وب، در طراحی اپلیکیشن، محاسبات و سرور نیز کاربرد دارد. یادگیری جاوا اسکریپت از دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی مانند پی اچ پی و C ساده‌تر است و می‌تواند شروعی مناسب برای یادگیری برنامه‌نویسی باشد. بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری این روز‌ها مشغول استخدام برنامه‌نویس و کارشناس جاوا اسکریپت در شاخه‌های مختلف هستند.

۷. برنامه‌نویس پایتون

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

اگر هیچ‌گونه آشنایی با برنامه‌نویسی ندارید، پایتون می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای اولین زبان برنامه‌نویسی آموزشی باشد. این زبان که شباهت بسیار زیادی به زبان انگلیسی دارد این روز‌ها به زبان محبوب گوگل تبدیل شده است. بسیاری از کد‌های گوگل، یوتیوب، کروم او اس و حتی سیستم‌های مخابراتی موبایل به زبان پایتون نوشته شده است. محبوبیت پایتون هر ساله افزایش پیدا می‌کند و البته کارشناسان این رشته نیز محبوب‌تر می‌شوند. درآمد یک برنامه‌نویس پایتون از درآمد اغلب زبان‌های دیگر بالاتر است. یادگیری پایتون چندان سخت نیست، اما درک صحیح از کاربرد این زبان، به سال‌ها تمرین و تفکر نیازمند است. متأسفانه رشته‌های دانشگاهی ما کمک چندانی به یادگیری این زبان نخواهند کرد و بهتر است با بهبود زبان انگلیسی، از کتب و وب‌سایت‌های بین‌المللی برای یادگیری پایتون استفاده کنید.

۶. کارشناس رایانش ابری

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

با نزدیک شدن به پردرآمدترین مشاغل لیست ما، کلمات و عبارات استفاده‌شده نیز تخصصی‌تر می‌شود. رایانش ابری الگویی تازه از به‌کارگیری شبکه در وب‌سایت‌ها و برنامه‌های مختلف است که به دانشی عمیق از سرور و برنامه‌نویسی نیازمند است. کارشناس این رشته باید با بستر رایانش، زیرساخت و سرور آشنایی کامل داشته باشد. چنین کارشناسی به‌راحتی می‌تواند شغلی مناسب و پردرآمد را در شرکت‌های فناوری و مخابراتی ایران و جهان برای خود دست‌وپا کند. اگر به پیدا کردن شغل ثابت خارج از ایران علاقه دارید، یادگیری سرور، برنامه‌نویسی و پس‌ازآن رایانش ابری می‌تواند راهی مناسب برای دریافت اقامت در دیگر کشور‌ها باشد.

۵. کارشناس دواپس

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

دواپس (DevOps) از دو عبارت توسعه نرم‌افزار و عملیات فناوری اطلاعات تشکیل شده است. کارشناس دواپس با استفاده از ابزار‌ها و فرایند‌هایی خاص، ارتباط تیم‌های توسعه نرم‌افزار و عملیاتی را بهبود می‌بخشد. دواپس یک تفکر یا روش نیست بلکه یک عنوان شغلی است که می‌تواند تا چند سال آینده به استاندارد برنامه‌نویسی و تیم‌های توسعه تبدیل شود. کارشناس دواپس علاوه بر توانایی‌های برنامه‌نویسی و نرم‌افزاری، با اعمال فناوری اطلاعات نیز آشنایی کامل دارد و درواقع فعالیت دو تیم مختلف را به‌صورت همزمان انجام می‌دهد. یک کارشناس DevOps در آمریکا به‌طور متوسط ساعتی ۵۷ دلار درآمد دارد. بسیاری از کشور‌ها از جمله کانادا، کارشناس دواپس را در لیست نیازمندی‌های اقامتی خود قرار داده‌اند.

۴. مدیریت فناوری

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

با پیشرفت فناوری، رشته‌های مدیریتی نیز جای خود را در این دنیای متفاوت پیدا کرده‌اند. درصورتی‌که در رشته مدیریت تحصیل می‌کنید می‌توانید با ادامه تحصیل در دانشگاه‌های مشهور به درآمدی فوق‌العاده دست پیدا کنید. هرچند تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی هزینه‌هایی سرسام‌آور دارد، اما این سرمایه‌گذاری خیلی زود نتیجه‌بخش خواهد بود. یک مدیر تیم فناوری در آمریکا ساعتی ۷۰ دلار درامد دارد. در ایران هم شرکت‌های بزرگ و خصوصی تا حدودی به اهمیت یک مدیریت قدرتمند پی برده‌اند و به‌جای استفاده از روابط شخصی و خانوادگی از تخصص استفاده می‌کنند.

۳. کارشناس بلاک‌چین

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

متخصصان رشته‌های مختلف فناوری بر این باورند که بلاک‌چین در انواع مدرن‌تر به‌زودی به مرکز دنیای فناوری تبدیل خواهد شد. شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، فیس‌بوک، آمازون و حتی تلگرام نیز با استخدام تیم‌های مختلف به تحقیق در این رشته مشغول هستند. یک کارشناس بلاک‌چین باید به انواع زبان‌های برنامه‌نویسی و مفاهیم ابری آشنا باشد. چنین فردی به‌راحتی می‌تواند در اغلب کشور‌های پیشرفته جهان شغلی مناسب را برای خود دست و پا کند. به دلیل کمبود کارشناس در این رشته، درامد میانگین کارشناس بلاک‌چین بسیار بالاتر از یک برنامه‌نویس عادی است.

۲. کارشناس هوش مصنوعی

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

بدون شک هوش مصنوعی آینده دنیای فناوری است. این علم خاص در همه اجزای زندگی ما از جمله سلامت و پزشکی، گردشگری و اعمال روزمره حضور دارد و به زودی جایگاهی پررنگ‌تر را نیز پیدا خواهد کرد. کارشناس هوش مصنوعی یک دانشمند حوزه علم و فناوری است که به تحقیقات در این زمینه می‌پردازد. بسیاری از دانشگاه‌های مشهور جهان با بررسی تمامی کشورها، کارشناسان این رشته را گلچین می‌کنند. مدارک دکترا در رشته‌های مرتبط فیزیک، ریاضیات و رایانه از مدارکی هستند که راه را برای تبدیل‌شدن به یک کارشناس هوش مصنوعی باز خواهند کرد.

۱. کارشناس سایبر سکیوریتی

با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری آشنا شوید

با پیشرفت فناوری، شکل دزدی و خلافکاری نیز تغییر کرده است. بسیاری از خلاف‌کاران دنیای فناوری نه از دیوار خانه‌ای بالا می‌روند و نه به‌صورت فیزیکی به مال کسی دست‌درازی می‌کنند. خلاف‌کاران مدرن در واقع دانشمندان حوزه فناوری هستند که راه درآمد غیرقانونی را برای خود انتخاب کرده‌اند. کارشناس سایبر سکیوریتی فردی است با دانشی برابر با خلاف‌کاران دنیای فناوری. فردی که باید با تمامی مفاهیم ابری، برنامه‌نویسی، نفوذ و سکیوریتی به طور کامل آشنا باشد. تعداد افرادی با این توانایی در کشور ما از انگشتان دو دست کمتر است. با این اوصاف می‌توانید تصور کنید که چه فرصت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای برای این افراد وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارشناس سرور خخخخخخخ
      کارشناس سایبر سکیوریتی خخخخخخخخ
      خدایا این دلخوشی ها رو ازمون نگیر آمیییییییییین !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج