۸۴۶۴۳۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ترکیب احتمالی استقلال در دربی

استقلال تهران در بازی حساس هفته بیست و سوم لیگ برتر در حالی مقابل پرسپولیس به میدان می‌رود که سه بازیکن باکیفیت را به علت مصدومیت در اختیار ندارد.

ایلنا: استقلال تهران امروز در هشتاد و نهمین شهرآورد پایتخت در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیسی قرار می‌گیرد که بیش از گذشته به صدرنشینی و یکه تازی در کورس رسیدن به عنوان قهرمانی امیدوار است. مردان برانکو ایوانکوویچ سال گذشته را با ایستادن در این رتبه آغاز کرده و با همین روند به پایان رساندند اما اکنون با حریفی مواجه هستند که می‌تواند در صورت شکست آنها به نوار صدرنشینی خاتمه بدهد.

تیم تحت هدایت وینفرد شفر پس از فراز و نشیب‌های فراوانی که در سال گذشته داشت با خریدهای هوشمند در پنجره نقل و انتقالات زمستانی رفته رفته به آمادگی بسیاری رسید و در حالیکه شاید هفته‌های قبل به کسب عنوان سهیمه لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کرد اکنون خود را یکی از مدعیان بزرگ قهرمانی می‌بیند و شانس فراوانی دارد تا با برتری با یک نبرد سنتی در رتبه نخست جدول رده بندی قرار بگیرد.

بررسی عملکرد استقلال در نیم فصل دوم نشان می‌دهد آبی پوشان چه عملکرد رو به رشد و هماهنگی داشته‌اند. آنها از ۹ مسابقه در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تنها دو مرتبه طعم شکست را چشیده‌اند و البته یک بار مقابل العین متوقف شدند. از ۲۱ امتیاز ممکن برای شفر و بازیکنانش در هفته‌های گذشته، آنها تنها یک مسابقه خارج از خانه در تبریز را واگذار کردند و اکنون با بیشترین تفاضل گل با ۴۳ امتیاز در رتبه دوم حضور دارند.

تعطیلات عید نوروز فرصت مناسبی برای استقلال بود تا پس از سپری کردن یک سال فراموش نشدنی و البته دشوار شرایط روحی روانی آرامی را تجربه کند. تیم شفر البته به دلیل شرایط آب و هوایی که در تهران پدید آمد مجبور به آماده سازی در چمن مصنوعی شد که همین مسئله ضربه بزرگی به آنها وارد کرد. بخشی از بازیکنان کمتر در تمرینات گروهی شرکت داشتند و اغلب در کلینیک شرایط آماده سازی خود را پیگیری کردند.

سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، میلاد زکی پور، روزبه‌ چشمی، آیاندا پاتوسی، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، مرتضی تبریزی، آرمین سهرابیان، فرشید باقری، اسماعیل گونکالوس، سید حسین حسینی، داریوش شجاعیان، محسن کریمی، امید نورافکن، پژمان منتظری، محمد دانشگر و گادوین منشا لیست اسامی بازیکنانی هستند که از سوی وینفرد شفر برای این دیدار فراخوانده شده‌اند.

در کنار این طارق همام، اللهیار صیادمنش، مهدی قائدی، فرشاد محمدی مهر، میثم تیموری و روح الله باقری شش بازیکنی هستند که در لیست جای نگرفتند. همام و صیادمنش بازیکنانی هستند که به علت مصدومیت غیبتشان موجه بود. محمدی مهر، تیموری و باقری که در تابستان به این تیم ملحق شدند و در اغلب بازی‌ها نیمکت نشین بوده‌اند برای چندمین مسابقه در لیست جای نگرفتند.

خط خوردن وریا شوک بزرگی به طرفداران استقلال در شب مسابقه حساس بود؛ مدافع آبی‌ها که در بازی مقابل العین مصدوم شده بود طی چند روز گذشته با تدابیر کادرفنی تمرینات سبک را پیگیری می‌کرد که در پایان تمرین دیروز از ناحیه کشاله دچار آسیب دیدگی شد و از لیست خط خورد.

حسینی یا رحمتی؟

سوال بزرگ طرفداران استقلال پیش از بازی‌های حساس این تیم طی چند وقت اخیر، استفاده از سیدحسین حسینی یا سیدمهدی رحمتی بوده؛ قطعا انتخاب بین دو سنگربان آماده و طراز اول برای هر سرمربی دشوار خواهد بود. حسینی در سال گذشته اگرچه بسیار تلخی چشید اما رکورد بسته نگه داشتن دروازه در لیگ ایران را شکست و همچنین در آخرین بازی لیگ برتری سال ۹۷ موفق شد مقابل نساجی کلین شیت کند.

در طرف مقابل رحمتی با ۹ کلین‌شیت رکورددار تعداد کلین‌شیت در تاریخ دربی‌ها است. آمار مقتدرانه سنگربان باتجربه که کوله باری از نکات فنی است می‌تواند مستلزم یک نمایش بی نظیر در بازی امروز باشد و به نظر می‌رسد او انتخاب اول شفر خواهد بود.

خط دفاعی

خط دفاعی استقلال در سال گذشته با یک مصدومیت یا محرومیت هر یک از بازیکنان این پست حساس، دستخوش تغییر می‌شد و این بار که شفر مهیای یک بازی بزرگ می‌شد خبر مصدومیت وریا غفوری اولین شوک سال جدید به اردوگاه آبی‌ها بود. همانطور که شفر همیشه به استفاده از بازیکنان آماده و با انگیزه تاکید داشته پس قابل پیش بینی است که کمربند خط دفاعی به چه شکل خواهد بود. پژمان منتظری یکی از مهره‌های باتجربه استقلال بوده که سابقه بازی کردن در سمت راست دفاع را دارد و با توجه به مصدومیت جزئی که حیدری داشت و خط خوردن محمدی مهر، فضا برای حضور بازیکن ملی پوش مهیا می‌شود.

در پست دفاع میانی اینطور پیش بینی می‌شود که روزبه چشمی برای چندمین بار در فصل جاری یک خط عقب‌تر بازی کند و برای بازی جذاب امروز در کنار محمد دانشگر باشد. در پست بال چپ دفاع شفر اگرچه آرمین سهرابیان و امید نورافکن را در اختیار دارد شانس حضور میلاد زکی پور بیشتر است. سهرابیان کمتر در این پست به میدان رفته و نورافکن هم با توجه به بازی‌های مقدماتی المپیک خسته است.

خط میانی

فرشید باقری و علی کریمی دو بازیکن کلیدی شفر در وسط پیکار بزرگ خواهند بود. باقری با ارسال‌هایی که اخیرا در رساندن آنها به مهاجمان مهارت پیدا کرده چشم نواز نشان داده و کریمی هم اگرچه به دلیل مصدومیتی که داشته در روند ایده آلی نبوده اما نزد شفر قابل اعتماد است. پیش بینی از سیستم بکار گرفته شده از شفر برای شهرآورد ۸۹ چینشی است که او علاقه فراوانی به آن دارد. در سیستم ۱-۳-۲-۴ شفر به احتمال فراوان آیاندا پاتوسی، داریوش شجاعیان و اسماعیل گونکالوس حضور دارند. هر سه بازیکن سرعت فوق العاده‌ای در جابجایی توپ داشته و می‌توانند روز سختی را برای بازیکنان حریف رقم بزنند. فرشید اسماعیلی هم دیگر بازیکنی است که شانس مناسبی برای فیکس شدن برابر شاگردان برانکو ایوانکوویچ دارد.

یک مهاجم و یک نبرد

گادوین منشا نام آشنای چند روز اخیر محافل فوتبالی بوده؛ مهاجمی که در زمستان پرسپولیس را به مقصد استقلال ترک کرده در هفته گذشته هجمه‌های زیادی را تحمل کرد و شفر اعلام کرد با آرامش مناسب آماده یک بازی بزرگ است. منشا آشنایی زیادی با سبک بازی و تاکتیک‌های پرسپولیس دارد و حضور او به عنوان یک برگ برنده در ترکیب شفر قابل پیش بینی است.

بدین ترتیب چینش بازیکنان استقلال برای بازی مهم امروز به شرح زیر است:

سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، محمد دانشگر، روزبه چشمی، میلاد زکی پور، فرشید باقری، علی کریمی، داریوش شجاعیان، آیاندا پاتوسی، اسماعیل گونکالوس و گادوین منشا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس

      متن و تر کیب عالی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج